Ystävä seurustelee kerrankin kunnollisen miehen kanssa.. pitäisikö kertoa hänen historiasta?
Ystäväni makasi opiskeluaikoina käytännössä joka viikonloppu uuden miehen kanssa. Tämä uusi mies vaikuttaa kunnolliselta. Uskoo jumalaan, on kristitty, perhekeskeinen. Tekisi mieli kertoa hänelle ystäväni opiskeluajan seikkailuista. MIelestäni hän ansaitsee tietää.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa olettamaan ettei mies tiedä jo? Outo oletus, että tapahtumarikkaassa historiassa olisi jotain hävettävää.
No onhan siinä. Siellä ilmeisesti kolahti? Kyllä joillakin on muita enemmän itsekuria esim. ruoan tai jakamisen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku joka haluaa seksissä kokemattoman impiumpilammen niin oma seksin antaminen voi olla niin surkeaa että ei halua että toinen tietää mistään paremmasta. Joku minuutin sessio eikä sitäkään tai ei seksi kiinnosta ollenkaan. Nuorena kyllä tällaisiinkin tyyppeihin tuli törmättyä. Monelta mieheltä kuulin että naista ei kiinnostanut muuta saada kuin se kakara ja seksi loppui siihen kun tulokset tai tuotokset saatiin saavutettua.
Kakaroiden saatua ei puolison kanssa harrastettu yhtään mitään vaan kaikki rakkaus kohdennettiin omaan lapseen/lapsiin ja sitä miestä kohtaan tuli inho. Miestä ei edes päästetty samaan sänkyyn, vain lapset otettiin viereen nukkumaan. Miehelle tuli ulkopuolinen ja ihan huijattu olo että hän oli vain maksaja ja siittäjä ilman mitään muuta arvoa.
Ja miten tämä purkaus liittyi aloitukseen?
Niin ja mitäs olette itse niin pöhlöjä, että ette huolehdi ehkäisystä itse jos ette lapsia halua? Jos halusit niin tee jotain mikä auttaa tilanteeseen, mutta älä oleta, että heti tiskaamisem jälkeen saa seksiä.
Aloituksessahan naista on käytetty hyväksi. Myös niin moni mies lähtee suhteesta kahta kättä heilutellen ja vinkuu kun pitäisi jokin vastuu kantaa.
Voimia sun kaverille siitä, että vaimonsa huolehtii lapsista. Vinkki: kannattaisiko ostaa isompi sänky? Hemmotella ja keskustellla jne.
Kyllä se onnistuu toisinpäinkin että nainen käyttää miestä hyväkseen ja mies lähtee kättä heiluttaen ja kummassakin on vikaa niin ettei kukaan ole yksin syyllinen jos toinen lähtee. Toinen on perusteellisesti huijattu ja henkisesti petetty siis se joka lähtee. Nainen ei anna miehelle jos mies vaatii ehkäisy ja käyttää näitä pölvästejä hyväkseen vain lisääntyäkseen eikä kiinnosta mikään parisuhde ja parisuhteen kompromissit vaan itsekkäästi pyrkii omiin päämääriinsä.
No mutta jos on kunnollinen kristitty, niin silloin on varmaan myös armollinen muita kohtaan. Eikö se anteeksianto kuulu aika isosti koko siihen teidän agendaan? Millainen kristitty itse miellät olevasi? Aikamoiselta juudakselta vaikutat.
Olisihan se kiva tietää millaisen ihmisen kanssa sitä elämänsä aikoo jakaa ja ehkä lapsiakin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden ketjujen lukeminen toimii aina hyvänä muistutuksena siitä, että ihmiset todella elävät eri kuplissa. Moni kommentoija pitää itsestäänselvyytenä sitä, että nainen menee jotenkin pilalle, jos tällä on useita kumppaneita, ja että naisen "historialla" (mikä sana!) olisi jotain merkitystä. Ajatus on minulle täysin vieras. En kerta kaikkiaan hahmota yhteyttä seksiin liittyvien mieltymysten ja "kunnollisuuden" välillä. Asia ei ole myöskään koskaan noussut esille kielteisessä valossa ystävyys- tai parisuhteissani. En ole ikinä kuullut arvottavia kommentteja tähän liittyen keneltäkään. Tarkoitan siis sitä, että kukaan kaverini ei ole ollut huolissaan omasta tai kumppaninsa menneisyydestä, eikä minulta ole kukaan tapailu- tai seurustelukumppani tiedustellut seksikumppanien määrää. Osa ihmisistä ei näe tätä merkityksellisenä tai edes kiinnostavana asiana. Yllätyn aina huomatessani, että joku oikeasti jaksaa pohtia tällaista.
Kysehän on enneminkin siitä onko varoittajan motiivi mikä, hiekoitus vai vilpittömyys. En edes ota mitään kantaa mahdollisten seksikumppaneitten määrään koska sehän on jokaisen henkilökohtaisia juttuja. Esimerkiksi jos vaikka naista varoitetaan että jonkun miehen kaikki edelliset sekä lukuisat parisuhteet ovat päättyneet siihen että joka naisella ollut silmät mustana suhteen lopuksi, niin olisihan se aika oleellista naisen tietää miehen historiasta tämä. Tai jos vaikkapa miehen kaikki lukuisat parisuhteet ovat päättyneet alkoholikulutukseen ja siihen että aina kapakkaan lähdettyään mies päätyy johonkin muuhun kainaloon yöksi kuin seukkaamansa naisen.
Antamasi esimerkit eroavat ap:n kuvaamasta tilanteesta. Päihteiden liikakäyttöön ja pettämiseen suhtautuvat lähes kaikki torjuvasti, mutta seksikumppanien lukumäärä ei ole asia, johon liittyisi mitään yleistä mielipidettä. Ap ei voi tietää, onko asia hänen ystävänsä miehelle merkityksellinen eikä sitä, onko aiheesta keskusteltu. Mies voi pitää hyvinkin kiusallisena sitä, että joku ulkopuolinen tulee juoruilemaan hänelle hänen kumppaninsa yksityisasioista olettaen, että mies jakaa hänen näkemyksensä. Todennäköisin lopputulos on, että ap tekee itsestään pellen ja luonnollisesti menettää ystävänsä näyttäessään oikean luonteensa. Ap:n ystävänsä puolesta toivoisin tätä kyllä. Pääsisi huonosta ystävästä eroon.
Niin, sehän riippuu ihan siitä mikä on juoruijalla motiivi! Se mitä minulle tutut naiset ovat käyneet jostain muusta naisesta sanomassa niin on liittynyt siihen että tuntevat minut. Tietävät etten välitä lyhytaikaisista suhteista tai kertajutuista vaan etsiskelen aina pitempiaikaista mielitiettyä. Kaitpa he haluavat säästää minut turhilta sydänsuruilta?
Jos asia on sinulle tärkeä, eiköhän ole oma asiasi ottaa se esille kumppanin kanssa eikä odottaa, että kumppanin kaveri tulee raportoimaan. Tosi kummallinen suhde sinulla aiheeseen. Minä ainakin yritän tapailun alkuvaiheessa jutella kumppanin kanssa ja selvittää, onko meillä yhteiset arvomaailmat. Asenteen yhdenillanjuttuihin voi selvittää tenttaamatta entisten kumppanien lukumäärää.
Minulla kummallinen? Itse mainitset tenttaamisen🤣
Eiköhän miltei kaikki ja jokaisessa parisuhteessa selvittele yhteiset arvomaailmat🙂
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Kyllä fakta vaan on, että useimmat miehet haluavat välttää kyläpyörän kanssa suhteeseen ryhtymistä. Kerro.
Jos asia on sinulle tärkeä, eiköhän ole oma asiasi ottaa se esille kumppanin kanssa eikä odottaa, että kumppanin kaveri tulee raportoimaan. Tosi kummallinen suhde sinulla aiheeseen. Minä ainakin yritän tapailun alkuvaiheessa jutella kumppanin kanssa ja selvittää, onko meillä yhteiset arvomaailmat. Asenteen yhdenillanjuttuihin voi selvittää tenttaamatta entisten kumppanien lukumäärää.