Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina sanotaan, että opiskellessa pitäisi pariutua. Olisitko sinä voinut pariutua opiskelutoverisi kanssa?

Vierailija
10.04.2021 |

Minä olen sitä mieltä, että puolison voi löytää töistä, mutta kukaan opiskelija ei olisi minulle kelvannut. Harrastusten puolelta sen sijaan uskon pariutumiseen. Entä teillä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei puolisoa löydy niin sitä ei löydy. Ei auta taikatemput eikä mikään. En ole löytänyt opinnoista, töistä, baarista enkä Tinderistä. Kun ei löydy niin ei löydy.

Vierailija
2/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä en ymmärrä mistä kukaan löytää yhtään mitään ellei näytä (naisena) IG mallilta? Perusnätti ei saa enää edes matcheja tinderissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parittelin kyllä useammankin kanssa, mutta en pariutunut. Olen opiskellut vasta vähän vanhemmalla iällä ja opiskelukaverit oli 10-15-vuotta nuorempia. Liikaa ikäeroa parisuhteeseen siis.

Vierailija
4/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin omani jo lukiosta.

Vierailija
5/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on koskaan sanonut, että opiskellessa pitää pariutua? En ole itse kuullut. Ne harvat jotka löysivät parin opiskellessa erosivat parin vuoden sisällä.

Vierailija
6/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluista, yhdessä jo yli 30 vuotta.

Vierailija
7/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi voinut pariutua opiskelutoverini kanssa. Meitä oli ryhmässä 25 tyttöä ja kaksi homopoikaa. Minä olen hetero. 

Vierailija
8/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sitä tarkoita, että se kumppani löytyisi opiskelukavereiden joukosta. Vaan sitä, että ylipäänsä opiskeluaikana. Opiskeluaikana useimmilla on vilkas sosiaalinen elämä, jonka puitteissa tutustuu paljon erilaisiin ihmisiin ja käy erilaisissa paikoissa.

Vierailija
9/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa puhua mitään että "Sit kun löydät sen elämäsi miehen" kun moni ei vaan löydä sellaista ikinä vaikka kuinka haluaisi.

Vierailija
10/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kukaan sanonut koskaan, että opiskellessa pitäisi pariutua. Päinvastoin, kannustettiin opiskelemaan ensin, ja sitten vasta pariutumaan.

Puolisoni on opiskeluaikaisen kaverini siskon miehen veli. Asuimme eri paikkakunnilla, kun tutustuimme. Toinen oli töissä, ja toinen opiskeli.

Vierailija
11/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvinkin olisin voinut, silloinhan sitä tuli liikuttua paljon ihmisten ilmoilla, samanikäisten ja samanhenkisten parissa. Meidän vuosikurssilta ainakin kaksi pariskuntaa päätyi naimisiin asti, useampi muukin löysi yliopistolta kumppanin vaikka ei samalta alalta. Itse tapasin oman mieheni jo lukiossa, mutta parinkin yliopistoaikaisen opiskelukaverin kanssa oli semmoista pientä kemiaa /ihastusta ilmassa sen 5 vuoden aikana. Tietenkään asia ei edennyt sen pidemmälle, mutta jos olisi oltu vapaita niin mistäs sitä tietää.

Vierailija
12/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi voinut pariutua opiskelutoverini kanssa. Meitä oli ryhmässä 25 tyttöä ja kaksi homopoikaa. Minä olen hetero. 

Kai siellä oppilaitoksessa opiskeli muitakin kuin teidän ryhmä? Muiden aineiden opiskelijoita?

Vierailija
13/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, opiskeluiässä. Kuka sanoo, että sen kumppanin pitää olla opiskelija?

Vierailija
14/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parikymppisenä opiskelijana ihastuttava neitokainen, ja nautin jo silloin tasokkaammasta herrasmiesseurasta, en opiskelijapojista.

Vierailija
15/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiettyhän noin sanotaan ja pitää osaltaan paikkansa.

Missä muualla on mahdollisuus nähdä, tavata ja olla kanssakäymisissä suunnilleen samanikäisten ja usein samantapaistenkin ihmisten kanssa, kuin opiskelijapiireissä?

Siellä on  monenlaista yhteistä toimintaa ja tapaamisia ja juttuja.  Jo luennoilla voi istahtaa aivan sattumalta jonkun viereen, josta tuleekin sitten lopulta elämänkumppani.

Ja sitten päälle päätteksi on vielä on opiskelijoiden bileet ja muut.

Työpaikat ovat aivan eri juttu, niissä ikähajonta on suurempi ja myös ammattihajonta.

Harrastuksista voi tietty löytää myös, mutta niissäkin liikkuu ja käy monenikäistä porukkaa.

Sitten on tietenkin aina se sattuma, joka voi ihmisiä viedä yhteen, ja se voi olla millainen vaaan.

Vierailija
16/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa opiskelukavereista oli minua n. 7 vuotta nuorempia miehiä... ikäero ei normaalisti olisi suuri, mutta kun he olivat juuri ja juuri 20v täyttäneitä, niin en olisi kyllä voinut kuvitella parisuhdetta heistä kenenkään kanssa. Miesystävä löytyi sitten ihan muuta kautta.

Vierailija
17/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän murjussa ap on mahtanut opiskella, jos siellä ei ole ollut samanikäisiä ja kivoja nuoria myös opiskelemassa?

Vierailija
18/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai siellä oppilaitoksessa opiskeli muitakin kuin teidän ryhmä? Muiden aineiden opiskelijoita?

Joo, mutta en minä niiden kanssa ollut tekemisissä. Miksi olisin ollut, kun opinnot tapahtuivat oman ryhmän kanssa?

Vierailija
19/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa opiskelukavereista oli minua n. 7 vuotta nuorempia miehiä... ikäero ei normaalisti olisi suuri, mutta kun he olivat juuri ja juuri 20v täyttäneitä, niin en olisi kyllä voinut kuvitella parisuhdetta heistä kenenkään kanssa. Miesystävä löytyi sitten ihan muuta kautta.

Olet ollut vanhana opiskelemassa nuorten parissa.  Vaikea silloin on opiskelupiireistä kumppania löytää.

Vierailija
20/41 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelukaverini esitteli minut juhlissa nykyiselle miehelleni, mutta hän ei opiskellut samassa yliopistossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi