Miksi lautasissa ja mukeissa on aina
sellainen lasittamaton rinkula pohjassa? Tähän sitten tarttuu ja pinttyy helposti kaikki lika. Itse hinkkaan aina kaikkien astioiden huokoiset pohjarinkulat tiskatessa ihmesienellä. Ällöttää, jos ne ovat tummuneita.
Miksei koko astiaa voi lasittaa kauttaaltaan? Puhtaanapito olisi paljon helpompaa. Olen onnistunut löytämään kokonaankin lasitettuja lautasia, mutta nämä tahtovat olla kiven alla.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Lasitettu kohta astiassa tarttuu poltossa alustaan kiinni ja poltettaessa kutistuva savi halkeaa. Siksi, jotta saamme ehyitä astioita.
Mitenköhän nuo kauttaaltaan lasitetut lautaset on sitten valmistettu? Minulla on sarja sekä syviä että matalia ruokalautasia, joissa pohja on myös täysin lasituksen peitossa.
Jep näistä astioiden pohjista näkee kuinka hyvin astioista on pidetty huolta. Usein lasittamattomat pohjarinkulat ovat pinttyneet ihan mustiksi. Yök.
Ei minun mukeissa tai muissa astioissa ainakaan ole lasittamattomia kohtia.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun mukeissa tai muissa astioissa ainakaan ole lasittamattomia kohtia.
Käännäpä kupit nurin ja vilkaise uudemman kerran. Vai muovimukeistako sinä hörppäilet?
Vierailija kirjoitti:
Onpa joillakin ongelmat.
On täällä huomattavasti typerämmistäkin aiheista keskusteltu.
Liota hetki kloriitissa niitä lautasten rinkuloita, niin valkaistuvat itsekseen.
Lasitettu kohta astiassa tarttuu poltossa alustaan kiinni ja poltettaessa kutistuva savi halkeaa. Siksi, jotta saamme ehyitä astioita.