Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpo haluaa rokotepassit, joilla pääsisi ravintolaan ja teatteriin – Marin tyrmää: "Kohtuutonta---IL

Vierailija
09.04.2021 |

Demarit on aina vastaan, sano kuka tahansa mitä tahansa.
Vaikka rokotuspassi ei ehtisi olla kauaa voimassa, Orpon mielestä sitä mahdollisuutta ei pitäisi jättää hyödyntämättä, koska ei ole varmuutta, kauanko epidemia kestää.---IL

Kommentit (438)

Vierailija
121/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on ilmiselvä. Kokoontumisrajoitukset. Jos on esim. 50 hengen kokoontumisrajoitukset, niin se tarkoittaa, että sisään voi ottaa 50 henkeä, joille korona on vaarallinen tai jotka voiva sitä levittää, plus lisäksi joku määrä rokotettuja jolle korona ei ole vaarallinen ja jotka eivät voi sitä levittää.

Tämä, joissakin maissa jo käytössä oleva järjestelmä aiheuttaa kiihkoilijoissa raivoa ja huutoa ja niiden yhdistelmiä eli itkupotkuraivareita, koska se vaatii tosiasioiden hyväksymistä. Kuola suussa raivoajissa on paljon esimerkiksi niitä, jotka eivät suostu hyväksymään millään todistusaineistolla sitä, että rokotus estää taudin saamisen ja muiden tartuttamisen. Heille tärkeintä on pitää pelosta, raivosta ja muiden haukkumisesta kiinni sen sijaan, että jätettäisiin tämä korona nyt historiaan ja jatkettaisiin elämää.

Nää on pääsääntöisesti moskovan propagandaa levittäviä hyödyllisiä hölmöjä. Siis putinisteille hyödyllisiä.

Kaaosta siis luodaan sössöpropagandalla jota löydetään jostain "oikean tiedon" q-anon tai muilta sivustoilta. Mikään koronasuojautumiseen liittyvä keino ei näille kelpaa eli maskit tai eristäytymiset tai rokotteet tai testaaminen tai karanteenit jne. Ja se ei tietty riitä että itse noudatetaan noita sääntöjä vaan niitä pitää likimain raivopäänä huutaa ympärilleen joka tilanteessa, esim. kaupassa uhoamassa ilman maskia ja kiukuttelemassa jos ei tule palvelua.

Vierailija
122/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on ongelma?

Ei passia: kukaan ei pääse teatteriin.

Passi käytössä: osa ihmisistä - ne rokotetut - pääsevät teatteriin.

”Koska mä en pääse, niin säkään et saa päästä”?

Ps. Ei, minua ei ole rokotettu, ja perusterveenä siinä kestää vielä pitkään.

Minäkään en ymmärrä ongelmaa. Haluan ilman muuta, että vanhempani voisivat elää mahdollisimman rikasta elämää viimeisinä vuosinaan, vaikka itse joudun vielä hetken kärvistelemään vastuullisesti rajoitusten kanssa. Jotenkin todella itsekkäästä ajattelusta lähtee tämä kritiikki. Kukaan ei halua vanhemmille ihmisille arjen iloja.

Eli haluat vanhusten menevän kylpylään mutta lapset ei saa mennä? Niinhän logiikkasi menee, rokotetta ei ole millään muotoa tutkittu lapsilla joten omani ei sitä tule ottamaan.

Mun kantani on että viedään ennemmin sun vanhemmilta ihmisoikeudet, jotta mun lapsilta sitä ei tarvitse viedä.

Minä haluan että lapseni elää rikasta elämää, tuntemattomat vanhukset ei voisi vähempää kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksettavaa. Kyse ei ole siitä, ettei naapurin Vieno sais pitää hauskaa kantakapakassa.

Toihan on kiristämistä. Viikko sitten perusoikeudet oli vielä kaikki kaikessa, tällä viikolla enää se ja sama. On monia ihmisiä, joilla sairaudet estävät tai ainakin niissä on suuri riski rokotteen ottamisen kanssa. Allergiat, autoimmuunisairaudet, aiemmat veritulpat jne. On myös raskaana olevia ja imettäviä.

Kyllä. Myös raskautta yrittävät, erilaisia hormonihoitoja saavia, pahoja oireita rokotteista saaneita. Kyse ei nimenomaan ole siitä, ettei haluttaisi sen herttaisen vanhan pariskunnan pääsevän munkkikahville. Ihmisillä on erittäin paljon syitä olla ottamatta tai pelätä tämän rokotteen vaikutusta omaan terveyteen. Nyt pitäisi alkaa herätä ja katsoa vähän kauemmas.

Mitä se auttaa näitä ohmisiä, jos passia ei olisi?

Ihmisillä on syitä olla ottamatta rokotetta. Eikä he voi sitä rokotetta ottaa, vaikka yhteiskunta olisi jatkossa suljettu. Eivätkä he voi rokotetta ottaa, vaikka olisi passi käytössä.

Jos se passi ei vaikuta heidän elämäänsä, niin miksi he kitisevät siitä? Mistä lähtien elämä on ollut tasa-arvoista?

Vierailija
124/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksettavaa. Kyse ei ole siitä, ettei naapurin Vieno sais pitää hauskaa kantakapakassa.

Toihan on kiristämistä. Viikko sitten perusoikeudet oli vielä kaikki kaikessa, tällä viikolla enää se ja sama. On monia ihmisiä, joilla sairaudet estävät tai ainakin niissä on suuri riski rokotteen ottamisen kanssa. Allergiat, autoimmuunisairaudet, aiemmat veritulpat jne. On myös raskaana olevia ja imettäviä.

Kyllä. Myös raskautta yrittävät, erilaisia hormonihoitoja saavia, pahoja oireita rokotteista saaneita. Kyse ei nimenomaan ole siitä, ettei haluttaisi sen herttaisen vanhan pariskunnan pääsevän munkkikahville. Ihmisillä on erittäin paljon syitä olla ottamatta tai pelätä tämän rokotteen vaikutusta omaan terveyteen. Nyt pitäisi alkaa herätä ja katsoa vähän kauemmas.

Raskautta yrittävä haluaa tap*** itsensä (tai lapsensa) kulkutaudilla jonka voisi helposti välttääkin? Vähän outo käsitys sinulla kauemmas katsomisesta.

Mutta tää keskusteluhan on teidän puoleltanne lähinnä isojen sanojen heittelyä koska te luulette ettei argumenttia tarvitse perustella kunhan sinne ripottelee sekaan sanoja kuten perusoikeus. 

Vierailija
125/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on ongelma?

Minäkään en ymmärrä ongelmaa. Haluan ilman muuta, että vanhempani voisivat elää mahdollisimman rikasta elämää viimeisinä vuosinaan, vaikka itse joudun vielä hetken kärvistelemään vastuullisesti rajoitusten kanssa. Jotenkin todella itsekkäästä ajattelusta lähtee tämä kritiikki. Kukaan ei halua vanhemmille ihmisille arjen iloja.

Eli haluat vanhusten menevän kylpylään mutta lapset ei saa mennä? Niinhän logiikkasi menee, rokotetta ei ole millään muotoa tutkittu lapsilla joten omani ei sitä tule ottamaan.

Mun kantani on että viedään ennemmin sun vanhemmilta ihmisoikeudet, jotta mun lapsilta sitä ei tarvitse viedä.

Minä haluan että lapseni elää rikasta elämää, tuntemattomat vanhukset ei voisi vähempää kiinnostaa.

Miksi sinä haluat, ettei kukaan pääse sinne kylpylään? Miksi haluat, että kylpylä menee konkurssiin, koska edes rokotetut eivät sinne pääse?

Vierailija
126/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomuus on puhtaisesti oma valinta ja tyhmyyträ. Ei sitä kukaanhan sinun puolestasi päätä että saatko rokotetta vai etkö vaan yksilö on itse vastuussa rokotteesta kieltäytymisestä ja sen ottamisesta.

Onhan se rokotuksen ottaminen ihan samalla tavalla merkki siitä millä puolella olet ja siitä mitä olet antanut kehollesi tehdä.

Kastimerkki otsaan vaan rokotetuille, niin osataan kiertää kaukaa :p

Millä puolella? Hoitajia on lähes pakotettu ottamaan rokotteita. Ei heiltä kysytä ja jos pistää vastaan, niin "siirretään muihin tehtäviin".

Hoitajana siirryn ilomielin muihin tehtäviin.

Vierailija
127/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on ongelma?

Ei vaan tap** lapsesi silkkaa hölmöyttäsi. Siinä on rokotevastaisen liikkeen ydinvaikutus. 

Vierailija
128/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on ongelma?

Miksi sinä haluat, ettei kukaan pääse sinne kylpylään? Miksi haluat, että kylpylä menee konkurssiin, koska edes rokotetut eivät sinne pääse?

Ne jotka eivät halua taudin riskiä, pysyvät kotona ja muut elävät normaalisti. Miksi silloin mikään menisi konkurssiin?

On hyvin kyseenalaista asettaa tutkimaton kokeellinen rokote pääsylipuksi normaaliin elämään ja siitä tässä on kyse.

Vierailija
129/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan käsittämätön keskustelu.

Rokotevastaiset eivät halua passia, koska sen myötä he eivät voi elää ns. Normaalia elämää.

He haluavat, että kukaan ei saa elää normaalia elämää seuraavaan vuoteen tms.

Eli he haluavat, että yrittäjillä on jatkossakin vaikeaa, ja joko valtio velkaantuu enemmän tai yrityksiä menee konkurssiin.

Miksi joku haluaa tällaista???

Vierailija
130/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen kansanedustaja vertasi suomalaisia eläimiin puheenvuorossaan. Hän sanoi rokotepassista, että "sehän on aivan normaali käytäntö esimerkiksi eläinpuolelle. Mihinkään tilaisuuteen ei pääse jos ei ole rokotetta".

Onko tosiaan niin että kokoomuksen puoleen kanta on se, että suomalaisten oikeudet ovat verrattavissa eläinten oikeuksiin?

Vierailija
131/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen kansanedustaja vertasi suomalaisia eläimiin puheenvuorossaan. Hän sanoi rokotepassista, että "sehän on aivan normaali käytäntö esimerkiksi eläinpuolelle. Mihinkään tilaisuuteen ei pääse jos ei ole rokotetta".

Onko tosiaan niin että kokoomuksen puoleen kanta on se, että suomalaisten oikeudet ovat verrattavissa eläinten oikeuksiin?

Hei, ajattele, kuinka moni vihreä testamenttaa rahansa kulkukissoille. Eläinsuojelu on monella ihmisellä ykkösprioriteetti. Täälläkin se nousee ylös ketjuissa, joissa kysytään kenelle lahjottaisit mitäkin.

Vierailija
132/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa saa itsetesti -pakettia 6-7e jossa kaiketi 10 kpl.

Mutta siellä on vastuullisia ihmisiä, täällä mennään ilman maskia tukka auki

ja sokka irti.

Ja nyt samat urputtaa passista.

Ilman muuta passi, ja karanteeniin jos ei  ole testi neg.

Vierailija
133/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa saa itsetesti -pakettia 6-7e jossa kaiketi 10 kpl.

Mutta siellä on vastuullisia ihmisiä, täällä mennään ilman maskia tukka auki

ja sokka irti.

Ja nyt samat urputtaa passista.

Ilman muuta passi, ja karanteeniin jos ei  ole testi neg.

Berliinissä sakko maskittomuudesta on 500 e. Se kummasti motivoi.

Vierailija
134/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä ihmisiä, joiden mielestä on parempi pitää kylpylät kiinni, jotta rokotetut vanhukset eivät pääsisi sinne muutamaa kuukautta ennen kuin lapsiperheet. Heidän mielestään on parempi, että kärsimys maksimoidaan ja että veroja nostetaan, jotta kylpyläyrittäjälle voidaan maksaa elatus kun ei pääse avaamaan kylpyläänsä.

Mutta se kai se demareiden ydinaate on, kärsimystä lisää tasaisesti kaikille ja verot ylös.

Vierailija
135/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin on ihan oikeassa.

Eli on Ok ettei mummot pääse kerhoihin yms.

Vanhukset on olleet kaikista kunniallisin porukka ja rokotepassit päättäisivät heidät liikkumaan ja mummo/pappakerhoihin...

Kunniallisin porukka, joka kävi jo viime vuonna rokottamattomina kuoroharjoituksissa, rivitansseissa, karaokessa, kyläilemässä? Tämän vuoksi heistä erään puoliso kuoli, mutta kaipa se oli menojen arvoista.

Omat vanhempani ovat saaneet jo ensimmäisen rokotuksensa ja luottavat sen voimaan niin paljon että todenneet että voivat jatkaa elämää normaalisti. Niin ovat tehneetkin ja kokoontuvat nyt ystäviensä kanssa kuten ennenkin sekä esimerkiksi syntymäpäiviä viettävät joukolla. Rajoitusten noudattaminen ei kuulema enää heitä koska ovat rokotettuja. Kaupungissa jossa koronatilanne pahenee koko ajan ja ilmaantuvuusluku jo yli 300. 

Vierailija
136/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se auttaa näitä ohmisiä, jos passia ei olisi?

Ihmisillä on syitä olla ottamatta rokotetta. Eikä he voi sitä rokotetta ottaa, vaikka yhteiskunta olisi jatkossa suljettu. Eivätkä he voi rokotetta ottaa, vaikka olisi passi käytössä.

Jos se passi ei vaikuta heidän elämäänsä, niin miksi he kitisevät siitä? Mistä lähtien elämä on ollut tasa-arvoista?

Tottakai se vaikuttaisi heidän elämäänsä. Jos saat hormonikorvaushoitoa, niin et saa mennä kirjastoon. Tai jos olet lapsettomuushoidoissa, niin et voi mennä kahvilaan. Kuulostaako tällainen hyvältä?

Vierailija
137/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomuus on puhtaisesti oma valinta ja tyhmyyträ. Ei sitä kukaanhan sinun puolestasi päätä että saatko rokotetta vai etkö vaan yksilö on itse vastuussa rokotteesta kieltäytymisestä ja sen ottamisesta.

Onhan se rokotuksen ottaminen ihan samalla tavalla merkki siitä millä puolella olet ja siitä mitä olet antanut kehollesi tehdä.

Kastimerkki otsaan vaan rokotetuille, niin osataan kiertää kaukaa :p

Millä puolella? Hoitajia on lähes pakotettu ottamaan rokotteita. Ei heiltä kysytä ja jos pistää vastaan, niin "siirretään muihin tehtäviin".

Ainahan ammatinvalinta sisältää muitakin valintoja. Esim. jos et halua tehdä töitä sairaiden parissa (ja mitä kaikkea muuta siihen liittyykään suojavarusteista lähtien) niin pysy kaukana hoitoalalta. Luulisi että homman idea on tullut jossain kohtaa monivuotisen koulutuksen aikana + pakollisten harjoitteluiden aikana selväksi. 

Eipä sitä opintojen aikaan kukaan kertonut että vapaa-aikaani tullaan säätelemään merkittävästi ja määräämään ketä, milloin ja koska saan tavata. Ja kaikki vain siksi että työssä huonolla palkalla surkeissa työoloissa hoitamani monisairaat vanhukset eivät kuole (p.s kuolee ne kuitenkin).

Joten heippa hoitoala. En aio olla enää sekuntiakaan osa tätä näytelmää jossa terveiden lasten ja nuorten elämät tuhotaan.

Vierailija
138/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammakko leämpimään veteem ja eikun kaasua tiukemmalle. Herätkä

Jo totalitarismi on jo täällä. Virushysteria vain sumuverho aina vain kovemmille kontrollille.

Vierailija
139/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä ihmisiä, joiden mielestä on parempi pitää kylpylät kiinni, jotta rokotetut vanhukset eivät pääsisi sinne muutamaa kuukautta ennen kuin lapsiperheet. Heidän mielestään on parempi, että kärsimys maksimoidaan ja että veroja nostetaan, jotta kylpyläyrittäjälle voidaan maksaa elatus kun ei pääse avaamaan kylpyläänsä.

Mutta se kai se demareiden ydinaate on, kärsimystä lisää tasaisesti kaikille ja verot ylös.

Kun alkaa riittämään tämä yksipuolinen riskiryhmien suojelu, riskiryhmien itsensä elellessä kuin mitään ei olisikaan.

KAIKKI rajoitustoimet ovat kohdistuneet ei-riskiryhmiin vai montako vanhusta käy festareilla, baareissa yms? Ovatko vanhukset etäkoulussa? Vuodeosaston vanhusko se rahoittaa elinkeinoelämää, ruokaravintoloita? Pienten lasten harrastukset? Silläkö se vanhus pelastetaan että lapsilta laitetaan harrastukset kiinni?

Vierailija
140/438 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa ja perustelkaa miksi loppua lähestyvä vanhus ei saa viimeisinä päivinään käydä viettämässä ikimuistoiset hetket kylpylässä, teatterissa, ravintolassa tai vaikka rock festareilla ennen kuin nukkuu pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi