Kaverin exän kanssa parisuhteeseen.
Arvostatko ihmistä joka alkaa liehitellä kaverin exää heti eron jälkeen?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Joskus se selviää aika saman tien että joku olisi itselle se ”oikea”. Ei siinä kauaa mene kun sen ymmärtää jostain ihmisestä.
Juu. Tällaisia ihmisiä kutsutaan läheisriippuvaisiksi, he usein kyllä "tietää" heti seuraavan oikean kun entisestä pääsevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi salamarakastua kaverin eksään heti heidän eronsa jälkeen ja alkaa pokkana iskeä tätä eksää? Kyllä tuossa on täynynyt olla rakastunut jo pitempään ja esitetty hyvää ystävää vaikka mielessä ollaan kuitenkin toivottu mahdollista eroa. Varmaan tuo ottaisi vielä kovemmalle kuin se itse ero.
Mitä esitetty? Miten tuossa tilanteessa pitäisi käyttäytyä? Voin kertoa että rakkauden tunne usein vain voimistuu kun sitä yrittää tukahduttaa. Pitäisikö sille kaverille siis kertoa jo ennen heidän eroaan että olen rakastunut siippaasi? Silläkö se ystävyys säilyisi hyvänä?
No olisihan tuo melkoinen järkytys, että kaverini on ollut ihastunut mieheeni, kun itse olen hänelle eroani pohtinut ja toinen on ollut siinä tukena, että kyllä sinä siitä erosta selviät.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut mieheni kanssa vuosia ja hän on todella upea ihana ihminen. Jos meille kuitenkin tulisi ero vaikka ihan vain rakkauden loppumisen takia, niin se olisi ero ihan kokonaan. Minä olisin vapaa ja mies olisi vapaa täysin, ihan kokonaan ilman mitään omistusoikeuksia ja enempiä ehtoja.
Ystäväni ovat myös tosi upeita ihania ihmisiä ja jos joku heistä löytäisi yhteisen sävelen mieheni kanssa, niin olisin vain onnellinen asiasta! En ymmärrä katkeruutta ja vanhojen asioiden perään itkemistä ollenkaan. Meillä oli aikamme ja nyt on uusi aika, me molemmat jatkamme eteenpäin ja joskus se onni ja rakkaus voi löytyä läheltä. En alkaisi edes miettimään mitään mahdollisia suhteemme aikana tapahtuneita heidän välillään tapahtuneita asioita, vaan jatkaisin matkaani. En myöskään menettäisi ystävääni, sillä meidän ystävyytemme on erillinen asia.
Ero voi tulla monesta syystä. Jos se tulee siksi, että rakkaus on loppunut niin eihän se olekaan ongelma. Mutta joskus täytyy erota ihmisestä, jota vielä rakastaa ja silloin voi olla vaikeaa katsoa vierestä, miten oma ystävä on tämän rakkauden kanssa. Yritän vain sanoa, että ei nämä asiat ole mustavalkoisia, eikä kaikki jotka suhtautuvat kielteisesti ole mitään moraalinvartijoita, vaan ehkä satutettuja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se männöö kirjoitti:
Lienee kirjoittamaton sääntö, että kaverit ja naiset pidetään erillään. Siis ettei samaan naiseen kaverit sotkeennu, usein tulee vaan harmia. Valitettavasti kaverin yli usein kävellään kun alkaa naista tekemään mieli, tämän olen joskus kokenut. Olemme nykyään väleissä mutta rehellisesti välillä ahdistaa yhä... Tästä on jo kymmenen vuotta aikaa.
Itse sotkeennuin, koska en ole tuollaisiin sääntöihin sitoutunut ja kaveri on nykyään entinen kaveri ja vihamies. Ei ole minun ongelmani.
Se kaveruus ei ilmeisesti merkinnyt sinulle mitään? Mulla on taas tosi hyviä ja tärkeitä ystävyyssuhteita enkä todellakaan osaisi ajatella asiaa noin olan kohauttamalla eikä ole minun ongelma.
Eri
Merkitsi, mutta ajattelin asiassa ensisijaisesti vain omaa etuani. Ei minua oikeasti kiinnosta niin paljoa, että omaa elämääni rajoittaisin.
Toki tässä tapauksessa erosta oli jo vuosi ja entisellä kaverilla uusi muija tilalla, mutta näköjään se oli silti ongelma.
Itselleni jos kävisi niin, että kaveri ja tuore exä alkaisivat touhuilemaan, niin kaivaisin kolme monttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut mieheni kanssa vuosia ja hän on todella upea ihana ihminen. Jos meille kuitenkin tulisi ero vaikka ihan vain rakkauden loppumisen takia, niin se olisi ero ihan kokonaan. Minä olisin vapaa ja mies olisi vapaa täysin, ihan kokonaan ilman mitään omistusoikeuksia ja enempiä ehtoja.
Ystäväni ovat myös tosi upeita ihania ihmisiä ja jos joku heistä löytäisi yhteisen sävelen mieheni kanssa, niin olisin vain onnellinen asiasta! En ymmärrä katkeruutta ja vanhojen asioiden perään itkemistä ollenkaan. Meillä oli aikamme ja nyt on uusi aika, me molemmat jatkamme eteenpäin ja joskus se onni ja rakkaus voi löytyä läheltä. En alkaisi edes miettimään mitään mahdollisia suhteemme aikana tapahtuneita heidän välillään tapahtuneita asioita, vaan jatkaisin matkaani. En myöskään menettäisi ystävääni, sillä meidän ystävyytemme on erillinen asia.
Sulle ilmeisesti ero oli sitten aika tunteenton, jos tuo ei missään tuntuisi heti eron jälkeen?
Olen eronnut sovussa, mutta meni siihen kuitenkin lopulta jonkin verran aikaa sopeutua uuteen elämään ja tuollaiset kuviot olisi kyllä ollut melkoinen yllätys. Jos kaveri nyt eroaisi, ei tulisi mieleenkään alkaa katsella hänen eksäänsä vaan kyllä se kaverisuhde on tärkeämpi kuin hänen eksänsä. Miehiä tulee ja menee, mutta kaverit pysyy.
Luepas tarkemmin. En ole eronnut, mutta jos eroaisimme, niin mieheni on silloin vapaa. Silloin toivoisin hänelle parasta mahdollista tulevaa ja omat mahdolliset katkeruuden tunteeni olisivat toissijaisia.
Helppohan se on teoriatasolla sanoa. Et tiedä, miten reagoisit jos eroaisitte nyt ja sinä vielä rakastaisit (ex-)miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi salamarakastua kaverin eksään heti heidän eronsa jälkeen ja alkaa pokkana iskeä tätä eksää? Kyllä tuossa on täynynyt olla rakastunut jo pitempään ja esitetty hyvää ystävää vaikka mielessä ollaan kuitenkin toivottu mahdollista eroa. Varmaan tuo ottaisi vielä kovemmalle kuin se itse ero.
Mitä esitetty? Miten tuossa tilanteessa pitäisi käyttäytyä? Voin kertoa että rakkauden tunne usein vain voimistuu kun sitä yrittää tukahduttaa. Pitäisikö sille kaverille siis kertoa jo ennen heidän eroaan että olen rakastunut siippaasi? Silläkö se ystävyys säilyisi hyvänä?
No olisihan tuo melkoinen järkytys, että kaverini on ollut ihastunut mieheeni, kun itse olen hänelle eroani pohtinut ja toinen on ollut siinä tukena, että kyllä sinä siitä erosta selviät.
Mutta mieti itsesi siihen kaverin asemaan. Rakastut täysin vastoin omaa haluasi kaverin mieheen. Mitä teet? Alat hänelle avautumaan että olen rakastunut mieheesi? Lakkaat pitämästä yhteyttä? Mitä siinä pitäisi tehdä? Ja vastaukseksi ei nyt käy että näin ei käy ja ei rakastu. Nyt mietitään että mitä jos kuitenkin rakastuu.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni jos kävisi niin, että kaveri ja tuore exä alkaisivat touhuilemaan, niin kaivaisin kolme monttua.
Kannattaa hankkia heti apua jos tuntuu että toisen omistaminen on noin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaista kunniakulttuuria. Ei eroa mitenkään muiden maiden vastaavasta. Toivottavasti puolisosi pääsee sinusta hengissä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Että semmoset voimafantasiat tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lienee kirjoittamaton sääntö, että kaverit ja naiset pidetään erillään. Siis ettei samaan naiseen kaverit sotkeennu, usein tulee vaan harmia. Valitettavasti kaverin yli usein kävellään kun alkaa naista tekemään mieli, tämän olen joskus kokenut. Olemme nykyään väleissä mutta rehellisesti välillä ahdistaa yhä... Tästä on jo kymmenen vuotta aikaa.
Itse sotkeennuin, koska en ole tuollaisiin sääntöihin sitoutunut ja kaveri on nykyään entinen kaveri ja vihamies. Ei ole minun ongelmani.
Kylmältä teolta vaikuttaa. Toki se kumppani halutaan mutta voi sen löytää ilman kenenkään satuttamista.
Elämää ei voi elää niin ettei koskaan satuta ketään.
Ehkä voi, muttei kannata. Jonkin verran itsekäs pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mieti itsesi siihen kaverin asemaan. Rakastut täysin vastoin omaa haluasi kaverin mieheen. Mitä teet? Alat hänelle avautumaan että olen rakastunut mieheesi? Lakkaat pitämästä yhteyttä? Mitä siinä pitäisi tehdä? Ja vastaukseksi ei nyt käy että näin ei käy ja ei rakastu. Nyt mietitään että mitä jos kuitenkin rakastuu.
No en ainakaan yrittäisi iskeä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ihmettelisin, jos kaveri alkaisi nyt iskeä kaverimme eksää heti heidän eronsa jälkeen. Kyllä sitä kaveria alkaisi katsoa ihan eri näkökulmasta tuon jälkeen enkä tiedä miten suhtautuisin häneen enää.
Heti ja heti, ehkäpä vipinää on ollut jo ennen eroa? Tai ehkäpä pari on ollut huonoissa väleissä jo kauan? Kukaan muu kuin asianosainen ei voi määritellä tuota heti -aikaa.
No kyllä kaveri on siitä erosta puhunut ja tiedän missä mennään.
Ehkä tämä keskustelu koskee nyt muitakin kuin sitä sun yhtä kaveria?
No ehkä täällä kerrotaan myös omista kokemuksista.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tekee mitä haluaa, toiset mitä uskaltaa.
Nii, toisilla on moraalia, toisilla ei.
En todellakaan haluaisi menettää ystävyyttä toiselle kierrokselle lähtevän miehen takia. Kyllä ystävien eksät saavat olla ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä tekisit kun kaverisi kertoisi että heillä on vaikeaa ja saattavat jopa erota? Laittaisit kädet korville ja sanoisit että älä mulle kerro kun olen rakastunut sun mieheen? Minä olen tuntenut erään miehen jo ennen kuin alkoi seurustelemaan nykyisen vaimonsa kanssa. Olen aina tykännyt ihan sikana siitä miehestä, mutta ei olla oltu koskaan yhtä aikaa vapaita että olisi tullut mitään tunnustettua. Nykyään olen hyvä ystävä tuon naisen kanssa. En minä nyt hänelle viitsi todellakaan mitään sanoa. Toivon ettei se näy liikoja ulos päin. En todellakaan toivo heidän eroaan, en vaikka välillä kadehdinkin heidän onneaan. Mutta sitäkään en kyllä lupaa että jos oltaisiin sen miehen kanssa yhtä aikaa joskus vapaita, että mitään en yrittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä tekisit kun kaverisi kertoisi että heillä on vaikeaa ja saattavat jopa erota? Laittaisit kädet korville ja sanoisit että älä mulle kerro kun olen rakastunut sun mieheen? Minä olen tuntenut erään miehen jo ennen kuin alkoi seurustelemaan nykyisen vaimonsa kanssa. Olen aina tykännyt ihan sikana siitä miehestä, mutta ei olla oltu koskaan yhtä aikaa vapaita että olisi tullut mitään tunnustettua. Nykyään olen hyvä ystävä tuon naisen kanssa. En minä nyt hänelle viitsi todellakaan mitään sanoa. Toivon ettei se näy liikoja ulos päin. En todellakaan toivo heidän eroaan, en vaikka välillä kadehdinkin heidän onneaan. Mutta sitäkään en kyllä lupaa että jos oltaisiin sen miehen kanssa yhtä aikaa joskus vapaita, että mitään en yrittäisi.
Oletko sinä itse parisuhteessa? En haluis olla sinun miehes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossa tilanteessa en edes olisi hakeutunut tämän miehen vaimon ystäväksi vaan olisin pitänyt ehdottomasti etäisyyttä tuosta kuviosta.
Jätettyä on mielestäni jotenkin vielä ok tapailla, mutta jos jättäjä alkaa tapailla jätetyn kaveria ni aika kuspäistä heiltä molemmilta.
Elämää ei voi elää niin ettei koskaan satuta ketään.