Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso valittaa digitaalipianon äänestä

Vierailija
07.04.2021 |

Siis voi hitto. Olen alkanut soittaa jälleen digitaalista pianoa. Kuulokkeet päässä! Nyt puoliso mussuttaa, että koskettimista lähtee liian kova ääni. Pitäisi muka yrittää soittaa pehmeämmin. Olen soittanut n. 1-1,5 h päivittäin. Olenko minä kohtuuton vai hän? Yritin selittää, ettei pianoa koko ajan soiteta hiljaa ja varovasti.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän puolisoasi. Se kolina on ihan h*lvetin raivostuttava. Miksi pitää soittaa 1-1,5h putkeen?! Johan siinä järki lähtee siltä, joka joutuu kuuntelemaan.

Vierailija
2/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sikapossu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa piano eri huoneeseen kuin nyt ja ovi kiinni.

Vierailija
4/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni soittaa pianoa, ja vaikka digitaalipianosta lähtevä ääni onkin hiljainen verrattuna flyygelin ääneen (meillä on myös sellainen), on se kolina aika kovaäänistä ja ärsyttävää, jos pitää olla liian lähellä. Jos et usko, pyydä jotain toista soittamaan vähän nopeampaa kappaletta kuulokkeet päässä niin, että istut vieressä.

Yrittäkää miettiä jotain sopivaa kompromissia. Esim. piano toiseen huoneeseen tai soitat pianoa silloin, kun miehesi ulkoilee tai kuuntelee musiikkia tai pelaa tietokoneella kuulokkeet päässä tms.

Vierailija
5/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso kyllä saa oven kiinni toisesta huoneesta. Ärsyttää todella. Puolisoko päättää nyt, etten saa harrastaa soittoa? En sentään pakota häntä kuuntelemaan pimputusta. Yritin äsken soittaa, mutta en pysty, kun ottaa niin päähän. Meni kaikki ilo koko hommasta. Ja lisäksi puoliso on AINA kotona, eli koskaan en voi soittaa. Paitsi "piano pianissimo" joka kappaleen ja kaikki kohdat.

Vierailija
6/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin jos multa kiellettäisiin harrastukset. 

Vierailija
7/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se puoliso voi lähteä lenkille siksi aikaa tms? Tai laittaa kuulokkeet korville?

Vierailija
8/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei käytä kuulokkeita. Ei tykkää!

Ja kuulemma kuulostaa, että tahallaan yritän oikein kolistella. Ei kuulemma kuulosta MUSIIKILTA. Siis ei hyvää päivää.

Ap

Vierailija
9/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuulemma kuulostaa, että tahallaan yritän oikein kolistella. Ei kuulemma kuulosta MUSIIKILTA. Siis ei hyvää päivää.

Ap

Kun vaatii sinulta sopeutumista, olkoon itsekin valmis sopeutumaan. Jos ei pysty, on syytä jättää se sika.

Vierailija
10/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö se itse jotain, josta lähtee ääntä ja jota sinä et ole mukana tekemässä? Pelaa koneella, kuuntelee musiikkia kaiuttimilla tms. Vaadi lopettamaan.

Vierailija
11/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

hyvä provo

Vierailija
12/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti kuunnellut hänen mölinää netissä ja pitkiä puheluita kavereilleen. Nyt kun minä soitan _äänetöntä_ pianoa, niin alkaa valitus.

Aion kyllä jatkaa soittamista. Tänään vaan kiehahti niin, ettei siitä tullut mitään.

Ap

Vierailija
13/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No kysy, että passaako jos soitat äänet päällä. Se ainakin kuulostaa musiikilta, toivottavasti.

Vierailija
14/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pitäisikö sinun sitten välillä soittaa ilman kuulokkeita, että hänkin kuulisi musiikin?

Vierailija
15/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tosiaankin on sellaista kolinaa, joka kyllä kuuluu muihinkin huoneisiin vaikka ovet olisi kiinni. Kuvittele vaikka kantapäillä kävelevä naapuri, joka kävelee ympyrää sen tunnin-pari päivässä. Menee pari kertaa, mutta sen jälkeen se vain ärsyttää.

Vierailija
16/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme kerrostalossa. En ole halunnut naapureita häiritä, siksikin kuulokkeet. Eikö teitä haittaisi soitto kerrostalossa?

Ap

Vierailija
17/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, eli parisuhteessa on tällainenkin haittapuoli. Ollapa sinkku.

Ap

Vierailija
18/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heti taksilla turvakotiin ja ilmoitat sieltä puhelimitse erosta!

Vierailija
19/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti kuunnellut hänen mölinää netissä ja pitkiä puheluita kavereilleen. Nyt kun minä soitan _äänetöntä_ pianoa, niin alkaa valitus.

Aion kyllä jatkaa soittamista. Tänään vaan kiehahti niin, ettei siitä tullut mitään.

Ap

Kun se piano ei ole oikeasti lähellekään äänetön. Laita vaikka kännykkä äänittämään soittoasi, niin huomaat. Puhu sitten muutama lause samaan syssyyn, niin saat käsityksen äänen voimakkuudesta (selvästi kovempi kuin tavallinen puhe).

4

Vierailija
20/21 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kateellinen, kun ei itse osaa soittaa. Kyllähän näppiksetkin pitää ääntä.