Munasarjakystan leikkauksessa olleet
Miten itse leikkaus tapahtui? Missä asennossa olitte leikkauksessa? Jos tähystyksenä, olitteko silti jalat levällään leikkauspöydällä nukutuksessa? Inhottaa niin paljon koko toimenpide, että tekisi mieli perua koko juttu..
Kommentit (9)
Isohko dermoidikysta munasarjassa poistettiin anestesiassa, joten ei mitään hajua missä asennossa olin, kun olin unten mailla :D
Vatsaan jäi 3 pientä arpea, tehtiin tähystysleikkauksena.
Toipuminen oli suht nopeaa, inhottavin asia oli kova hartiapistos, jota kesti useamman päivän. Oli ns heijastekipua, kun vatsa oli pumpattu täyteen kaasua tjn hyvän näkyvyyden vuoksi.
Ja mulla oli siis mahdollinen munasarjasyöpä-epäily, ikää 30v ja olin saanut lapsen vuosi sitten, joten olin äärimmäisen helpottunut, kun ei ollut siitä kyse.
Nukutuksessa tehtiin, ja mistään leikkausasennoista ei kiinnostakaan tietää. Kokemusta myös siitä kun kysta puhkeaa, oli tosi kivulias juttu.
Siitä ei kyllä tosiaan itse tiedä mitään, kun on nukutettuna. Leikkauspöydälle selällesi nukahdat ja heräät toisesta petistä joidenkin tuntien kuluttua.
Multa poistettiin endometriooma ja endometrioosipesäkkeitä, mitä muuten ensin kystaksi epäiltiin.
Nukutuksessa leikattiin, ja kystan mukana lähtivät myös kohtu, munasarjat ja umpisuoli. Kysta oli kiertynyt ja jouduin päivystysleikkaukseen. Arpi on häpyliitoksesta viitisen senttiä navan yläpuolelle. Kysta oli niin iso (25 cm, 2 kg), että avoleikkaus oli tehtävä.
Mikä sinua siis siinä inhottaa? Onhan leikkaus ja nukutus aina ikäviä asioita, mutta munasarjojahan operoidaan vatsan päältä ihan kuten vaikka umpisuolta. Ei häpyalueelle mennä. Yleensä kyseessä on tähystys eli ihoon jää vain pari reikää.
Inhottaa Se että olet nukutuksessa ja haarat levällään ollaan siinä pöydällä vaikka tähystys. (?) Hoitajat, lääkäri häärää ympärillä. Opiskelijat yms..
Itse olin haarat levällään leikkauspöydällä.
Syynä varmaankin se, että minulle laitettiin hormonikierukka samalla kertaa. Kierukan tarkoituksena on toimia munasarjojen "sijaisena ".
Lääkärit ja hoitajat näkevät ihmisiä haarat levällään aina kun tehdään gynekologiaan liittyviä toimenpiteitä.
Ei tarvitse hävetä tai jännittää, ihan työtä ne ihmiset sairaalassa tekee.
Avoleikkauksella nukutuksessa. Iso kysta munasarjassa ja pahanlaatuisen, yli 12cm, kasvaimen epäily kohdussa. Ei voitu tähystyksellä, kun. Piti saada kokonaisena pois.
Ei mitään tietoa, leikkaus tehtiin nukutuksessa ja sen jälkeen vatsassa oli 3 pientä reikää, joista instrumentit oli viety sisään. Jalat tuskin oli levällään, koska lääkäriä kiinnosti munasarjani, joihin pääsi parhaiten käsiksi vatsanahan läpi.
Peru leikkaus ja jonain aamuna heräät helvetillisiin vatsakipuihin, kun kysta puhkeaa ja sen sisältö liimaa sisäelimesi klimpiksi.