Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähiönimistä lässyttäjät

Vierailija
14.08.2006 |

Laittakaas nyt niitä omien lastenne nimiä tähän...ja missä asutte, jos ette lähiössä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että jokainen saa antaa juuri sellaisen nimen kuin haluaa.

Olen kyllä itsekin kuullut erään äidin sanovan lapsensa nimeä hienoksi, ja nimi oli tällainen ulkomaalaisen kuuloinen. Itse olen sen verran aatteellinen ja isänmaallinen ihminen etten suostuisi pitämään vieraskielisiä nimiä suomenkielisiä hienompina. Ja kyllä kai se niin on, että harvoin keskiluokkaisissa perheissä lasten nimet mitään vieraskielisen oloisia ovat, jos siihen ei syytä ole sukutaustassa. Mutta ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia. Taiteilijasuvuissa tuntuu joskus olevan omanlaisensa nimimaku, ja joskus on jännä huomata lehtijutussa jollain aktivistilla olevan hyvinkin persoonallisia nimiä.

Vierailija
22/28 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä löytyy Niko Viljami 14v,Maria Katariina 13v,Juho Verneri 10v ja Minella Juulia 2v

Miten meidän perhe määritellään lasten nimien perusteella??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette tehneet ekan lapsen asuessanne lähiössä,toinen ja kolmas maalla ja neljäs taas lähiöön muutettyanne :D:D

Vierailija
24/28 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastaan 14 puki sanoiksi sen, miksi itse en tykkää tietyistä nimistä. Niistä tulee mieleen nimenomaan erikoisuuden tavoittelu, joka sitten epäonnistuu täysin jos vanhemmat ovat esim. niinsanottua white trashia =). Ja oikeasti, mielikuvien kauttahan nimiä ja ihmisiä määritellään, joten tietty nimi voi tuoda ikäviä mielikuvia toiselle, ja olla toiselle taas erityisen positiivinen. Jokainen kuitenkin antakoon lapselleen sen omasta mielestään parhaan nimen!

Omalle lapselleni tulee takuulla erikoinen nimi... =)

Vierailija
25/28 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis usein taiteilijoilla, aktivisteilla jne julkisuuden hahmoilla onkin erikoinen nimi. Onko siis niin että nimi on enne? Kun on erikoinen nimi, on jotenkin rohkeampi, ulospäinsuuntautuneempi, aattellisempi?

Kaari Utrio, Okko Kamu, Oras Tynkkynen

Vierailija
26/28 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On todella lapsellista olettaa, että joku ajattelee/haaveilee sosiaaliluokkansa nousevan lapsen nimen perusteella. Jos itse teet tuollaisia päätelmiä miettiessäsi nimiä lapsillesi, älä oleta että muut tekevät niin. Yleensä ihmiset vain laittavat lapselleen sellaisen nimen josta pitävät.

Vierailija
27/28 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Tarja Halonen, Mika Häkkinen, Matti Nykänen...

Vierailija
28/28 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saivat selkeämmin sanottua. Eli jos kovasti hermostuu lapsensa nimen leimaamisesta lähiönimeksi, luultavasti on ajatellut nimeä miettiessään myös erikoisuuden tavoittelua ja sosiaalista arvonnousua. Ja sitten hermostuttaa, kun valinta menikin pieleen, kun ihmisille tuleekin nimestä mieleen vain lähiö.

Jos todella aidosti olisi antanut lapselle nimen vain siksi, että se kuulostaa omasta mielestä kauniilta, miksi ärsyyntyisi siitä, että se muiden mielestä ei ole kaunis?

t.14