Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tilinauhan ja Brutto oli yli 2800. Käteen jäi 2000 euroa

Vierailija
09.04.2021 |

Miten helvetissä kun veroprosentti on 16? Miten noihin telleihin ja lelleihin menee noin paljon?? Ja tuohon tiliin oli tehty paljon iltoja ja sunnuntaita. Ei kannata työnteko😒

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Brutto 5980 ja käteen jää 3720.

Mulla 30e pienempi liksa, kun sulla. Kiva katsoa bruttoa ja sit masentaa ittensä nettoon. Aina sitä yli 2000e pyyhkäsyä miettii noihin veroihin ja mihin nekin todellisuudessa menee. Siks en itse osallistu mihinkää keräyksiin jne. Toi mun yli 2000e saa riittää.

Jos sinulla on esim. kaksi lasta, niin tuo yli 2000 euroa kuukaudessa menee jo heidän päivähoitomaksuihinsa (alle 3-vuotiaiden kohdalla enemmänkin). Tämä oli vain yksi esimerkki, oikeasti hyödyt maksamistasi veroista huomattavasti eri vaiheissa elämääsi.

Mutta kun ei ole lapsia niin miksi pitää maksaa muiden päivähoidoista?

Hulluksi tulee jos liikaa alkaa miettimään mistä kaikesta sitä maksaakaan... 😅

Voi myös muuttaa ajatustaan niin, ettei yksilö maksa yhtään mistään. Yhteiskunta mahdollistaa, että sinulla on mahdollisuus kouluttautua, päästä terveydenhuoltoon, päästä töihin yrityksiin, joita yhteiskunnan sisällä voidaan pyörittää. Niiden avulla saat itsellesi palkkaa. Olet siten vain yksi osa tätä koneistoa, jonka yhtenä osana on verot, ja yhtenä osana yksilölle jäävä palkka.

Voithan kehitellä mallin, jossa mitään yhteiskuntaa ei ole olemassakaan. Ihmiset vain syntyvät johonkin yhteisöön, jonka on itse järjestettävä kaikki parhaaksi katsomallaan tavalla.

Vierailija
122/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan helppo se on tajuta. Jos vaan myöntää itselleen, että mistä tahansa palkankorotuksesta jää nettona noin puolet itselle käteen. Tämän kanssa on helppo elää, kun sen vaan hyväksyy. Itse ainakin otan hyvin mielelläni joka kuukausi 500€ lisää tililleni, vaikka työnantajani maksaisi siitä hyvästä 1000€.

Se 1000€ palkankorotus voi merkitä ihan reippaasti lisää vastuuta ja stressiä. Jos tämänhetkinen työnkuva on mieluisa eikä aiheuta stressiä ja vatsahaavaa, niin kyllä sitä joutuu miettimään kannattaako ottaa niitä vastuullisempia tehtäviä vastaan, jos siitä jää itselle vain 500€ käteen ja kaupanpäälliseksi saa stressiä ja vatsahaavan.

Voi merkitä lisää stressiä tai sitten ei. Missään ei ole määritetty sitä. Joku työ, josta saa 3000€/kk voi olla pahempi ja stressaavampi paikka kuin toinen, josta saa 4000€/kk. Ylipäätään työpaikan vaihto on aina riski. Voi joutua paljon surkeampaan paikkaan tai sitten paljon mukavampaan. Lisäksi palkankorotuksen voi saada vain hyvien suoritusten perusteella. Eli mikään ei tehtävsissä muutu, mutta tekijää halutaan palkita hyvästä työstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oikein tellit ja lellit. Jännä, että tällaista mantraa jaksetaan vielä hokea. Lakisääteiset palkasta vähennettävät maksut ovat:

- ennakonpidätys

- työttömyysvakuutusmaksu (1,4%)

- työeläkemaksu (17-52-vuotiaat 7,15 %, 53-62-vuotiaat 8,65%, 63-67-vuotiaat 7,15%)

Oma veronalainen ansio on 2783,55 €/kk ja siitä lakisääteiset pois, niin netoksi jää 2044,52 €. Ennakonpidätysprosentti on 18 ja se on aika tarkalleen laskettu. En ole kirkollisverovelvollinen, ei elätettäviä, ei matkakuluja. 08-alueella.

Vierailija
124/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on joku kuukausittainen tuloraja mikä ylittyy ja ylimenevästä lisäveroa. Ota nyt hyvänen aika laskin käteen ja laske.

Vierailija
125/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on joku kuukausittainen tuloraja mikä ylittyy ja ylimenevästä lisäveroa. Ota nyt hyvänen aika laskin käteen ja laske.

Kumulatiivinen verokortti ei ole enää käytössä.  

Vierailija
126/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä bruttona 13700€ ja nettona 9322€.

Vierailija
127/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaa suomen korkea verotus. Se mikä haittaa on se, että tämä korkea verotus ei juurikaan näy.

Kaikesta säästetään. Tiet ovat huonossa kunnossa. Julkisen puolen käytännön töitä tekevistä säästetään (sh:t, lh:t, poliisit jne... Kouluilla ei ole rahaa, opiskelijoille ei ole rahaa. Mietin vain, että mihin se kaikki raha menee?

Musumaaneille ja geenereille! 😁

Vierailija
128/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verokortin veroprosenttiin kun lisää 12% niin tietää mitä oikeasti palkasta menee. Nuo eläkemaksuthan hiljattain nousivat monella prosentilla, vaikkei asiasta oikein edes mainostettu missään

Vierailija
129/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa verot kovia, koska Suomi on valitettavasti sosialistinen maa.

Vierailija
130/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan melkein 50% veroa palkastani

Vierailija
131/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan saman rahan nettona tekemällä kaupankassalla 15h/vko.

Saan siis soviteltua päivärahaa ja asumistuen.

Joten ei kiitos kokoaikatyölle. 😅

Vierailija
132/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 5000, netto 3010. Ei tule palautuksia vaan mätkyjä.

Vierailija
133/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee, veroprosentti ei ole se totuus, kun kaikki muut veroluonteiset laskee päälle. Mullakin menee liki 40% vaikka veroprosentti on vaan pikkasen päälle 20%

No ei se nyt kyllä ihan noinkaan mene vaikka kela-palkkaiset mammat kuinka peukuttaa. Sen veroprosentin päälle tulee ~8% lisää, ei tosiaankaan mitään vajaata 20%. 

Vierailija
134/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroilla rahoitetaan kotona istujia, samoin eläkemaksuilla. Tervetuloa huoltosuhteen ruokkijapuolelle. Elätät ainakin kahta ihmistä tuloillasi siis (itseäsi ja kotona istujia).

Vierailija
135/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka 1840 e/brutto/kk, käteen jää n. 1350 e/kk. Ottaisin mieluummin sen 2000 euroa käteen.

Jo ymmärrän kyllä. Mulla oli ennen noin. Vaihdoin työpaikkaa, työmatkoihin menee yli tunti päivässä enemmän aikaa, tarvitsen autoa ja teen kolmea vuoroa, joten ei tarvi paljon kadehtia.

Ap

Ei tarvitse uhriutua.

Vierailija
136/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko elämäsi ensimmäistä kertaa palkkaa kun et tiedä mitä maksuja palkastasi otetaan?

Tuloveroprosentin jälleen palkastasi pidätetään muita maksuja: ylemaksu (määräytyy tulojesi mukaan), kirkollisvero 1.39% mikäli kuulut kirkkoon, sairaanhoitomaksu 0,68% ja päivärahamaksu 1,36%, työttömyysvakuusmaksu 1,40%, palkansaajan työeläkemaksu 7,15% ja näiden lisäksi vielä liiton jäsenmaksu (vaihtelee osaston mukaan mutta n. 1.5%) mikäli olet jäsen.

Tervetuloa itsensä elättävien työläisten joukkoon.

Kannattaa muuten perehtyä alasi työehtosopimukseen niin tiedät myös palkkasi määräytymisen perusteet.

Vierailija
137/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten aika reilu meininki, kun joutuu maksamaan palkasta 7,15% työeläkemaksua, mutta itselle kertyy palkasta vain 1,5% eläkekertymää.

Näin me mukavasti maksellaan tämän hetken eläkeläisten kuluja.

Vierailija
138/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaanko? Brutto 2440 ja netto 1776, miltä kuulostaa? Mulle kelpaa kyllä sun lika veroineen.

Vierailija
139/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kun saa elättää suuria ikäluokkia!

... toteaa poikanen, joka ei itse vanhene koskaan. :D))))))))))))))))))))))))))))))))))

Vierailija
140/155 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun brutto on 4600 ja netto 2900.

Mulla on hieman pienempi palkka, noin 4500€/kk kun huomioin lomarahat yms (viime vuoden kokonaistulot 53900€ ja risat). Nettona noin 3100€/kk. Veronpalautusta tuli muutamia satasia. 

olet ylipalkattu.

n22

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä