Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö kesällä pellavaa?

Vierailija
23.06.2025 |

Tilasin äsken kesäalesta simppelin pellavamekon. Pyykissä pyörii nyt kaksi vanhempaa, toisessa vähän rypytystä.  toisessa vain taskut. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mulla on parit pellavahousut ja neljä mekkoa + pari sellaista takkityyppistä rantahepenettä

Vierailija
2/15 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ryppyistä kangasta, en ala silittämään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villa ja toppa parhaat

Vierailija
4/15 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lemppari keski-ikäistymisen kynnyksellä. Nuorempana ei iskenyt. 

Vierailija
5/15 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierastan pellavavaatteita, enkä osaa käyttää niitä.

Vierailija
6/15 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavansiemeniä

Vierailija
7/15 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pellavaa hellekelillä, joita tosin ei tänä kesänä hirveästi ole ollut. Pellava on suosikkivaatemateriaalini helteellä, koska ihanan viilentävä ja viileä. 

Vierailija
8/15 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pellavaa. Mulla on parit pellavahousut, pari pellavaneulostoppia ja pari pellavamekkoa. Toinen mekoista on sen mallinen, että kuivuu hengarissa hyvin, eikä myöskään noita neulostoppeja tarvitse silittää. Housut ja toinen mekoista pitää silittää. Minusta se on sen vaivan arvoista. 

Vierailija
9/15 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään jossain määrin pellavakuituista vaatetta varastoon. Käytettynä, muutamalla eurolla, kun sopiva silmään osuu.

Arvelen että tuo voi olla vaatekuituna vähenevä, en kyllä tiedä varmaksi. Saatan olla väärässäkin.

Muovikuitujen vaihtoehtona suosittelen. Viskoosi myös hyvä valinta , kuten rami, silkki, villa. Ja huom joltain h&m:ltä saattaa löytää nettikirpuista näitä. Vaatteetkin voivat olla keräilyharrastus wink wink

En ostaisi enää uusia vaatteita mutta toisaalta tuokin on talouden pystyssä pitoa eli onneksi joku senkin tekee. Näille myös kiitos käytettyjen aarteista.

Vierailija
10/15 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouseeko se päähän? 

Vierailija
11/15 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää. Minulla on ollut useita pellavamekkoja, mm. Nansoa ja Cuosia, mutta ne kaikki ovat kuluneet puhki siitä kohtaa missä olkalaukku osuu kylkeen. Kun olen valittanut, saan vastaukseksi ettei luonnonkuitu kestä mekaanista kulutusta.

Vierailija
12/15 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus musta pellavapaita. Keksin että sen nimi on Musta Väinämöispaita, koska se näytti siltä, taisi lopulta käydä vähän pieneksi hartioista.

Vierailija
13/15 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nouseeko se päähän? 

Hyvä kun kysyit, olen ajatellut hankkia pellavahuivin. Kyllä sen saa kiedottua myös päähän. 

Ap

Vierailija
14/15 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerään jossain määrin pellavakuituista vaatetta varastoon. Käytettynä, muutamalla eurolla, kun sopiva silmään osuu.

Arvelen että tuo voi olla vaatekuituna vähenevä, en kyllä tiedä varmaksi. Saatan olla väärässäkin.

Muovikuitujen vaihtoehtona suosittelen. Viskoosi myös hyvä valinta , kuten rami, silkki, villa. Ja huom joltain h&m:ltä saattaa löytää nettikirpuista näitä. Vaatteetkin voivat olla keräilyharrastus wink wink

En ostaisi enää uusia vaatteita mutta toisaalta tuokin on talouden pystyssä pitoa eli onneksi joku senkin tekee. Näille myös kiitos käytettyjen aarteista.

Ainakin tällä hetkellä pellavaa saa Liettuassa kasvatettuna. Eettinen vaihtoehto mielestäni. Samoin tietenkin käytetty vaate. 

Pellava ei ole kaikista kestävin materiaali. Olen kuluttanut täysin loppuun yhden nuoruuden lempimekkoni. Ostan uutta aina silloin tällöin, jotta kaapista löytyisi varmasti pellavaa kesään. 

Ap

Vierailija
15/15 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun helteisessä maassa. Käytän helleaikaan vain pellavaa. Ihan paras vaate.

Ei tarvitse silittää kun ripustaa siististi kuivumaan pesun jälkeen. Niin ja täyspellavaa sen olla pitää, ei sekoitteita. Ostan aina pellavavaatteita varastoon alesta. Voi olla kalliita joten se kannattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän