Sain tilinauhan ja Brutto oli yli 2800. Käteen jäi 2000 euroa
Miten helvetissä kun veroprosentti on 16? Miten noihin telleihin ja lelleihin menee noin paljon?? Ja tuohon tiliin oli tehty paljon iltoja ja sunnuntaita. Ei kannata työnteko😒
Kommentit (155)
Mun brutto on 1970 euroa ja netto 1580. Aika paljon lähtee noinkin vaatimattomasta palkasta.
Kohta ehkä helpottaa, kun eläkeläisten määrä tippuu radikaalisti varmaan ihan lähivuosina viime aikaisen politiikan seurauksena. Ei ole niin paljoa sitten enää niitä, joiden eläkettä makselet verotuloistasi.
Tosin voi kyllä olla, että sitten lyhennellään niillä säästyneillä verovaroilla valtionvelkaa...
Mun mies tienaa bruttona yli 5000e ja käteen jää n. 3000e. Että kyllähän se valtio omansa vie ja varmaan kohta nostavat taas, kun jonkunhan pitää ne kaikki koronatestit sun muut maksaa?
Brutto 5 K. Käteen ja hyvä jos 3.
Suomessa on 1,6 miljoonaa eläkeläistä, se on paljon.
Veroprosentin päälle tulee vielä tel ym maksut, itsellä ne on 8,55%. ja veroprosentti 14, eli todellinen veroprosentti on 22,55.
Työ vie terveyden ja verottaja ja vuokraisäntä rahat. Epäreilulta tuntuu, niin kuin moni muukin asia. Eipä tässä mitään myönteistä kehitystä ole näköpiirissä.
Joo, Suomessa työn kulut on ihan järjettömiä ja siitä nettotulostakin menee vielä suuri osa veroihin ja veronkaltaisiin kuluihin kun makselee asunnon ja kulutustuotteiden hintaan liittyviä veroja. Omaan suoraan kulutukseen jää yllättävän vähän. Lopulta kun kuolet, omaisesi maksavat vielä sitten kerran verotetusta omaisuudesta vähän lisää valtiolle perintöveron muodossa. Itse sain vasta 800e palkankorotuksen, käteen jää puolet siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies tienaa bruttona yli 5000e ja käteen jää n. 3000e. Että kyllähän se valtio omansa vie ja varmaan kohta nostavat taas, kun jonkunhan pitää ne kaikki koronatestit sun muut maksaa?
Ja omat tulosi olivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on verohelvetti, muuttakaa kaikki nuoret pois täältä, maahan, missä saatte kunnollisen elintason. Suomen politiikka on myös niin alas vajonnutta, että täällä halutaan elättää koko maailmaa. Suomi ei ole hyvinvointivaltio.
Mihin maahan kannattaisi lähteä?
Brutto: 6570
Netto: 3740Mauritiukseen.
Hei, söpö idis! Miten siellä menee?
Täällähän näyttää kaikki raharikkaat kehuskelevan palkoillaan. Menkää trollit töihin!
Mies saa 11 400 brutto, mutta käteen jää 4350€. Onneksi saa muita etuja;firman mökkietu 5 viikkoa vuodessa, joulu ja kevät lahjoja,
Jos käteen jää 4000 tai yli niin eikö se riitä erinomaisen hyvin teidän elämiseen, säästöön ja vapaa-aikaan? Varsinkin jos on puoliso joka myös palkkatöissä. Vai onko teillä suurperhe elätettävänä?
Siis jos miettii että toinen tuo kotiin nettona 4000 ja toinen, ehkä pienipalkkaisempi, 2000 euroa, niin se on yhteensä 6000 euroa. Vaikka siitä menisi asumiseen 1500 euroa niin silti ruokaan, laskuihin, matkusteluun, vaatteisiin ja sijoituksiin jäisi 4500. Miten paljon sitä rahaa oikein tarvitaan hyvään elämään?
Vierailija kirjoitti:
Mies saa 11 400 brutto, mutta käteen jää 4350€. Onneksi saa muita etuja;firman mökkietu 5 viikkoa vuodessa, joulu ja kevät lahjoja,
Paljon itse tienaat?
Odotellaan sitä muhkeaa eläkekertymää!