Perusterve Juho, 29, kuoli koronaan - äiti kertoo koko tarinan
Juho, 29, kuoli koronan aiheuttamaan tautiin. Äiti kertoi asiasta haastattelussa ja kehottaa kaikkia ottamaan viruksen tosissaan. Ilta-Sanomat
Kommentit (334)
Itku tulisi monelle vähättelijälle, jos joutuisi neljän seinän sisältä koronapotilaita hoitamaan. Hyvä on huudella, kun taitaa ruoatkin tulla kotiovelle.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä kiinnostaa, että miten denialistit tämän kumoavat. Kun ei heidän mukaansa korona voi olla vaarallinen perusterveelle ja normaalipainoiselle. Tai kai tänne joku kohta tulee väittämään tätä valeuutiseksi, kun ei kerta ole julkaistu jollain hörhöjen koronasivulla.
Joka tapauksessa todella surullista. Osanottoni ja voimia perheelle.
Hehän alkavat aina spekuloimaan mm ”no varmaan sillä oli joku muu piilevä sairaus”. Aivan turha kertoa ideologia edellä menevälle faktoja, he eivät tule muuttamaan kantansa ja piste, valitettavasti. Olet vain hullu hysteerikko ja keskustelu päättyy siihen.
Jossakin Puolassa sairaalaan joutuminen nyt on jo itsessään melkoinen riskitekijä. Suomessa lopputulos olisi todennäköisesti ollut parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Perusterve" eli luultavasti lihava.
pitäiskö ensin lukea juttu ja siinä oli kuva juhosta
Pitäisikö sinun miettiä, miksi minua ei kiinnosta artikkeli, jossa lietsotaan koronahysteriaa?
Siinä oli tarina koronaan kuolleesta miehestä. Ei lietsottu mitään.
Ei lietsottu mitään? Oletko sinä vähän tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella ilkeitä kommentteja tässäkin ketjussa.
Ei tervettä. Shm
Mitä shm tarkoittaa?
Suomen homomiehet.
Olin aina luullut, että sokeroidut hillomunkit. No, kaikkea oppii.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mihin muut influt katosivat, eikö joku niistäkin ollut liikkeellä jonkin aikaa sitten. Miksei niiden vaikeudesta puhuta.
Niihin on voinut ottaa rokotteen joka vuosi. Ei ole ollut pakko kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Perusterve" eli luultavasti lihava.
pitäiskö ensin lukea juttu ja siinä oli kuva juhosta
Pitäisikö sinun miettiä, miksi minua ei kiinnosta artikkeli, jossa lietsotaan koronahysteriaa?
No paskaako sitten tänne kommentoit kun sinua ei kiinnosta.
Pysy poissa.
PUOLASSA...... sanottakoon että Suomessa olisi voinut mennä asiat aikalailla toisin.
Minä en kyllä nää mitään hysteriaa tälläkään palstalla. Ilmeisesti asiasta puhuminen ja totuuksista ääneen sanominen on hysteeristä. Toisaalta uskon kyllä vahvasti siihen, että moni tarkoituksella vähättelee virusta, koska todellisuudessa on itse se pahin pelkääjä, eikä halua hyväksyä tosiasioita. Ja sitten toiset ovat niitä äo 85, jotka luonto hoitaa omalla tavallaan, tässä tapauksessa taudilla.
En ymmärrä miksei voi vain suhtautua mahd neutraalisti tilanteeseen. Mentäisiin vain sen hetkisen parhaimman tutkimustiedon mukaan, kun puhutaan taudin vaarallisuudesta ja rajoituksista. Ja muistettaisiin, että kaikki olemme ihan tavan pulliasia, emmekä maailman napa.
Miksihän ei kerrottu sukunimeä, kun kuva oli kuitenkin laitettu? Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää näissä pelotteluissa ja "ottakaa korona tosissaan!!!" jutuissa se että suurin osa ottaa sen tosissaan, en tiedä miten minä tai läheiseni voisivat sen vielä enemmän tosissaan ottaa. Ei olla reissattu, en ole nähnyt vanhempiani puoleen vuoteen, käytän maskia ja käsidesiä, kampaajallakin oon käynyt viimeksi elokuussa. On ikävää että joku kuoli koronaan, mutta minä en voi asialle mitään. Ihan samalla tavalla joka vuosi kuolee nuoria ja perusterveitä ihmisiä influenssan jälkitauteihin. Ihan keneltä tahansa voi ratketa koska tahansa suoni päästä ja se on sitten morjens. Auto voi ajaa päälle kaupan pihalla. En jaksa enempää huonon ilmapiirin lietsomista, parhaani jo tässä teen.
Ei tämä ollut mikään pelottelujuttu vaan ihan vaan faktajuttu koronaan kuolleesta perusterveestä alle 30- vuotiaasta miehestä. Korona on vaarallinen tuntematon virus ja voi viedä hengen keneltä tahansa, sinulta myös. Joten ei sitä turhaan sanota että ottakaa korona vakavasti sillä monet reikäpäät ei ota ennen kuin itse makaavat teholla jos silloinkaan. Hienoa, että sinä otat vakavasti.
Suurempi todennäköisyys on kuolla auto-onnettomuudessa. Alatko varoa liikenteeseen menemistä?
En öyhötä liikenteessä enkä ota turhia riskejä. Miksi tehdä sitä myöskään koronan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä nää mitään hysteriaa tälläkään palstalla. Ilmeisesti asiasta puhuminen ja totuuksista ääneen sanominen on hysteeristä. Toisaalta uskon kyllä vahvasti siihen, että moni tarkoituksella vähättelee virusta, koska todellisuudessa on itse se pahin pelkääjä, eikä halua hyväksyä tosiasioita. Ja sitten toiset ovat niitä äo 85, jotka luonto hoitaa omalla tavallaan, tässä tapauksessa taudilla.
En ymmärrä miksei voi vain suhtautua mahd neutraalisti tilanteeseen. Mentäisiin vain sen hetkisen parhaimman tutkimustiedon mukaan, kun puhutaan taudin vaarallisuudesta ja rajoituksista. Ja muistettaisiin, että kaikki olemme ihan tavan pulliasia, emmekä maailman napa.
🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä kiinnostaa, että miten denialistit tämän kumoavat. Kun ei heidän mukaansa korona voi olla vaarallinen perusterveelle ja normaalipainoiselle. Tai kai tänne joku kohta tulee väittämään tätä valeuutiseksi, kun ei kerta ole julkaistu jollain hörhöjen koronasivulla.
Hehän alkavat aina spekuloimaan mm ”no varmaan sillä oli joku muu piilevä sairaus”. Aivan turha kertoa ideologia edellä menevälle faktoja, he eivät tule muuttamaan kantansa ja piste, valitettavasti. Olet vain hullu hysteerikko ja keskustelu päättyy siihen.
Onkohan sinulla jokin piilevä aivovamma...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaa Pääsiäisenä lappi ja laskettettelukeskukset pullistelee näitä i-d-i-o-o-t-t-e-j-a ihmisiä.
Siinä ei oma eikä muiden henkikulta paljon paina!
Pohjoisen Suomen hiihtokeskusten kävijämäärät ovat pääsiäisen aikaan jopa koronaa edeltävää aikaa suuremmat
https://yle.fi/uutiset/3-11870096
Video: Turvavälit pettivät Tahkon rinteissä pääsiäisenä, maskeista ei tietoakaan: ”Järjestyksenvalvojat pystyvät puuttumaan lähinnä häiriökäyttäytymiseen”
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e19fc160-4558-48f5-afb8-d5f1685b3902
Juuri tämä.
Koronaa ei saada taltutettua juuri näiden tyh.mien ihmisten takia. Tartunnat nousevat ja edellytykset mutaatioille kasvavat.
Ja kuitenkin nämä Tahkolla lasketelleet eivät sairastuneet. Sen sijaan maskia huolellisesti käyttänyt Juho kuoli. Johtopäätös?
Vierailija kirjoitti:
Korona ei edelleenkään ole kuin vähän ärhäkämpi nuhakuume. Se ei ole mikään yleisvaarallinen tartuntatauti vaan uusin lisä nuhakuumeiden joukkoon. Joukkohysterialla on aiheutettu jo uusi lama ja tuhottu vuosikymmenien saavutukset talouskasvussa. Koronaan kuolleita ei kukaan edes huomaisi ilman some ja media hysteriaa.
Onhan se koronan vähättelijöiden nyt saatava kokea paremmuuden tunnetta vaikka virusta hyväksi käyttäen. Muut on lampaita ja minä olen niin viisas. Sitten kirjoitetaan googleen ”korona on vaaraton” ja napataan ensimmäinen mahdollinen artikkeli että voidaan väittää että kyllä lähteet on hankittu. ”Hysteerikot” ymmärrän täysin, tauti on monelle vaarallinen, joten ihan inhimillistä olla huolissaan. Mutta näihin kiistäjä öykkäreihin ei ole yhtään ymmärrystä, ymmärrän vain, että osa kansasta nyt tulee aina olemaan osaa tyhmempiä. Ennen lääketieteen kehittymistä juurikin nämä vähättelijät olivat niitä jotka eniten sairastuivat, jotta tyhmät maatuisi pois ja ihmisen älykkyys jalostuu, perus biologiaa.
Puolassa terveydenhoito on oikeazti ilmainen tosin kuin Suomessa on. Täällä peritään maksu perään. Puolassa myös pääsee ensiapuun käännyttämättä. Eli avun voi saada heti. Suomen terveydeonhoitoa on ajettu pitkään alas. Puolan on parempi.
Vierailija kirjoitti:
En millään sen enempää kuin sillä, että nuoria kuolee aina välillä. Yllättävistä syistä. Olen elänyt 45 vuotta ja tänä aikana on ainakin 7 henkilökohtaisesti tuntemaani kuollut yllättäin alle 35-vuotiaana. Ihan perusterveitä ihmisiä. Esim. yksi sai sydärin 22-vuotiaana, ei mitään tietoa sydänviasta, aivan terve tyyppi, normaalit elintavat. Yksi kuoli 17-vuotiaana influenssan jälkitautina aivokalvontulehdukseen. Yksi uhreileva nuorimies kuoli 21-vuotiaana influenssan jälkitautiin. Yksi kaatui 28-vuotiaana portaissa ja kuoli lyötyään pään jne.
Näitä vaan sattuu. Ei yksi Juho tee koronsta vielä yleisvaarallista. Sen enempää kuin mistään muustakaan flunssasta tai vaikka liukkaasta piha-alueesta. Niin, tiedän yhden, joka kaatui omalla pihalla kolmekymppisenä ja sai pahan aivovamman. Samoin kuin hevosen selästä tippuneen halvaantuneen ja lisäksi sai vaikean aivovamman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksei voi vain suhtautua mahd neutraalisti tilanteeseen. Mentäisiin vain sen hetkisen parhaimman tutkimustiedon mukaan, kun puhutaan taudin vaarallisuudesta ja rajoituksista. Ja muistettaisiin, että kaikki olemme ihan tavan pulliasia, emmekä maailman napa.Korona ei edelleenkään ole kuin vähän ärhäkämpi nuhakuume. Se ei ole mikään yleisvaarallinen tartuntatauti vaan uusin lisä nuhakuumeiden joukkoon. Joukkohysterialla on aiheutettu jo uusi lama ja tuhottu vuosikymmenien saavutukset talouskasvussa. Koronaan kuolleita ei kukaan edes huomaisi ilman some ja media hysteriaa.
Sehän juuri luokitellaan yleisvaaralliseksi?? Tämä on just tätä teidän mt ongelmaa, puhutaan täyttä valetta. En usko että av mamma tietää paremmin kuin Suomen virallinen taho.
Miksi pelkäät koronahysteriaa? Pelkäätkö, että se tarttuu sinuun?