Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20 vuotta naimisissa, nyt ilmeni sukupuolitauti

Vierailija
08.04.2021 |

Eli olemme olleet naimisissa 20 vuotta, minä olen harrastanut seksiä toisen miehen kanssa siis viime vuosituhannella, ja oletin että mies myös. Nyt sitten ilmeni, että minulla on kondylooma. Lääkäri sanoi että älä nyt miestä tapa, se voi olla ollut oireettomana jo kauan. Mutta voiko se oikeasti olla ollut oireettomana 20 vuotta? Lääkäri ei tähän kommentoinut, joten ei varmaan ole mahdollista.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi herpesvirus on noin 80-90% ihmisistä kehossaan, vaikka se ei aina oireilekaan tai oireilee harvoin.

missä on nykynaisten terveystieto? 

lukekaa joskus muutakin kuin roskapalstoja ja bachelorin tekstiyksiä 

Vierailija
42/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö pihalla nykynaiset on sukupuolitaudeista ja vaikkapa googlen käytöstä?

Aloittajahan toki teki ketjun vain saadakseen taas miesvihakiimaa palstalle 

Lopeta nyt. Olen aikuinen realistisen näkemyksen omaava nainen, en saa mitään mielihyvää mistään lietsomisista. Toivon todella, että tämä virus on kytenyt sen parikymmentä vuotta, mutta toki käy mielessä, että jos mies sen onkin tuonut syrjähypyllään. Sitä tässä kysyn. Meillä on kotona muutama teini-ikäinen, enkä kysy heiltä kommentteja, täältä oletin saavani aikuisia kommentteja. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla kuljetaan puulämmitteisissä saunoissa, joissa kaikki istuvat ei-niin-sataprosenttisen hygieenisillä lauteilla, jopa ilman laudeliinoja, joten aivan varmasti niidenkin kautta liikkuu sitä sun tätä. Raskaaksi ei kuulemma kuitenkaan voi tulla, vaikka joku piikatyttö on sellaistakin ennen vanhaan väittänyt. 

Entä sairaalat? Onko kaikki niin hygienistä? Tai yleiset vessat jne jne jne

KAIKKI istuvat. Kuinka paljon hygieenisempi on kaupungin sähkölämmitteinen. Käyppä joskus maalla tutustumassa saunoihin muutenkin kun -50 luvun Suomi filmeistä.

Vierailija
44/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

esimerkiksi herpesvirus on noin 80-90% ihmisistä kehossaan, vaikka se ei aina oireilekaan tai oireilee harvoin.

Miehellä on herpesvirus, ja olen kyllä siihen aiheeseen perehtynyt. Tämä HPV, eli eri asia. Ja olen googlettanut kaiken mahdollisen, nyt kysyin kokemuksia.

ap

Vierailija
45/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri oli miehelleni kertonut, että varmaankin saunan lauteilla, kun ei kerran vieraissa ole käynyt. Näin meillä, mutta yhdessä edelleen.

Vierailija
46/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pihalla olet näköjäön itsekin, nimittäin nopealla googlauksella selviää, ettei kondylooma ole sukupuolitauti.

Vierailija
47/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondylooman saanut kirjoitti:

Exäni oli ensimmäinen seksikumppanini ja tartutin häneen kondylooman. Lääkäri arveli, että olin saanut sen äidiltäni syntyessäni. Minun oli aivan yhtä vaikeaa uskoa tuota kuin avovaimonikin.

Kyllä voi tulla synnytyksessä.

Vierailija
48/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondylooma on papilloomaviruksen aiheuttama tauti, jota esiintyy jopa 80 %:lla naisista jossakin vaiheessa elämää. Ei tarvitse johtua syrjähypystä. Voi olla oireeton hyvin hyvin kauan. Suurin osa paranee itsestään.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00162 

Juuri näin. Ota miehesi lääkäriin mukaan niin kuulee tuon saman lääkäriltä, jos ei muuten usko.

Vierailija
49/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettänyt on

Ei välttämättä. Voi olla tosi kauan piilevänä tuo inha tauti.

Vierailija
50/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on herpesvirus, ja olen kyllä siihen aiheeseen perehtynyt. Tämä HPV, eli eri asia. Ja olen googlettanut kaiken mahdollisen, nyt kysyin kokemuksia.

ap

trolli sä olet 

Vierailija
51/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että miehesi on nussinut samaa fleshlightiä ystävänsä kanssa ja saanut taudin siitä.

Ei siis ole välttämättä pettänyt.

Tämä mielikuva on ehkä asteen verran kuvottavampi kuin vierasta naista paneminen. Hyi helvetti, kuka lainailee lelujaan? Vai olisko niillä ollut yhteiset runkkusessiot?

*puistattaa*

Vierailija
52/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kondyloomaa, mutta oireileva HPV. Omaan vaivaani liittyen tiedän, että oireet voivat ilmaantua vasta jälkikäteen tartunnasta ja viruksen poistumisessa elimistöstä saattaa kestää kauankin (yleensä immuunijärjestelmä saa viruksen tuhottua). Ja ymmärtääkseni voi levitä esim. suudellessakin, vaikka onkin melko epätodennäköistä että virus pesiytyisi toiseen ja aiheuttaisi oireita tässä tapauksessa ainakaan.

Vierailija
53/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ollut se tietämättäsi nuorena. Ei ollut testejä silloin. Parantui itsestään latentiksi ja nyt elpyi uudestaan stressin tai hormoonimuutosten takia.

Kyllä kondyloomakin testejä oli 2000 luvun alussa. Itse kävin kasarilla ekan kerran sukupuolitesteissä.

Vierailija
54/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ollut se tietämättäsi nuorena. Ei ollut testejä silloin. Parantui itsestään latentiksi ja nyt elpyi uudestaan stressin tai hormoonimuutosten takia.

Siis voiko tuo oikeasti olla mahdollista, sitä tässä nyt yritän kartoittaa. Pitää nyt saada hieman omaa päätä järjestykseen ennen kuin asiasta miehelle kerron.

ap

Jos kysyt lääkäriltä, niin kaikilta saat erilaisen vastauksen näihin. Yleensä hyvinkin ympäripyöreitä.

Oman ymmärrykseni mukaan piilevät sukupuolitaudit ovat erittäin harvinaisia naisilla. Miehillä voi yhtä ja toista olla vuosiakin oireettomana.

Ota näistä nyt sitten selvää, valitettavasti.

Vierailija
55/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kertoisin rehellisesti miehelle että tämmönen löyty ja ihmettelet mistä on voinu tulla. Miehen reaktio voi kertoo mikä juttu.

Käy päälle, kun pettäjältähän näitä tauteja yleensä saa. :(

Vierailija
56/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kertoa oman totuutesi aiheesta?

Näitä esimerkkejä ja totuuksia on juuri niin monta kuin on kertojaakin.

Vierailija
57/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saunon julkisissa saunoissa niin pidän huolen, että lämpötila ei laske alle 110 asteen celsiuksen, sillä silloin riski saada tauti lauteilta kasvaa.

Vierailija
58/61 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta nyt. Olen aikuinen realistisen näkemyksen omaava nainen, en saa mitään mielihyvää mistään lietsomisista. Toivon todella, että tämä virus on kytenyt sen parikymmentä vuotta, mutta toki käy mielessä, että jos mies sen onkin tuonut syrjähypyllään. Sitä tässä kysyn. Meillä on kotona muutama teini-ikäinen, enkä kysy heiltä kommentteja, täältä oletin saavani aikuisia kommentteja. 

ap

Kun vähän huonosti istahtaa veskinringille, niin pääseehän siinä limakalvot kosketuksiin sen renkaan kanssa.

Vierailija
59/61 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
60/61 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis käynyt säännöllisesti vuosittain tarkastuksissa?

Kyllä, vuosittain. 

ap

Missä tarkistuksissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan