Lähiönimistä lässyttäjät
Laittakaas nyt niitä omien lastenne nimiä tähän...ja missä asutte, jos ette lähiössä?
Kommentit (28)
kestä sitä, että ne on jonkun mielestä karseita.
Mulla ei ole mitään tarvetta saada omien lasteni nimille hyväksyntää, niin en niitä täällä kerrokaan.
vaikka en lähiössä asukaan. Perheestä löytyy Jesse, Jessica jne. Kaikkia en tässä nyt mainitse.
Toisekseen useimmat ihmiset asuvat viihtyisissä lähiöissä kaupunkien laitamilla, eikä suinkaan missää slummeissa, kun paremmasta ei voisi edes haaveilla.
Itsekin olen antanut lapsilleni ne maailman kauneimmat nimet, kauan ennen kuin muilla sellaisia edes oli, olivat siis silloin harvinaisia. Pitäisikö mun nyt sitten olla vihainen näille ihmisille, jotka halusivat myös antaa lapsilleen kauniit nimet ja tekivät näistä tavanomaisia?
Itse en pidä perinteisistä nimistä, enkä anatisi lapselle sellaista taakkaa kannettavaksi, mutta osaan pitää suuni kiinni. Nyt vaan keitti yli, olen pahoillani.
kunnissa, syrjäkylillä jne jne. Mitään nimeä ei voi leimata pelkästään lähiössä esiintyväksi. Samoin kaikkia mahdollisia nimiä on niin rikkaiden kuin vähemmän rikkaidenkin lapsilla. Nimistä ei voi päätellä yhtään mitään. Jokainen laittaa lapselleen nimen josta itse pitää. Kenelläkään ei ole mitään sanomista toisen nimestä.
Miksi ei saisi sanoa, mistä pitää ja mistä ei. Nehän on makuasioita ja mielipiteensä saa ilmaista. en ymmärrä, miksi jotkut eivät tätä hyväksy.
mutta lässytys lähiönimistä on typerää, lapsellista, naurettavaa, eikä sillä ole mitään todellisuuspohjaa.
kuten juuri Jasmin. " kaunis kukka" .
Pojallanikin on nimi joka tarkoittaa jotain, sitä ei kyllä luokitella " lähiönimeksi" ainakaan vielä.
Mä tykkään omasta nimestäni, ei mitenkään yleinen mun ikäisillä.
T: Janina
Lasten nimiä en viitsi tänne laittaa. Mutta ei mun käsittääkseni ole " lähiönimiä" . Vaikka oliskin niin, mitä sitten? pääasia että itse tykkää!
herneet nenään siitä, jos oman lapsen nimi määritellään jossain av:lla lähiönimeksi. Mitä ihmeen väliä sillä on, jos itse tykkää lastensa nimistä? Vai harmittaisikohan sittenkin se, kun on yrittänyt antaa lapselleen hienolta kuulostavan nimen ja sitten ei kuitenkaan ole ihan onnistunut siinä. Siis siinä mielessä onnistunut, että nimi ei kuulostakaan hyväosaisen yläluokkaiselta, sivistyneen tyylikkäältä tai oikealla tavalla kansainväliseltä?
Mua ei ainakaan yhtään haittaa, että mun lasten nimiä (Jenina ja Jami) pidetään lähiöniminä. Mun mielestä ne on nättejä ja j-kirjain kuulostaa kivalta.
eniten niitä, jotka ovat lastensa nimeämisen kautta yrittäneet hakea sosiaalista nousua luomalla mielikuvia kansainvälisyydestä, aatelissuvusta tai jostain vastaavasta. Ja sitten epäonnistuneet siinä.
Sosiaalisen nousun tavoittelussa ei sinänsä tietenkään ole mitään vikaa, kaikkihan toivoo lapsilleen parempaa kuin itselleen.
on sitä ihmislaatua, josta toivoisi voivansa pysyä mahdollisimman etäällä.
jotkut haluavat sosiaalista nousua? Sisältäähän se tietty ajatuksen siitä, että Suomessakin on eri yhteiskuntaluokkia.
t. 14, joka itse ei tosiaankaan ole mitenkään yläluokkainen, hyvä jos keskiluokkainenkaan
On todella lapsellista olettaa, että joku ajattelee/haaveilee sosiaaliluokkansa nousevan lapsen nimen perusteella. Jos itse teet tuollaisia päätelmiä miettiessäsi nimiä lapsillesi, älä oleta että muut tekevät niin. Yleensä ihmiset vain laittavat lapselleen sellaisen nimen josta pitävät.
annan sen tyttärelleni nimeksi. Jos taas pidän nimestä Tyyne, annan sen. Enkä ajattele ollenkaan miten se vaikuttaa sosiaaliseen statukseeni, onko se kenties av-mammojen erittäin tieteellisesti määrittelemä lähiönimi tai mitä joku lapsellinen pyrkyri teinipimu siitä ajattelee. Niin yksinkertaista se on.
Ihan hyviä nimiä nuo, mutta laittaisin vaan c:n sijasta koon.
ei vaikuttaisi pyrkyriltä? Vain rikkaat saavat nimetä lapsensa vapaasti ja arvostelematta kuten haluavat? Näinkö?
Minusta hän juuri sanoi, että jokainen saa nimetä lapsensa kuten haluaa, mutta ne, jotka suuttuvat siitä, että joku pitää heidän antamiaan nimiä lähiöniminä, ovat yleisesti ottaen niitä, jotka nimeä antaessaan ovat ajatelleet sosiaalista arvonnousua ja nyt huomaavat, että pyrkimys ei onnistunut. Jos on vain antanut mielestään kuaneimman nimen, niin miksi ihmeessä hermostua siitä, että joku assosioi sen lähiönimeksi?
Haukutaan vaan niitä ihania nimiä, joita ei itse tajunnut lapselleen antaa, kun tuli annettua se karsea perintönimi Urpo Kyösti Kalevi kaikkien isoisien kunniaksi;)