Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perusterve Juho, 29, kuoli koronaan - äiti kertoo koko tarinan

Vierailija
06.04.2021 |

Juho, 29, kuoli koronan aiheuttamaan tautiin. Äiti kertoi asiasta haastattelussa ja kehottaa kaikkia ottamaan viruksen tosissaan. Ilta-Sanomat

Kommentit (334)

Vierailija
21/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä kiinnostaa, että miten denialistit tämän kumoavat. Kun ei heidän mukaansa korona voi olla vaarallinen perusterveelle ja normaalipainoiselle. Tai kai tänne joku kohta tulee väittämään tätä valeuutiseksi, kun ei kerta ole julkaistu jollain hörhöjen koronasivulla.

Joka tapauksessa todella surullista. Osanottoni ja voimia perheelle.

Onhan se tiedetty alusta asti, että siihen on kuollut perusterveitä nuoria ihmisiäkin. Pandemian alusta asti näistä on uutisoitu pitkin maailmaa eikä se ole mitään uutta, eikä kukaan ole väittänytkään.

Kyse on todennäköisyyksistä. Jos yksi miljoonasta alle 30-vuotiaasta koronapotilaasta kuolee, riski on sama kuin vertaisit tukehtumiseen kuolemista. Itseasiassa tukehtumiseenkin kuolee useampi, liikenneonnettomuuksista ja yleisesti tapaturmista puhumattakaan.

Lopetatko autolla ajamisenkin, kun siihenkin kuolee vuodessa muutama sata ihmistä eli monikymmenkertaisesti, kun koronaan on alle 60-vuotiaita Suomessa kuollut?

Vierailija
22/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, kun mikään ei hetkauta ennen kuin itselleen kolahtaa?

Vähättelyä silti asian suhteen, vaikka kaikenlaisia ihmisiä tähän koronaankin kuolee.

Ei ole vähättelyä todeta, että maailmassa kuolee ihmisiä koko ajan ja on aina kuollut. Loppujen lopuksi kaikkien on kuoltava.

Tämä korona "hetkauttaa" vaan teitä, jotka olette eläneet denialissa oman kuolevaisuutenne suhteen ja nyt pelottaa niin kovin.

Toiset meistä ovat tiedätkö katsoneet kuolemaa silmästä silmään. Muiden kuolemaa ja omaakin aika läheltä. Ei siinä ole mitään pelättävää. Sen kanssa kannattaa tehdä rauha, ei ole kiva elää loppuelämäänsä (minkä pituinen se onkaan) alituisessa pelossa. Koronan jälkeen katsos tulee jotain muuta, ja koko ajan on miljoonia muitakin asioita mihin voit kuolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää näissä pelotteluissa ja "ottakaa korona tosissaan!!!" jutuissa se että suurin osa ottaa sen tosissaan, en tiedä miten minä tai läheiseni voisivat sen vielä enemmän tosissaan ottaa. Ei olla reissattu, en ole nähnyt vanhempiani puoleen vuoteen, käytän maskia ja käsidesiä, kampaajallakin oon käynyt viimeksi elokuussa. On ikävää että joku kuoli koronaan, mutta minä en voi asialle mitään. Ihan samalla tavalla joka vuosi kuolee nuoria ja perusterveitä ihmisiä influenssan jälkitauteihin. Ihan keneltä tahansa voi ratketa koska tahansa suoni päästä ja se on sitten morjens. Auto voi ajaa päälle kaupan pihalla. En jaksa enempää huonon ilmapiirin lietsomista, parhaani jo tässä teen. 

Ei tämä ollut mikään pelottelujuttu vaan ihan vaan faktajuttu koronaan kuolleesta perusterveestä alle 30- vuotiaasta miehestä. Korona on vaarallinen tuntematon virus ja voi viedä hengen keneltä tahansa, sinulta myös. Joten ei sitä turhaan sanota että ottakaa korona vakavasti sillä monet reikäpäät ei ota ennen kuin itse makaavat teholla jos silloinkaan. Hienoa, että sinä otat vakavasti.

Lähinnä tuntuu siltä, että vasta tämä korona on saanut osan ihmisistä tajuamaan että kuka tahansa voi kuolla koska tahansa. Ja nyt sitten pelottaa niin perkeleesti. Sitten syytätte tosiasioiden kieltämisestä meitä, jotka emme pelkää, koska olemme tienneet aina, että kuka tahansa voi kuolla koska tahansa mihin hyvänsä -ja jokainen ihminen kuolee ennemmin tai myöhemmin. Jokainen, jota olet koskaan rakastanut ja myös sinä itse.

Kuolema on väistämätön osa elämää, ei mikään ankaralla käsienpesulla ja maskikurilla vältettävissä oleva poikkeustapahtuma.

Tajusin tämän jo hyvin nuorena, kun auto ajoi päälleni suojatiellä.

Vierailija
24/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytynyt olla joku vaikealle tautimuodolle altistava geeni, piilevä sairaus tmv. Ja onkohan se terveydenhuolto tuolla ihan viimeisen päälle?

Vierailija
25/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää näissä pelotteluissa ja "ottakaa korona tosissaan!!!" jutuissa se että suurin osa ottaa sen tosissaan, en tiedä miten minä tai läheiseni voisivat sen vielä enemmän tosissaan ottaa. Ei olla reissattu, en ole nähnyt vanhempiani puoleen vuoteen, käytän maskia ja käsidesiä, kampaajallakin oon käynyt viimeksi elokuussa. On ikävää että joku kuoli koronaan, mutta minä en voi asialle mitään. Ihan samalla tavalla joka vuosi kuolee nuoria ja perusterveitä ihmisiä influenssan jälkitauteihin. Ihan keneltä tahansa voi ratketa koska tahansa suoni päästä ja se on sitten morjens. Auto voi ajaa päälle kaupan pihalla. En jaksa enempää huonon ilmapiirin lietsomista, parhaani jo tässä teen. 

Ei tämä ollut mikään pelottelujuttu vaan ihan vaan faktajuttu koronaan kuolleesta perusterveestä alle 30- vuotiaasta miehestä. Korona on vaarallinen tuntematon virus ja voi viedä hengen keneltä tahansa, sinulta myös. Joten ei sitä turhaan sanota että ottakaa korona vakavasti sillä monet reikäpäät ei ota ennen kuin itse makaavat teholla jos silloinkaan. Hienoa, että sinä otat vakavasti.

Suurempi todennäköisyys on kuolla auto-onnettomuudessa. Alatko varoa liikenteeseen menemistä?

Olen eri, mutta tuohon on helppo vastata. Käytetään turvavöitä, pidetään riittävä väli toiseen autoon, noudatetaan nopeusrajoituksia, ei lähdetä ohittelemaan vaikeassa tilanteessa...

Ihan samalla tavalla kuin koronankin kanssa noudatetaan suosituksia ja ollaan varovaisia. Molempia voi torjua.

Vierailija
26/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täytynyt olla joku vaikealle tautimuodolle altistava geeni, piilevä sairaus tmv. Ja onkohan se terveydenhuolto tuolla ihan viimeisen päälle?

Ehkä on ollutkin. Mistä tiedät, ettei itselläsikin ole? 

Tuollainenhan voisi sattua kelle tahansa, että on joku riskitekijä jota ei vielä tunnisteta.

Vierailija
27/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kenellä "perusterveellä" voi olla jotain mitä me edes sillä hetkellä tiedetä ja korona voi olla paha.

Vierailija
28/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levätköön rauhassa.

Korona ei ole leikin asia.

Vierailija
29/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on ollutkin. Mistä tiedät, ettei itselläsikin ole? 

Tuollainenhan voisi sattua kelle tahansa, että on joku riskitekijä jota ei vielä tunnisteta.

Ei mua haittaa vaikka oliskin. Sen tiedän, etten ole geenilotossa voittanut kun sairastan syöpää.

Vierailija
30/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet että nuo kehotukset ottaa korona tosissaan, koskisi juuri sinua? Miksi syyllistyt asiasta, jota ei selvästikään ole sinun tavallasi toimiville ihmisille suunnattu?

Ei minua nuo varoitukset ja kehotukset ärsytä, koska olen samaa mieltä niistä. Liian paljon on edelleen ihmisiä, jotka eivät ota koko asiaa tosissaan. Onhan noita eduskunnassakin. Heille nämä varoitukset ja kehotukset on tarkoitettu, ei sinun ja minun kaltaisille ihmisille, jotka jo tekevät parhaansa.

Vierailija
31/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te vähättelijät tiedätte, ettei juuri teilläkin ole joku geenimuunnos tai elämäntapatekijä, joka altistaa vaikealle koronalle ja kuolemalle? 

Ette mistään. Kaikkia koronan riskitekijöitä ei ole vielä löydetty, ja keltä tahansa voi löytyä joku geenimuutos.

Niin että siinäpä kirjoittelette noita kylmiä ja ylimielisiä "heikko aines karsiutuu"-kommentteja. Ihan hyvin voitte olla itsekin heikkogeenisiä. 

Vierailija
32/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ilkeitä kommentteja tässäkin ketjussa.

Ei tervettä. Shm

Vierailija
33/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osanotto omaisten suruun. Tämä Juho on kyllä pössyttelijän näköinen ihan täysin, vaikka ihana ihminen olikin varmasti. Kenties vauhtiakin mukana elämässä. Äidin näkemys on surun murtama näkemys ja kun ei niitä oikeita terveystietoja saa sen yksityisyydensuojan takia. Ei varmasti ole täysin terveen, terve-elimistöisen henkilön puhdas koronakuolema. Kuten ei muutkaan "koronakuolemat" tilastoissa.

Eihän se mitenkään voi olla. Ei mitenkään! Pakkohan sille on joku selitys löytyä. Keksitään vaikka huumetausta vieraalle ihmiselle, josta ei tiedetä mitään. Kunhan ei vain tarvitsisi kohdata sitä ajatusta, että korona voi tappaa jonkun terveen nuoren ihmisen. Jopa sinut. 

Vierailija
34/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Nyt ollaan Suomessakin edetty tähän vaiheeseen.

Seuraavaksi uutisoidaan lasten kuolemia.

Vierailija
35/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se virus otetaan tosissaan. Joka kerta tämä sama jauhanta näiden uhrien omaisilta pitäkään maskeja plaaplaa eikö ne omat sukulaiset sitten pitäneet? Minä olen huolehtinut käsihygienista ja omasta reviiristä koko ikäni. 

No kuule kun maskilla suojataan MUITA. Sepä se hiukan ärsyttääkin kun maskia käyttämättömät nimenomaan levittävät tartuntaa. Hki-Savonlinna-bussissa yksi maskiton tartutti 17maskinkäyttäjää (joista yksikään ei tartuttanut ketään).

Ja vaikka itse huolehtii sekä hygieniasta, turvaväleistä että käyttää maskia, änkeää joku kaljanhuuruinen yskivä persu tappituntumaan ja tartuttaa.

Vierailija
36/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttäviä kommentteja. Noinko te sanotte ihmisille kasvotustenkin, kun heidän rakas läheinen on kuollut?

Karma tahtoo yleensä olla aika narttu.

Vierailija
37/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, kun mikään ei hetkauta ennen kuin itselleen kolahtaa?

Vähättelyä silti asian suhteen, vaikka kaikenlaisia ihmisiä tähän koronaankin kuolee.

Ei ole vähättelyä todeta, että maailmassa kuolee ihmisiä koko ajan ja on aina kuollut. Loppujen lopuksi kaikkien on kuoltava.

Tämä korona "hetkauttaa" vaan teitä, jotka olette eläneet denialissa oman kuolevaisuutenne suhteen ja nyt pelottaa niin kovin.

Toiset meistä ovat tiedätkö katsoneet kuolemaa silmästä silmään. Muiden kuolemaa ja omaakin aika läheltä. Ei siinä ole mitään pelättävää. Sen kanssa kannattaa tehdä rauha, ei ole kiva elää loppuelämäänsä (minkä pituinen se onkaan) alituisessa pelossa. Koronan jälkeen katsos tulee jotain muuta, ja koko ajan on miljoonia muitakin asioita mihin voit kuolla.

Niin, maailmassa kuolee koko ajan ihmisiä vaikka mihin, mutta pitääkö leikkiä hengellä koronan suhteen? Voi se korona olla kohtalokas rakkaimmalleen lähimmäiselleenkin.

Vierailija
38/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavaa, kun ei koskaan tiedä osuuko korona omalle kohdalle ja kuinka voimakkaana.

N27

Vierailija
39/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että olisiko kuolemassa ollut kuitenkin kyse hoitovirheestä tai jostain perussairaudesta. Omaiset eivät luonnollisesti tiedä kaikkea.

Ystäväni kuoli kotonaan alle nelikymppisenä mutta oli taustalla kaikenlaista. Elämä on.

Vierailija
40/334 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen että olisiko kuolemassa ollut kuitenkin kyse hoitovirheestä tai jostain perussairaudesta. Omaiset eivät luonnollisesti tiedä kaikkea.

Ystäväni kuoli kotonaan alle nelikymppisenä mutta oli taustalla kaikenlaista. Elämä on.

Siis kuoli koronaan,ei kotonaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän