Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hormoniton ehkäisy?

Vierailija
06.04.2021 |

Olen 39-vuotias lapseton nainen, e-pillerit olleet teini-ikäisestä asti käytössä. Viime vuosina mikään e-pilleri ei ole sopinut, on ollut päänsärkyä, mielialanvaihteluja ja parhaillaan tiputteluvuotoa jokaikinen päivä.

Huomenna aika gynekologille, aion pyytää hormonitonta ehkäisyä. Mitä hormonitonta ehkäisyä suosittelette?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seuraan kuukautiskiertoa lämmöillä. Se aika milloin voi tulla raskaaksi on todella lyhyt, se vain pitää tietää. Tätä seurantaa voi tehdä älykelloilla tai vaikka Ouralla.

Vierailija
4/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi. Vasektomia (miehen).

Vierailija
5/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytetty yhdyntä (voi olla riski)

Miehen vasektomia (naisen vastaavaa riskittömämpi)

Vierailija
6/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
7/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on 100% ehkäisy loppypeleissä.

Vierailija
8/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin 20-vuotiaana, synnyttämättömänä naisena kuparikierukan ja se on ollut ihan suht. ok ja sivuoireeton ehkäisy mulle. Mutta jos on yhtään runsaammat menkat tai kovat kivut niin sitä ei kyllä suositella. Ja kovasti lääkäri muakin pelotteli runsaalla vuodolla ja kovilla kivuilla, yrittäen saada ottamaan hormonikierukan, mutta ei mulla ollut kuin parit ekat menkat heti kierukan laiton jälkeen vähän kivuliaammat ja runsaammat.

Vierailija
9/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä otin 20-vuotiaana, synnyttämättömänä naisena kuparikierukan ja se on ollut ihan suht. ok ja sivuoireeton ehkäisy mulle. Mutta jos on yhtään runsaammat menkat tai kovat kivut niin sitä ei kyllä suositella. Ja kovasti lääkäri muakin pelotteli runsaalla vuodolla ja kovilla kivuilla, yrittäen saada ottamaan hormonikierukan, mutta ei mulla ollut kuin parit ekat menkat heti kierukan laiton jälkeen vähän kivuliaammat ja runsaammat.

Häiritseekö se yhdynnässä mitenkään? Sattuuko siinä? En ole ap. 

Vierailija
10/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noita vaihtoehtoja oikein ole kuin kondomi, kuparikierukka ja pessaari.

Vierailija
11/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdynnän lopettaminen

Vierailija
12/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio. Helppo ja vaivaton, pienentää syövän riskiä.

Vierailija
13/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon vaihtoehtoja tarjottu, kun jouduin poistattamaan kapselin vähän yli 30-vuotiaana. Kondomi tai kuparikierukka. En halunnut kierukkaa.

Vierailija
14/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierron vika päivä.

Vierailija
15/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me siirryttiin tuossa vaiheessa keskeytettyyn yhdyntään, ovulaation aikana (+-5 vrk) käytössä kondomi tai ihan vaan suuseksiä.

Hyvin pärjätty about 7 vuotta. Toki edellytys että oma kierto säännöllinen ja mies osaa homman myös.

Vierailija
16/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plektra

Vierailija
17/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plektra

Rumpukapulat..?

Vierailija
18/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaavassa tilanteessa mies taipui puolen vuoden keskustelujen jälkeen vasektomiaan. Sitä ennen mulla oli jos jonkinlaista ongelmaa, tulehdusta ja vaivaa silloisesta ehkäisystä.

Vierailija
19/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse seuraan kuukautiskiertoa lämmöillä. Se aika milloin voi tulla raskaaksi on todella lyhyt, se vain pitää tietää. Tätä seurantaa voi tehdä älykelloilla tai vaikka Ouralla.

Noissa uusissa tekniikkavälineissä on todella tarkka lämpökäyrä, joten ei tarvitse itse mitata mitään manuaalisesti. Kun tietää tarkalleen ovulaation, niin on helppoa silloin käyttää kondomia tai välttää kokonaan yhdyntää. Ihanaa ja täysin huoletonta.

Vierailija
20/46 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet täysin varma, ettet halua koskaan lapsia, suosittelen essure-implantteja.

Ja toki lisäksi kondomi ei-vakikumppanin kanssa - > sp-taudit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme