Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit työtön, ottaisitko vastaan mitä tahansa työtä?

Vierailija
10.04.2021 |

Olisiko mikä tahansa työ sinulle työttömyyttä parempi vaihtoehto?

Kommentit (193)

Vierailija
1/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sori mutta en ole opiskellut maisterin tutkintoa siksi että voisin mennä johonkin sellaiseen duuniin joita tein lukio- ja opiskeluaikana. Aika aikansa kutakin.

Olisin kyllä valmis laajentamaan käsitystä ”omasta alasta” ja tekemään vähän oman alan suuntaista / ”arvoani alempaa” työtä, mutta en mitään sellaista mitä voi kuka tahansa elämänkoululainen tehdä. Omalta alaltani voisin toki tehdä myönnytyksiä esim. siinä että kelpaisi myös pätkät tai vähemmät tunnit jos työttömyys olisi toinen vaihtoehto.

Vierailija
2/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos olisin työtön hommaisin jokin työn, jota voisin tehdä mutta ihan minä tahansa ei käy. Olen tehnyt paskaduunia yhdessä paikassa ja työskennellyt alipalkattuna toisessa juuri siksi että löysin ne itse silloin, kun tarjolla olisi ollut jotain vielä pahempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. On moniakin töitä, joihin en suostuisi mistään hinnasta. 

Vierailija
4/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain satoja työpaikkoja laidasta laitaan ensimmäisten kolmen työttömyysvuoteni aikana. Fyysisiin töihin minua ei kannata ottaa, mutta hain esimerkiksi kokoonpanolinjalle (istumatyö), konttorihommiin, asiakaspalveluun, autojen kausisiirtelijäksi ja omille aloilleni, mutta ei missään kiinnostuttu. Nyt olen hakenut pari vuotta vain niitä paikkoja, joihin koulutukseni ja taitoni sopivat, mutta nollaa näyttää.

Vierailija
5/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottais vastaa provikkapalkkaista työtä mistään hinnasta eli puhmyynti/feissaus/ständimyynti ei tule kysymykseenkään.

Vierailija
6/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kyykkyyn -sättiminen alkaa NYT! (sitä vartenhan tämäkin ketju tehtiin)

Vierailija
7/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi vastaan mitään työtä, missä minun pitää pestä paskaa pois joko ihmisestä tai esineestä. En vaan pystyisi. 

Vierailija
8/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En tekisi esim. puhelinmyyntiä tai muuta puhelintyötä. Olisin sellaisessa surkea. Työskentelen ihmisten keskuudessa mutta kammoan asioiden hoitamista puhelimitse. Tarvitsen ilmeet ja eleet mukaan kommunikointiin, muuten multa menee pasmat sekaisin.

Vierailija
9/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 15€ tuntipalkalla en mene mihinkään työhön. Yli senkään en mene mihin tahansa työhön. 

Vierailija
10/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
11/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteä kuukausi- tai tuntipalkka on ehdoton vaatimus. En ikinä suostuisi provikkatyöhön ilman peruspalkkaa. 

Vierailija
12/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi vastaan mitään työtä, missä joutuisin näkemään tuotantoeläinten kurjuutta ja teurastusta, enkä työtä lasten, vammaisten enkä vanhusten parissa. Minusta ei ole siihen. Muuten voin tehdä melkein mitä vain matalapalkka-alojen paskahommia.

Vierailija
13/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja koska olen viisikymppinen, mitään työtä ei edes tarjota. Lisäksi puolisoni on jo eläkkeellä, eikä hän edes halua että käyn enää töissä. Elättää mielellään vaatimattoman vaimonkin.

Vierailija
14/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi, vaikka voisin halutakin. Tulee terveysasiat vastaan aika monessa fyysisessä työssä. On epäreilua työnantajaakin kohtaan, että työntekijä keskeyttää työpäivänsä ennen aikojaan fyysisen vian takia tai joutuu saikulle vähän väliä. Toki mulla työkkäri tietää tuon, eikä onneksi ole tyrkyttänyt mulle moisia paikkoja.

Vierailija
15/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä kysymys. Kukaan ei ole valmis tekemään ihan mitä tahansa työtä.

Vierailija
16/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin väitöksen tehtyäni pitkään varastohommissa. Opiskeluja rahoitin siivoamalla sekä navettahommilla. Voin ihan hyvin tehdä nk. "paskahommia", ei haitannut yhtään (itse asiassa jopa tykkään fyysisestä työstä, jossa voi nähdä työnsä jäljen heti ja toisaalta nämä harvemmin vaativat suurta aivotyötä, olen jaksanut muussa elämässä huomattavasti paremmin aina tällaisissa hommissa ollessani), mutta tietyt no go-alueet olen itselleni määritellyt. Esimerkiksi teurastajana tai liha/kalateollisuudessa en työskentelisi, koska se on niin vahvasti oman etiikkani vastaista. Asiakaspalveluun en usko sopivani luonteeltani, samoin terveydenhuoltoalan olen poissulkenut. Olen vahvasti introvertti tyypiltäni, hattua nostan niille jotka pystyy noihin hommiin, minua jatkuvat ihmiskontaktit uuvuttavat liikaa.

Vierailija
17/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, en suostu tekemään mitä tahansa työtä ja haenkin vaan niihin tehtäviin, joihin oikeasti haluan. Esim. Vuorotyötä en kykene uniongelmieni takia tekemään ja fysiikka ei kestä mitään ruumiillisesti raskasta.

Vierailija
18/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
19/193 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi, vaikka voisin halutakin. Tulee terveysasiat vastaan aika monessa fyysisessä työssä. On epäreilua työnantajaakin kohtaan, että työntekijä keskeyttää työpäivänsä ennen aikojaan fyysisen vian takia tai joutuu saikulle vähän väliä. Toki mulla työkkäri tietää tuon, eikä onneksi ole tyrkyttänyt mulle moisia paikkoja.

Näinpä. Olen ollut työkyvytön jo vuosia ja jos kuntoutustuki katkaistaisiin niin työttömien kirjoihin joutuisin. En pysty tekemään mitään fyysistä työtä, tai oikeastaan mitään työtä missä tarvitaan käsiä.

Vierailija
20/193 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Sori mutta en ole opiskellut maisterin tutkintoa siksi että voisin mennä johonkin sellaiseen duuniin joita tein lukio- ja opiskeluaikana. Aika aikansa kutakin.

Olisin kyllä valmis laajentamaan käsitystä ”omasta alasta” ja tekemään vähän oman alan suuntaista / ”arvoani alempaa” työtä, mutta en mitään sellaista mitä voi kuka tahansa elämänkoululainen tehdä. Omalta alaltani voisin toki tehdä myönnytyksiä esim. siinä että kelpaisi myös pätkät tai vähemmät tunnit jos työttömyys olisi toinen vaihtoehto.

Olisin. Olen tuplamaisteri. Tunnen myös ihmisiä, jotka ovat tohtoreita ja työskennelleet esim. tarjoilijoina tai taksikuskeina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä