Olipa taas tiedoton teini Haluatko miljonääriksissä
Kombuchaan piti käyttää kaksi oljenkortta ja luuli Joutsenlaulun olevan Voutilaisen kappale. Ei kilauttanut kaverille, Ilman rahaa lähti.
Kommentit (28)
Moniko siinä kisassa on miljonääriksi päässyt?
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Joutsenlaulu -kenen kappale ?
Joutsenlaulu on Yö-yhtyeen kappale vuodelta 1984. Se julkaistiin ensimmäistä kertaa lokakuussa 1984 ilmestyneellä Nuorallatanssija-albumilla. Singlenä Jussi Hakulisen säveltämä ja sanoittama kappale ilmestyi saman vuoden marraskuussa ja se on julkaistu myös Hakulisen omana versiona hänen vuoden 1995 sooloalbumillaan Vieraskirja. Lisäksi Joutsenlaulu on mukana lukuisilla Yön ja Hakulisen live- sekä kokoelmalevyillä. (Lähde wiki)
Vierailija kirjoitti:
Moniko siinä kisassa on miljonääriksi päässyt?
Miljonääriksi päästäkseen täytyy olla ennestään puoli miljoonaa, koska miljoonan voitostakin menee puolet veroa.
Vierailija kirjoitti:
Kombuchaan piti käyttää kaksi oljenkortta
Oli jo aikeissa vastata jotain A tai C (C oli kibbutsi, A ei enää muistu), mutta Jaajo alkoi ehdotella oljenkorren käyttämistä. Kombucha oli D.
Minulla on sanottu olevan hyvän yleissivistyksen, mutta kisan urheilua, nykyviihdettä ja nykymusiikkia koskevissa kysymyksissä olisin aika pihalla.
Varmasti tuo esiintymistilanne myös jännittää niin, että hyvä jos oman nimen muistaa. Sympatiani kisaajille, jotka menevät mukaan. On kivalla tavalla viihdyttävä ohjelma.
En ymmärrä, miksi henkilöt, joilla on huono yleistieto, menevät tuohon kilpailuun.
Minä en osaisi mainita varmaan yhtäkään esimeriksi salattujen elämien näyttelijää, Maija-Liisa Peuhu siinä kuulemma on se juorutäti, siihen rajoittuu ja hänet tunnen muualta, mutta häneen liittyvissä jutuissa on tullut vastaan. Muista ei mitään tietoa. En lue seiskoja ip-lehdistä vain otsikoita, ja kun en paljon telkkaria katso, niin ei voi tietää.
Älä nyt toisia arvostele, kun kirjoittaminen ilman virheitä tuottaa sinulle jo vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt toisia arvostele, kun kirjoittaminen ilman virheitä tuottaa sinulle jo vaikeuksia.
Tämä ei ole äidinkielen koe.
Jaa, olisinkohan itse tiennyt 70-luvulla syntyneenä ja teini-ikäiseksi varttuneena jotain 50-luvun hittibiisiä? Ehkä olisinkin, mutta luultavasti vain siksi, että varttuessani Suomessa oli vielä yhtenäiskulttuuri, kaksi tv-kanavaa ja radiosta musiikkia kuunnellessa altistui väkisinkin menneiden vuosikymmenten musiikille.
Kombucha selvisi itsellenikin aika äskettäin, kun näin sitä kaupassa ja googletin. Elintarvikkeita on valtavat määrät nykyään, ei kukaan pysy kärryillä mitä kaikkea tyrkytetään, jos ei itse ole käyttänyt. Eikä kukaan tiedä kaikkia hittibiisejä. Ei noita vanhoja paljon radiossakaan enää kuule. Mun pojat ovat lahjakkaita monessa asiassa, mutta kyllä heille joku Elvis ja Beatles ovat aika vieraita jo.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kombucha?
Tiedoton? Opettele nyt suomea ensin.
Vierailija kirjoitti:
Kombucha selvisi itsellenikin aika äskettäin, kun näin sitä kaupassa ja googletin. Elintarvikkeita on valtavat määrät nykyään, ei kukaan pysy kärryillä mitä kaikkea tyrkytetään, jos ei itse ole käyttänyt. Eikä kukaan tiedä kaikkia hittibiisejä. Ei noita vanhoja paljon radiossakaan enää kuule. Mun pojat ovat lahjakkaita monessa asiassa, mutta kyllä heille joku Elvis ja Beatles ovat aika vieraita jo.
Tuossa ohjelmassa ollut kysymys Ariana Granden kappaleesta oli äkkiseltään pääteltävissä ilman tietoa kyseisestä kappaleesta, kun A ja D ovat ainakin Queenin ja C Madonnan. Toisaalta voihan Grandellakin olla samanniminen kappale, että varma ei voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoton? Opettele nyt suomea ensin.
Tosikko
Miten tiedoton voi kilpailla? Eikös sellainen kuuluisi sairaalahoitoon?
Ap, on yleistietoa erottaa sanat tiedoton ja tietämätän toisisistaan. Paljon tärkeämpää yleistietoa kuin tunnistaa vanhoja biisejä.
Kumma kun omassa nuoruudessa vielä tiedettiin "vanhoja" asioita joita nuorten tietämystä siten nykyään puolustellaan?