Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onhan se reilua että pitkään työtä tehneet saavat kunnon eläkkeen

09.04.2021 |

Eiks niin ?

Kommentit (215)

Vierailija
1/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Harmi ettei sillä ole niin suurta merkitystä kuin palkalla.

Vierailija
2/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Se nimenomaan on reilua. Harmi, että sitä reiluutta ei riitä meille nuoremmille. Me teemme paljon pidempiä työuria ilman sitä reilua eläkettä. Mutta nauttikaa te omistanne. Muistakaa laittaa kaikki palamaan, ettei perintöä jää vahingossakaan. Siihen löytyy paljon ohjeistusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Se nimenomaan on reilua. Harmi, että sitä reiluutta ei riitä meille nuoremmille. Me teemme paljon pidempiä työuria ilman sitä reilua eläkettä. Mutta nauttikaa te omistanne. Muistakaa laittaa kaikki palamaan, ettei perintöä jää vahingossakaan. Siihen löytyy paljon ohjeistusta.

Ette te kai eläkettä tarvitse pitkään aikaan ? Itse minulla nuorena ei ollut mitään käsitystä eläkkeestäni, asia ei minua kiinnostanut minkään vertaa. Nyt 75 vuotiaana yli 40 vuoden työuran jälkeen tuli sitten eläke....ei huono.

Vierailija
4/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin vuoden alussa eläkkeelle. Saan näppiin n.1300€.

Tärkeämpää mulle on hyvä terveys ja jaksaminen puuhailla kaikkea mukavaa kuin "kunnon eläke" .

Tulen mainiosti toimeen tuollakin rahalla, kaikki omaisuus on velatonta ja mies on vielä työelämässä.

Vierailija
5/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään 40 vuoden katkeamattomasta työurasta on vaan tänä päivänä turha haaveilla. Joten jo se on epäreilua, ettei nuoremmille ole töitä. Saavat kituuttaa jo ennen eläkeikää.

Vierailija
6/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistään 40 vuoden katkeamattomasta työurasta on vaan tänä päivänä turha haaveilla. Joten jo se on epäreilua, ettei nuoremmille ole töitä. Saavat kituuttaa jo ennen eläkeikää.

Sekin on valinta, jos on ronkeli töiden suhteen, ylikouluttautuu, alkaa töihin vasta yli kolmekymppisenä ja pitää säännöllisin välein ansiosidonnaista, vuorottelu- ja opintovapaita ja on muutenkin tukien varassa, silloin jää eläke väkisinkin pieneksi.

Vierailija
7/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin teette paljon pidempiä työuria? Ja niistä pidemmistä työurista ei sitten edes makseta reilua eläkettä?

Mun mutsi aloitti täyspäiväisesti työnteon 16 vuotiaana, eläkettä alkoi kertymään vasta 23 vuotiaana, jäi eläkkeelle 65 vuotiaana.

Minä aloitin työnteon 14vuotiaana, täyspäiväisesti opiskelujen jälkeen 22 vuotiaana, ja eläke alkoi kertymään myöskin 23 vuotiaana, eläkeikää tässä vielä kyllä odottelen.

Vierailija
8/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta hyvän eläkkeen ansaitsemme myös me vähemmän työtä tehneet. Ei ole oikein, että minulle keski-ikäisenä on eläkettä kertynyt vähän yli 400 euroa, ja eipä eläke taida enää siitä kasvaa.

Vierailija
9/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Me teemme paljon pidempiä työuria ...

Aloititko työurasi viisivuotiaana paimenpoikana..???

Vierailija
10/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee pitkän työuran kohtuullisella palkalla,niin eläke on senmukainen.

Itselläni 1800€ netto.

Ei ole valittamista🤗

11/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin teette paljon pidempiä työuria? Ja niistä pidemmistä työurista ei sitten edes makseta reilua eläkettä?

Mun mutsi aloitti täyspäiväisesti työnteon 16 vuotiaana, eläkettä alkoi kertymään vasta 23 vuotiaana, jäi eläkkeelle 65 vuotiaana.

Minä aloitin työnteon 14vuotiaana, täyspäiväisesti opiskelujen jälkeen 22 vuotiaana, ja eläke alkoi kertymään myöskin 23 vuotiaana, eläkeikää tässä vielä kyllä odottelen.

Niinhän lakimme oli silloin, aloitin työurani vuonna 1963, 18 vuotiaana, eläkettä alkoi kertymään kuten sinullakin, Olen tyytyväinen eläkkeeseni. Nuoret eivät ole tyytyväisiä oletettuun tulevaan eläkkeeseen josta kukaan ei edes tiedä kuinka suuri se lopulta on. Kaikkia lakeja voidaan muuttaa myös näitä eläkelakeja, niin että menkää päättäjiksi muutoksia tekemään. Kiitos ei sitten itkuvirsiä....mutta ei se ole mahdollista kun se ja se asia on niin.

Vierailija
12/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistin juuri oman eläke-ennusteeni, olen hoitaja.

Alin eläkeikä oli 60v jolloin eläkkeeni olisi 1300€, tämän saa siis 40v työuralla.

Tavoite-eläkeikä noin 68v ja potissa 1800€. Työura 48v.

Ylin eläkeikä 70v, eläke 2200 ja 50v työura.

Kyllä on hienoa että raatamalla raskasta vuorotyötä, eli lyhentämällä omaa elinikää ja ottaen lisäsairausriskejä ja olemalla illat, viikonloput, joulut ja muut pyhät pois perheen luota saan noin mahtavan palkinnon.

Kiitos teille suuret ikäluokat. Otattehan palkastani joka kk melkein 8% pois, nettopalkkahan on alle 2000€ joten ei tässä juhlita. Kiitos hyvinvointivaltion luomisesta itsellenne.

Vierailija
13/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, eläkettä ei kertynyt alle 23-vuotiaana tehdystä työstä. Sitä on mulla aika paljon. Monta sivua Kevan papereissa. Mutta siinä missä mun vanhemmat jäivät eläkkeelle 60-vuotiaana, mun pitää olla 70-vuotiaaksi töissä, jos meinaan edes jonkinlaisen eläkkeen saada. Itsekin olen ollut päätoimisesti työelämässä reilusti yli 20 vuotta, mutta puoliväliinkin on vielä vuosia matkaa. Aika puolivaloilla saa mennä, jos meinaa jaksaa.

Vierailija
14/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt jo tiedät että joudut kituuttamaan niin tee työtä, työtä ja säästä, säästä ja kannattaa myös opiskella.

Vierailija
15/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti teki reilusti vajaan työuran, mutta eläke laskettiin kuin olisi tehnyt täydet ja mukaan laskettiin muutama paras vuosi. Tulen aikanaan saamaan täysillä vuosilla vähemmän eläkettä kuin hän nyt.

16/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistin juuri oman eläke-ennusteeni, olen hoitaja.

Alin eläkeikä oli 60v jolloin eläkkeeni olisi 1300€, tämän saa siis 40v työuralla.

Tavoite-eläkeikä noin 68v ja potissa 1800€. Työura 48v.

Ylin eläkeikä 70v, eläke 2200 ja 50v työura.

Kyllä on hienoa että raatamalla raskasta vuorotyötä, eli lyhentämällä omaa elinikää ja ottaen lisäsairausriskejä ja olemalla illat, viikonloput, joulut ja muut pyhät pois perheen luota saan noin mahtavan palkinnon.

Kiitos teille suuret ikäluokat. Otattehan palkastani joka kk melkein 8% pois, nettopalkkahan on alle 2000€ joten ei tässä juhlita. Kiitos hyvinvointivaltion luomisesta itsellenne.

Tehän voitte tehdä muutoksia lainsäädäntöön, käyttäkää tämäkin aika jonka täällä Vauva foorumilla purnaatte osallistumalla poliittiseen päätöksentekoon.

17/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti teki reilusti vajaan työuran, mutta eläke laskettiin kuin olisi tehnyt täydet ja mukaan laskettiin muutama paras vuosi. Tulen aikanaan saamaan täysillä vuosilla vähemmän eläkettä kuin hän nyt.

Mars mars osallistu politiikkaan, voit muuttaa eläkelakeja, äitisi etkä sinä ei täällä Vauva foorumilla ketään kiinnosta,

Vierailija
18/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jäin vuoden alussa eläkkeelle. Saan näppiin n.1300€.

Tärkeämpää mulle on hyvä terveys ja jaksaminen puuhailla kaikkea mukavaa kuin "kunnon eläke" .

Tulen mainiosti toimeen tuollakin rahalla, kaikki omaisuus on velatonta ja mies on vielä työelämässä.

Saat saman verran eläkettä, kun työntekijä kaupassa palkkaa, kun tekee 30 tuntia viikossa vuorotyötä, iltaa ja viikonloppua eli 1300 netto ja vuorolisät on tuossa summassa mukana.

Moni tutkintoja suorittanut tekee myös töitä työmarkkinatuella 530 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä.

Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa. Asuntojen hintaromahdus onkin tulossa, kun perikuntien asuntoja tulee myyntiin. Työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä eikä monikaan heistä saa lainaa. Vuokralaisiakaan ei valitettavasti tule riittämään, kun ei riitä nytkään.

Myöskin kaupan alalla ja palvelualalla tulee loppumaan paljon työpaikkoja, kun eläkeläisten määrä vähenee eivätkä nuoremmat pienituloisina käy partureissa, vaatekaupoissa eikä ravintoloissa eikä teetä remontteja.

Vierailija
19/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti märisijöille tuo pientä lohtua, että keskimäärin joka päivä kuolee 150 suomalaista ja näistä 127 on yli 65-vuotiaita.

Vierailija
20/215 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai saavat vai?!? Ahahahahahaaaaaa lol lol!!!

Faija teki duunia 51 vuotta. Saispa tosiaan kunnon eläkettä.