Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjien loputon itku!

Vierailija
08.04.2021 |

Tämä muistetaan kun maailma aukeaa! Nämä ennen niin ylimieliset pyrkyrit ovat omillaan!

https://www.verkkouutiset.fi/yrittajat-tarvitsevat-edelleen-tukea/?fbcl…

Kommentit (293)

Vierailija
201/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

just kävi liikkeessä narkkareita.

Sain varastetun tavaran pois

Sen lisäksi tänään on pyydetty vaatteita lainaan...

Onneksi sain rauhoittavat lääkäriltä

Menen toiden jälkeen kotiin..otan tabletin ja nukun 10 tuntia:(

Narkkari /varas sanoi: miks sul on niin kalliit hinnat?..sillä' perusteli et 0li ok vaan ottaa mun omaisuutta

Vierailija
202/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkkari /varas sanoi: miks sul on niin kalliit hinnat?..sillä' perusteli et 0li ok vaan ottaa mun omaisuutta

siinäs näät..varkaankin mielestä sä oot riistäjä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahhaahhaa kapitalisti s.ika

varaskin joka maksaa tuotteesta 0 euroo, valittaa sun hin hinnoista

lopeta yritys..joko ymmärrät?

Vierailija
204/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan loppui..itku

Vierailija
205/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Jokainen voi tukea esim. Ravintoloita hakemalla kotiin Take away -annoksia.

En voi. Palkkani on niin pieni, että pakko tehdä ruuat itse.

Vierailija
206/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita työllistäjiä tässä maassa on kuin yrittäjät valtion lisäksi? Itse olen ollut elämäni aikana viiden työnantajan palveluksessa ja kaikki ovat olleet yrittäjiä. Kaikki ovat maksaneet mulle oikeata palkkaa ja olen tehnyt oikeata työtä. En nyt hiffaa tän keskustelun pointtia. Jos ei yrittäjiä olisi niin missä käytäisiin kahvilla, baarissa, kampaamossa, salilla, kynsihoidossa, autoa korjauttamassa jne?

Vierailija
207/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit yrittäjiä muistaa kun maailma aukeaa?

Terv. Yrittäjä

Väistöliikkeellä. Nämä nurisijat eivät ansaitse mitään. Oltiin niin olevinaan lihavina vuosina ja haukuttiin köyhiä. Karma paskaperseelle - sehän tämä on.

Heh, nyt ymmärrä hiukan tätä ajatusmaailmaa. Välttelet yrittäjiä ja  suosit siis valtion palveluja - terveysasemaa, sosiaalitoimistoa ja alkoa. Vai käykö yrittäjien sijaan isot kasvottomat pörssiyritykset? Nehän ei millään lailla voittoa tavoittele kuten yrittäjien yritykset.

On aika paljon ihmisiä, jotka voisivat ihan huviksensa ja paremman tekemisen puutteessa aikansa kuluksi perustaa yrityksen ja katsoa kun rahaa alkaa virrata estoitta kassaan. Ja jos näin ei kävisikään, ainahan voivat kääntyä sossun luukulle - vain huomatakseen, että se, että olet yrittäjäksi ryhtynyt, tekee sinusta lähtökohtaisesti niin kieron, että minkäänlaista tukea ei heru vaikka kuinka ollaan saman sosaaliturvan piirissä.

Taitaa silmä olla syvällä omassa pyllyssä, kun ei tajua ollenkaan, miten tämä yhteiskunta pyörii, mistä ne rahat ja työpaikat tulee.

Vierailija
208/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita työllistäjiä tässä maassa on kuin yrittäjät valtion lisäksi? Itse olen ollut elämäni aikana viiden työnantajan palveluksessa ja kaikki ovat olleet yrittäjiä. Kaikki ovat maksaneet mulle oikeata palkkaa ja olen tehnyt oikeata työtä. En nyt hiffaa tän keskustelun pointtia. Jos ei yrittäjiä olisi niin missä käytäisiin kahvilla, baarissa, kampaamossa, salilla, kynsihoidossa, autoa korjauttamassa jne?

Siksi onkin vaikea kuvitella että kukaan muu kuin työtön valittaisi täällä.

Vierailija
209/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä pointti onkin se, että koronan myötä on huomattu, että ilmankin näitä palveluita pärjää. Kuntosalijäsenyydestä voi luopua ja laittaa sen rahan poikimaan rahastoon ja mennä ulos lenkille. Kahvit voi keittää kotona ja vaatteet tilata netistä. En tiedä itsekään aionko palata koronan jälkeen enää kuntosalille, kahviloihin tai muihin vastaaviin paikkoihin missä aiemmin aikaani vietin ja rahaa kulutin. Rauhallisempi elämä on ihan mukavaa. Kyse voi olla isommasta murroksesta, jossa mukana pärjää ne yrittäjät, jotka mukautuu tilanteeseen.

Vierailija
210/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään tuntemani yrittäjän yritys on tuottanut useita satoja tuhansia voittoa joka vuosi vaikka ko. yrittäjäpariskunta maksaa itselleen hyvää palkkaakin. Kehuskelee aina saunailloissa lihavilla vuosilla. Firman nimiin ostellaan jatkuvasti mm. sijoitusasuntoja ja tontteja. Silti saivat jo kahteen otteeseen Business Finlandilta ja ely-keskukselta koronatukia ja märisevät kovaan ääneen lisää, häikäilemättömiä ja ahneita kun ovat. Nauraa paskaisesti kun aiheesta mainitsee, sanoo vain että eihän se ole tyhmä joka pyytää.

Pistää vihaksi, vastedes ilmiannan kaikki yrittäjät verottajalle jos epäilen esim. veroepäselvyyksiä.

Tuo firman nimiin hokema on huvittava. Tämäkään valittaja ei ymmärrä, että ei se firma voi ostaa asuntoa, jos ei ole rahaa. Ja jos ostaa lainaksi, niin se laina on maksettava takaisin pankille. Usein kuulee tätä kateellisten asennetta, että aivan kuin firman nimiin voisi ilmaiseksi ostella kaikenlaista.

Ja tältä valittajalta kysyn, että jos se yrittäminen on niin helppoa rikastumista, niin miksi et itse ryhdy tahkoamaan sitä helppoa rahaa ja ostelemaan "firman nimiin" vaikka linnan Ranskasta? Tai miksi ei samantien vaikka lentokoneen, kun se on niin helppo ostaa firman nimiin.

Provo, mutta vastasin nyt kuitenkin.

Vierailija
211/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-En juo kahvia, enkä ryyppää.

-Kampaamoni on pirun kallis. Voisin hyvin suostua siihen, että lempikampaajani ei vuokraisi tuolia yrittäjältä, vaan tekisi työtään halvemmissa tiloissa ja yksityisyrittäjänä. Taidot hällä riittäisi kyllä. Koronan aikana värjäsin itse hiuksiani ja kävin pikaleikkuuttamassa vain latvat, ei ollut huono vaihtoehto sekään. Toivoisin vain kauppoihin parempia ja hellempiä hiusvärejä.

-En käy salilla, suosin urheiluseuroja.

-Autokorjaamoni on osa isoa autokauppaketjua. Enpä ole koskaan tavannut itse yrittäjää tai omistajasukua.

Vierailija
212/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti oletetaan valtion järjestävän nämäkin palvelut.

Ei mullekaan tämä yrittäjä-viha avaudu. Ilman yrittäjyyttä olisi entistä vähemmän työtä, myös valtiolla.

Vierailija
213/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä pointti onkin se, että koronan myötä on huomattu, että ilmankin näitä palveluita pärjää. Kuntosalijäsenyydestä voi luopua ja laittaa sen rahan poikimaan rahastoon ja mennä ulos lenkille. Kahvit voi keittää kotona ja vaatteet tilata netistä. En tiedä itsekään aionko palata koronan jälkeen enää kuntosalille, kahviloihin tai muihin vastaaviin paikkoihin missä aiemmin aikaani vietin ja rahaa kulutin. Rauhallisempi elämä on ihan mukavaa. Kyse voi olla isommasta murroksesta, jossa mukana pärjää ne yrittäjät, jotka mukautuu tilanteeseen.

Miten ajattelit että se kahvi tulee sinne kauppaan ja miten ajattelit vaatteiden kulkeutuvan verkkokaupasta kotiin?

Aivan, kun joku on joskus nuokin yritykset perustanut jotka tuottaa tuotteita ja kuljettaa ne.

Vierailija
214/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on oma yritys ei aikaa kirjoitella täällä joku varasti jotain ja sain kiinni varkaan.Ihan itsekkö sait.Siinä kutsutaan lisäksi poliisi paikalle,kirjataan asiat ymm. lääkärikin keritti käydä.hyvä saa tapletteja jos kovasti sattu mieleen?Just kävi ,olet vähän enne kello 14.laittanut viestin. miten hitossa kerkiit viestitää tänne.Jos omistajat tai työntekijä?

Vierailija
215/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erään tuntemani yrittäjän yritys on tuottanut useita satoja tuhansia voittoa joka vuosi vaikka ko. yrittäjäpariskunta maksaa itselleen hyvää palkkaakin. Kehuskelee aina saunailloissa lihavilla vuosilla. Firman nimiin ostellaan jatkuvasti mm. sijoitusasuntoja ja tontteja. Silti saivat jo kahteen otteeseen Business Finlandilta ja ely-keskukselta koronatukia ja märisevät kovaan ääneen lisää, häikäilemättömiä ja ahneita kun ovat. Nauraa paskaisesti kun aiheesta mainitsee, sanoo vain että eihän se ole tyhmä joka pyytää.

Pistää vihaksi, vastedes ilmiannan kaikki yrittäjät verottajalle jos epäilen esim. veroepäselvyyksiä.

Tuo firman nimiin hokema on huvittava. Tämäkään valittaja ei ymmärrä, että ei se firma voi ostaa asuntoa, jos ei ole rahaa. Ja jos ostaa lainaksi, niin se laina on maksettava takaisin pankille. Usein kuulee tätä kateellisten asennetta, että aivan kuin firman nimiin voisi ilmaiseksi ostella kaikenlaista.

Ja tältä valittajalta kysyn, että jos se yrittäminen on niin helppoa rikastumista, niin miksi et itse ryhdy tahkoamaan sitä helppoa rahaa ja ostelemaan "firman nimiin" vaikka linnan Ranskasta? Tai miksi ei samantien vaikka lentokoneen, kun se on niin helppo ostaa firman nimiin.

Provo, mutta vastasin nyt kuitenkin.

Oisko tämä nyt se kuuluisan huutokauppa keisarin kateellinen naapuri äänekoskelta?

jotenkin mätsää ...

Vierailija
216/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on oma yritys ei aikaa kirjoitella täällä joku varasti jotain ja sain kiinni varkaan.Ihan itsekkö sait.Siinä kutsutaan lisäksi poliisi paikalle,kirjataan asiat ymm. lääkärikin keritti käydä.hyvä saa tapletteja jos kovasti sattu mieleen?Just kävi ,olet vähän enne kello 14.laittanut viestin. miten hitossa kerkiit viestitää tänne.Jos omistajat tai työntekijä?

vaatelainausta pyytänyt kävi aamusta

varkaat kävi vähän aikaa sitten

muutoin..on ilmoja pidellyt..

valitettavasti minulla on määräaikainen vuokrasopimus:(

Vierailija
217/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt koronan aikana alkanutta itkua en ymmärrä. Te yrittäjät ette itkeneet silloin, kun potkitte meidät hyvät työntekijät ulos tehtyänne tuottoisat yrityskaupat myymällä ulkomaille meidän vuosien työmme kahmittuanne sitä ennen vuosia yritysvoitot osinkoina taskuihinne, kun niillä olisi sen sijaan voinut kehittää yrityksen toimintaa. Te ette miettineet meidän tulevaisuuttamme tai työllistymisvaihtoehtojamme silloin. Siksi en jaksa pätkääkään olla empaattinen teille. Teidän täytyy itse rakentaa tulevaisuutenne nyt uusiksi tyhjän päälle. Niin mekin jouduimme tekemään, ilman omaa syytä. Nollastakin voi aloittaa, vaihtaa alaa, opiskella, tyytyä pienempiin tuloihin, vaatimattomampaan työpaikkaan ja elämään, pienentää kulutustaan, myydä omaisuuttaan pois. Te pakotitte meidät tekemään niin jo ennen koronaa, nyt se saattaa iskeä teitäkin vastaan. Asiakkaillanne, ehkä jopa niillä teidän entisillä työntekijöillä, ei ole rahaa ostaa tuotteitanne, ei halua riskeerata terveyttään tulla ostamaan turhia tuotteitanne tai ei edes empatiaa teille kaiken teidän tekemänne jälkeen. Ihan turha itkeä nyt.

Vierailija
218/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku yrittäjä valaista ap.tä

Miten pien rittäjä toimii kun huomaa varkaan esim laittaneen tavaran takkinsa sisään?

A) soitetaan poliisit

B) istutaan varkaan päälle ja soitetaan poliisit ja odotetaan noin 1tunnista 3een tuntia

C) pyydetään tuote napakalla äänellä takaisin

D) otetaan tuote väkisin pois varkaalta

Vierailija
219/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt koronan aikana alkanutta itkua en ymmärrä. Te yrittäjät ette itkeneet silloin, kun potkitte meidät hyvät työntekijät ulos tehtyänne tuottoisat yrityskaupat myymällä ulkomaille meidän vuosien työmme kahmittuanne sitä ennen vuosia yritysvoitot osinkoina taskuihinne, kun niillä olisi sen sijaan voinut kehittää yrityksen toimintaa. Te ette miettineet meidän tulevaisuuttamme tai työllistymisvaihtoehtojamme silloin. Siksi en jaksa pätkääkään olla empaattinen teille. Teidän täytyy itse rakentaa tulevaisuutenne nyt uusiksi tyhjän päälle. Niin mekin jouduimme tekemään, ilman omaa syytä. Nollastakin voi aloittaa, vaihtaa alaa, opiskella, tyytyä pienempiin tuloihin, vaatimattomampaan työpaikkaan ja elämään, pienentää kulutustaan, myydä omaisuuttaan pois. Te pakotitte meidät tekemään niin jo ennen koronaa, nyt se saattaa iskeä teitäkin vastaan. Asiakkaillanne, ehkä jopa niillä teidän entisillä työntekijöillä, ei ole rahaa ostaa tuotteitanne, ei halua riskeerata terveyttään tulla ostamaan turhia tuotteitanne tai ei edes empatiaa teille kaiken teidän tekemänne jälkeen. Ihan turha itkeä nyt.

Ihan kaikki yrittäjätkö tekivät näin? Mietis nyt vähän..

Vierailija
220/293 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiehtovaa kiitos tästä

Miten tämä liittyy meihin kiltteihin yrittäjiin, joilta korona RAJOITUKSET ovat vieneet toimeentulon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi