&hearts SUURPERHEkuumeilijat &hearts viikkoon 33
Kommentit (58)
Tänään meillä pidetään siivouspäivä. Lasten on määrä siivota huoneensa ja sitten laitetaan kaikki reput sun muut valmiiksi huomista koulun aloitusta varten. Voitte vain uskoa että huoneitten siivous ei näissä merkeissä ilman kitinöitä suju:)
Vatsaa vihloi ja nippaili eilen siihen malliin että oli oviksen aika ja meidän isäntä oli niin väsynyt että ei jaksanut peittoa pöllyttää vaikka miten yritin houkutella:) Nyt harmittaa ihan vietävästi että taas meni tämäkin kierto harakoille, pöh.
Mulla ei myöskään nyt ajatus kulje eikä ole kovin hyvä tuulikaan täällä tänään joten parasta lopetella.
Medison+5
Täällä edelleen vuotoa ja huonoa oloa. Päätä särkenyt ja huimannut jo monta päivää. Tuntuu ihan kohtuuttomalta, et edes fyysisesti olo ei voi yhtään parantua. Lapset tappelevat jatkuvasti, eikä itsellä riitä energiaan yhtään mihinkään. Onnex huomenna alkaa koulut, niin tulee edes osaksi päivää rauha maahan tähän taloon. Anoppi on tulossa tänään meille ja on täällä torstaihin tai perjantaihin. Ihan kiva saada joku tänne vähän auttelemaan.
Paras lopettaa. Oon myös niin huonolla tuulella, et lopetan valituksen lyhyeen. Parempaa päivää muille!
Shannon ja tappeleva kolmikko( esikoinen on ollut siellä anopin luona)
En ole kerjennyt koneelle, vaikka totisesti aioin olla suuna päänä keskusteluissa mukana =)
Ollaan perheen kanssa nautiskeltu ihanista hellepäivistä,,,ja toennäköisesti viimeisistä...(heh, miten niin negatiivinen)
Minä hullu laitoin työpaikkahakemuksen!!!! Neiti vasta puolivuotias ja minä tollo hain töihin..
Harvoin tulee eteen niin kiinnostavaa työtä ja mikä parasta, päivätyötä!
Olen niin kurkkuamyöten täynnä kaiken maailman iltavuoroja että...
Nooh, ei ole tullut kyllä edes haastatteluun kutsua, mutta jos ei nappaa niin jatkan kotona oloa näiden ihanien lapsosten kanssa!
Ja jos sattuu nappaamaan, nii sitten alkaa hoitajan etsiminen. Haluan nimittäin sitten kyllä hoitajan kotiin.
neiti on päikkäreillä, pyykkivuori kutsuu TAAS!
ja jos sitten jäis vielä aikaa löhöilyyn, ollaan nimittäin herätty 5jälkeen, joten vähän väsyttää =)
Ihanan rauhallinen hetki, kun nuorin päikkäreillä, kaks vanhinta kavereilla ja 4 ja 6v kuuntelee satuja CD:ltä. Täällä alkaa koulu ja eskari vasta huomenna ja samalla 4v:n kerho.
Pahoittelut keskenmenosta Shannonille (?). On aina tosi rankka homma.
Mittumaari, sulla on jo ihanasti viikkoja kasassa. Oon varmaan pyöriny täällä suurperheilijöissä aika kauan jo, ku aattelin, että kohta ne jotka sillon plussaili saavat jo vauvansa. Mutta täytyy vaan aatella, että toivottavasti se omakin aika vielä koittaa. Mulla menossa kp 17 tai jotain sinne päin. Ovis oli varmaan viikonloppuna ja jäi kyllä väsymyksen takia hyödyntämättä täälläkin. Jospa ens kierrossa sitten...
Leanna, sulla on kyllä melkoinen sissi siellä matkassa.
Itse en oo ikinä sen takia hirveesti viitsiny kirjoitella, että jos joku tunnistaa, mutta eipä se tietenkään niin vaarallista ole vaikken ihan kaikkien haluais kyllä tietävän, että tänne kirjoittelen.
Medison, joko teillä on koiruus oppinu sisäsiistiksi? Meillä ei ihan vielä vaikka välillä oli jo päiviä, ettei sisälle tullu vahinkoja ollenkaan. Nyt on pennulla sitten ripuli ja vahinkoja kyllä tulee. Varmaan on syöny jotain joka ei sovi, käy aina nuolemassa pöydän alustat ja nuorimmaisen syöttötuolin alta löytyy kyllä aina jotain kivaa...
Jotain galluppeja oli. Taikauskosta sen verran, etten oo mikään taikauskonen, mutta hämähäkkejä en tapa, kun tuo muka huonoa onnea. Ulos täytyy viedä vaikka niitä inhoan ja pelkäänkin.
Ultria täällä meillä on vaan yks, nuorimmaisen aikaan oli np ultra muitten aikana rakenne ja mieluummin sen rakenne ultran ottaisin.
Mutta nyt täytyy varmaan lähteä nimikoimaan noita eskarilaisen vaatteita. Onko teillä muilla muuten pk:ssa erikseen sadevaatteet ja kotona toiset? Meillä ei neidillä oo ku yhdet jotka nyt siis vien päiväkodille. Aattelin viikonlopuiksi tuoda kotiin. Arkisin saa sitten pärjätä kotona niillä mitä kaapista löytyy, jotain on isompien vanhaa kuravaatetta säästössä.
Pipsa ja viis sekä kasvava kuume
Tultiin juuri kotiin shoppailemasta tyttöjen kanssa ja istahdin tähän koneelle kahvimukin kanssa lukemaan päivän uutiset !!
On se rankkaa ravata tuolla kauppakeskuksessa paikasta toiseen mutta saatiinpa nyt ne kynät-kumit ym pikku tilpehöörit ostettua.
Esikoinen tarvii kyllä repun mutta kun ei ole mukana niin käyn sitten hänen kanssaan joku päivä reppukaupassa, vanhakin menettelis mutta kun uuden haluaa..
Nyt mä olen ihan poikki ja ajattelin mennä ottamaan pikku päikkärit !!
Tyttöjä yritin saada kans nukkumaan mutta sanovat etteivät tule, ja että voivat antaa mulle lainaan jotkun unikaverinsa. Kysyin että kuka sitten hoitaa heitä ja totesivat ettei eeskarilaisia tarvii hoitaa ja olethan sä kotona jos jotain tarvii...noh katsotaan joskos torkkuis koiranunta tai sitten käy kuten tavallisesti etten oo yhtään väsynyt kun menen tonne pötköttää,...
Mutta nyt menen kokeilee nukuttaaks mua ihan oikeasti !
Isotikru kera kolme neitosen ja koiruuden
Eli minulla oli tänään neuvola ja oma terkkari sairaslomalla eli sijainen ja sitten oikea doppleri rikki ja käytössä " museoversio" . Eikä terkkari meinannut aluksi löytää sykettä millään. IHAN HIRVEÄÄ! Olo oli sangen epätoivoinen, sillä kyllähän rv 15+4 syke kuuluu, jos kaikki on kunnossa. No, onneksi Helmi löytyi ja sykekin kuului todella hyvin ja tasaisesti... Mutta säikäytti HIRVEÄSTI!
Tytöt olivat eka päivää hoidossa ja hyvin oli mennyt kaikilla. Itse kävin koululla kantelemassa kirjoja hiki päässä luokkaan (uudet kirjat kellarissa ja luokkani kolmannessa kerroksessa!) ja huomenna sitten startataan nelosten kanssa. Onko teillä kellään neljäsluokkalaista?
Vaan nyt ruuanlaittoon,
Mittumaari
Ne on kulkeneet päivittäin mukana silloin kun on tarvetta ollut. Tosin meidän lapset on niin vähän olleet hoidossa, ettei paljon kuljettamista ole ollut.
Ei ole meillä nelosia, kolmonen ja vitonen löytyy. Pojan kolmoselle siirtymistä kauhunsekaisin tuntein odottelenkin, asioista huolehtimiskyky on niin ja näin.
Tänään sitten saunotin petivaatteet kun tuntuu, ettei vieläkään lääke tepsi niihin matoihin. Apteekissa tosin sanoivat, että vielä on toivoa.
Esikoiselle käytiin hakemassa antibioottikuuri poskiontelotulehdukseen. Kuumetta on kestänyt jo 6 päivää ja yskä aivan kamala. Nuhakin on sellainen, että nenänalusta lähes rikki. Kaikenlisäksi neiti raapii itseään koko ajan, nokkosihottumaa eri puolilla kehoa. Alkoi jo eilen, eli ei voi olla lääkeallergiaa.
Pipsa, meidän pentu on onneksi tosi hyvin oppinut kuivaksi. Tottakai joskus käy vahinko jos ollaan oikein kauan poissa kotoa, mutta muuten ei oikeastaan enää. Tähän on kyllä auttanut nämät lämpimät ja hienot ilmat, kun välillä tuntuu että koira asuu ulkona. Sisällä se käy syömässä ja hetken nukkumassa ja sitten taas menoksi:) Ollaan pidetty ihan vapaana tuossa pihassa kun ei ole siitä mihinkään lähtenyt ja meillä kun ei mitään ohimenevää liikennettä (sen verta metsässä asutaan) ole niin ei tartte edes autoja pelätä. Mites teidän pennun tottelevaisuus? Mulla meinaa välillä pinna palaa kun se ei tottele mitään! Tuntuu että saa karjua äänen käheäksi ja silti mä tänäänkin juoksin pennun perässä pitkin peltoa:) Vilja on sen verta korkeeta että koirasta ei näkynyt kuin aina välillä korvat kun se hyppäs ja katto missä päin peltoa on ja oli meinaan huvittavan näköistä:) Juoksi kauheeta vauhtia silleen hyppien. Itse karjuin kurkku suorana tiellä pentua takaisin kun pelkäsin että jää vielä puimurin alle. Huh sitä koiraa...
Kiva kuulla että Mittumaarin neuvolassa kaikki hyvin. Tosiaan hienot viikot sulla jo? Joko rupeaa hentoiset liikkeet pikkuhiljaa vahvistumaan?
mamma2006 (toivottavasti nikki meni oikein), itselläni on ja joskus käynyt just noin että mielenkiintoinen työpaikka tulee eteen tavallaan liian aikaisin. Tykkään olla lasten kanssa kotona, mutta nelosesta menin aikaisemmin töihin kuin muista just sen takia että tuli kiva työ vastaan. Tällä hetkellä ei työelämä kauheasti jaksa vielä innostaa. Ajattelin että olisin ainaskin vuoden vielä kotona, mutta pienellä varauksella tosin. Ja jos vaikka saisi sen vuoden aikana kuutosen alulleen niin aina parempi:)
Itse en ole tänään tehnyt oikeastaan yhtään mitään. On ollut aikast vitutuspäivä. Päikkärit vedin kuopuksen kanssa ja hiukan on iltaa kohden vitu..s helpottanut.
Jospa sitä tämän illan vaikka pyörisi netissä ja avaisi vaikka valkkaripullon seuraksi..
Medison+5
Muutenhan meillä ei juuri hoidossa olla oltukkaan.Puistossa joo!
Mikäs medisonia tänään jurpii?Onko ilma masentava?
Mulla ainakin vetää mielen maahan!!!Kun ei arska naura=)
Ihanaa että Mittumaarin vauvin sydämen syke löytyi!!!Onnittelut siitä!
Olen yrittänyt pyörittää tätä huushollia pahoinvoinnin kourissa.Voi kun oksentaisin edes,jos se helpottais.Muttakun vaan kokoajan huono olo joka ei ollenkaan helpotu.Tätäkö tämä oli???Olin kyllä aivan unohtanut,rehellisesti!
Olo on niin pohjassa että!!!!
Netissä tulee pyörittyä mutta kyllä siinä väsyy entisestäkin ja huomaa ettei saa mitään aikaan!
Mutta jatkan kuitenkin tätä hyödytöntä pyörimistä!
Leanna+5+sissi
Täällä on epätoivoinen yritys että rauhotuttais ja alettais nukkumaan. Kaikki muksut on jo yläkerrassa, isommat valvovat huoneissaan ja kuopusten huoneen ovi on auki ja kamala kikatus ja räkätys kuuluu..olen jo muutaman kerran huutanut että pitäis nukkua että jaksaa noustaa aamulla eskariin mutta kait mun on kiivettävä uudelleen ylös ja laitettava mimmit kuriin...
En sitten nukkunutkaan päikkäreitä vaan lueskelin sängyllä maaten aikani lehtiä ja kun sekin tympäsi niin nousin päiväkahvin keittoon ja sitten tulikin kummipoikani äiti kyläilemään tuolta naapurista ja hetken kuluttua piipahti toinen kamuni meillä " hermolomalla" .
Tänään on sitten haukuttu miehiä oikein urakalla...!!
virkistävää huomata että loppujen lopuksi KAIKKI miehet on idiootteja,,eikä aina vaan se oma rakas mussukka !!
Kuravaatteista sen verran, että meillä on kaikilla yhdet sadevehkeet per lapsi ja niitä sitten raahata edestakaisin koulun /päiväkodin välillä.
Hienoa MITTUMAARI että kaikki oli neuvolassa OK !
Voi LEANNA jaksuja sen öllötysolon kanssa, muistan kyllä tunteen !!
Piti mun kommentoida jotain muutakin mutta nyt en muista ja täytyy kipaista tuolla yläkerrassa laittamassa mimmit kuriin kun kakkonen joka aloittaa huomenna 4.lk karjui jo ettei saa nukuttua kun tytöt pitää niin kamalaa elämää...
T: Isotikru kera lauman
vaikka kuinka yritin lippiksella itteeni suojata! Ei voi mitaan, kestettava viela tan viikon rantaleikit, sitten miehen mentya toihin helpottaakin taa ' lomailu' .
Onnea ja menestysta vaan kaikkien lapsosille koulussa, meillahan nuo alkavat kuukauden paasta. Esikko menee ysille, 2 kuudennelle ja kolmonenkin jo kolmannelle! Eli jokaisella on ' tarkea' luokka menossa.
Oma olo on edelleen enimmakseen ihmetteleva, ovisnippailua tuntuu vielakin, nyt vaan toisella nivusella?! Katellaan sitten parin viikon paasta tuloksia?
Kaikille kuitenkin hauskaa viikkoa!
-levinia kp 13/30-
Kirjoitan muutaman sanan ennenkuin alan laittamaan itseäni kuntoon. Lähden reilun tunnin päästä viisivuotiaan kanssa tutustumaan päiväkotiin. Äitiä taas jännittää enemmän kuin poikaa.
Loppuviikko menee neurolla; pikkumiehellä on tutkimuksia joka päivä yhdeksästä alkaen. Olen järjestellyt näiden muiden hoitoa hiki hatussa ja jonkinlaisen systeemin saanut rustattuakin; saa nähdä kuinka hyvin se toimii. Puolisoa varten täytyy kirjoittaa lukujärjestys, muuten joudun koko ajan sairaalasta soittelemaan, että muistapa...
Lukemaan opettelusta oli tässä taannoin juttua. Meillä nelonen oppi lukemaan viisivuotiaana, ja kutonen juuri ennen koulun alkua. Muut ovat oppineet syyslomaan mennessä; paitsi toinen lapsi, jolle lukemaan oppiminen oli todellisen työn ja tuskan takana (lukihäiriö).
Oma olo on suhteellisen hyvä. Mulla jäi nyt taas vaan päänsärkyvaihde päälle (stressillä ON osuutta asiaan), eikä elimistä kestä alkoholia nyt pisaraakaan; migreeni saattaa laeta nyt ihan mistä vaan, äh. Viime perjantaina puoliso olisi tuonut mulle pullon valkkaria (puolikuivaa, tietenkin), mutta eipä uskalla. No, jossain vaiheessa se raju särky iskee ja sen jälkeen olo normalisoituu.
Nyt on pakko mennä laittamaan vähän väriä naamaan, tulen lueskelemaan teitin jutut, mutta en tiedä ehdinkö ennen viikonloppua kirjoittelemaan. Joten mukavaa viikon alkua kaikille.
T: kuris
Vihdoin ihana arki alkoi! =)
Koululaiset lähtivät ekaan päivään ihan hyvillä mielin. Tosin Esikkoa tais jännittää hieman normaalia enemmän kun siirtyy yläasteelle, tulee uudet luokkakaverit ja ope. Ja eskariin lähtijä oli ihan täpinöissään =D aamulla heräs jo ennen kellonsoittoa. Käytiin tytön kanssa tutustumassa eskariin eilen ja koko illan höpötti kun oli niin kiva paikka. Tosi innoissan lähti uusia kavereita katsomaan. Meiltä kun on eskariin 4km matkaa niin taksi kävi tytön hakemassa ja sekin toi lisäjännitystä touhuun.
Nyt sit kuopuksen kanssa kahdestaa täällä ihmetellään =O Täytyy vissiin lähteä kaverin pariviikkoista vauvaa katsomaan.
Marlett
Tippa linssissä jätin kolmannen koululaiseni marssimaan jonossa luokkahuoneeseen.
On se niin liikuttavaa,aina vaan!
talo on hiljainen kuin huopatossutehdas,Ah!Ihanaa!
2 pojasta ei lähde ääntä yhtä paljon kuin 3 tytöstä=)Tai 5 lapsesta samanaikaisesti=)
Mulle iskemässä flunssa.Kurkku karhea ja yskittää.korvat ivan lukkoset,ärsyttää.
Arki on alkanut ja olen hyvilläni.Saanpa taas jonkinlaisen rytmin huusholliin!!!
Ja omaakin aikaa taas löytyy,jee!
Leanna ja viisikko kera sissin 8+4
Isot lapset on koulussa ja talo tosiaan ihmeen hiljainen. Ei noista kahdesta lähde niin paljon ääntä ja kun isot eivät ole tappelemassa niin täällä on oikein mukavaa. Kaikenlisäksi helpottaa onneksi tuo ruoanlaitto. Rupesi jo hyvin pahasti tympimään tuo jatkuva kokkina oleminen...
Sadevaatteita meillä on varmaan sitten vaikka muille jakaa:) On ollut hoidossa ja kotona eri vaatteet. Olen saanut monet sadevaatteet tuttavilta vanhoina ja siksi niitä tosiaan löytyy. Ostamaan en ole joutunut kuin ihan pari kipaletta. Ja siitä olenkin tyytyväinen, on ne sadevaatteet sen verta hintavat.
Mittumaari kyseli koululaisista. Meillä esikoinen meni kuudennelle luokalle ja kakkonen sitten neljännelle. Kolmonen aloitti kolmannen luokan. Ja nelosella on vielä yksi kerhovuosi ennen eskaria.
Sadepäivä näyttää tulevan. Taivas on ihan harmaa ja sisälläkin ihmeen pimeätä. Tulisi nyt vähäksi aikaa vielä aurinkoista että saisi nuo matot pestyä.
Eipä nyt tule muuta mieleen.
Medison+2 yes! ja kp14/(24)28
Tosiaan,,,nyt se arki sitten alkoi.
Esikoinen lähti reippaasti kouluun, iso poika jo neljäsluokkalainen!
Tyttö vietiin eskariin, jännitti niin kovasti aamulla että oli vatsa kipeänä =)
Samalla kävin " kaiken varalta" hakemassa ne päivähoitohakemukset, jospas vaikka sitten saadaan se hoitaja kotiin, JOS pääsen/joudun lähtemään töihin!
Onko kenelläkään kokemuksia kotia palkatusta perhepäivähoitajasta??
Kuopus nukkuu päiväunia, joudun varmaan taas herättämään kesken unien kun pitää hakea tyttö puoli yhdeltä eskarista. Aamullakin piti herättää pieni kesken unien,,raakaa =(
Yksi rapasuu istuu sohvalla ja katsoo nallePuh dvd:tä..mussuttaa suklaata!
me ollaan niin kauheita herkkusuita, että ei mitään rajaa!
Onneksi ei ole kuitenkaan paino-ongelmia,,mutta voisihan sitä jo hampaiden takia vähän rajoittaa!
missäpäin suomea minttumaari on opena?
Palaillaan!
Eli nettipimennossa olen ollut lomalla viikon verran, oli oikein mukava kesäloma tänä vuonna, rentouttava, ei tullut riideltyä, oma pipokaan ei liikaa kiristänyt. Lapset on saaneet nauttia lämmöstä, luonnosta ja uimisesta täysin rinnoin.
Shannon 75: Pahoitteluni keskenmenosta, toivon kovasti voimia raskaassa tilanteessa!!!
Leanna: Olipa mukava lukea, tuo edellinenkin ketju ja huomata, että kaikki onkin kunnossa. Voimia vaan huonoon oloon ja väsymykseen.
Meilläkin esikoinen lähti tänään eskariin, nyyh!!!! Enkä päässyt edes itse saattamaan, kun kuopus heräsi kovassa kuumeessa. Liekö vauvarokko, ikä olisi aika sopiva. Imetyskin loppui lomalla, kovasti kun reissattiin, niin menikin ihan huomaamatta. Muutamana iltana nukahti syliin ja viereen ei tissiä pyydellyt, ajattelin että jos kerta itsensä noin vierottaa niin kai se on sitten siinä. Vaikka kyllä se haikealta tuntuu, ei tosin yhtä haikealta kun mieskin on neloselle lämmennyt. Ei ole niin lopullinen olo tuon imetyksen kanssa, että ei ikinä enää....
Ovulaatio lähestyy, ja kuume senkun kasvaa, mutta edelleen ehkäistään, joten jäitä hattuun. Nyt onkin sitten ekä kierto niin, että imetys on jo loppunut.
Nasuli 78: taisit olla se joka kyselit raskauden suunnittelukäynnistä, eli itselläni syynä on toistuvat raskausmyrkytykset.
No arki alkoi, mutta lomakassit ovat vielä kaikki purkamatta, joten eikun hommiin. Plussaonnea kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ennenkuin lahdetaan taas vauvaa katselemaan- mulla oli aivan varmasti jo ovis, ei eilen pupuilut huvittanu... vaikka kuinka haluis sita omaa vauvaa, niin rajansa kaikkella, kun ei huvita niin sitten ei... siemenia kylla pitais olla varastossa heh hee...
Kiva lukea kouluun lahtijoista, kertoilkaa sitten kotiintuloistakin.
Eipa tassa tan kummempaa heipat taas.
Ei mitään kummempia kommentteja tullut keneltäkään ensimmäisen päivän jälkeen. Esikoinen toi pari kirjaa päällystettäväksi, kakkonen ei vielä ollut saanut yhtään. Eskarissa oli ollut kivaa, muuta kommenttia oikeastaan en odottanutkaan.
Teki hetkellisen rankkasateen ja ukkosen juuri koulustapääsyhetkeen ja jouduin väen hakemaan. Eihän siinä muuten mitään, mut kun olin kuopuksen laittanut juuri puoli tuntia aiemmin nukkumaan. Otin riskin ja jätin kotiin nukkumaan, selvennykseksi, että meiltä on matkaa reilu kilometri koululle, aikaa hakureissussa ei mene kuin tovi. Täällä neiti nukkui rauhassa, mut ei todellakaan kuulu tapoihin jättää yksin tuon ikäistä.
Nyt pitäis sitten muovittaa ne kirjat, homma sinänsä on ihan kivaa, mutta ne apulaiset...Mitenkäs muuten teidän lapsilla, saavatko paljon kierrätyskirjoja? Täällä on joka vuosi osa kirjoista kiertäviä, eli ne pitäisi saada säilymään siistinä. Todellakin helpommin sanottu kuin tehty!
Muistan, et itse lapsena saimme kaikki kirjat uusina eikä mitään kerätty keväällä pois, vaan kotiin tulivat kaikki. Säästöä siis haetaan joka paikasta. Meillä on lapsilla käynyt aika huono tuuri näiden kiertävien kirjojen suhteen, ovat saaneet aika huonokuntoisia.
Mun on ollut niin huono olo koko yön ettette tiedäkkään.
Yököttää hirmuisesti!
Eilen taas tuli vuotoakin ja nukuin hyvin levottomasti!
Nyt taitaa tulla valitusvirsi,parempi lopettaa tähän!
kaikki suurperhekuumeilijat reippaina uuteen viikkoon!!!
Leanna ja viisikko kera sissin rv 8+3