VAKAVA 2021
Heippa!
Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!
Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?
Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Vierailija kirjoitti:
Varasija 7 varhaiskasvatuksen ohjelmaan. 1 piste jäi puuttumaan. Aika musertavaa jäädä rannalle kun oli noin lähellä. En usko läpimenoon. Tuskin 7 peruu.
Minullakin jäi yksi piste puuttumaan. Mutta kannattaa muistaa, että joku sisäänpäässeistä voi päästä ylemmälle hakutoiveelle ja sitten esim tossa ennen sua varasijoilla olijat eivät välttämättä halua ottaa paikkaa vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varasija 7 varhaiskasvatuksen ohjelmaan. 1 piste jäi puuttumaan. Aika musertavaa jäädä rannalle kun oli noin lähellä. En usko läpimenoon. Tuskin 7 peruu.
Minullakin jäi yksi piste puuttumaan. Mutta kannattaa muistaa, että joku sisäänpäässeistä voi päästä ylemmälle hakutoiveelle ja sitten esim tossa ennen sua varasijoilla olijat eivät välttämättä halua ottaa paikkaa vastaan!
Tietääkseni myös oikis ja kauppakorkea julkaisematta! Joku voi olla sisällä tossa ja päästä vielä niihin mitä ei oo julkaistu. Tiedän aika joitakin ketkä on hakenut myös vaka-opeksi tai lo mutta myös esimerkeiksi kauppakorkeakoulu.
Päädyttiinkö me nyt siihen, ettei pistelaskussa olekaan virheitä :D ? Eikä tarvitse jännittää onko tulos totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli s-postia.
Mitä siinä sähköpostissa sanottiin?😄
Onnea opiskelupaikasta ja ohjeet miten vastaanotetaan
Okei, onnea!☺️ Oliko 1. hakukohde ja minne hait?
Oli joo, Rauman vaka,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin opiskeleen Ouluun varhaiskasvatusta!!😍
Minäkin! Nähään syksyl😎
Jee onnea sullekkin! Nähään 😎
Jes, meitähän on jo monta Oulun vakaan 💪 Ollaan kunnon priimaa kun näin korkeat pisterajat 🤣👌
Vierailija kirjoitti:
Mihi aikaa varasijat liikkuu huome
Toivotaan, että kaikki liikkuu. Ilmeisesti 2.8. on vika päivä, kun varasijoilta voi tulla hyväksytyksi. Itse herättelen toivoa, että 4 peruisi / osa mua edellä olevista ei ottaisi paikkaa vastaan. 140 opiskelijaa nyt ”sisällä”. Et kai tosta jokunen nyt peruu….toivottavasti!
Miten näkee soveltuvuuskokeen pisteet? En saanut sähköpostia, vaikka pääsin sisälle?
Apua kirjoitti:
Miten näkee soveltuvuuskokeen pisteet? En saanut sähköpostia, vaikka pääsin sisälle?
Täällä oli se linkki aika monta sivua sitten…Täytyy selata taaksepäin
Apua kirjoitti:
https://www2.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverk…
Ja sivulla olevaan kenttään opintopolun hakemusvahvistuksesta se pitkä numerorimpsu heti alusta.
Mua huvittaa eniten noin sitoutuneisiuuden pisteet. Alkusähläyksissä meni aikaa ja vastasin varmaan 2 minuuttia hänelle asioihin . Sain 16 pistettä mut en voi ymmärtää miten kahdes minuutissa voi saada selville onko ihminen sitoutunut
Haudi
Tuntuu typerältä. Oon halunnut opeksi n. 10 vuotta mutta tänä vuonna sain vasta aikaseksi hakea oikeasti. Valitettavasti hain vasta 2. vaihtoehtona jyväskylään luokanopeksi. 1. Vaihtoehto oli JAMKissa insinöörinopinnot. Sehän sieltä napsahti. Murruin täysin kun opintopolkuun tuli lukemaan että okl paikka on peruuntunut. En siis ollut lukenut hakuohjeita, enkä täten tiennyt että vain 1 paikkaa tarjotaan. Olin ajattellut, etten kuitenkaan ammattikoulupohjalta voi mitenkään päästä sisään yliopistoon, ja siksi järjestin kohteet näin. Toivon kipinä kuitenkin roihahti isosti, kun vakavasta oli tullut 76 pistettä. Olin ällikällä lyöty noista pisteistä, ja hetken aikaa ehdin elää unelmaani. Pari viikkoa sitten tuli tosiaan nuo amk-tulokset ja tajusin todellisuuden. Otin insinöörin paikan vastaan, ja nyt tuntuu siltä että teen elämäni suurinta virhettä. Soveltuvuuskokeen pisteetkin heittää lisää vettä myllyyn:
Sitoutuneisuudesta 22/24
Ongelmanratkaisusta 21/24
Ja vuorovaikutusosaanisesta 23/24
(tunnetaidot 16/24 ja moninaisuus 14/24)
Eli 96 kokonaispisteet.
Että näillä sitten mennään... Katsotaan nyt vuosi sitä inssin paskaa ja haetaan jälkijunassa uudestaan...
Onnea kaikille sisään päässeille
Kiitos ja kumarrus
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin oman tilanteen äsken, mulla ainaki varasija muuttunu 25 ->23
Onko täällä Rauman Vakaan päässeitä ensikertalaisia ? Jättääkö joku paikan ottamatta ? Täällä vaan roikutaan varasijoilla <-5 ja mietitään pitäisikö elämää siirtää jo kohti Raumaa vai stressaanko vaan turhaan.
Käyttäjä5812 kirjoitti:
Haudi
Tuntuu typerältä. Oon halunnut opeksi n. 10 vuotta mutta tänä vuonna sain vasta aikaseksi hakea oikeasti. Valitettavasti hain vasta 2. vaihtoehtona jyväskylään luokanopeksi. 1. Vaihtoehto oli JAMKissa insinöörinopinnot. Sehän sieltä napsahti. Murruin täysin kun opintopolkuun tuli lukemaan että okl paikka on peruuntunut. En siis ollut lukenut hakuohjeita, enkä täten tiennyt että vain 1 paikkaa tarjotaan. Olin ajattellut, etten kuitenkaan ammattikoulupohjalta voi mitenkään päästä sisään yliopistoon, ja siksi järjestin kohteet näin. Toivon kipinä kuitenkin roihahti isosti, kun vakavasta oli tullut 76 pistettä. Olin ällikällä lyöty noista pisteistä, ja hetken aikaa ehdin elää unelmaani. Pari viikkoa sitten tuli tosiaan nuo amk-tulokset ja tajusin todellisuuden. Otin insinöörin paikan vastaan, ja nyt tuntuu siltä että teen elämäni suurinta virhettä. Soveltuvuuskokeen pisteetkin heittää lisää vettä myllyyn:
Sitoutuneisuudesta 22/24
Ongelmanratkaisusta 21/24
Ja vuorovaikutusosaanisesta 23/24(tunnetaidot 16/24 ja moninaisuus 14/24)
Eli 96 kokonaispisteet.
Että näillä sitten mennään... Katsotaan nyt vuosi sitä inssin paskaa ja haetaan jälkijunassa uudestaan...
Onnea kaikille sisään päässeille
Kiitos ja kumarrus
Ja koska et lukenut ohjeita, teit nyt ison virheen luopumalla ensikertalaisuudestasi.
Toivottavasti saat silti unelmasi toteutettua.
Hei en nyt oo vähään aikaan lukenu tätä, joten sori jos on jo kysytty! Mut onko ketään joka ois Oulun vakaan tulossa ja haluis jo vähän jutella? En tiiä Oulusta mitään tai ketään niin ahistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin oman tilanteen äsken, mulla ainaki varasija muuttunu 25 ->23
Ei kai vielä tänään ole mitään tapahtunut varasijoissa?
Onko kukaan muu päässyt Jyväskylään kielitietoisuutta ja monikielisyyttä tukevaan opettajankoulutukseen?
On ollu tänää hyvä päivä. Eka aamulla sain tietää et kesä roikutaan varasijoilla ja sitten Onnibussista sain väärän matkalaukun XD Ei voi enää kun nauraa