Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerroin sosiaalisessa mediassa että olen henkisesti tosi loppu

Vierailija
08.04.2021 |

Ihmiset jättivät minut ihan huomiotta.

Onko siis niin, että nykyään ongelmista ei saa puhua? Vai kiva kiva -juttuja. Valitettavasti mun elämä ei ole ollut kivaa pitkään aikaan. 😢

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerrot somessa puolitutuille ongelmistasi, ikään kuin pakotat heidät kuuntelemaan valitustasi. Tekisitkö saman vaikka työpaikalla tai harrastuksissa? Alkaisitko kesken kaiken vaatia myötätuntoa ja sitä, että ihmiset käyttäisivät omaa energiaansa sinun ongelmiesi pohdintaan? Minua ärsyttää jo se, jos joku vaikka valittaa työpaikalla huonosta säästä tai lapsen valvottamisesta. En todellakaan jaksaisi kuunnella, jos joku aloittaisi monologin elämänsä vaikeuksista.

Jos joku kysyy vapaaehtoisesti miten todella jakselet, ja osoittaa että haluaa kuunnella ja tsempata, sitten se on ok. Muuten ei.

Vierailija
22/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikot kaatuu, vahvat jatkaa. Mitä hävettävää siinä on, jos tiedostaa asemansa?

Eihän siinä mitään hävettävää ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö ketään muuta ärsytä se, että somessa saa kertoa vain kivoista asiosita? Mietin esim lapsia ja nuoria. Heill kehittyy ihan vääristynyt todellisuus. En vaan ymmärrä tätä someaikaa-

Vierailija
24/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on oikeasti ihan sama miten ihmiset reagoivat. Joskus kirjoitan ogelmistanikin, mitä sitten? Se on minun elämää. Ja jos joku jättää huomiotta, so what? Ainakin pitäydyn totuudessa, enkä yritä mitäänihmeellistä kulissia.

Vierailija
25/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa puhua, mutta some ei ole siihen oikea paikka. Silloin kun tilanne on päällä, niin ne henkilökohtaisten ongelmien käsittely tehdään muualla. Somessa voi sitten reflektoida asiaa neutraalimmin jälkikäteen jos haluaa, mutta ei sometuttavuudet ole mikään olkapää.

26/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään niin monet on ihan loppu. Tämä korona-aika vie kaikki voimat. Mäkin olen ihan lopussa.

Kaikki ilo ja hauskuus on kadonnut.

Ihan! Itsesäälissä istun täällä ja mietin oisko liikaa ottaa kävely vaikkapa tunnin, että pääsis pois tästä surullisesta buplasta.

Joka toinen päivä hyvä ,joka toinen surullinen koronan jälkeen. 

Vierailija
27/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa puhua, mutta some ei ole siihen oikea paikka. Silloin kun tilanne on päällä, niin ne henkilökohtaisten ongelmien käsittely tehdään muualla. Somessa voi sitten reflektoida asiaa neutraalimmin jälkikäteen jos haluaa, mutta ei sometuttavuudet ole mikään olkapää.

ehkä aplla ei ole ystäviä ja läheisiä. Tai ehkä he ovat liian kiireisiä kuuntelemaan...

Vierailija
28/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mulla tuli entistä huonompi olo. Sen lisäksi että mun elämä on jatkuvia vastoinkäymisiä, olen myös nolo, joka ei ymmärrä sosiaalisista koodeista mitään.

Vierailija
29/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mulla tuli entistä huonompi olo. Sen lisäksi että mun elämä on jatkuvia vastoinkäymisiä, olen myös nolo, joka ei ymmärrä sosiaalisista koodeista mitään.

No tehty mikä tehty. Ensi kerralla jätä tekemättä, siinäpä se.

Vierailija
30/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin tällä hetkellä some voi olla monille paikka johon paetaan ahdistusta ja arkipäivän ongelmia ankean koronatilanteen vaan jatkuessa. On kiva mennä katsomaan jotain piristäviä videoita ja -kuvia (vaikka tiedostettaisiinkin että ei se välttämättä aitoa ole). Siellä ei ehkä haluta nähdä sitä samaa, kurjaa todellisuutta mikä on jo muutenkin läsnä, ja sitten kun joku siellä avautuu kurjuudestaan, haluaa sivuuttaa sen ja etsiä jotain mieltä piristävää sisältöä. Joten some ei ole oikea paikka avautua ongelmistaan.

Vierailija
31/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö ketään muuta ärsytä se, että somessa saa kertoa vain kivoista asiosita? Mietin esim lapsia ja nuoria. Heill kehittyy ihan vääristynyt todellisuus. En vaan ymmärrä tätä someaikaa-

No ne lapset ja nuoret ymmärtävät. Heille some on vain some, ei koko todellisuus.

Vierailija
32/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne facebookiin pitää avautua yhtään mistään?

Vierailija
33/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne lapset ja nuoret ymmärtävät. Heille some on vain some, ei koko todellisuus.

Ei odellakaan ymmärrä. Nuorten pahinvointi on lisääntynyt juuri sosiaalisen median takia. Jos minulta kysyttäisiin, päättäisin että kaikki somet poistettaisiin

34/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehkä aplla ei ole ystäviä ja läheisiä. Tai ehkä he ovat liian kiireisiä kuuntelemaan...

On ystäviä ja läheisiä.Juuri sovittiin siskon kanssa että menen ja laitan hänen postiluukun kautta lainarahan.Emme uskalla tavata. 

Vierailija
35/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa. Kaipasin myötätuntoa, muuten en osaa selittää. Tiedän, en tehnyt oikein. Tunnen häpeää. Olisi pitänyt jättää tekemättä. 

AP

36/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samasta syystä kuin sinä otat osaa täällä. 

Vierailija
37/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ystäviä ja läheisiä.Juuri sovittiin siskon kanssa että menen ja laitan hänen postiluukun kautta lainarahan.Emme uskalla tavata. 

tämä ei ollut oikea ap.

Vierailija
38/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä avautua mutta ei lukijoilla ole mitään velvollisuutta kommentoida muiden avauksiin. Somessa on myös näitä jotka kerjäävät koko ajan tukea (ja lähinnä huomiota) milloin mihinkin, eikä kukaan jaksa joka postaukseen kommentoida. Suurin osa facebook-tuttavistani on puolituttuja enkä muutenkaan halua tietää heidän elämästään kovin syvällisesti tai koe että pitäisi yhtäkkiä puuttua johonkin postaukseen. Läheiset ovat eri asia ja he ovat yleensä yhteydessä muuta kautta kuin julkipostauksilla

Vierailija
39/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hälyttävältä jos ihmiset ovat niin huonossa jamassa henkisesti ettei koko elämänsä aikana kestä ketään.

Mä en ymmärrä miksi tätä samaa ei ole muualla mun ulkomaalaiset kaverit aina jaksavat olla kohtieliaita ja jutella.

Ollanko Suomessa menettämässä täysin vaisto ja puhekykyä?

Tietokone pilannut ihmiset.

Vierailija
40/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä avautua mutta ei lukijoilla ole mitään velvollisuutta kommentoida muiden avauksiin. Somessa on myös näitä jotka kerjäävät koko ajan tukea (ja lähinnä huomiota) milloin mihinkin, eikä kukaan jaksa joka postaukseen kommentoida. Suurin osa facebook-tuttavistani on puolituttuja enkä muutenkaan halua tietää heidän elämästään kovin syvällisesti tai koe että pitäisi yhtäkkiä puuttua johonkin postaukseen. Läheiset ovat eri asia ja he ovat yleensä yhteydessä muuta kautta kuin julkipostauksilla

Sosiaalinen media! SOME! Mitä se tarkoittaa?

Että PUHUTAAN JA KESKUSTELLAAN

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi