VAKAVA 2021
Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Haluaisin saada palautteen pisteiden lisäksi. Onhan se tärkeää tietää miten pisteet määräytyi.
Itse kritisoin tuota kameran välityksellä tehtävää arviota sosiaalisista taidoista. Se kuva pätki usein ja se kameran tuijottaminen on luonnotonta, koska kun katsoin sitä haastattelijaa silmiin niin en katsonut tietenkään kameraan. Toisekseen eihän ne näe mun yleishabitusta, mitä kommunikoin käsillä ym.
Tuo ammatillinen tieto ja taito perusta luultavasti mitattiin siinä ongelmanratkaisupysäkillä: miten hoidat konfliktit, miten käsittelet stressiä ja stressaavia tilanteita ym. Siinähän haetaan pohjaa, että ootko koulutettavissa opettajaksi, eikä että osaatko jo valmiiksi teorian.
Vielä yli kolme viikkoa että tulokset tulee varmasti, huh huh...
Samaa mieltä, en tiennyt mihin kohtaan katsoisin. Kameraan vai haastattelijaa jolloin katsoin alaspäin ja ei varmasti kuvaa sosiaalisuutta 😂 mutta automaattisesti sitä tuijottaa...
Oulun yleisen tulokset tulleet!
Tietääkö kukaan että miltä varasijalta on päässyt Oulun yleiseen?🥺
Tuloksissa luki että hakukohteessa käytössä rajattu varasijamenettely. Oon tällä hetkellä varasijalla 40 enkä usko että pääsen Ouluun.
Tulis nyt sosiaalityö ja psykologia niin näkis vähän mihin noi paikat asettuu. Ja toki loput kasvatusalankin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, en tiennyt mihin kohtaan katsoisin. Kameraan vai haastattelijaa jolloin katsoin alaspäin ja ei varmasti kuvaa sosiaalisuutta 😂 mutta automaattisesti sitä tuijottaa...
Mä kyllä katsoin sitä haastattelijan eli ohi, mutta se on luontevin tapa itselleni puhua. En minun mielestä haastattelijatkaan koko ajan katsoneet kameraan, kyllä hekin varmasti katsoivat ihmistä ruudun toisella puolella. Ja kaikki varmasti ymmärtävät miksi katse ei ole silmissä.
Mä yritin katsoa kameraan eli silmiin, kun puhuin itse, mutta vaikea sanoa oliko se huono vai hyvä juttu...Kaikenlaisesta muusta oon jo soimannut itseäni...
No ei ole kyllä mitään väliä sillä tuijottaako kameraa vai katsooko haastattelijan kasvoja. Kaikilla jotka vähääkään viettävät aikaa etäpalaverissa, kääntää aivot lievän ohikatsomisen silmiinkatsomiseksi. Tässä nyt ehkä näkyy se että aletaan mitättömistäkin asioista panikoimaan kun tietoa (sisäänpääsytuloksia) ei ole saatavilla. Hyvä kirja käteen ja jotain muuta ajateltavaa välillä:)
Mikä on Oulun yleisen alin pisteraja tällä hetkellä? :)
Vierailija kirjoitti:
Tulis nyt sosiaalityö ja psykologia niin näkis vähän mihin noi paikat asettuu. Ja toki loput kasvatusalankin.
Hei, kiinnostaisi tietää hakiko joku täältä opettajakoulutuksiin varalta? Eli esimerkiksi ensisijaisena toiveena psyka tmv.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin saada palautteen pisteiden lisäksi. Onhan se tärkeää tietää miten pisteet määräytyi.
Sama täällä! Valitettavasti palautetta tai tietoa siitä, miksi sai kyseiset pisteet, ei saa….😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, kiinnostaisi tietää hakiko joku täältä opettajakoulutuksiin varalta? Eli esimerkiksi ensisijaisena toiveena psyka tmv.
Mulla on ensisijainen teologinen, ja olisi pitänyt vaihtaa toisinpäin mutta loppusuoralla unohdin… kyllä harmittaa, opettajankoulutus tuntuisi nyt kiinnostavammalta. Toki on erittäin todennäköistä että niillä lukemisilla en teologiseen pääse, joten toivoa on, jos näin voi tässä tilanteessa sanoa. Ottaisin kyllä opiskelupaikan vastaan myös sieltä jos saisin.
Jes, yleinen Ouluun oli mun 4.vaihtoehto ja sinne oon ainakin hyväksytty! Onks tää nyt silleen, että jos soveltuvuuskokeen pisteet ei riitä ylempiin hakukohteisiin erkkaan/vakaan/luokanopeksi, niin sit on varma toi? Et voin jo ajatella, että oon päässy sisään ja alkaa etsii asuntoo Oulusta?😲
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä hain myös psykalle ensisijaisesti!
Paljonko Oulun yleisen pisteraja oli? Odotan kovasti Helsingin pisterajaa ja saisi vähän peilausta siihen, mitä se voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko Oulun yleisen pisteraja oli? Odotan kovasti Helsingin pisterajaa ja saisi vähän peilausta siihen, mitä se voisi olla.
71.51
Mä lopetin ketjun lukemisen melkein kokonaan kokeen jälkeen mutta ei täälläkään vältytty siltä että vaikka aluks olin ihan varma suorituksestani, niin nyt jo mietin että kamala palata töihin. 😅