En ymmärrä miten jotkut voi käyttää jatkuvasti markettishampoita (silikonia sisältäviä)...
Kommentit (60)
Silloin kun käytin Pantenea, niin hiukset kiilsivät ja olivat kauniit. Päänahka ärtyi, siksi käytän hajustamattomia tuotteita. Ne ovat huonoja kautta linjan, on ne sitten kampaamosta tai kaupasta :( Tukka on kuiva ja huonosti kammattava. Tosin marketin LV:t yms tuskin sisältävät silikonia?
Ainoa, missä on eroa, on se että ns. kampaamoshampoissa on yleensä enemmän väriaineita ja hajuste. Maksakoon niistä ken haluaa.
Oon vuosia käyttäny Pantenen 2in1 shampoita ja hiukset on saanu puhtaaks ja helposti kammattavaks pituudesta riippumatta.
Lauantaina pesin XZ -shampoolla, jossa oikein lukee, ettei sisällä silikonia. Pesin kahteen kertaan ja silti jäi likainen olo.
Onko syyllinen kertyny silikoni vai eikö mun hiuksille vaan sovi XZ? Vai kannattaako koko asialla ees vaivata päätään...
Mun tyttö lähti just uimaharkkoihin uimalakki mukanaan. Mitä jos se uimalakki estää aivojen hapensaannin ja se kuolee? Pitäiskö mun soittaa sinne uimahalliin että menevät ottamaan tytöltä sen lakin pois ennen kuin se saa aivovaurion tai pyörtyy ja hukkuu?
Vierailija:
Niin ja joskus peloteltiin jonkun kuolleen, kun silikoni tukkinut päänahan niin, ettei ilmanvaihto ole pelannut ja aivot saavat kuulemma osan ilmastoinnistaan päänahan läpi. Tämä siis voi olla ihan täyttä bull-shittiä, mutta sen tarinan varjolla mun silikonishampoolla pesuja yritettiin saada aisoihin aikanaan. Noh, toisinaan niitä käytän, toisinaan en, mutta hengissä olen yhtäkaikki edelleen :)-KP
Markettishampoo ja kampaajalta ostettu on ihan samaa tavaraa! Vain idiootti maksaa " kampaamolisää" . Ai niin mutta onhan se hienoa sanoa että :" Mä käytän vain kampaamon tuotteita." Ja pah!
ja jos on niin öljypohjaista ja lähtee huuhtomalla.
Kun käytin silikonishampoota niin väri ei tarttunut eikä kiharat pysyneet. Sitten mun tuttu kampaaja kertoi mulle syyn ja suositteli ostamaan l' orealin ja wellan shampoita kaupastakin.
Toisessa kampaamossa suositeltiin aivan törkyhintaista hoitoainetta ja se on ihan paskaa, en muutes käy siellä enää.
Itse käytän tällä hetkellä Sunsilk-shampoota ja hoitoainetta, onko niissä silikonia?
Tietäisikö joku, en ottanut mitään selvää tuosta tuoteselosteesta.. :/
että kun hiuksethan uusiutuvat koko ajan ja lähtevät päästä, niin siinä vaiheessa silikoni tukkii hiustupen niin, ettei uusi hius välttämättä pääse kasvamaan. Luulin, että näin monen sivun kirjoittelun jälkeen joku olisi maininnut asiasta, mutta eipä sattunut silmään. Itse käytän mitä milloinkin, mutta välttelen kyllä näitä silikoneja.
Katsastan kotona jossain vaiheessa. Nyt käytän 2krt/vk. Minusta ihan ok tahti nyt tämä. Ostin alekorista tuon putelin, normaalihinta taisi olla reilut 10¿, eli ei kovin kallis silti. Sitä piti käyttää 6vk 2krt/vk.
-25-
Vierailija:
Minkä niminen oli tuo kuurina käytettävä erikoissampoo?
Kuinka usein joudut nyt pesemään hiukset?t. rasvaisista hiuksista kärsivä
Ei ainakaan päänahkaan vaikuta, eikä siis hiustenlähtöön.. Vai?
Juurikaan mitään eroja ei löytynyt hiusten kunnossa, käytti kumpaa vaan. Jutussa sanottiinkin, että kannattaa käyttää sitä, joka saa hiukset näyttämään ja tuntumaan hyvältä. Itselleni kampaamotuotteet ovat usein liian raskaita, ja latistavat hiuksia, kun taas monet peruselvitalit sopivat mainiosti ja hiukset kiiltävät.
Tai siis voi tukkia. Hiuksissa vaikuttaa niin että on limainen ja vaikeasti käsiteltävä, eikä värit ja permanentit tartu oletettavalla tavalla. Lyhyt aikainen käyttö ei yleensä näitä ongelmia tuo. Kampaamo tuotteissakin on silikoneja, mutta yleensä semmoisia mitkä on vesiliukoisia. WWW tuotteista vielä, ne onki huonoja, todella huonoja. Ja niinhän se on että laatu maksaa!!!
Oliko niin, että Herbinan shampoot eivät sisältäisi silikonia? Itse käytän pihinä kyllä kaupan tuotteita, silloin tällöin kampaamosälää. El' vital jossain vaiheessa jätti pestyt hiukset rasvaklimpeiksi päälaelta, yäk, olisikohan reagoinut jonkin muun hiustuotteen jämien kanssa. No, siihen en ole enää koskenut.
kyllä niissä on aivan eri lopputulos kuin marketin tuotteissa. Ei ne aivan samaa ole. Mutta jokainen voi valita, ja löytää itselleen sopivan mistä tahansa. Ihoja ja hiuksia on niin monen erilaisia ja erilaisia tarpeita. Minulle nyt vaan sattuu sopimaan ainoastaan Wella. Muilla merkeillä tulee päänahan kanssa ongelmia. En tiedä miksi.
Vierailija:
ja jos on niin öljypohjaista ja lähtee huuhtomalla.
Eniten hiusten kuntoon vaikuttavat ravinto, stressi ja ilmansaasteet.
Luultavasti käytän niitä aivan samalla tavoin kuin te kampaamotuotteitanne. Käyttänyt viimeiset 25 vuotta...
Hyväkuntoiset hiukset yltää lapaluihin saakka.
Entisaikaanhan kuului harjata sata harjanvetoa päivässä, että hiukset kiiltäisivät. Ja onhan se loogista kun ajattelee, että hius on kuin villaa, ja kulutus saa villavaatteetkin kiiltämään (housuntakamus).
olen itse paruri-kampaaja ja ostan kaupan tavara tai kun saan parturi tavaraa halvalla. Ei ne nyt 10e arvoisia ole. Ja sitä paitsi hius on kuolutta. Jos on päänahassa ongelmia niin silloin ostaisin kunnon tavara, mut kyllä 2e pullo mulle kelpaa.