Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tilinauhan ja Brutto oli yli 2800. Käteen jäi 2000 euroa

Vierailija
09.04.2021 |

Miten helvetissä kun veroprosentti on 16? Miten noihin telleihin ja lelleihin menee noin paljon?? Ja tuohon tiliin oli tehty paljon iltoja ja sunnuntaita. Ei kannata työnteko😒

Kommentit (155)

Vierailija
41/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suodittelen jättämään työnteon ja elämään tuilla. Elämäni paras päätös.

Vierailija
42/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma, miten joillekin vieläkin tulee yllätyksenä, että palkasta maksetaan veroa ja noi pakolliset maksut päälle. Ihan puhdasta matematiikkaa, eikä mitään mystiikkaa.

En ihmettele vaan kerroin että vituttaa. En normaalisti saa edes noin suurta palkkaa mutta tuo suurempi brutto ei juuri näy. Netossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienasin ennen noin 2200€ ja käteen jäi joku 1780€. Sitten valmistuin ja palkka nousi 3100€ ja nyt käteen jää 2320€ eli korotusta noin 540€. Onhan se melko vähän toki tavallaan, mutta kyllä tämä nyt vuodessa näkyy mukavasti kun jää yli 6000€ enemmän käteen. 

Vierailija
44/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Brutto 5980 ja käteen jää 3720.

Mulla 7200 ja käteen jää 4100. Harva tajuaa, miten pieni vaikutus isollakin nousulla bruttopalkassa on nettoansioihin.

Vierailija
45/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat siinä sekä nykysten eläkeläisten eläkkeitä ja omaa eläkettä

Rahastoissa on nyt niin paljon varoja, että vaikka eläkemaksut lopetettaisiin, niin kaikki ennen votta 1956 syntyneet saisivat työeläkkeensä juuri niin kuin pitääkin.

Vierailija
46/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma, miten joillekin vieläkin tulee yllätyksenä, että palkasta maksetaan veroa ja noi pakolliset maksut päälle. Ihan puhdasta matematiikkaa, eikä mitään mystiikkaa.

Missä lukee, että tämä tuli yllätyksenä?

Vierailija
47/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on verohelvetti, muuttakaa kaikki nuoret pois täältä, maahan, missä saatte kunnollisen elintason. Suomen politiikka on myös niin alas vajonnutta, että täällä halutaan elättää koko maailmaa. Suomi ei ole hyvinvointivaltio.

Hyvinhän nuo monet kansallisuudet näyttää voivan täällä. Erittäin hyvinvoiva valtio ainakin heille.

Vierailija
48/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lukee, että tämä tuli yllätyksenä?

Jos pitää kiroillen kysellä asiaa, niin näyttää tulleen melkoisena yllätyksenä.

Vierailija
49/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä maksat tyttien meikkaukset ja ulkomaanmatkat.

Vierailija
50/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahastoissa on nyt niin paljon varoja, että vaikka eläkemaksut lopetettaisiin, niin kaikki ennen votta 1956 syntyneet saisivat työeläkkeensä juuri niin kuin pitääkin.

Me muut säästämme itsellemme, koska mihinkään ei voi enää luottaa.

Vierailija
51/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 30e pienempi liksa, kun sulla. Kiva katsoa bruttoa ja sit masentaa ittensä nettoon. Aina sitä yli 2000e pyyhkäsyä miettii noihin veroihin ja mihin nekin todellisuudessa menee. Siks en itse osallistu mihinkää keräyksiin jne. Toi mun yli 2000e saa riittää.

No sehän menee tyteille yms. viikareille. Pikku vinkki yli 20000 ansiotuloja ei kannata ottaa. Sen jälkeen marginaalivero nousee törkeisiin sfääreihin.

Vierailija
52/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 7200 ja käteen jää 4100. Harva tajuaa, miten pieni vaikutus isollakin nousulla bruttopalkassa on nettoansioihin.

Ihan helppo se on tajuta. Jos vaan myöntää itselleen, että mistä tahansa palkankorotuksesta jää nettona noin puolet itselle käteen. Tämän kanssa on helppo elää, kun sen vaan hyväksyy. Itse ainakin otan hyvin mielelläni joka kuukausi 500€ lisää tililleni, vaikka työnantajani maksaisi siitä hyvästä 1000€.

Vierailija
53/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että suomalaiset rakastavat veroja.

Vierailija
54/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan helppo se on tajuta. Jos vaan myöntää itselleen, että mistä tahansa palkankorotuksesta jää nettona noin puolet itselle käteen. Tämän kanssa on helppo elää, kun sen vaan hyväksyy. Itse ainakin otan hyvin mielelläni joka kuukausi 500€ lisää tililleni, vaikka työnantajani maksaisi siitä hyvästä 1000€.

Mutta kun työnantajasi maksaa siitä hyvästä miltei 1500.

Vierailija
55/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja maksaa siitä vielä paljon enemmän. Minä en niitä lukuja tarkkaan osaa, mutta veikkaan että sun 500 euron nettolisäyksestä työnantaja maksaa lähes 2000 euroa. OT

Vierailija
56/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapalkan brutto 6970 ja netto 3160.

Vierailija
57/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan olen itse maksanut veroja ja työ-eläkeeni nyt,ihan itse ansaittu.En ole ollut työtön päivääkään siitä kun täytin 15v ja töihin.Elätänyt ihan itse itseni.Eläke laki kertymät vain alkoi 23 vuotiaan.Nyt eläkeelä ja selkä suorana mittailen katuja.Verottaja muistaa kokonaisverotuksessa eläkeläisiä jolla työ-eläke:niin kunta kuin valtioverotuksessa. ymm verotukset.Omansa otta pois!

Vierailija
58/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että olet määritellyt veroprosentin oikein eli ettei tuossa ylittynyt arvioitu kuukausitulo ja siksi käytetty sitä isompaa prosenttia (en nyt jaksa etsiä oikeita termejä)?

Minulla on normaali brutto 3500 e/kk ja siitä netto 2300 e/kk. Perusprosentti on yli 20 %.

Nykyisin veroprosentti määritellään vuositulojen perusteella, ei kuukausitulojen. Jos on arvioinut vuositulonsa liian pieniksi, veroprosentti ampaisee melko korkealle, kun tuloraja on ylittynyt.

Aina veroprosentti on määräytynyt vuosituloista.

Joskus aiemmin sai valita vaihtoehdon a tai b. Toisessa oli vuositulo rajana, toisessa kuukausitason tulot.

Vierailija
59/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se on.. mulla on brutto 2200e ja käteen jää 1850e.

Vierailija
60/155 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 3900, netto 2860.

Ihan tyytyväinen olen käteen jäävään palkkaan, ennen nykyistä työtä olin pitkään matalapalkkaisissa pätkätöissä ja työttömänä ja opiskelijana. Kuuden vuoden aikana päässyt etenemään hyvin ja palkka noussut n.1200. Käteen jäävä osuus ei ole noussut samaan tahtiin, mutta kaikki kotiinpäin.

Mieluummin maksan yli 1000€ vähennyksiä kuin saan alle 1000€ tukia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi