Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huijaatko heviosastolla?

Vierailija
10.04.2021 |

Ystäväni joka on todella rehti ja muutenkin kunnollinen, huijjaa. Punnitsi kurkun vain puoliksi. Teki mieli paljastaa kassaneidille.

Kommentit (436)

Vierailija
21/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena minäkin huijasin karkeissa. köyhä vanhempani huijasi hedelmissä melkein joka kauppareissulla. toki hän pölli muutakin minun tietäen. harvoin jäi kiinni. itse en uskalla huijata. olen köyhä itsekin mutta en niin köyhä että maksaisin kymppien/satasen sakkoja sen muutaman kymmenen sentin tai euron tähden.

Vierailija
22/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet huijjaavat kaalia ostaessaan repimällä ne päällilehdet takaisin laariin. Ne viattoman näköiset mummot ovat kaikkein pahimpia tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kuvaama tilanne on mahdoton, mutta uskoo ken tahtoo 

Kyllä se on ihan mahdollista. Miksi epäilet?

Nykyiset digivaaat mittaa koko painon, vaikka puolet kurkusta ei olisikaan vaakalevyllä.

Kokeile ihan itse seuraavalla kerralla kaupassa. Ellei kaverisi puolittanut kurkkua ennen punnitusta 

No älä nyt viitsi jauhaa. Jos esineen toinen pää on maassa vaa'an vieressä ja toinen pää vaa'alla niin se vaaka ei punnitse koko esineen painoa vaikka olisi kuinka digitaalinen.

millainen kurkku yltää vihannesvaaalta maahan asti? 

ihan voit vapaasti kokeilla itse kaupassa ensi kerralla. se kurkun ilmassa oleva osa kyllä näkyy takuulla punnituksessa 

Vierailija
24/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se vaaka punnitsee koko kurkun vaikka se olisikin siinä puoliksi.

Kokeile itse vaikka seisoa vaa'alla ensin molemmilla jaloilla ja sitten seisot siinä yhdellä jalalla niin että toinen jalka on ilmassa.

Koetapas sinä punnita itsesi sillä tavalla että toinen jalka on vaa'alla ja toinen lattialla.

Niin oliko sen kurkun toinen puoli siis kaupan lattialla?

Mitäs se sinulle kuuluu vaikka oli perseessä, jos ei punninnut kokonaan?

Vierailija
25/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset digivaaat mittaa koko painon, vaikka puolet kurkusta ei olisikaan vaakalevyllä.

Kokeile ihan itse seuraavalla kerralla kaupassa. Ellei kaverisi puolittanut kurkkua ennen punnitusta 

No älä nyt viitsi jauhaa. Jos esineen toinen pää on maassa vaa'an vieressä ja toinen pää vaa'alla niin se vaaka ei punnitse koko esineen painoa vaikka olisi kuinka digitaalinen.

ihan voit vapaasti kokeilla itse kaupassa ensi kerralla. se kurkun ilmassa oleva osa kyllä näkyy takuulla punnituksessa 

Puhutaankin esineestä, ei kurkusta. Erotele mielessäsi nämä kaksi toisistaan.

Vierailija
26/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka tekee pokkana tätä ovat niin surkuhupaisia. En käsitä. Siis "säästät" tuossa ehkä pari euroa max. Samalla syyllisyten rikokseen? Miksi? Mitkä hedelmät ja vihannekset ovat sen arvoisia? Itse myyjänä ruokakaupassa työskennellessä näin näitä tapauksia usein. Ostokset saattoi olla sitä 200 euroun luokkaa, mutta appelssiineista ei vaan pysty sitä oikeaa hintaa sit ykskaks maksamaan... Ja lähes poikkeuksetta nää hevi-kusettajat oli näitä keski-ikäisiä ihmisiä jotka vaikutti ihan hyväpalkkaisilta ja muut ostokset on kuitenkin just sitä 100-200 euron luokkaa, ettei uskoisi että talous on siitä kahdesta eurosta kiinni. Ja yllättävän usein nämä kuitenkin jäi kiinni, ite en ottas riskiä. 

Vierailija
27/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran huijaan että ananasta ostaessa otan sen lehtiosan irti. jos ananas myydään kilohintana. kappalehintana ei tietenkään vaikutusta. kaaleista tms kuorin huonot pois. 

Vierailija
28/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on petos. Kannattaa ennemmin varastaa, se on näpistys - selviää pienemmillä sanktioilla.

Vierailija
29/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ilmassa oleva osa näkyykin, mutta kyse olikin teoreettisesta tilanteesta jossa vaakakin on maan tasalla, niin silloin voidaan päästä tilanteeseen että osa kurkusta on vaa'alla ja osa maassa, silloin vaaka näyttää liian pieniä lukemia riippumatta siitä onko vaaka analoginen tai digitaalinen.

Kaupoissa ei tälläistä tilanne pääse yleensä syntymään, joten kurkun painoksi tulee todellinen paino.

Vierailija
30/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sen verran huijaan että ananasta ostaessa otan sen lehtiosan irti. jos ananas myydään kilohintana. kappalehintana ei tietenkään vaikutusta. kaaleista tms kuorin huonot pois. 

Mietipäs että se kauppias on maksanut kilohinnan niistä naateista ja ulkolehdistäkin.

Vierailija
31/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vaakaa voi hieman nostaa. Tai sitten voi ottaa vastaavan tuotteen ulkomaisen hintalapun kotimaisen sijaan. Pussissa tietenkin kotimaista tuotetta. Kotimaista edullisemmin.

Vierailija
32/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran huijaan, etten solmi ikinä pussia ennen punnitusta. Solmu painaa enemmän kuin solmimattomat pussinsangat.

Painaako umpisolmu enemmän kuin rusetti? Olen aina solminut umpisolmuun☹️

Vierailija
33/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän pussiin pari valkosipulisuolakurkkua, mutta punnaan ne tavallisina suolakurkkuina. Sitten pistän pussin vielä toisen pussin sisään, etten kärähdä kassalla, kun ei tunge se valkosipulin haju läpi. Näin säästän varmaan euron vuodessa, koska kurkkujan tulee ostettua muutamia kertoja per vuosi.

Vierailija
34/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ilmassa oleva osa näkyykin, mutta kyse olikin teoreettisesta tilanteesta jossa vaakakin on maan tasalla, niin silloin voidaan päästä tilanteeseen että osa kurkusta on vaa'alla ja osa maassa, silloin vaaka näyttää liian pieniä lukemia riippumatta siitä onko vaaka analoginen tai digitaalinen.

Kaupoissa ei tälläistä tilanne pääse yleensä syntymään, joten kurkun painoksi tulee todellinen paino.

Kyllä kauppojen vaakojen vieressä on monesti laatikoita yms. Lähikaupassani on esimerkiksi 2 vaakaa vierekkäin. Joten ihan hyvin voi laittaa hedelmäpussin tai kurkun puoliksi molemmille vaaoille.

Vierailija
35/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Vierailija
36/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran huijaan, etten solmi ikinä pussia ennen punnitusta. Solmu painaa enemmän kuin solmimattomat pussinsangat.

Painaako umpisolmu enemmän kuin rusetti? Olen aina solminut umpisolmuun☹️

No onhan se ilmiselvää. Rusetissa on niin paljon enemmän ilmaa.

Vierailija
37/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos harrastaa tätä punnitsee suomalaisen hedelmän ulkolaisen hinnalla, kannattaa myös valita mahdollisimman nuori ja ulkomainen kassa, mieluiten mies. ne ei tiedä hedelmistä vielä mitään ja laskee kaikki läpi. vanhemmat kassa(tädit)henkilöt osaa jo asiansa ja saattaa tomaatin muodosta tietää onko suomalainen vai ulkolainen.

Vierailija
38/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistän pussiin pari valkosipulisuolakurkkua, mutta punnaan ne tavallisina suolakurkkuina. Sitten pistän pussin vielä toisen pussin sisään, etten kärähdä kassalla, kun ei tunge se valkosipulin haju läpi. Näin säästän varmaan euron vuodessa, koska kurkkujan tulee ostettua muutamia kertoja per vuosi.

Valkosippekurkut on kalliita. Tuolla keinoin säästää varmasti tonneja elämänsä aikana.

Vierailija
39/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa ne naatit? Ymmärrän, ettei kaupasta halua ostaa huonoksi mennyttä, mutta anas ei säily ilman tukkaansa.

Vierailija
40/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri Cittatissa ja ostin ison parsakaalin.

Se oli 1€.

Ei tarvinnut edes punnita, joten vaikea huijata.