Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tilinauhan ja Brutto oli yli 2800. Käteen jäi 2000 euroa

Vierailija
09.04.2021 |

Miten helvetissä kun veroprosentti on 16? Miten noihin telleihin ja lelleihin menee noin paljon?? Ja tuohon tiliin oli tehty paljon iltoja ja sunnuntaita. Ei kannata työnteko😒

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla brutto 3400 ja käteen jää 2700 😂

Vierailija
62/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että olet määritellyt veroprosentin oikein eli ettei tuossa ylittynyt arvioitu kuukausitulo ja siksi käytetty sitä isompaa prosenttia (en nyt jaksa etsiä oikeita termejä)?

Minulla on normaali brutto 3500 e/kk ja siitä netto 2300 e/kk. Perusprosentti on yli 20 %.

Nykyisin veroprosentti määritellään vuositulojen perusteella, ei kuukausitulojen. Jos on arvioinut vuositulonsa liian pieniksi, veroprosentti ampaisee melko korkealle, kun tuloraja on ylittynyt.

Aina veroprosentti on määräytynyt vuosituloista.

Joskus aiemmin sai valita vaihtoehdon a tai b. Toisessa oli vuositulo rajana, toisessa kuukausitason tulot.

Näin oli. Se on kuitenkin varmaa, että vuodessa tulee maksettua oikea määrä veroja, vaikka tuon tekisi miten päin tahansa. Lopputulos on sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brutto 3900, netto 2860.

Ihan tyytyväinen olen käteen jäävään palkkaan, ennen nykyistä työtä olin pitkään matalapalkkaisissa pätkätöissä ja työttömänä ja opiskelijana. Kuuden vuoden aikana päässyt etenemään hyvin ja palkka noussut n.1200. Käteen jäävä osuus ei ole noussut samaan tahtiin, mutta kaikki kotiinpäin.

Mieluummin maksan yli 1000€ vähennyksiä kuin saan alle 1000€ tukia...

Mätkyjä ropisee. Varaudu siihen.

Vierailija
64/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 50k viime vuoden brutto ja siitä meni noin 10k veroa, jonka päälle äkkipäätä katsoen noin 5k pakollisia maksuja.

Vierailija
65/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa suomen korkea verotus. Se mikä haittaa on se, että tämä korkea verotus ei juurikaan näy.

Kaikesta säästetään. Tiet ovat huonossa kunnossa. Julkisen puolen käytännön töitä tekevistä säästetään (sh:t, lh:t, poliisit jne... Kouluilla ei ole rahaa, opiskelijoille ei ole rahaa. Mietin vain, että mihin se kaikki raha menee?

Vierailija
66/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on verohelvetti, muuttakaa kaikki nuoret pois täältä, maahan, missä saatte kunnollisen elintason. Suomen politiikka on myös niin alas vajonnutta, että täällä halutaan elättää koko maailmaa. Suomi ei ole hyvinvointivaltio.

Muuttavat veroja pakoon ja tulevat takaisin pandemian sattuessa ja hoitamaan vaativat lääketieteelliset operaatiot meidän muiden verorahoilla. Tämä on niin nähty.

Vierailija
67/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pienemmällä palkalla ja helpommalla työllä saisitte ihan saman käteen. Kannattaako opiskella vuosikausia kun ei siitä rahallisesti hyödy juuri mitään? Itse olin myymäläpäällikkönä vielä muutama vuosi sitten ja nykyään rivimyyjänä usein iltavuorossa ja käteen jää enemmän rahaa. Työ ei tule kotiin, on helppoa hyllytystä ja rahastusta. Työpäivät on lyhyitä joten vapaa-ajalla voi sitten tehdä jotain aivotoimintaa vaativaa harrastusta.

Vierailija
68/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää 2600€ palkasta 2130€ käteen. En kuulu kirkkoon ja Helsingissä asun. Verotuksessa on paljon parametrejä, jotka voivat tehdä kokonaisuuteen isonkin muutoksen.

Itsellä veroprosentti on 9,5% ja laskettu 2800€ kuukausituloilla. Mutta jos tienaan enemmän, menee heti 37,5%. Marginaalivero on todella jyrkkä jo pienillä tuloilla.

Vierailija
69/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Brutto 5980 ja käteen jää 3720.

Mulla 30e pienempi liksa, kun sulla. Kiva katsoa bruttoa ja sit masentaa ittensä nettoon. Aina sitä yli 2000e pyyhkäsyä miettii noihin veroihin ja mihin nekin todellisuudessa menee. Siks en itse osallistu mihinkää keräyksiin jne. Toi mun yli 2000e saa riittää.

Jos sinulla on esim. kaksi lasta, niin tuo yli 2000 euroa kuukaudessa menee jo heidän päivähoitomaksuihinsa (alle 3-vuotiaiden kohdalla enemmänkin). Tämä oli vain yksi esimerkki, oikeasti hyödyt maksamistasi veroista huomattavasti eri vaiheissa elämääsi.

Vierailija
70/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa iloisia kunsaatte noin paljon nettona. Itse tienaan noin 8000e ja veroa menee 40%.

Vierailija
71/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helppo se on tajuta. Jos vaan myöntää itselleen, että mistä tahansa palkankorotuksesta jää nettona noin puolet itselle käteen. Tämän kanssa on helppo elää, kun sen vaan hyväksyy. Itse ainakin otan hyvin mielelläni joka kuukausi 500€ lisää tililleni, vaikka työnantajani maksaisi siitä hyvästä 1000€.

Se 1000€ palkankorotus voi merkitä ihan reippaasti lisää vastuuta ja stressiä. Jos tämänhetkinen työnkuva on mieluisa eikä aiheuta stressiä ja vatsahaavaa, niin kyllä sitä joutuu miettimään kannattaako ottaa niitä vastuullisempia tehtäviä vastaan, jos siitä jää itselle vain 500€ käteen ja kaupanpäälliseksi saa stressiä ja vatsahaavan.

Vierailija
72/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brutto 3900, netto 2860.

Ihan tyytyväinen olen käteen jäävään palkkaan, ennen nykyistä työtä olin pitkään matalapalkkaisissa pätkätöissä ja työttömänä ja opiskelijana. Kuuden vuoden aikana päässyt etenemään hyvin ja palkka noussut n.1200. Käteen jäävä osuus ei ole noussut samaan tahtiin, mutta kaikki kotiinpäin.

Mieluummin maksan yli 1000€ vähennyksiä kuin saan alle 1000€ tukia...

Mätkyjä ropisee. Varaudu siihen.

Vielä olen selvinnyt ilman mätkyjä, nyt palautuksia 48€ 😁 Viimeiset 1-3kk on mennyt lisäverolla joka vuosi, tänä vuonna ajattelin yrittää nostaa veroprosentin lähemmäs oikeata, odotan vain palkkaneuvottelut ensin.

Vierailija
73/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto n.13000/kk (vaihtelee hieman). Netto 6500.

Hyvä palkka toki, mutta onhan tämä verotus aivan sairas.

Vierailija
74/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kun saa elättää suuria ikäluokkia!

Ai, en tiennytkään, että verovaroin (asiakasmaksu toki joissakin palveluissa) kustannettu päivähoito, koulutus, sosiaali- ja terveyspalvelut, puolustus ja poliisikin ovat vain suurien ikäluokkien elätystä.

Olette saaneet maksaa myös T. Yli-Viikarin yli 11 000 eur kk-palkkaa.

Vierailija
75/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 7500, netto 4100.

Vierailija
76/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 30e pienempi liksa, kun sulla. Kiva katsoa bruttoa ja sit masentaa ittensä nettoon. Aina sitä yli 2000e pyyhkäsyä miettii noihin veroihin ja mihin nekin todellisuudessa menee. Siks en itse osallistu mihinkää keräyksiin jne. Toi mun yli 2000e saa riittää.

Jos sinulla on esim. kaksi lasta, niin tuo yli 2000 euroa kuukaudessa menee jo heidän päivähoitomaksuihinsa (alle 3-vuotiaiden kohdalla enemmänkin). Tämä oli vain yksi esimerkki, oikeasti hyödyt maksamistasi veroista huomattavasti eri vaiheissa elämääsi.

Mutta kun ei ole lapsia niin miksi pitää maksaa muiden päivähoidoista?

Vierailija
77/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on verohelvetti, muuttakaa kaikki nuoret pois täältä, maahan, missä saatte kunnollisen elintason. Suomen politiikka on myös niin alas vajonnutta, että täällä halutaan elättää koko maailmaa. Suomi ei ole hyvinvointivaltio.

Mihin maahan kannattaisi lähteä?

Brutto: 6570

Netto: 3740

Vierailija
78/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulluksi tulee jos liikaa alkaa miettimään mistä kaikesta sitä maksaakaan... 😅

Vierailija
79/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jotta yhteiskunta toimisi ja rauha säilyisi.

Vierailija
80/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatanparimuutakin kirjoitti:

Brutto n.13000/kk (vaihtelee hieman). Netto 6500.

Hyvä palkka toki, mutta onhan tämä verotus aivan sairas.

Noh, verot + YEL ovat ihanan korkeat. Haaveilen siitä että tulosta jäisi edes 40% käteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi