Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieleen jäänyt kakku tai leivos kahvilassa?

Vierailija
08.04.2021 |

Millainen se oli, ja millainen kahvila oli?

Kommentit (567)

Vierailija
441/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantalin Aurinkoinen Turku, heidän ihana Budabest rulla leivos.

Vierailija
442/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hangossa kauniissa kahvilassa Ellen Svinhuvudin leivos. Täälläpäin ei saa mistään..

Tee itse? Itse söin vuosia sitten ensimmäistä kertaa "Ellen-kakkua" ja ihmettelin en suosiota, koska minusta ei ollut hyvää. Kakku oli Stokkalta ostettu, mutta valmistajaa en muista.

Muutama vuosikymmen myöhemmin söin jossakin kahvilassa Ellen-leivoksen ja jestas se oli hyvää! Vaan eipä sitten taas ollutkaan toisessa paikassa, jossa myöhemmin söin samalla nimellä kulkevan leivoksen. Päätin koittaa, miten onnistuu itse tehden ja tuli kyllä vielä parempaa, kuin tuosta hurjan hyvästä kahvilassa syömästäni versiosta.

Tästä kakusta on olemassa kaksi versiota, makuasia kummasta pitää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa äskettäin avattu kahvila. Enpä ole koskaan syönyt niin hyvää juustokakkua kahvin kera. En koskaan.

444/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antellin omenahyve on jäänyt mieleen positiivisessa mielessä.

Vierailija
445/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan hunajakakku (myydään kylmäaltaasta) oli järkyttävän hyvää! Ahmimme miehen kanssa puoliksi koko kakun eräänä yönä, kun alkuperäinen idea oli vain maistaa lusikalliset. 😂 Ainesosaluettelo selittikin, miksi oli niin hyvää: hyvin lyhyt lista, ja aitoja tuotteita kuten voita.

Vierailija
446/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkan hunajakakku (myydään kylmäaltaasta) oli järkyttävän hyvää! Ahmimme miehen kanssa puoliksi koko kakun eräänä yönä, kun alkuperäinen idea oli vain maistaa lusikalliset. 😂 Ainesosaluettelo selittikin, miksi oli niin hyvää: hyvin lyhyt lista, ja aitoja tuotteita kuten voita.

Eipä ollutkaan voita, vaan smetanaa- ja 39% sitä. 😶😁

447/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa paikassa  juustokakku, muut ovat yleensä liian makeita

Vierailija
448/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun puolessa välissä olin tarjoilijana H:gin hienostohotellissa, tein vuoroja yökerhossa, välillä jouduin päivävuoroon aulakahvilan puolelle. Siellä pyöri varakasta väkeä ja "Stadin parhaat ilolintuset". Heillä oli tapana "palaveerata" porukalla ja heille maistui makea. Ehkä johtui kansalaisuudesta, mene tiedä. Myin sitten talon tunnettua omenapiirakkaa isot siivut daameille, jotka hetimiten kiikuttivat kakkupalat takaisin tiskille. Jep, omenapiirakan pohja oli kauttaaltaan homeessa. Hävetti ja huvitti, yritin siinä hyvitellä daameja ilmaistuotteilla. Opin kerrasta tarkistamaan kahvion tuotteet käydessäni siellä harvoin vuorossa. Nyt voi jo nauraa, mutta..

Vierailija
449/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa Gaggui-kahvilan mutakakku.

Vierailija
450/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Key lime pie Key Westissä oli taivaallista. Myös aito ja alkuperäinen sacherkakku Wienissä on jäänyt mieleen. Lähinnä sen takia että oli järkyttävän kuivaa ja mautonta, jopa kaupan pakastesacherit peittoaa sen mennen tullen!

Vierailija
451/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Creampie

Vierailija
452/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa söin vasta täytettyä kermapiirasta. Suutuntuma oli aivan mahtava kun lämmin, juokseva kerma valui suuhuni ja suupielet olivat valkoisena kermavaahdosta jota oli piirakan viereen tursotettu antamaan tekstuuria.

Vierailija
453/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Iisalmessa oli kahvilassa creampie compilation made by teen students of high school. Kyllä maistui kun tiesi että voi tukea samalla nuorten kahvilatoimintaa.

Vierailija
454/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintulan luostarin kahvilassa rahkapiirakka,paras rahka piirakka ikinä !

Vierailija
455/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämpissä oli aikoinaan Yume-niminen ravintola, jossa oli sellainen chilinen suklaakakku, jossa oli inkiväärin palasia. Se oli paras jälkiruoka ikinä.

Vierailija
456/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naantalin Aurinkoinen Turku, heidän ihana Budabest rulla leivos.

Oliko kunnon rylla?

Vierailija
457/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemen teatterissa sai ennen aivan ihanaa suklaapiirakkaa. Pienenä tyttönä piti aina saada pala sitä ja lasi Pommacia.

Vierailija
458/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hangossa kauniissa kahvilassa Ellen Svinhuvudin leivos. Täälläpäin ei saa mistään..

Tee itse? Itse söin vuosia sitten ensimmäistä kertaa "Ellen-kakkua" ja ihmettelin en suosiota, koska minusta ei ollut hyvää. Kakku oli Stokkalta ostettu, mutta valmistajaa en muista.

Muutama vuosikymmen myöhemmin söin jossakin kahvilassa Ellen-leivoksen ja jestas se oli hyvää! Vaan eipä sitten taas ollutkaan toisessa paikassa, jossa myöhemmin söin samalla nimellä kulkevan leivoksen. Päätin koittaa, miten onnistuu itse tehden ja tuli kyllä vielä parempaa, kuin tuosta hurjan hyvästä kahvilassa syömästäni versiosta.

Tästä kakusta on olemassa kaksi versiota, makuasia kummasta pitää. :)

Se alkuperäinen konditoria Stellan kakku oli ihanaa ja ainutlaatuista, nykyinen Sans Rival sinne päin. Olen maistanut myös ylirasvaista versiota, josta en pitänyt lainkaan.

Vierailija
459/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Apfel Strudel Wienin oopperan kahvilassa

2) Ystävän lapsen juhlissa tarjottu itse tehty minttusuklaakakku

3) Kuopion torin kuuma omenahillomunkki

4) Tuore kotitekoinen munkkirinkilä kuuma mehun kanssa hiihtolenkin kääntöpaikalla retkeilymajan kahvilassa.

5) Kakkugallerian sitruunamarenkileivos 

Vierailija
460/567 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutyttönä lempiherkkuni oli Leivonpesän Aleksanterinleivos ja Linkosuon Punssiviineri. Myös sesongin ensimmäiset mansikkaleivokset piti jo pienenä saada nimenomaa kahvilassa nautittua, niiden maun muistan vieläkin.