Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi ei tule koskaan taloudellisesti toipumaan koronasta

Vierailija
10.04.2021 |

Ystäväpiirissä työikäisiä ihmisiä on sairastunut koronaan liittymättömistä syistä kotiin tilatun ruuan ja liikkumattomuuden vuoksi. Näistä tulee kallis paukku. Lisäksi nurin menevät yritykset, työttömäksi jääneet, mt-palveluiden kassakriisi ym. pitävät huolta, että verotulot jäävät minimiin. Viimeinen sammuttakoon valot.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisiksi ajoiksi jää maailman köyhimmässä maaksi, jossa on kurjimmat olot ja paha mieli.

Vierailija
42/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli oikein oksennusta suuhun kun ajattelin kuinka ollaan niin köyhiä ja huonosti voivia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.3% bkt pudotus ei ole maailmanloppu. 1990-luvun lamassa oli paljon pahempi.

Vierailija
44/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissa kirvelee sisäreisillä ja kaikki muuttuu likaiseksi ja köyhäksi.

Vierailija
45/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ajanjakso "ei koskaan".

Ja määrittele "toipuminen". Pitääkö päästä samalle tasolle, kuin ennen koronaa, vai tasolle, joka olisi saavutettu, jos ei koronaa olisi ollut?

Suomi on toipunut 1700-luvun alun kansanmurhastakin, ja tämä koronapandemia on kuitenkin pikku juttu siihen verrattuna.

Suomessa on ihmisiä, jotka eivät ole toipuneet 1990-luvun lamastakaan vielä.

Euroopassa on valtioita, joiden taloudelliseen tilanteeseen vaikuttaa vielä toinen maailmansotakin.

Vierailija
46/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” ” ” Suomi ei tule koskaan taloudellisesti toipumaan koronasta. ” ” ”

Korjataanpa totuudenmukaiseksi tuo AP:n aloitus otsake ja ollaan rehellisiä :

Suomi ei tule koskaan toipumaan maallemme aiheutuneen kommunisti-hallituksen tekemistä tuhoista.

Vierailija
47/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli lisää oksennusta ja alkoi itkettämään.

Vierailija
48/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toipuu. Kun nykyään pufpuf-puuppapersenaiset johtaa. :DD katsotaan kauanko naisjohtajat räpistelee pinnalla.

Vierailija
49/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa? Aurinko paistaa ja kesä on ovella. Ei nämä asiat nyt niin hullusti ole.

Vierailija
50/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeutta ja harmia on kyllä osunut kohdalle liiankin kanssa ja ikuisiksi ajoiksi kaikki 9n huonosti koska viherkommunistit.

Vierailija
51/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua aloitusta. Joku on sairastunut ruuasta ja liikkumattomuudesta?

Tämä on niin tosi. Itsekin olin vielä vuosi sitten hoikka ja hyväkuntoinen keski-ikäinen, nyt olen kohta jo riskiryhmää kun painoa on tullut kotona löhötessä vuoden aikana melkein 10kg ja kunto on sellainen, että hyvä jos jaksan parin kilometrin kävelylenkin.

Omaa syytähän tuo on. Ovesta ulos ja lenkille, hopi hopi.

Talouden kannalta lopputulema on se mikä merkitsee. Ei se mitä olisi voinut tehdä tai kuka syyllinen on.

AP

Olet siis niitä ihmisiä, joiden mielestä ihmiset ovat taloutta varten, eikä talous ihmisiä varten.

Vierailija
52/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi, voi, ikuinen köyhyys ja kurjuus, kaikki menee rikki ja muuttuu likaiseksi.

Vierailija
53/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että on kihomatoja. Sellainen tahmean märkä ja kutiseva olo.

Vierailija
54/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin tosi. Itsekin olin vielä vuosi sitten hoikka ja hyväkuntoinen keski-ikäinen, nyt olen kohta jo riskiryhmää kun painoa on tullut kotona löhötessä vuoden aikana melkein 10kg ja kunto on sellainen, että hyvä jos jaksan parin kilometrin kävelylenkin.

Minulle on tullut max 1 kg ja kunto on kohentunut kävelemällä kun ei ole ollut enää pakko viettää aikaa kissanristiäisissä.

Vierailija
55/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomen taloudelle ole tapahtunut oikeastaan mitään.

Ihme horinoita.

Missä maailmassa oikein elät? Vaaleanpunaisessa sdp:n saippuakuplassa? POKS!

Vierailija
56/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas menee taloudellisesti yhtä hyvin, itse asiassa vähän paremmin kuin ennen koronaa. Mutta en säästele, vaan ostan tavaraa ja palveluita ja sillä tavoin tuen talouselämää. Terveydellisesti voin paremmin kuin ennen: etätöitä tehdessä kokkaan itse ja syön terveellisemmin kuin ennen ja kun ei mene aikaa työmatkoihin, liikun enemmän, ja vointi on parempi kuin ennen korona-ajan alkua. Uskon, että en ole ainoa, jolla menee nyt aika hyvin. Mutta tätähän ei tietenkään saisi sanoa ääneen tässä peruskateellisten ja kaunaisten luvatussa maassa.

Itse asiassa päinvastoin, tämän kaltaiset kommentit ovat tässä maassa ainoita mitä sallitaan. Näkeehän sen täällä palstalla ja esim iltalehtien kommenteissa - rajoituksista saa vain nauttia ja kertoa kuinka elämä on niiden myötä parantunut ja tykkäyksiä satelee. Jos kertoo esim. kuinka on jäänyt työttömäksi, kuinka masentaa ja muutenkin elämä kärsinyt rajoituksista, käsketään olla valittamatta ja saa vain alapeukutusta. Kerrotaan miten sodassakin pärjättiin (pieni vinkki- ei pärjätty, googlaa vaikka mitä rintamakarkuruus on ja mitä heille tapahtui, ja millaisia kultakimpaleita sodasta traumatisoituneet olivat ja miten avun sijasta heitä käskettiin vain olemaan hiljaa), nytkin pitäisi olla valittamatta. Kerrotaan kuinka koska itsellä menee paremmin ja nauttii tietyistä asioista, pitäisi myös muiden elämässä mennä asiat juuri näin ja nauttia samoista asioista. Päälle syyllistetään ja käsketään vielä miettimään niitä joilla menee huonommin. Myötätuntoa et tässä maassa saa.

Vierailija
57/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

” ” ” Suomi ei tule koskaan taloudellisesti toipumaan koronasta. ” ” ”

Korjataanpa totuudenmukaiseksi tuo AP:n aloitus otsake ja ollaan rehellisiä :

Suomi ei tule koskaan toipumaan maallemme aiheutuneen kommunisti-hallituksen tekemistä tuhoista.

Kyllä, naiset ovat nyt saaneet näyttää poliittiset kykynsä ja myös ymmärryksensä politiikkaan.

Kyllä nyt kelpaa.

Vierailija
58/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on monella nykyaikakeskeinen käsitys maailmasta. Korona ei todellakaan ole maailman suurimpien kriisien joukossa. Pientä suhteellisuudentajua kaivattaisiin. Maailma on selvinnyt vaikka mistä. Jääkausista, musta surmasta, maailmansodista, espanjantaudeista, kylmästä sodasta jne. Kyllä se yhdestä koronasta selviää loistavasti. Mä en tajua lainkaan, kuinka ihmiset ulisee, että elämä on pilalla. Se on pilalla vain niillä, jotka kuolivat koronaan tai menettivät läheisensä sille. Meillä muilla elämä jatkuu, vaikka normaaliin palaaminen kestää.

Vierailija
59/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy koronaan.

Siten, että normaalioloissa ihmiset poistuisivat kotoaan, harrastaisivat liikuntaa, söisivät terveellisemmin. Aika pihalla olet jos kuvittelet ihmisten yleiskunnon ja terveyden parantuneen vuoden kotiarestin tuloksena.

Ei ole ollut mitään syytä passivoitua ja syödä huonosti. Kukaan ei ole ollut vuotta missään arestissa.

Henkisessä arestissa ainakin. Mieli ja keho liittyvät yhteen. Tiesitkö?

Vierailija
60/95 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eipä me sodastakaan ja sotakorvauksista koskaan selvitty. Edelleen eletään köyhässä agraariyhteiskunnassa lähes kehitysmaatasolla. Vai mitenkäs se asia nyt onkaan..

Mutta tässä on nyt koronapandemian kahtena ensimmäisenä vuotena otettu ylimääräistä velkaa kuusi kertaa sotakorvausten verran, inflaatio huomioon ottaen. Vähän eri kokoluokan kriisistä tässä puhutaan. Ja kaiken lisäksi loppua tälle ei ole näkyvissä. Koronakriisi jatkunee vielä vuosikausia ellei vuosikymmeniä. Korona ei myöskään aiheuta mitään aineellisia tuhoja niin kuin sota, eikä sen loppumisen jälkeen tule mitään jälleenrakennusvaihetta joka piristäisi kysyntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi