Yrittäjien loputon itku!
Tämä muistetaan kun maailma aukeaa! Nämä ennen niin ylimieliset pyrkyrit ovat omillaan!
https://www.verkkouutiset.fi/yrittajat-tarvitsevat-edelleen-tukea/?fbcl…
Kommentit (293)
Aika likeltä näkee arkee ,työtä olisi ,kotona oli alkuvuodet koneilla ajellen päivät,oli kertonut ettei yritä enää, silti yritys olemassa rekidterien mukaan.Nyt korona monta eri juttuu netis ,hakeeko yrittäjätukee niille kaikille puuhilleen.Monen erialan yrittäjä liekkö mitään koulutusta mihkään.Moniko yrittäjä pistää halvan hinnan lisän järkyn kallista palveluita.Huoltoo,ilmalämpöpumpun yms.Putki,/remppa.Timanttiporausta,galvanointia omakotialueella siis miettikää happi vai sähkö.Kukaan valvo touhuja.Tynnyrit mitä niissä näkyvillä..Näin meidän kylällä.
Vierailija kirjoitti:
KRP: Koronatukien käytössä ilmennyt väärinkäytösepäilyjä
Keskusrikospoliisin (KRP) rahanpesun selvittelykeskus sai viime vuonna yhteensä 216 koronaviruspandemiaan liittyvää rahanpesuilmoitusta.
Yksi havaituista ilmiöistä oli korona-avustuksiin ja -tukiin liittyvät epäillyt väärinkäytökset.
KRP:n mukaan tukia on mahdollisesti käytetty yritys- tai sijoitustoimintaan vastoin tuen myöntämisen ehtoja.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/krp-koronatukien-kaytossa-ilmennyt-…
Kannattaa ilmoitella poliisille epäilyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on avain menestymiseen. Se menestys tulee ahkeruudella, itsensä kehittämisellä ja sillä että ei pelkästään tee parhaansa vaan tekee jopa enemmän.
Hyvä hyvä. Menestys tulee ahkeruudella. Sittenhän yrittäjät eivät mitään tukia tarvitse. Heidän pitää vain sanojesi mukaan tehdä vielä enemmän. Jokaisella on avain siihen.
Otetaan samalla sinultakin ne tuet pois. Mites sitten suu pannaan?
Jos asumistukea ei saisi, niin voisin muuttaa jonnekin peräkylille asumaan. En tietenkään sitten kävisi enää töissä enkä ostaisi yhdeltäkään yrittäjältä mitään palveluja. Jos moni muukin tekisi samoin, niin miten sitten yrittäjien suu pannaan? Ei taitaisi riittää enää asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät ne on just niitä, jotka täällä hokee ettei korona ole kuin pikku flunssa.
Totta kai niillä on talous kuralla, mutta ei silti jaksa tajuta ettei muiden terveys meinaa niille mitään.
Sullaki muuttuis ääni kellossa ku sun elinkeinon harjottaminen ois kielletty.
Ei muuttunut. Vaihdoin ammattia ja ansaintamallia. Muuta?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan tukien päälle pimeitä töitä ja maksimihyöty kaikesta. Miksi olla samaan aikaa sekä voittaja että häviäjä, kun voi olla kaksinkertaisesti voittaja.
Hieno voitto siinä vaiheessa, kun tukileikkuri pakosta iskee :D
No sitten saan hyvän nettopalkan päälle hieman vähemmän tukia. Kelpaa sekin.
Ei sinulle kukaan mitään palkkaa maksa :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritykset hakivat uutta kustannustukea vilkkaasti heti ensimmäisenä päivänä – hakemuksia yli puolet enemmän kuin viimeksi
Yrityksille uudestaan haettavaksi avautunut kustannustuki oli ensimmäisenä hakupäivänä suositumpi kuin edellisen hakukierroksen alkupäivänä, kertoo tukea jakava Valtiokonttori.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yritykset-hakivat-uutta-kustannustu…Haen kummallakin kerralla
Liikevaihdon tulee olla laskenut 25% jotta tuki myönnetään.
Eka kierros : liikevaihtoni oli pudonnut -24%
Toka kierros: olin tehnyt myyntiä 6000 euroa liikaa saadakseni tukea .(
Otin noin 40 000 euroa lainaa viime kesänä ja taistelin..
lainaa joudun lyhentämään 600 eur kuussa
Kuuluisiko minun saada tukea
LAIN MUKAAN EI!
Miksi otit lainaa..tyhymä..et ois ottanu ..olisit elänyt tuilla?
Eikös yrittäjien pitänyt olla fiksuja?
Kukaan fiksu ihminen ei elä tuilla ellei sairaus tai vamma siihen pakota.
Totta. Fiksu elää ansiosidonnaisella ja tekee vain välillä töitä. Pimeänä voi toki tehdä muutenkin, jos jaksaa ja kokee tarvitsevansa enemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät ne on just niitä, jotka täällä hokee ettei korona ole kuin pikku flunssa.
Totta kai niillä on talous kuralla, mutta ei silti jaksa tajuta ettei muiden terveys meinaa niille mitään.
Sullaki muuttuis ääni kellossa ku sun elinkeinon harjottaminen ois kielletty.
Ei nämä yrittäjiä haukkuvat edes tiedä, mitä elinkeinon harjoittaminen on. Sossuloisena on helppo huudella, kun Kela joka kuukausi kilauttaa rahaa tilille. Ei tarvitse itse tehdä mitään. Silloin ei myöskään ymmärrä, mitä tarkoittaa, kun toimeentulon turvaaminen estetään viikkokausiksi. Helppo huudella, kun oma perse on Kelan suojissa.
En saa mitään tukia. Tutut yrittäjät saavat esim. asumistukea, kun ovat vähän järjestelleet asioitaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja nyö yrittäjät on tarjonneet duunareille työpaikkoja. No kusevat tolla hommalla omaan nilkkaansa.
Mitä työpaikkoja? Enemmistö yrittäjistä välttelee viimeiseen asti työntekijöiden palkkaamista. Tehdään pitkää työpäivää marttyyrin elkein.
Tämä! Työkkäristä otetaan hyväksikäyttäjinä ilmaisia harjoittelijoita ja näitä kierrätetään täysin omatunnotta. Maksetaan niin vähän kuin mahdollista. Oma perse kyllä leviää.
Tämä! Oli eka ja vika kerta kun hain pk-yrittäjälle töihin. Eivät palkanneet ammattilaista, kun pätevää väkeä sai halvemmallakin, suoraan työkkäristä. Iso työnantaja ei myöskään kaadu heti alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saatu mitään tukea. Työt loppui ja nyt loppui myös yritystoiminta. No nyt sitten ollaan työttömiä työnhakijoita.
Eli tuet virtaa! Näin muutkin toimii kun tulee takapakkia - hyvä! Nopeasti sieltä joku harjoittelupaikka reippaalle irtoaa 9€/päivä!
Älä nyt sentään tukehdu riemuusi.
Tavallisille pk-yrittäjille on turha puhua Björn Wahlroosista verraten yritystoimintaa. Siinä on eroa, kuin yöllä ja päivällä.
Lakkautetaan ennemmin kaikki yritystuet, mukaan lukien maataloustuet.
Maksakoot itse yritystoimintansa kulut ja kehittäkööt toimintansa sellaiseksi,
että kannattaa ilman yhteiskunnan kassasta loisimista.
Valtio ja kunnat ovat ihmisiä varten,
eivät yritysten jättitulojen varmistamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Millä sinäkin eläisit?
Tälläinen ketju toistuu täällä säännöllisesti ja sen aloittajan idea on valittaa, että kuinka yrittäjät kahmivat valtion tukia ja samalla valittavat kohtaloaan. Ketjun aloittajan logiikka ei koskaan aukene minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritykset hakivat uutta kustannustukea vilkkaasti heti ensimmäisenä päivänä – hakemuksia yli puolet enemmän kuin viimeksi
Yrityksille uudestaan haettavaksi avautunut kustannustuki oli ensimmäisenä hakupäivänä suositumpi kuin edellisen hakukierroksen alkupäivänä, kertoo tukea jakava Valtiokonttori.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yritykset-hakivat-uutta-kustannustu…Haen kummallakin kerralla
Liikevaihdon tulee olla laskenut 25% jotta tuki myönnetään.
Eka kierros : liikevaihtoni oli pudonnut -24%
Toka kierros: olin tehnyt myyntiä 6000 euroa liikaa saadakseni tukea .(
Otin noin 40 000 euroa lainaa viime kesänä ja taistelin..
lainaa joudun lyhentämään 600 eur kuussa
Kuuluisiko minun saada tukea
LAIN MUKAAN EI!
Onko ketjussa yhtään kirjanpidosta ymmärtävää..missä kohtaa mokasin?
Oma kirjanpitäjä sanoi: ilman lainaa yritys ei enää olisi pystyssä
Velat kasautuivat uudenmaan sulun aikana..:(
Onhan se nyt hyvä kysymys että tarvitseeko yritystoimintaa rajata jossain syrjäkylillä jossa hyvä koronatilanne, ei oikein tunnu perustellulta.
Minä alan kannattamaan harmaata taloutta, tarjoan yrittäjille aina käteistä enkä pyydä kuittia. Kyllä ne valtuon tukihanat jossain kohtaa menee kiinni ja loiset jää nuolemaan näppejään.
Muutenkin alan kannattamaan ideaa että Valtiolta ei tarvi kukaan mitään eikö myöskään veroja makseta kuin ihan minimi. Jokainen pärjätköön omillaan, saa se sossupummikin kantaa omat riskinsä.
Vierailija kirjoitti:
Sopii, heti ku verotus lopetetaan myös.
Vierailija kirjoitti:
Lakkautetaan vaan kaikki tuet, maksakoot jokainen omansa. Hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Tälläinen ketju toistuu täällä säännöllisesti ja sen aloittajan idea on valittaa, että kuinka yrittäjät kahmivat valtion tukia ja samalla valittavat kohtaloaan. Ketjun aloittajan logiikka ei koskaan aukene minulle.
Lehdissä hehkutetaan koko ajan
yrityksiä ,jotka nousevat trendin harjalla hetkessä miljonääreiksi..
Ymmärrän kyllä että ihminen joka on ollut köyhä koko ikänsä ja
ehkä huonosta kodista katkeroituu
tämä palsta on hyvä tapa hokemalla yrittää pahoittaa niiden mieli
jolle on jaettu elämässä paremmat kortit
No sitten saan hyvän nettopalkan päälle hieman vähemmän tukia. Kelpaa sekin.