VAKAVA 2021
Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Voiko omat tuloksensa tarkastaa mistään netistä, vai täytyykö odottaa sähköpostia? Hain käsityönopettajaohjelmaan Helsinkiin, en vielä ole saanut tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rovaniemelle pääsee helpommin opettajaksi kuin kasvatustieteisiin? Opettaja oli 40 pistettä ja kasvatustiede muistaakseni 65
Koska opettajaksi oli vähemmän kovatasoisia hakijoita suhteessa aloituspaikkojen määrään, simple as that.
ja joka vuosi yleiseen on vaikeampi päästä kuin luokanopeksi
Onkohan Helsinki lähettänyt jo kaikki soveltuvuuskoekutsunsa?
Hain nyt ei-ensikertalaisena kasvatustieteeseen ja sain tänään kutsun soveltuvuuskokeeseen.
Ihmettelen kyllä ensikertalaisten pisterajaa 20, sillä se tuntuu hyvin matalalta. Hämmentävän paljon matalampi kuin meillä muilla.
Hei!
Mistä saa siis oman kokeen vastaukset? Sähköpostin alareunassa oli jokin linkki Vakavan sivuille, mutta minulla näkyy että sivu ei ole käytössä tms.
Osaisko joku kertoo mistä saan pyydettyä oman kokeen nähtäville?
Mulla jäi muutamasta pisteestä kiinni soveltuvuuskokeisiin kun hain vain kahdelle paikkakunnalle. Jälkiviisaana sanon että olisinpa hakenut useammalle paikkakunnalle niin olis pisteet riittänyt. Vaikka toki hankalampaa olisikin ollut kun on pienet lapset jne. Tai olisimpa hakenut myös varhaiskasvatuksen puolelle.
Nyt kävi kuitenkin näin, itken pettymystä pari päivää ja uudella innolla kohti tulevaisuutta.
Lämpimät onnittelut kaikille joilla nyt onnisti ja jotka läpäisevät tiensä koulun penkille asti!
Vierailija kirjoitti:
Miksi rovaniemelle pääsee helpommin opettajaksi kuin kasvatustieteisiin? Opettaja oli 40 pistettä ja kasvatustiede muistaakseni 65
Ainakin Helsingissä yleiseen on vähemmän aloituspaikkoja kuin LO:ksi. En jaksa tarkistaa Rovaniemen tilannetta.
Sovareihin otetaan 2-3x aloituspaikkojen verran, eli LO:n sovareihin pääsee todella merkittävästi useampi kuin suoraan yleiseen sisään.
Myös hakijat ovat osin eri, esim. itse en missään tapauksessa tahtoisi luokanopettajaksi. Siksi haen vain yleiseen.
Julppi kirjoitti:
Hei!
Mistä saa siis oman kokeen vastaukset? Sähköpostin alareunassa oli jokin linkki Vakavan sivuille, mutta minulla näkyy että sivu ei ole käytössä tms.
Osaisko joku kertoo mistä saan pyydettyä oman kokeen nähtäville?
Mulla jäi muutamasta pisteestä kiinni soveltuvuuskokeisiin kun hain vain kahdelle paikkakunnalle. Jälkiviisaana sanon että olisinpa hakenut useammalle paikkakunnalle niin olis pisteet riittänyt. Vaikka toki hankalampaa olisikin ollut kun on pienet lapset jne. Tai olisimpa hakenut myös varhaiskasvatuksen puolelle.
Nyt kävi kuitenkin näin, itken pettymystä pari päivää ja uudella innolla kohti tulevaisuutta.
Lämpimät onnittelut kaikille joilla nyt onnisti ja jotka läpäisevät tiensä koulun penkille asti!
Linkissä kerrotaan että kokeen tulokset voi tilata 9.7.- 23.7. välisenä aikana.
Itse täällä harmittelen todistusvalinnan jäämistä 1,5 päähän erityispedagogiikan paikasta ja sitä että olisimpa hakenut sinne luokanopettaja koulutukseen myös. Varhaislasvatukseen kuitenkin pääsin.
Vierailija kirjoitti:
Voiko omat tuloksensa tarkastaa mistään netistä, vai täytyykö odottaa sähköpostia? Hain käsityönopettajaohjelmaan Helsinkiin, en vielä ole saanut tietoa.
Ei voi. Katso roskapostista ja jos ei ole sielläkään, soita huomenna hakutoimistoon (jos on auki).
Lapin yleisen pisterajat koevalinnassa: 65,34 ja 73,68.
Vierailija kirjoitti:
Oho. Lukeeko nämä jo Opintopolussa..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Lukeeko nämä jo Opintopolussa..?
Joo. Yllätyin itsekin.
Aika kova Lappiin toi yleisen toiskertalaisen raja! Tais mennä mun mahkut siinä sitten :(
Varasijalla 25. Ja pisteet 58.34. Ja hain vain yleiseen.
Eli en taida päästä sisään. :( :(
Jos sain kutsun soveltuvuuskokeseen mutta oon ehkä tullu toisiin ajatuksiin että en haluaiskaa opettajaks nii pitääkö sitä jotenki peruaa vai jättää vaa osallistumasta? Tietäiskö joku?
Vierailija kirjoitti:
Sinne on vain 36 ensisijaista hakijaa, eli pienet saumat on. Katsotaan huomenna Vipusesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Katso roskapostista ja jos ei ole sielläkään, soita huomenna hakutoimistoon (jos on auki).
Kiitos! Sieltähän se löytyi roskapostista, kutsu soveltuvuuskokeeseen! Näköjään olen sen verran jännän äärellä ettei tullut sieltä mieleenkään tarkastaa... pisteet oli 70,1 :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne on vain 36 ensisijaista hakijaa, eli pienet saumat on. Katsotaan huomenna Vipusesta!
No katsotaan :). Minä koitin sitä vipusta katsoa mutta en oikein päässyt sinuiksi sen kanssa. Toki onhan se totta että kuten mullakin, niin varmaan monella muullakin lappi on se viimeinen vaihtoehto ja jkl, oulu yms ei oo julkaissut vielä niin toki ne kovemmat pisteet menee niihin. Mutta 25.sija on silti vielä kaukana. Ja oon siis toiskertalainen.
Tosi hyviä pisteitä ootte saaneet kyllä te muut! Mulla meni kyllä kaikki pieleen kokeessa ja lopussa paniikissa rätkin vaan arvalla joka tietty oli iso virhe. Mutta se meni niinku meni, eipä sille enää voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Sieltähän se löytyi roskapostista, kutsu soveltuvuuskokeeseen! Näköjään olen sen verran jännän äärellä ettei tullut sieltä mieleenkään tarkastaa... pisteet oli 70,1 :)
Kannattaa samalla filtteröidä kaikki helsinki.fi-osoitteesta tulleet viestit inboxiin, etteivät enää päädy roskapostiin.
Koska opettajaksi oli vähemmän kovatasoisia hakijoita suhteessa aloituspaikkojen määrään, simple as that.