Huijaatko heviosastolla?
Ystäväni joka on todella rehti ja muutenkin kunnollinen, huijjaa. Punnitsi kurkun vain puoliksi. Teki mieli paljastaa kassaneidille.
Kommentit (436)
Hevi-osastolla en ole ikinä huijannut. Irtokarkkihyllyllä olen huijannut joskus junnuna useammankin kerran. Nyt ei tarvitse tehdä sitäkään, kun on varaa ostaa ne vähät karkit mitä syön.
Se on varkaus. Tai näpistys mikä lie, en tiedä. Mutta minä en ole varas, huijari tai näpistäjä. Jos selviäisi että miesystävä tekisi tätä vieläkin niin olisi entinen. Selvisi siis että on tehnyt.
En. Käyn lidlissä ja siellä kassa punnitsee. En työntele appelsiineja saati sitten meloneja liiveihini. Huijarit ärsyttävät. Muut asiakkaat maksavat heidän hedelmänsä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kuvaama tilanne on mahdoton, mutta uskoo ken tahtoo
Kyllä se on ihan mahdollista. Miksi epäilet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se vaaka punnitsee koko kurkun vaikka se olisikin siinä puoliksi.
Kokeile itse vaikka seisoa vaa'alla ensin molemmilla jaloilla ja sitten seisot siinä yhdellä jalalla niin että toinen jalka on ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten punnitaan puolikas kurkku?
Hmm, tykkään parsasta.
Sitä saa nyt noin 6€/kg.
Kun olen nettopalkasta maksellut asumiset ja muut pakolliset, niin saisin vielä n. 10 kg/päivä parsaa.
Tylsäähän se olisi, mutta pointti lienee että ei hevissä paljoa kannata huijata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile itse vaikka seisoa vaa'alla ensin molemmilla jaloilla ja sitten seisot siinä yhdellä jalalla niin että toinen jalka on ilmassa.
Koetapas sinä punnita itsesi sillä tavalla että toinen jalka on vaa'alla ja toinen lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset digivaaat mittaa koko painon, vaikka puolet kurkusta ei olisikaan vaakalevyllä.
Kokeile ihan itse seuraavalla kerralla kaupassa. Ellei kaverisi puolittanut kurkkua ennen punnitusta
Vierailija kirjoitti:
Hmm, tykkään parsasta.
Sitä saa nyt noin 6€/kg.
Kun olen nettopalkasta maksellut asumiset ja muut pakolliset, niin saisin vielä n. 10 kg/päivä parsaa.
Tylsäähän se olisi, mutta pointti lienee että ei hevissä paljoa kannata huijata.
Tuo kannattaisi varmaan kertoa niille virolaisille torikauppiaille jotka myyvät virolaista mansikkaa suomalaisena.
Huijaan heviosastolla tykkääväni scorppareista ja muustakin lällystä vaikka oikeasti kuuntelen deep purplea ja muuta sellaista raskaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetapas sinä punnita itsesi sillä tavalla että toinen jalka on vaa'alla ja toinen lattialla.
siitä tulee joku random lukema jossain oikean painon puolessavälissä. Mutta hedelmävaa'at eivät ole niin että se kurkku olisi toisesta päästä vaa'alla ja toisesta päästä jossain vakaalla pinnalla, vaan on ilmassa, jolloin se osa mikä on vaa'alla kantaa koko kurkun painon.
Sen verran huijaan, etten solmi ikinä pussia ennen punnitusta. Solmu painaa enemmän kuin solmimattomat pussinsangat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset digivaaat mittaa koko painon, vaikka puolet kurkusta ei olisikaan vaakalevyllä.
Kokeile ihan itse seuraavalla kerralla kaupassa. Ellei kaverisi puolittanut kurkkua ennen punnitusta
No älä nyt viitsi jauhaa. Jos esineen toinen pää on maassa vaa'an vieressä ja toinen pää vaa'alla niin se vaaka ei punnitse koko esineen painoa vaikka olisi kuinka digitaalinen.
En ikinä!
Mutta näin muutama vuosi sitten, kun perhe oli kaupassa. Perheen äiti osti irtoperunoita ja laittoi punnituksen jälkeen lisää perunoita samaiseen pussiin punnitsematta enää.
Samaisen perheen isä oli irtokarkkeja ostamassa ja voi v..u siihenkin pussiin lisättiin karkkia punnitsemisen jälkeen.
Mietin sanonko myyjälle ja sanoin kyllä!!
Moni varmaan mut teilaa ja sanoo täällä, että hanki oma elämä.
Oma elämä on, mutta ei epärehellinen :)
Kyseisen perheen kohdalla tehtiin kassan puolesta testipunnaus.
Toivottavasti oppivat tästä. Niiden matka jatkui vielä kaupan takahuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin oliko sen kurkun toinen puoli siis kaupan lattialla?
En huijaa. En ole mikään varas.