Sain tilinauhan ja Brutto oli yli 2800. Käteen jäi 2000 euroa
Miten helvetissä kun veroprosentti on 16? Miten noihin telleihin ja lelleihin menee noin paljon?? Ja tuohon tiliin oli tehty paljon iltoja ja sunnuntaita. Ei kannata työnteko😒
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Juu. Brutto 5980 ja käteen jää 3720.
Tällä palkalla saisin säästöön vuodessa yli 30 000 e
10 vuodessa yli 350 000 e.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun saa elättää suuria ikäluokkia!
Pösilö!
Palkka 1840 e/brutto/kk, käteen jää n. 1350 e/kk. Ottaisin mieluummin sen 2000 euroa käteen.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Brutto 5980 ja käteen jää 3720.
Mulla 30e pienempi liksa, kun sulla. Kiva katsoa bruttoa ja sit masentaa ittensä nettoon. Aina sitä yli 2000e pyyhkäsyä miettii noihin veroihin ja mihin nekin todellisuudessa menee. Siks en itse osallistu mihinkää keräyksiin jne. Toi mun yli 2000e saa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ja ens vuonna jää vielä monta sataa vähemmän kun Sdp ja viherhöperöt vähän "laajentavat" veropohjaa = uusi nimitys veronkorotukset.
Voi olla, muistan toki, että PS ja Keskusta sekä Kokoomus nostivat aikanaan kiinteistöveroa ja polttoaineveroa, mukavasti osui tänne maaseudulla asuvan kukkaroon näiden velikultien pelleilyt.
Olet ap etuoikeutettu kenties Kauniaista?
Meille 22 kunnallisveroprosentilla oleville jää vähemmän, ja silti kustannamme sinulle oopperaa, teatteria, julkista liikennettä ja viron halpoja viinoja varustamotukien muodossa. Ole kiitollinen ja hieman pienemmällä suulla kiitos.
Anteeksi kun sanon, mutta tuntuu että mitä isompi palkka, sitä enempi valitetaan käteen jäävästä. Joo, veroposentti nousee, mutta on se nyt silti eri asia jääkö käteen 5000> 3000 vai 1800> 1300. Näihin molempiin kun saa tehdä täyttä työpäivää ja toisesta nyt kuitenkin jää se 1700 euroa enempi rahaa. Helpompi sillä on samansuuruisa asuntolainaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Palkka 1840 e/brutto/kk, käteen jää n. 1350 e/kk. Ottaisin mieluummin sen 2000 euroa käteen.
Jo ymmärrän kyllä. Mulla oli ennen noin. Vaihdoin työpaikkaa, työmatkoihin menee yli tunti päivässä enemmän aikaa, tarvitsen autoa ja teen kolmea vuoroa, joten ei tarvi paljon kadehtia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hämmentävää koska itsellä palkka on 1950€ ja käteen jää noin 1620€/kk. Kuulun kirkkoon ja asun Espoossa.
Jep, eikä auta vaikka palkka nousee. Mulla oli ennen brutto 2400 netto 1800, ylenin ja palkka nousi. Brutto 3700 netto 2400. Eli 1300 palkankorotus, josta jää alle puolet eli 600 käteen.
Se on kumma, miten joillekin vieläkin tulee yllätyksenä, että palkasta maksetaan veroa ja noi pakolliset maksut päälle. Ihan puhdasta matematiikkaa, eikä mitään mystiikkaa.
Työeläkemaksu, työttömyyskassa tai muu jäsenmaksurumba, vakuutukset. Onhan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kun sanon, mutta tuntuu että mitä isompi palkka, sitä enempi valitetaan käteen jäävästä. Joo, veroposentti nousee, mutta on se nyt silti eri asia jääkö käteen 5000> 3000 vai 1800> 1300. Näihin molempiin kun saa tehdä täyttä työpäivää ja toisesta nyt kuitenkin jää se 1700 euroa enempi rahaa. Helpompi sillä on samansuuruisa asuntolainaa maksaa.
Olen tehnyt tuohon 2800 euroon iltaa, sunnuntaita ja siinä on vähän ylityötäkin. Pelkällä peruspalkalla jää käteen 1800 joten ei paljon kannata tehdä enemmän tai tienata enemmän. Käteen ei jää kuitenkaan juuri enempää
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jep, eikä auta vaikka palkka nousee. Mulla oli ennen brutto 2400 netto 1800, ylenin ja palkka nousi. Brutto 3700 netto 2400. Eli 1300 palkankorotus, josta jää alle puolet eli 600 käteen.
Voit tuolla saamallasi ylimääräisellä rahalla käydä esim. etelänreissulla 10 kertaa vuodessa. Ihan hyvä lisä siis.
Vierailija kirjoitti:
Olet ap etuoikeutettu kenties Kauniaista?
Meille 22 kunnallisveroprosentilla oleville jää vähemmän, ja silti kustannamme sinulle oopperaa, teatteria, julkista liikennettä ja viron halpoja viinoja varustamotukien muodossa. Ole kiitollinen ja hieman pienemmällä suulla kiitos.
Olen kuule ihan täältä perähikiältä ja velkaa niin paljon että veroprosentti on alhaalla.
Ap
Suomi on verohelvetti, muuttakaa kaikki nuoret pois täältä, maahan, missä saatte kunnollisen elintason. Suomen politiikka on myös niin alas vajonnutta, että täällä halutaan elättää koko maailmaa. Suomi ei ole hyvinvointivaltio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että olet määritellyt veroprosentin oikein eli ettei tuossa ylittynyt arvioitu kuukausitulo ja siksi käytetty sitä isompaa prosenttia (en nyt jaksa etsiä oikeita termejä)?
Minulla on normaali brutto 3500 e/kk ja siitä netto 2300 e/kk. Perusprosentti on yli 20 %.
Nykyisin veroprosentti määritellään vuositulojen perusteella, ei kuukausitulojen. Jos on arvioinut vuositulonsa liian pieniksi, veroprosentti ampaisee melko korkealle, kun tuloraja on ylittynyt.
Aina veroprosentti on määräytynyt vuosituloista.
Juu, mutta he ovat luoneet sulla tämän hyvinvointi yhteiskunnan. Ilman sitä et olisi nyt duunissa etkä niin hyvissä asemissa kuin olet.
Sait ilmaisen koulutuksen, vähäkorkoisen opintolainan ja kaikki muut yhteiskunnan palvelut.
Kun suuret ikäluokat opiskelivat, ei ollut valtioin takaamaa opintolainaa, takaajaksi tuli joko hyvä naapuri tai sukulainen.
Asuttiin pienissä asunnoissa jonkin talon yläkerrassa, kun mentiin yliopistoon, ei ollut suihkua eikä muuta. Kerran viikossa sain käydä opiskelija saunassa vuokranantajan tiloissa.
Että kyllä sen eteen on tehty ja ponnisteltu, että on saadut päätökset nykyisestä yhteiskunnasta näinkin hyvälle tolalle.