Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten jotkut voi käyttää jatkuvasti markettishampoita (silikonia sisältäviä)...

Vierailija
14.08.2006 |

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulos oli, että ne sisälsivät tismalleen samoja aineita.

Vierailija
22/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoaine on niin huonoa, että ihan sama käyttääkö sitä lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukseni ovat rasvoittuvaa sorttia ja olen totaalisen kyllästynyt pesemään hiuksen vähintään joka toinen päivä shampoolla. (Jolloin aina se toinen päivä on hiukset jo rasvaiset).

Olen etsinyt ja etsinyt oikeaa shampoota ja nyt toivottavasti olen löytänyt omani Sebamedistä. Ainakin toistaiseksi sopinut hyvin. Käytin ennen tätä sellaista erikoisshampoota 6vk kuurin ja se sai hiukset lähtemään tuppoina, mutta rasvaisuus poistui. Sen kuurin jälkeen suositeltiin käytettäväksi jotain hellävaraista neutraalia shampoota.

Pantenet ja muut vastaavat olivat minulle pahimpia mahdollisia rasvoittajia. Osa oli jopa sellaisia, että hiusten pesun jälkeenkin oli vielä hiukset rasvaisen oloiset.

Vierailija
24/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. tuota www sarjaa, mikä on ihan paskaa.

Vierailija
25/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä niminen oli tuo kuurina käytettävä erikoissampoo?

Kuinka usein joudut nyt pesemään hiukset?

t. rasvaisista hiuksista kärsivä

Vierailija
26/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan edes lukenut että mitä siinä on. Hoidan muutenkin hiuksia tosi huonosti, käyn joskus kerran sadassa vuodessa kampaajalla jne. Hiukset on tosi pitkät ja paksut ja ihmiset kyselee että millä mä niitä hoidan, että olisko vinkkiä. En kehtaa useimmiten edes kertoa :)

ja se www on ihan älyttömän sontaa!

Vierailija
27/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä silikonittomilla litkuilla en saa tätä permanentattua metristä lettiäni mihinkään ilman itkua ja hammasten kiristystä.

Joskus käytän Dermosilia (kerran viikossa), jotta päänahka ei tottuisi samaan PH-arvoon.

Vierailija
28/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihan sama millä shamppoolla pesen ni kaikki käy..ei kutise, kuivu ym

Vierailija
29/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t se 21v markettishampoota käyttänyt

Vierailija
30/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy maailman olla hämmentävä paikka, jos tämä asia jo menee näin yli ymmärryksen.

Kaikki ihmiset eivät yksinkertaisesti mieti shampoita kovinkaan tarkasti ja ostavat vain rahavarojensa ja mainoksista saamiensa mielikuvien varassa. Ihan normaalia. Ei sen kummempi mysteeri.

Vierailija
31/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin hiukset olisi todella hyvässä kunnossa, todellisuudessa se siis " feikkaa" sen hyvän tunteen, eivät ole yhtään sen paremmat kuin ennenkään, mutta silikoni imeytynyt vaurioituneisiin kohtiin ja tukka tuntuu hyvältä.

En tiedä huomaako sitä millään erityisesti, että tukassa on silikonia, itselläni juuri tuo kammattavuus ja kiilto on ehkä ne merkit mitkä silikonista kertovat. Ja jos todella pesaisee syväpuhdistavalla, on kiilto mennyttä elämää ja tukka juuri sitä hamppua, mitä se normaalistikin on.

Hiuksille itselleen silikonista ei varsinaisesti liene haittaakaan, ehkä ne pysyvät jopa paremmin päässä, kun ei kaikki jää kammatessa harjaan. Muina haittapuolina voi sitten mainita esim. värien kiinnijäämättömyys tai se, että kahden pesun jälkeen oikein ärmätti " varmasti palaa kaikki eikä ikinä irtoa päästä" väreistä ei ole jäljellä hajuakaan. Lisäksi kalliit hoitoaineet ovat " turhia" , koska niiden hoitavat aineet eivät imeydy, kun tukkis täynnä silikonia.

Niin ja joskus peloteltiin jonkun kuolleen, kun silikoni tukkinut päänahan niin, ettei ilmanvaihto ole pelannut ja aivot saavat kuulemma osan ilmastoinnistaan päänahan läpi. Tämä siis voi olla ihan täyttä bull-shittiä, mutta sen tarinan varjolla mun silikonishampoolla pesuja yritettiin saada aisoihin aikanaan. Noh, toisinaan niitä käytän, toisinaan en, mutta hengissä olen yhtäkaikki edelleen :)

-KP

Vierailija
32/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähes pelkällä marketshampoolla olen hiuksiani pessut kohta 35 vuotta.

No, joskus olen ostanut jonkun kampaamon tötsän mutta ei ne hiuksiini sen kummemmmin vaikuta joten ihan turhaa rahan hukkaa.

Vierailija
33/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta ei ne ainakaan tällaiseen paksuun apinankarvaan sen kummemmin vaikuta. Taitaa olla höynäytystointaa koko kampaamotuoteosasto. Muutenkin tärkeilevät kansalaiset sortuu sellasiin helposti.

Vierailija
34/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin ja joskus peloteltiin jonkun kuolleen, kun silikoni tukkinut päänahan niin, ettei ilmanvaihto ole pelannut ja aivot saavat kuulemma osan ilmastoinnistaan päänahan läpi.

-KP

Vierailija
35/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oikeesti, onko järkeä?!?

Vierailija
36/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee hiukset heti ihan hirveeseen kuntoon. Käytän kampaamosta ostettavia shampoita kuten Kadus ja Goldwell. Yhden ainoan kerran olen joutunut pettymään kampaamo-shampooseen.

Vierailija
37/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tais osua jonkun junttimamman...

Vierailija
38/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI aiheuttaa hiustenlähtöä. Esim. minulla aiheuttaa. Tukkii päänahan.

XZ on ihana, silikoniton (ja suomalainen) merkki.

Vierailija
39/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin tosiaan oli mahdollista että silikoni kertyy hiuksiin eikä esim. värjääminen välttämättä onnistu hyvin. nyt kuitenkin kehitys on kehittynyt, samoin silikonit eikä tätä vaaraa enää ole.

Vierailija
40/60 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuin hiukset olisi todella hyvässä kunnossa, todellisuudessa se siis " feikkaa" sen hyvän tunteen, eivät ole yhtään sen paremmat kuin ennenkään, mutta silikoni imeytynyt vaurioituneisiin kohtiin ja tukka tuntuu hyvältä.

Niin. Missä ongelma? Hius on elotonta kudosta. Hoidetaanhan vaatteitakin huuhteluaineilla tms. Sama kuin pesisi villapaitansa mäntysuovalla ja sitten vain toteaisi, että nyt on hyvä, kun ei ole luonnottomasti " feikattu" pehmeäksi ja sähköistymättömäksi.

En tiedä huomaako sitä millään erityisesti, että tukassa on silikonia, itselläni juuri tuo kammattavuus ja kiilto on ehkä ne merkit mitkä silikonista kertovat. Ja jos todella pesaisee syväpuhdistavalla, on kiilto mennyttä elämää ja tukka juuri sitä hamppua, mitä se normaalistikin on.

Niinpä.

Muuten, naurattaa nuo vitamiinishampoot sun muut. Sama kuin panisit siihen villapaitaasi vitamiineja. Vitamiinit ovat kyllä tärkeitä, mutta suun kautta nautittuna. Hyvä ravinnetasapaino kyllä auttaa tekemään mm. hiuksista terveemmät, mutta ei se siihen jo olemassa olevaan karvaan vaikuta.

Muuten varmasti on totta, ettei kaikki aineet sovi kaikille. Mutta ei se silikoni shampoossa mikään piru ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi