Sain tilinauhan ja Brutto oli yli 2800. Käteen jäi 2000 euroa
Miten helvetissä kun veroprosentti on 16? Miten noihin telleihin ja lelleihin menee noin paljon?? Ja tuohon tiliin oli tehty paljon iltoja ja sunnuntaita. Ei kannata työnteko😒
Kommentit (155)
Mitä te noin 7000 euroa tai yli tienaavat teette työksenne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on verohelvetti, muuttakaa kaikki nuoret pois täältä, maahan, missä saatte kunnollisen elintason. Suomen politiikka on myös niin alas vajonnutta, että täällä halutaan elättää koko maailmaa. Suomi ei ole hyvinvointivaltio.
Mihin maahan kannattaisi lähteä?
Brutto: 6570
Netto: 3740
Mauritiukseen.
Toisaalta eipähän tartte jännittää, että jos sairastuu, niin tekeekö konkurssin kuten esim. USAssa. Tai maksella järkyttäviä opintolainoja ja samalla koettaa säästää omien lasten opintoja varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat siinä sekä nykysten eläkeläisten eläkkeitä ja omaa eläkettä
Ihan olen itse maksanut veroja ja työ-eläkeeni nyt,ihan itse ansaittu.En ole ollut työtön päivääkään siitä kun täytin 15v ja töihin.Elätänyt ihan itse itseni.Eläke laki kertymät vain alkoi 23 vuotiaan.Nyt eläkeelä ja selkä suorana mittailen katuja.Verottaja muistaa kokonaisverotuksessa eläkeläisiä jolla työ-eläke:niin kunta kuin valtioverotuksessa. ymm verotukset.Omansa otta pois!
Samoin niin minäkin. Olet siinä väärässä että olisit itse maksanut työeläkkeesi, ei kukaan ole en edes minä vaikka työurani oli 43 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun brutto on 4600 ja netto 2900.
Mulla on hieman pienempi palkka, noin 4500€/kk kun huomioin lomarahat yms (viime vuoden kokonaistulot 53900€ ja risat). Nettona noin 3100€/kk. Veronpalautusta tuli muutamia satasia.
huh. Minulla brutto 5500, nettona 3400, en ole kirkon jäsen ja kuntakin yksi Suomen keveimmin verottavista. tää progressio on kyllä naurettavaa.
Mulla brutto muutaman euron vajaa 3000e/kk ja käteen jää joku 2400e/kk, veroprosentti on hieman pienempi matkakulujen takia. Edestakaisin ajamista tulee yli 80km päivässä ja bensaan menee rahaa ihan älyttömiä määriä. Pitäis ostaa varmaan sähköauto, mutta ei mulla ole sellaiseen rahaa. _vituttaa_
Vierailija kirjoitti:
Mitä te noin 7000 euroa tai yli tienaavat teette työksenne?
Pääomasijoituksiin liittyvää data-analytiikkaa eli käytännössä vain arvioin, mihin yrityksiin kannattaa investoida ja mihin ei jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun saa elättää suuria ikäluokkia!
Ai, en tiennytkään, että verovaroin (asiakasmaksu toki joissakin palveluissa) kustannettu päivähoito, koulutus, sosiaali- ja terveyspalvelut, puolustus ja poliisikin ovat vain suurien ikäluokkien elätystä.
Poliisi 510 €/henkilö/vuosi
Puolustus 522 €/henkilö/vuosi
sosiaali-ja terveys (ml eläkeet jotka ovat 60% tästä) 10 458 € /henkilö/vuosi.
terveydenhoito 3099 € (josta suurin summa menee suurille ikäluokalle)
koulutus (ml päivähoito) 2446 €/henkilö/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Nythän ne on rokotettukin ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, en tiennytkään, että verovaroin (asiakasmaksu toki joissakin palveluissa) kustannettu päivähoito, koulutus, sosiaali- ja terveyspalvelut, puolustus ja poliisikin ovat vain suurien ikäluokkien elätystä.
Suomen sosiaaliturvamenoista 40% menee eläkeläisiin (työttömiin 8%) eli kansaneläkkeet, takuueläkkeet, kodinhoitajat ja hoitokodit (hoitokoteihin meni pelkästään 5 miljardia viime vuonna).
Lisäksi maksetaan työeläkkeitä 27 miljardia, rahasto on vain 200 miljardia ja siitä otetaan vain vähän nykyeläkeläisille ja loput nykyisten työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista. 2100 euron bruttopalkasta eläkemaksu on 140 euroa ja siitä 6% menee työntekijän tulevaan eläkkeeseen ja loput nyt eläkkeellä oleville.
200 miljardin eläkerahasto kuluisi 7 vuodessa loppuun, jos ei nykyisten työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista otettaisi nykyeläkeläisille työeläkkeisiin, kansaneläke ja takuueläke menee sitten verorahoista erikseen.
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat siinä sekä nykysten eläkeläisten eläkkeitä ja omaa eläkettä
Ihan olen itse maksanut veroja ja työ-eläkeeni nyt,ihan itse ansaittu.En ole ollut työtön päivääkään siitä kun täytin 15v ja töihin.Elätänyt ihan itse itseni.Eläke laki kertymät vain alkoi 23 vuotiaan.Nyt eläkeelä ja selkä suorana mittailen katuja.Verottaja muistaa kokonaisverotuksessa eläkeläisiä jolla työ-eläke:niin kunta kuin valtioverotuksessa. ymm verotukset.Omansa otta pois!
Samoin niin minäkin. Olet siinä väärässä että olisit itse maksanut työeläkkeesi, ei kukaan ole en edes minä vaikka työurani oli 43 vuotta.
Tämä on totta. Nykyajan työssäkävijät maksavat suhteessa enemmän työeläkemaksuja ja tulevat saamaan vähemmän eläkettä, kuin nykyisin eläkkeellä olevat. Sellaista se on yhteiskunnassa, jossa työssäkävijöiden määrä ei kasva ja eläkeläiset eivät ole maksaneet ennakkoon omia eläkkeitään läheskään kokonaisuudessaan.
Siis saako joku vielä jotain tilinauhoja? Oon kuvitellut että kaikki on nykyään verkkopankeissa tai ylipäätään sähköisenä.
No huh, ei kyllä kannata liikaa tienata.
En kyllä ymmärrä ollenkaan niitä lapsiperheellisiä työkavereita, jotka viitsii tehdä täyttä työaikaa ja sitten maksavat itsensä kipeäksi veroja ja lastenhoitomaksuja. Ehkä eivät vaan sitten viihdy kotona, en tiedä. Mä olen kyllä mieluusti pienillä tuloilla eli osittaisella hoitovapaalla niin kauan kun lapset päiväkoti-ikäisiä. Ilmainen hoito ja pieni veroprosentti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että olet määritellyt veroprosentin oikein eli ettei tuossa ylittynyt arvioitu kuukausitulo ja siksi käytetty sitä isompaa prosenttia (en nyt jaksa etsiä oikeita termejä)?
Minulla on normaali brutto 3500 e/kk ja siitä netto 2300 e/kk. Perusprosentti on yli 20 %.
Nykyisin veroprosentti määritellään vuositulojen perusteella, ei kuukausitulojen. Jos on arvioinut vuositulonsa liian pieniksi, veroprosentti ampaisee melko korkealle, kun tuloraja on ylittynyt.
Miten niin nykyään? Miten ihmiset eivät näitä simppeleitä perusasioita ymmärrä? Miten mahdatte selvitä siitä työstänne kun on noin heikko ymmärryksen taso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sosiaaliturvamenoista 40% menee eläkeläisiin (työttömiin 8%) eli kansaneläkkeet, takuueläkkeet, kodinhoitajat ja hoitokodit (hoitokoteihin meni pelkästään 5 miljardia viime vuonna).
Lisäksi maksetaan työeläkkeitä 27 miljardia, rahasto on vain 200 miljardia ja siitä otetaan vain vähän nykyeläkeläisille ja loput nykyisten työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista. 2100 euron bruttopalkasta eläkemaksu on 140 euroa ja siitä 6% menee työntekijän tulevaan eläkkeeseen ja loput nyt eläkkeellä oleville.
200 miljardin eläkerahasto kuluisi 7 vuodessa loppuun, jos ei nykyisten työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista otettaisi nykyeläkeläisille työeläkkeisiin, kansaneläke ja takuueläke menee sitten verorahoista erikseen.
Tasapainoinen eläkejärjestelmä, maailman paras ja sitähän voidaan muuttaa mutta se ei tapahdu täällä Vauva foorumilla
Mä sain nettona 4700e. Bruttona se oli vähän yli 6000e. Ei naurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että olet määritellyt veroprosentin oikein eli ettei tuossa ylittynyt arvioitu kuukausitulo ja siksi käytetty sitä isompaa prosenttia (en nyt jaksa etsiä oikeita termejä)?
Minulla on normaali brutto 3500 e/kk ja siitä netto 2300 e/kk. Perusprosentti on yli 20 %.
Nykyisin veroprosentti määritellään vuositulojen perusteella, ei kuukausitulojen. Jos on arvioinut vuositulonsa liian pieniksi, veroprosentti ampaisee melko korkealle, kun tuloraja on ylittynyt.
Miten niin nykyään? Miten ihmiset eivät näitä simppeleitä perusasioita ymmärrä? Miten mahdatte selvitä siitä työstänne kun on noin heikko ymmärryksen taso.
Työttöminä ovat
Heheeeh, mä sain pelkkiä tukia satasen enemmän ja saan tehdä päivät pitkät mitä lystää. Ei tarvii olla yhdenkään ahneen työnantajan orjana.
Kyllä se toimisi vielä paremmin kun tuplataan verot ja ohjataan rahat viikarien yms. taskuihin.