Suomi ei tule koskaan taloudellisesti toipumaan koronasta
Ystäväpiirissä työikäisiä ihmisiä on sairastunut koronaan liittymättömistä syistä kotiin tilatun ruuan ja liikkumattomuuden vuoksi. Näistä tulee kallis paukku. Lisäksi nurin menevät yritykset, työttömäksi jääneet, mt-palveluiden kassakriisi ym. pitävät huolta, että verotulot jäävät minimiin. Viimeinen sammuttakoon valot.
Kommentit (95)
Tästä noustaisiin tehokkaammin, jos nyt lopetettaisiin rokotukset ja rajoitukset.
Firmat on vielä pääosin pystyssä ja ihmisillä ostovoimaa.
Nyt kun rokotukset leviää vanhempiin työikäisiin, niin siinä porukassa on pääosin yritysten toimitusjohtajat ja avainhenkilöt. Mahdollinen rokotusriski tähän porukkaan ei varmasti ole Suomen etu.
Vierailija kirjoitti:
Kovin on monella nykyaikakeskeinen käsitys maailmasta. Korona ei todellakaan ole maailman suurimpien kriisien joukossa. Pientä suhteellisuudentajua kaivattaisiin. Maailma on selvinnyt vaikka mistä. Jääkausista, musta surmasta, maailmansodista, espanjantaudeista, kylmästä sodasta jne. Kyllä se yhdestä koronasta selviää loistavasti. Mä en tajua lainkaan, kuinka ihmiset ulisee, että elämä on pilalla. Se on pilalla vain niillä, jotka kuolivat koronaan tai menettivät läheisensä sille. Meillä muilla elämä jatkuu, vaikka normaaliin palaaminen kestää.
Korona ei tässä se kriisi olekaan, vaan määrätyt rajoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko käyneet korona-aikana hammastarkastuksessa, suuhygienistillä, hoidattamassa perussairauksia, saaneet kiireettömiä aikoja terveyskeskukseen? Käyneet uimahallissa uimassa tai vesijumpassa, erityisryhmien kuntoutus on järjestetty uimahallien terapia-altaissa. Kokeneet yhteisöllisyyttä ja mielekkyyttä? Niinpä! Kolmea ensinmainittua olen joutunut vaatimaan. Annettu puhelimessa ei oota, mutta nyrkkiä pöytään iskemällä ajat järjestyi. Kaikki ei tähän pysty. Lisäksi seulonnat, tarkastukset ja vakavien tautien diagnosointi myöhästyvät. Tuurilla ne laivat seilaa, sopii tähän aikaan. Paljon on tuurista kiinni.
Olen käynyt hammaslääkärissä, perussairauksia ei ole, ryhmäliikuntatunnilla ja punttisalilla olen käynyt koko pandemian ajan. Myös on pidetty illallisia, saunailtoja ja muita bileitä.
Ihan on itsestä kiinni oma elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko käyneet korona-aikana hammastarkastuksessa, suuhygienistillä, hoidattamassa perussairauksia, saaneet kiireettömiä aikoja terveyskeskukseen? Käyneet uimahallissa uimassa tai vesijumpassa, erityisryhmien kuntoutus on järjestetty uimahallien terapia-altaissa. Kokeneet yhteisöllisyyttä ja mielekkyyttä? Niinpä! Kolmea ensinmainittua olen joutunut vaatimaan. Annettu puhelimessa ei oota, mutta nyrkkiä pöytään iskemällä ajat järjestyi. Kaikki ei tähän pysty. Lisäksi seulonnat, tarkastukset ja vakavien tautien diagnosointi myöhästyvät. Tuurilla ne laivat seilaa, sopii tähän aikaan. Paljon on tuurista kiinni.
Olen käynyt hammaslääkärissä, perussairauksia ei ole, ryhmäliikuntatunnilla ja punttisalilla olen käynyt koko pandemian ajan. Myös on pidetty illallisia, saunailtoja ja muita bileitä.
Ihan on itsestä kiinni oma elämä.
Ryhmäliikuntatunteja ei ole järjestetty, älä valehtele. Ryhmäkokoontumiset on kielletty. Voihan rajoituksia kiertää, mutta tyhmää on niillä elvistellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan on itsestä kiinni oma elämä.Ryhmäliikuntatunteja ei ole järjestetty, älä valehtele. Ryhmäkokoontumiset on kielletty. Voihan rajoituksia kiertää, mutta tyhmää on niillä elvistellä.
Meilläpäin on järjestetty kokoajan rajoitusten mukaisesti, eli yksi ohjaaja ja 9 treenaajaa.
2027 ollaan nousussa. Mutta ei olla vielä käyty ihan pohjilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan on itsestä kiinni oma elämä.Ryhmäliikuntatunteja ei ole järjestetty, älä valehtele. Ryhmäkokoontumiset on kielletty. Voihan rajoituksia kiertää, mutta tyhmää on niillä elvistellä.
Meilläpäin on järjestetty kokoajan rajoitusten mukaisesti, eli yksi ohjaaja ja 9 treenaajaa.
6 henkilöä on rajoitusten mukaisesti.
Kyllä tästä noustaan, mutta lasku on tolkuton. Toivoisin, että nyt ihan todella voitaisiin ajatella että oma maa ensin tästä suosta ylös ja vasta sitten kun rahkeet riittää, hoidetaan muita. Voi kun joku muukin puolue kuin persut ottaisivat tämän linjan. En haluaisi ääntäni antaa heille kun sakki on niin pölvästiä, mutta koen tämän niin tärkeäksi asiaksi ettei kai vaihtoehtoja ole. Meillä voi oma väkikin niin huonosti nyt, että ei voi ottaa uusia holhottavia jatkuvasti kun tiedossa on, että heikot ajat jatkuvat vuosia. Edellisetkin tulijat taitavat olla enimmäkseen jättimäinen kuluerä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” ” ” Suomi ei tule koskaan taloudellisesti toipumaan koronasta. ” ” ”
Korjataanpa totuudenmukaiseksi tuo AP:n aloitus otsake ja ollaan rehellisiä :
Suomi ei tule koskaan toipumaan maallemme aiheutuneen kommunisti-hallituksen tekemistä tuhoista.
Kyllä, naiset ovat nyt saaneet näyttää poliittiset kykynsä ja myös ymmärryksensä politiikkaan.
Kyllä nyt kelpaa.
Juurikin näin. Kyllä tahmeapeppuiset minimunamiehet olisivat hoitaneet kaiken niin paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tästä noustaan, mutta lasku on tolkuton. Toivoisin, että nyt ihan todella voitaisiin ajatella että oma maa ensin tästä suosta ylös ja vasta sitten kun rahkeet riittää, hoidetaan muita. Voi kun joku muukin puolue kuin persut ottaisivat tämän linjan. En haluaisi ääntäni antaa heille kun sakki on niin pölvästiä, mutta koen tämän niin tärkeäksi asiaksi ettei kai vaihtoehtoja ole. Meillä voi oma väkikin niin huonosti nyt, että ei voi ottaa uusia holhottavia jatkuvasti kun tiedossa on, että heikot ajat jatkuvat vuosia. Edellisetkin tulijat taitavat olla enimmäkseen jättimäinen kuluerä edelleen.
Minäkään en ole persujen kannattaja, mutta ne on kyllä oikeassa monessa asiassa. Niiden kansanedustajissa taitaa olla suhteessa eniten DI -edustajia ja juristeja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pölvästejä näkemyksiä PS:n puoluejohdolla on?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään mistä toipua että pudotus ei ainakaan ole kovin merkittävä.
Eikö sinua nolota olla noin tyhmä - ja vielä paljastaa se kaikille?
Me asumme yhdessä maailman hyvinvoivimmista ja turvallisimmista maista, jossa koronakaan ei ole päässyt pahasti järkyttämään yhteiskunnan tasapainoa.
Jos eläisimme esimerkiksi Myanmarissa, Brasiliassa tai Sudanissa, saattaisi väitteelläsi olla joltakin osin edes hitusen perää.
Vierailija kirjoitti:
Noustaan nopeiten, jos lopetetaan rajoitukset ja rokotukset.
Ei paljoa kiinnosta. Me muutetaan täältä pois.
Mädättäjämato tuhonnut monen (tai yhden) kommentoijan aivot. Säälittävää paskaa! Tällä tolalla ovat esim. mielenterveyspalvelut tällä hetkellä. Ajettu alas ja täällä palstalla se näkyy erikoisen hyvin.