Suomi ei tule koskaan taloudellisesti toipumaan koronasta
Ystäväpiirissä työikäisiä ihmisiä on sairastunut koronaan liittymättömistä syistä kotiin tilatun ruuan ja liikkumattomuuden vuoksi. Näistä tulee kallis paukku. Lisäksi nurin menevät yritykset, työttömäksi jääneet, mt-palveluiden kassakriisi ym. pitävät huolta, että verotulot jäävät minimiin. Viimeinen sammuttakoon valot.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua aloitusta. Joku on sairastunut ruuasta ja liikkumattomuudesta?
Tämä on niin tosi. Itsekin olin vielä vuosi sitten hoikka ja hyväkuntoinen keski-ikäinen, nyt olen kohta jo riskiryhmää kun painoa on tullut kotona löhötessä vuoden aikana melkein 10kg ja kunto on sellainen, että hyvä jos jaksan parin kilometrin kävelylenkin.
Omaa syytähän tuo on. Ovesta ulos ja lenkille, hopi hopi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua aloitusta. Joku on sairastunut ruuasta ja liikkumattomuudesta?
Tämä on niin tosi. Itsekin olin vielä vuosi sitten hoikka ja hyväkuntoinen keski-ikäinen, nyt olen kohta jo riskiryhmää kun painoa on tullut kotona löhötessä vuoden aikana melkein 10kg ja kunto on sellainen, että hyvä jos jaksan parin kilometrin kävelylenkin.
Omaa syytähän tuo on. Ovesta ulos ja lenkille, hopi hopi.
Talouden kannalta lopputulema on se mikä merkitsee. Ei se mitä olisi voinut tehdä tai kuka syyllinen on.
AP
https://www.is.fi/terveys/art-2000007923078.html tässä vielä ihan asiantuntijoiden näkemys tulevasta laskusta. Ei tainnut palstalaisten "aina voi mennä ulos liikkumaan" toteutua.
AP
Kaikkialla muualla on paljon paremmin koska freedoms!
Nyt sitä rahaa tänne pohjoiseen ettei tarvi syöttää huskyjä minkeille.
Niinpä, vielä kun on päivänselvää että rajoitustoimet ei tule poistumaan vuosiin. Ilmeisesti meidät elättää sitten rikkaat vuodeosastovanhukset.
Niin paljon paremmin on kuin täällä monessa paikassa.
Maailman köyhin maa ja huonommiten on asiat .
Kaikenlaista vaivaa ja vastoinkäymistä on osunut kohdalle.
Kaksi työikäistä ystävääni on saanut koronasta elinvaurioita ja ovat edelleenkin työkyvyttömiä. Koko maailman talouteen tämä vaikuttaa ja sitä kautta myös Suomeen.
Elon polulle on niitä suruja ja vastoinkäymisiä riittänyt liiankin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, vielä kun on päivänselvää että rajoitustoimet ei tule poistumaan vuosiin. Ilmeisesti meidät elättää sitten rikkaat vuodeosastovanhukset.
No huh huh! Kylläpä oli melkoinen aivopieru.
Veikkaan että Kiina selviää parhaiten. Niillä oli varmasti hyvä syy kehitellä koko virus ja levittää sitä. Ehkä se ei ollutkaan ihmisten vähentäminen vaan talousasiat.
Mutta mitä sanoo talouden- ja politiikan toimitus?
Koronan jälkeen on markkinoilla tilaa rohkeille ja päteville. Mutta millään neukkuasenteella me emme pärjää se on totta.
Totta kai selvitään. Itse asiassa kriisien jälkeen nousu on aina ollut nopeaa. Tämä on pientä sotiin verrattuna.
Surun ja murheen keskellä, syrjässä iloista ja onnen hetkistä kyykin minäkin, omaa ulostettani makustellen.
Minulla taas menee taloudellisesti yhtä hyvin, itse asiassa vähän paremmin kuin ennen koronaa. Mutta en säästele, vaan ostan tavaraa ja palveluita ja sillä tavoin tuen talouselämää. Terveydellisesti voin paremmin kuin ennen: etätöitä tehdessä kokkaan itse ja syön terveellisemmin kuin ennen ja kun ei mene aikaa työmatkoihin, liikun enemmän, ja vointi on parempi kuin ennen korona-ajan alkua. Uskon, että en ole ainoa, jolla menee nyt aika hyvin. Mutta tätähän ei tietenkään saisi sanoa ääneen tässä peruskateellisten ja kaunaisten luvatussa maassa.