Mitä tavanomaisia asioita et ole koskaan tehnyt?
Itse en ole koskaan käynyt yökerhossa enkä ole tilannut ruokaa kotiinkuljetuksella. Ikää 26v.
Mites muilla?
Kommentit (279)
En koskaa aja karvojani typerien partaterä mainoksien takia. Tuoksun jos tuoksun, mutta karvojani en aja.
En ole koskaan juonut kahvia. Enkä juo.
En ole matkustanut lentokoneella, ollut krapulassa, käynyt konserteissa tai festareilla, asunut yksin, asunut vuokralla, ollut sossun asiakas. N51
En ole käynyt esim. Tupperware- tai Partylite-kutsuilla tai muilla vastaavilla vaikka olen yli 40.
Ihan se pakollinen jota kaikki tekee: kirjautunut tinderiin! En ole sitä tehnyt, enkä tee. Sehän tuntuu olevan yhtä itsestäänselvä kuin ruoka ja uni, minä olen kummajainen, elän ilman sitä.
Nussinut silloisen vaimoni siskoa. Nussinut hiehoa, vaikka olisi se kyllä antanut ja halunnut. Sekasaunonut tuntemattomien kanssa. Kesämökkeillyt. Ajanut moottori- tai purjevenettä. Yöpynyt asuntovaunussa tai -autossa. Omistanut televisiota, moottoripyörää, ökyautoa, ystävää, luistimia.
M_80
En ole koskaan asunut vuokralla vaan aina omistusasunnossa.
Näitähän riittää!
Olen 47-vuotias nainen, enkä ole koskaan:
-tehnyt hilloja tai mehua itse
-pakastanut marjoja
-tehnyt vispipuuroa tai riisipuuroa
-leiponut pipareita, joulutorttuja, korvapuusteja, paistanut munkkeja
-käynyt marjassa tai sienessä
-mankeloinut lakanoita
Nämä nyt tulivat ekana mieleen. En vain pidä marjojen mausta, vaan syön mieluummin hedelmiä. Lapsuudenkodissani äiti leipoi joka viikko, mutta tuo into ei tarttunut minuun. Ostan leivonnaiset valmiina kaupasta. Lapselleni keitin aikoinaan kaurapuuroa, mutta itse en pidä mistään puuroista. Mikään ei saisi minua metsään marjastamaan tai sienestämään, vaikka lapsuudenkodissani se oli äidin ja isän lempipuuhaa. Äiti oli viimeisen päälle kotitalousihminen, joka leipoi, teki käsitöitä, puuhasteli käsillään koko ajan, mutta minä en arvosta enkä halunnut koskaan oppia. Tyttäreni puolestaan on perinyt mummonsa taidot ja tekee kaikkea mahdollista. On taitava käsitöiden tekijä ja leipoja/kokki.
En ole käynyt treffeillä, ollut parisuhteessa tai harrastanut seksiä. N29
Vierailija kirjoitti:
Näitähän riittää!
Olen 47-vuotias nainen, enkä ole koskaan:
-tehnyt hilloja tai mehua itse
-pakastanut marjoja
-tehnyt vispipuuroa tai riisipuuroa
-leiponut pipareita, joulutorttuja, korvapuusteja, paistanut munkkeja
-käynyt marjassa tai sienessä
-mankeloinut lakanoita
Nämä nyt tulivat ekana mieleen. En vain pidä marjojen mausta, vaan syön mieluummin hedelmiä. Lapsuudenkodissani äiti leipoi joka viikko, mutta tuo into ei tarttunut minuun. Ostan leivonnaiset valmiina kaupasta. Lapselleni keitin aikoinaan kaurapuuroa, mutta itse en pidä mistään puuroista. Mikään ei saisi minua metsään marjastamaan tai sienestämään, vaikka lapsuudenkodissani se oli äidin ja isän lempipuuhaa. Äiti oli viimeisen päälle kotitalousihminen, joka leipoi, teki käsitöitä, puuhasteli käsillään koko ajan, mutta minä en arvosta enkä halunnut koskaan oppia. Ty
Ehkä korkeintaan 5% ihmisistä on mankeloinut lakanoita tai tehnyt hilloa tai mehua itse. Olen itse elämäni aikana nähnyt yhden mankelin, ja se oli peräisin jostain 70-luvulta, ikivanhassa opiskelija-asuntolassa. Veikkaan että moni nuori aikuinen ei edes tiedä mitä mankelointi on tai että mehua voi tehdä itse.
En ole ottanut korvakoruja tai omistanut televisiota. En minkään uskonnon takia, vaan piikkikammon ja siksi että katson kaiken netistä. N33
Ehkä korkeintaan 5% ihmisistä on mankeloinut lakanoita tai tehnyt hilloa tai mehua itse. Olen itse elämäni aikana nähnyt yhden mankelin, ja se oli peräisin jostain 70-luvulta, ikivanhassa opiskelija-asuntolassa. Veikkaan että moni nuori aikuinen ei edes tiedä mitä mankelointi on tai että mehua voi tehdä itse.
Meinaatko tosissasi, että nuoret eivät ole kuulleetkaan itsetehdystä puna- tai mustaviinimarjamehusta, mansikkamehusta, mustikkamehusta ym, joita monen lapsuudessa on juotettu purkkimehujen sijaan?
Kyseessä oli 47v nainen ja itse olen 49. Nuo olivat nuoruudessani naisille tyypillisiä kotitaloustoimia ainakin Pohjois-Karjalassa. Äitini suuri unelma oli saada mankeli ja kun rakensimme talon hän sellaisen saikin. Joten kyllä mankeloimme aina lakanat ja mankelin olemassaolo yhden vuokrataloni pesutuvassa oli kova myyntivaltti. Nyt tietenkin mankelit ovat historiaa. Mehua en minäkään ole keittänyt koskaan, koska sitä sai nuorena juoda ja inhosin karvaita marjasekoituksia
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä oli 47v nainen ja itse olen 49. Nuo olivat nuoruudessani naisille tyypillisiä kotitaloustoimia ainakin Pohjois-Karjalassa. Äitini suuri unelma oli saada mankeli ja kun rakensimme talon hän sellaisen saikin. Joten kyllä mankeloimme aina lakanat ja mankelin olemassaolo yhden vuokrataloni pesutuvassa oli kova myyntivaltti. Nyt tietenkin mankelit ovat historiaa. Mehua en minäkään ole keittänyt koskaan, koska sitä sai nuorena juoda ja inhosin karvaita marjasekoituksia
Allekirjoitan täysin viimeisen virkkeesi. Meillä oli AINA niitä karvaita, pahanmakuisia kotonatehtyjä marjamehuja, joita opin inhoamaan. Kyllä oli outoa olla kaverilla yökylässä ja saada kaupan purkissa olevaa appelsiinimehua! Meillä niitä ei ollut koskaan. Vasta 2000-luvulla vanhempani alkoivat itsekin niitä ostella.
Mankelit taitaa tosiaan olla historiaa, mutta meillä kotona sellainen oli, ja sisarenikin osti itselleen sellaisen vielä ysärillä.
Se 47-vuotias nainen.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko tosissasi, että nuoret eivät ole kuulleetkaan itsetehdystä puna- tai mustaviinimarjamehusta, mansikkamehusta, mustikkamehusta ym, joita monen lapsuudessa on juotettu purkkimehujen sijaan?
Meinaan. Minä join lapsena itsetehtyjä mehuja, mutta minä olen 33. Nuoret aikuiset ovat 16-22, heillä saattaa olla esim. nelikymppiset vanhemmat. He puolestaan ovat aikuistuneet 2000-luvulla, ei heillä ole ollut rahallista syytä tai aikaa jatkaa agraarisia aikaavieviä perinteitä, kun banaanit maksavat euron kilo.
Vierailija kirjoitti:
En koskaa aja karvojani typerien partaterä mainoksien takia. Tuoksun jos tuoksun, mutta karvojani en aja.
Miten meinaat, että karvat liittyvät hajuihin? Nehän auttavat hikeä ja muita eritteitä poistumaan iholta ja näin vähentävät hajuja, tulehduksia ja näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meinaat, että karvat liittyvät hajuihin? Nehän auttavat hikeä ja muita eritteitä poistumaan iholta ja näin vähentävät hajuja, tulehduksia ja näin.
Päinvastoin. Karvat sitovat itseensä hien ja muut eritteet, ja siten hajuja. Kyllä posliiniksi ajettu alapää on hajuton verrattuna karvapuskapimperoon, ja karvainen kainalo haisee enemmän ja nopeammin kuin karvaton.
Tilannut lehteä