Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VTV:n ylitarkastaja Katri Lammilla tallessa johdon hävitettäväksi määräämä materiaali!

Vierailija
06.04.2021 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f886c580-f14d-4ea8-bf1a-3374dd15c…

Tästä tulee nyt todella, todella mielenkiintoista...

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammi on virkamies. Virassa ollessaan hänem tulee toimia viran mukaisesti, noudattaa lakia ja asetuksia. Jos hän näin toimiessaan, toimii samalla vastoin esimiehensä käskyjä, ei häntä voida erottaa.

Juuri tuon itsenäisen aseman ja korkeamman vastuun vuoksi virka on olemassa.

Vierailija
22/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehen käskyn noudattamatta jättäminen=Irtisanomisen peruste.

Euro vetoa että näin käy.

Saa työtä välittömästi jostain muualta missä suoraselkäisyyttä arvostetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valtiolla töissä ja säilön kaiken tekemäni omalle ulkoiselle levyasemalle. Se on ainoa tapa turvata selustansa tilanteessa, jossa talon johto väittää yhtä ja minä toista ja todetaan, että asiakirjojen hävittämisen vuoksi en voi todistaa mitään.

Vierailija
24/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valtiolla töissä ja säilön kaiken tekemäni omalle ulkoiselle levyasemalle. Se on ainoa tapa turvata selustansa tilanteessa, jossa talon johto väittää yhtä ja minä toista ja todetaan, että asiakirjojen hävittämisen vuoksi en voi todistaa mitään.

Hyvä sinä! Näinä aikoina jokaisen pitää olla oman elämänsä Edward Snowden, muuten on kohta Nürnbergin oikeuden edessä siitä, että totteli esimiehen antamia käskyjä.

Vierailija
25/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meanwhile in VTV... Tytti Yli-Viikari julkaisi muina naisina uuden blogikirjoituksen.  https://www.vtv.fi/blogit/hyva-vuorovaikutus-on-avain-hallinnon-muutost…

"Vuorovaikutteista toimintaa ei pidä kuitenkaan sotkea konsultointiin vaan tarkastajalle jää riittävä etäisyys asioiden kriittiseen ja objektiiviseen tarkasteluun myös sen jälkeen, kun asioita on toimeenpantu. Vaikuttavuustyö on asiantuntijatyötä, jolla tarkastukseen käytetty aika saa paremman arvon. Vaikuttavuustyöllä pyritään siihen, että tieto saavuttaa päätöksentekijät oikeaan aikaan ja oikeassa muodossa. Tästä esimerkkeinä ovat myös uudet tarkastusviraston tuotteet: katsaukset, asiantuntijablogit ja uutiskirje."

Okei...Joku elää kaiketi jossain toisessa todellisuudessa kuin me muut.

Paljastuneet ovat. ... mielipuolisuuden kasvot...

Näin on, kylmäävää tekstiä ja tällaisena aikana, kun hänen tilanteestaan keskustellaan eduskuntaa ja ajankohtaisohjelmia myöten ja pyydetään tekemään johtopäätökset.

Vierailija
26/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietoa on hillottu 2 vuotta. Miksi se ei ole tullut julkisuuteen aikaisemmin?

On odotettu sopivaa tilaisuutta. Jonain toisena aikana asia olisi voitu haudata kaikessa hiljaisuudessa ja seurauksena olisi ollut vain potku persaukseen.

Vierailija
27/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sinä! Näinä aikoina jokaisen pitää olla oman elämänsä Edward Snowden, muuten on kohta Nürnbergin oikeuden edessä siitä, että totteli esimiehen antamia käskyjä.

En ole ainoa. Kirjaamossa kirjatut postit katoaa salaperäisesti järjestelmästä, joten välttyäkseen isoilta korvauksilta kannattaa opetella pitämään puolensa.

Vierailija
28/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että on säilyttänyt, mutta tuskin sieltä oikeasti mitään ihmeellistä selviää. Kyse oli siis liikkuvan poliisin lopettamisen järkevyydestä? No ”oikea tulos” tulee olemaan kriittisemmillä äänenpainoilla kuin aiempi, esim. ei ole tullut säästöjä eikö toiminta ole parantunut. Mutta ei sieltä mitään rikollissyndikaattia löydy.

Vierailija
29/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli-Vipeltäjällä on nyt Yli-Kikkare housuissa.

Vierailija
30/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaan joku selitys valmiina sillekin erityisen todennäköiselle tilanteelle että hukkaat nuo tiedot jonkun hakkerin käsiin ja se vuotaa ne verkkoon? Toivottavasti jäät kiinni tekemisistäsi ennen kuin tuo tapahtuu  ja esim. ihmisten terveystiedot vuotaa nettiin sinun vuoksesi. 

Vierailija
31/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että Yli-Viikari olisi ex-vihreä ehdokas, joka olisi käskenyt hävittää poliisiosaston lakkautuksen negatiiviset seuraukset? Ja sen poliisiosaston lakkautuspäätöstä oli aikoinaan tekemässä kokoomuslaisen Stubbin hallituksessa kristillisdemokraattinen sisäministeri Päivi Räsänen.

Suomessa politiikka tosiaan kietoutuu oudolla tavalla yhteen. Tuossa koko ketjussa ei ole mitään logiikkaa.

Vierailija
32/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammi on virkamies. Virassa ollessaan hänem tulee toimia viran mukaisesti, noudattaa lakia ja asetuksia. Jos hän näin toimiessaan, toimii samalla vastoin esimiehensä käskyjä, ei häntä voida erottaa.

Ei, virkamies ei voi olla noudattamatta myös esimiehen käskyä jos se on lainmukainen. Ainakaan jos haluaa pitää hommansa. Muutenkin normaalikäytäntö jokseenkin joka paikassa on, että firman/viraston asioista julkisuuteen tiedottaa vain tietyt henkilöt virastosta tai firmasta eikä jokainen oman mielensä mukaan.

Vanhaa virkamiestä on ehkä vaikea erottaa, mutta ainahan noita voi siirtää "projektitöihin" jos ei yhteistyökykyä tunnu löytyvän. 

Vierailija
33/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantaja koittaa yksipuolisesti poistaa vakiintuneen taukokäytännön, jossa kaikilla yli 6 tuntia tekevillä on 2 taukoa, yhteensä 30 minuuttia. Ovat työaikaa. Tessin mukaan taukojen määrä vähenee päivän ollessa 8h lyhyempi, mutta tätä ei siis ole noudatettu.

Eräs työntekijä ehti onneksi kaivaa intrasta vanhoja ohjeistuksia tästä ja printata ne, koska meidän älähdettyämme uusista ohjeista lainvastaisina työnantaja poisteli niitä intrasta! Mutta ovatkin onneksi tallessa, hähää.

Jos jokin asia on vakiintunut käytännöksi työnantajan yksipuolisesti antamana myönnytyksenä, eikä ole kerrottu, että sitä tarkastellaan esim. vuosittain, niin se sitoo työnantajaa. Jos taasen asiasta olisi sovittu yhdessä ns. paikallisesti, silloin sen voisi irtisanoa, mutta 3kk irtisanomisajalla.

Eli pitääkö tässä ruveta kaikkien työntekijöiden printtaamaan kaikki etunsa, joita ei edes sellaisiksi miellä, paperille, ettei joku poistele niitä ja valehtele, ettei koskaan ole mitään luvannutkaan...

Vierailija
34/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaan joku selitys valmiina sillekin erityisen todennäköiselle tilanteelle että hukkaat nuo tiedot jonkun hakkerin käsiin ja se vuotaa ne verkkoon? Toivottavasti jäät kiinni tekemisistäsi ennen kuin tuo tapahtuu  ja esim. ihmisten terveystiedot vuotaa nettiin sinun vuoksesi. 

En käsittele terveystietoja ja kaikki asiakirjat työssäni ovat julkisia, kun päätös on tehty, siis myös omat muistiinpanoni, esimiehen kommentit alustaviin työpaperiversioihin jne. Kuka tahansa saa ne pyytämällä kirjaamosta, mutta jos siellä on "hukattu" jotain, niin asian käsittely saattaa näyttää kelvottomalta ja huitaisten tehdyltä. Siksi säilytän itse sen, minkä katoaminen voi haitata minua.

Vierailija
35/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kirjoittaja sanoi, että se oma, ulkoinen levyasema olisi kiinni koneessa, joka on verkossa?

Ihme ketju, johon riittää heti kaikenlaisia oikeudenmukaisuuden yrityksen vesittäjiä.

Vierailija
36/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kirjoittaja sanoi, että se oma, ulkoinen levyasema olisi kiinni koneessa, joka on verkossa?

Ihme ketju, johon riittää heti kaikenlaisia oikeudenmukaisuuden yrityksen vesittäjiä.

Jos nyt lähdetään siitä ettei yksittäisellä virkamiehellä ole mitään lupaa talletella omin päin mitään työssään käsittelemiään virastonsa tietoja minnekään omille levyilleen. Jos tuollaisesta jää kiinni niin se on potkut välittömästi ilman mitään selityksiä. 

Vierailija
37/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli-Vipeltäjällä on nyt Yli-Kikkare housuissa.

Ja Ylänkö-Kohuluoto on muka autuaan tietämätön kaikesta kähminnästä.

Vierailija
38/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsittele terveystietoja ja kaikki asiakirjat työssäni ovat julkisia, kun päätös on tehty, siis myös omat muistiinpanoni, esimiehen kommentit alustaviin työpaperiversioihin jne. Kuka tahansa saa ne pyytämällä kirjaamosta, mutta jos siellä on "hukattu" jotain, niin asian käsittely saattaa näyttää kelvottomalta ja huitaisten tehdyltä. Siksi säilytän itse sen, minkä katoaminen voi haitata minua.

Kuulostat lähinnä rasittavalta autistilta joita virastoista löytyy. Noilla ei ole mitään sopeutumiskykyä ja kaiken on mentävä kuin kiskoilla joka kerta samalla tavalla tai nousee julmettu valitus- ja kitinäkierre. Yleensä nuo saa monoa siinä vaiheessa kun pomo lopulta kyllästyy noiden oikkuihin, jos noita ei saa upotettua jonnekin syrjään tekemään sitä yksitoikkoista työtään missä nuo saattaa olla loistavia. 

Vierailija
39/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea myös L.Perkisen twiittiketju aiheesta:

https://twitter.com/lperkinen/status/1379447594468970496

Epäluotettava työntekijä kun heti tilaisuuden nähtyään kääntyy pomoa vastaan. 

Sata varma ettei Perkinen ole yhtään sen lojaalimpi uuttakaan pääjohtajaa kohtaan, vaan alkaa heti etsimään vikoja. 

Vierailija
40/108 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, virkamies ei voi olla noudattamatta myös esimiehen käskyä jos se on lainmukainen. Ainakaan jos haluaa pitää hommansa. Muutenkin normaalikäytäntö jokseenkin joka paikassa on, että firman/viraston asioista julkisuuteen tiedottaa vain tietyt henkilöt virastosta tai firmasta eikä jokainen oman mielensä mukaan.

Vanhaa virkamiestä on ehkä vaikea erottaa, mutta ainahan noita voi siirtää "projektitöihin" jos ei yhteistyökykyä tunnu löytyvän. 

Tietojen ja tarkastustulosten vääristely ei ole lainmukaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän