VTV:n ylitarkastaja Katri Lammilla tallessa johdon hävitettäväksi määräämä materiaali!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f886c580-f14d-4ea8-bf1a-3374dd15c…
Tästä tulee nyt todella, todella mielenkiintoista...
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valtiolla töissä ja säilön kaiken tekemäni omalle ulkoiselle levyasemalle. Se on ainoa tapa turvata selustansa tilanteessa, jossa talon johto väittää yhtä ja minä toista ja todetaan, että asiakirjojen hävittämisen vuoksi en voi todistaa mitään.
Sulla on varmaan joku selitys valmiina sillekin erityisen todennäköiselle tilanteelle että hukkaat nuo tiedot jonkun hakkerin käsiin ja se vuotaa ne verkkoon? Toivottavasti jäät kiinni tekemisistäsi ennen kuin tuo tapahtuu ja esim. ihmisten terveystiedot vuotaa nettiin sinun vuoksesi.
Missä kirjoittaja sanoi, että se oma, ulkoinen levyasema olisi kiinni koneessa, joka on verkossa?
Ihme ketju, johon riittää heti kaikenlaisia oikeudenmukaisuuden yrityksen vesittäjiä.Jos nyt lähdetään siitä ettei yksittäisellä virkamiehellä ole mitään lupaa talletella omin päin mitään työssään käsittelemiään virastonsa tietoja minnekään omille levyilleen. Jos tuollaisesta jää kiinni niin se on potkut välittömästi ilman mitään selityksiä.
Tähän olisi mukava saada mukaan sen lainkohta, johon vedota. Jos ei talleta henkilötietoja, niin ei synny edes rekisteriä, joten kerro meille kaikille, mihin lainkohtaan potkut perustuvat.
Ei tietenkään saa tallentaa ulkoiselle levyasemalle omaa varmuuskopiota, sehän rikkoo suojauskäytäntöjä.
Mistä ihmeestä keksit sen, että tallennetaan varmuuskopiota?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että Yli-Viikari olisi ex-vihreä ehdokas, joka olisi käskenyt hävittää poliisiosaston lakkautuksen negatiiviset seuraukset? Ja sen poliisiosaston lakkautuspäätöstä oli aikoinaan tekemässä kokoomuslaisen Stubbin hallituksessa kristillisdemokraattinen sisäministeri Päivi Räsänen.
Suomessa politiikka tosiaan kietoutuu oudolla tavalla yhteen. Tuossa koko ketjussa ei ole mitään logiikkaa.
Ihmettelen tuota samaa ja ihmettelen vielä enemmän sitä miksi Sipilän hallituksen (Kokoomus, Keskusta ja Perussuomalaiset) yksi ensimmäisistä toimista oli lakkauttaa hyvää tulosta tehnyt harmaan talouden tutkimiseen keskittynyt yksikkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valtiolla töissä ja säilön kaiken tekemäni omalle ulkoiselle levyasemalle. Se on ainoa tapa turvata selustansa tilanteessa, jossa talon johto väittää yhtä ja minä toista ja todetaan, että asiakirjojen hävittämisen vuoksi en voi todistaa mitään.
Sulla on varmaan joku selitys valmiina sillekin erityisen todennäköiselle tilanteelle että hukkaat nuo tiedot jonkun hakkerin käsiin ja se vuotaa ne verkkoon? Toivottavasti jäät kiinni tekemisistäsi ennen kuin tuo tapahtuu ja esim. ihmisten terveystiedot vuotaa nettiin sinun vuoksesi.
En käsittele terveystietoja ja kaikki asiakirjat työssäni ovat julkisia, kun päätös on tehty, siis myös omat muistiinpanoni, esimiehen kommentit alustaviin työpaperiversioihin jne. Kuka tahansa saa ne pyytämällä kirjaamosta, mutta jos siellä on "hukattu" jotain, niin asian käsittely saattaa näyttää kelvottomalta ja huitaisten tehdyltä. Siksi säilytän itse sen, minkä katoaminen voi haitata minua.
Kuulostat lähinnä rasittavalta autistilta joita virastoista löytyy. Noilla ei ole mitään sopeutumiskykyä ja kaiken on mentävä kuin kiskoilla joka kerta samalla tavalla tai nousee julmettu valitus- ja kitinäkierre. Yleensä nuo saa monoa siinä vaiheessa kun pomo lopulta kyllästyy noiden oikkuihin, jos noita ei saa upotettua jonnekin syrjään tekemään sitä yksitoikkoista työtään missä nuo saattaa olla loistavia.
Nähtävästi sinäkään en tiennyt julkisuuslain ensimmäistä lausetta: "Viranomaisten asiakirjat ovat julkisia, jollei tässä tai muussa laissa erikseen toisin säädetä." Siksi on hankala "vuotaa verkkoon" mitään sellaista, mikä on jo valmiiksi julkista.
Maalit vaan sulla siirtyy niin että viuhuna käy.
Puhe oli työssä tarvittavan datan tallettamisesta omille levyille ilman lupaa ja huomattava osa tuollaisesta ei nimenomaan ole julkista vaikka lopputuloksesta joku julkinen raportti tuotettaisikin.
Viimeksi viikonloppuna luin että githubista oli löytynyt ihmisten terveystietoja kun jonkun firman yli-innokas koodari oli tallettanut sinne kait tietokantojakin ja jonkun asetusvirheen tai muutoksen vuoksi nää projektit oli tulleet julkisiksi.
Kenen lupa siihen tarvitaan, että tallentaa omia ajatuksiaan ulkoiselle kovalevylle?
Liikkuva poliisi - lakkautettiin Yli-Vilpertin ansiosta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli-Vipeltäjällä on nyt Yli-Kikkare housuissa.
Ja Ylänkö-Kohuluoto on muka autuaan tietämätön kaikesta kähminnästä.
Eduskunnan tilintarkastajien ministeriöön toimittamat lausunnot, eivät ole sisältäneet mitään mikä olisi viitanneet epäselvyyksiin tai kähmintään.
Vierailija kirjoitti:
Liikkuva poliisi - lakkautettiin Yli-Vilpertin ansiosta...
Laukkaitettuin Räsäsen ollessa ministerinä 2014.
Olisiko tässä Yli-Viikarin tapauksessa käynyt niin, että hallituksen toiminnan häiritsemiseksi rakenneltu ”pommi” laukesikin väärään suuntaan. :D
Liikkuva poliisi oli kansan keskuudessa rakastetuimpia ja samalla vihatuimpia viranomaisia. Silti suurin osa suomalaisista kannatti liikkuvan poliisin säilyttämistä ja varmaankin juuri siitä syystä että samalla katoaa merkittävä osa liikenteen valvonnasta. Ja niin taisi VTV:n aineistojen mukaan käydä.
Jotenkin tuntuu siltä, että tietyillä tahoilla alkaa olla nyt tuskaiset oltavat, kun kosmetologikäynneistä synnytetty tyrmistys ei rajoittunutkaan yhteen henkilöön ja hänen toimintaansa.
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu...
Onneksi jostain löytyy vielä näitä suoraselkäisiä suomalaisia !!! Kiitos Katri Lammi jotain toivoa voi olla vielä .
Vaatimukset ovat tulleet poliitikoilta ja poliittisesta ohjauksesta.
Pääjohtajan VTV:lle valitsevat hallituspuolueet, Yli-Viikarin tapauksessa Sipilän hallitus (Kokopmus, Keskusta ja Perussuomalaiset) ja siitäkin käydään taistelua puolueiden kesken kuka saa valta-aseman koneistossa. Pääjohtaja on ajanut puolueen ja ministerin määrittämää toimintapolitiikkaa eikä tästä sobi päästää poliitikkoja kuin koiria veräjästä.
Samoin on oikeuskanslerin kanssa, olkoonkin hän Valtioneuvoston 'puolueeton' lainvalvoja.
Mitä kaikkea VTV:een takaa vielä löytyykään odotan mielenkiinnolla ylimääräistä tilintarkastusta.
Nyt pitäisi alkaa penkomaan näitä touhuja edellistenkin hallitusten ajalta. Siinä ajassa valtio on kerännyt velkaa 110 mrd kun näitä ihmisiä on estetty tekemästä työtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsittele terveystietoja ja kaikki asiakirjat työssäni ovat julkisia, kun päätös on tehty, siis myös omat muistiinpanoni, esimiehen kommentit alustaviin työpaperiversioihin jne. Kuka tahansa saa ne pyytämällä kirjaamosta, mutta jos siellä on "hukattu" jotain, niin asian käsittely saattaa näyttää kelvottomalta ja huitaisten tehdyltä. Siksi säilytän itse sen, minkä katoaminen voi haitata minua.
Nyt on ymmärretty väärin asiakirjajulkisuus, kaikki valmisteluasiakirjat eivät suinkaan tule julkiseksi koskaan vaikka asiaa koskeva päätös olisi tehty, siitä on olemassa varsin selvät säännöt.
Ja tässä minun työssäni ne selvät säännöt kertovat, että kaikki valmisteluasiakirjat ovat julkisia. Myös minun muistiinpanoni.
Olet luultavasti ainoa koko suomessa jolla noin on joten turhaan sinä tätä omaa erikoislaatuista tilannettasi koitat käyttää yleissääntönä.
Elämää on muuallakin kuin poliitikkojen pilaamissa virastoissa. Esimerkiksi yksityisen sektorin suurissa firmoissa tarvitaan sisäiseen tarkastukseen suoraselkäistä ja tarkkaa väkeä. Ja toisin kuin kookomuspersujen "valvomissa" toimijoissa, siellä nimenomaan halutaan löytää ja paljastaa mahdolliset kuprut, eikä lakaista niitä maton alle.
Sipilän hallituksen aikoina tehtiin suurpääoman suhmurointi mahdollisimman helpoksi. Jos tämä jeesustelija olisi saanut jatkaa peräsimessä, olisimme karilla pysyvästi. Nyt vielä hiukan vettä kölin alla kun kovasti pumpataan.
Eduskunnan turvallisuusjohtaja valehteli. Poliisi selvitti totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ymmärretty väärin asiakirjajulkisuus, kaikki valmisteluasiakirjat eivät suinkaan tule julkiseksi koskaan vaikka asiaa koskeva päätös olisi tehty, siitä on olemassa varsin selvät säännöt.
Ja tässä minun työssäni ne selvät säännöt kertovat, että kaikki valmisteluasiakirjat ovat julkisia. Myös minun muistiinpanoni.
Olet luultavasti ainoa koko suomessa jolla noin on joten turhaan sinä tätä omaa erikoislaatuista tilannettasi koitat käyttää yleissääntönä.
Tai sitten sinulla ei ole käsitystä siitä, mitä tarkoitetaan viranomaisen asiakirjalla! Vinkkinä viikoksi: se ei ole yksittäinen paperi.