Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hormoniton ehkäisy?

Vierailija
06.04.2021 |

Olen 39-vuotias lapseton nainen, e-pillerit olleet teini-ikäisestä asti käytössä. Viime vuosina mikään e-pilleri ei ole sopinut, on ollut päänsärkyä, mielialanvaihteluja ja parhaillaan tiputteluvuotoa jokaikinen päivä.

Huomenna aika gynekologille, aion pyytää hormonitonta ehkäisyä. Mitä hormonitonta ehkäisyä suosittelette?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen perusteella kuparikierukkaa. Mulla ei tullut mitään lisäkipuja. Päinvastoin. Pahimmat kuukautiskivut jäivät pois. Kuukautisten kesto oli ihan sama kuin ennenkin kierukkaa, vain hiukan runsaammat. Mutta se runsaus jakaantui paremmin eri päiville. Eli oikeastaan kuukautiset olivat paljon helpommat, koska ei ollut niitä Niagaran putous -päiviä.

Ainoa miinus on se, että tulin raskaaksi. Kuparikierukan ehkäisyteho on kuitenkin 99,4 %, eli mulla oli vain huono mäihä. Useimmilla se on luotettava.

Vierailija
42/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä otin 20-vuotiaana, synnyttämättömänä naisena kuparikierukan ja se on ollut ihan suht. ok ja sivuoireeton ehkäisy mulle. Mutta jos on yhtään runsaammat menkat tai kovat kivut niin sitä ei kyllä suositella. Ja kovasti lääkäri muakin pelotteli runsaalla vuodolla ja kovilla kivuilla, yrittäen saada ottamaan hormonikierukan, mutta ei mulla ollut kuin parit ekat menkat heti kierukan laiton jälkeen vähän kivuliaammat ja runsaammat.

Mulla oli runsaat menkat ja pitkäkestoiset kuukautiset. Otin sen silti. Ei vaikuttanut pahentaen. Olin myöskin synnyttämätön nuori nainen.

Nro. 41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä otin 20-vuotiaana, synnyttämättömänä naisena kuparikierukan ja se on ollut ihan suht. ok ja sivuoireeton ehkäisy mulle. Mutta jos on yhtään runsaammat menkat tai kovat kivut niin sitä ei kyllä suositella. Ja kovasti lääkäri muakin pelotteli runsaalla vuodolla ja kovilla kivuilla, yrittäen saada ottamaan hormonikierukan, mutta ei mulla ollut kuin parit ekat menkat heti kierukan laiton jälkeen vähän kivuliaammat ja runsaammat.

Häiritseekö se yhdynnässä mitenkään? Sattuuko siinä? En ole ap. 

Sekä minä tai mies ei huomattu mitään yhdynnässä. Ne langat ovat hyvin pehmeät ja yleensä ne kietoutuvat jonnekin piiloon "pois tieltä". Jos ne häiritsee, niitä voi lyhentää. Miehellä oli pitkä penis, eli ei taida peniksen koosta olla kiinni.

-41, ei alkuperäinen

Vierailija
44/46 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukkaa suosittelen minäkin! Minulla on nyt toinen menossa ja kohta pitäisi vaihtaa kolmanteen, mitään ongelmia ei ole ollut, ei yhdynnässä eikä kuukautisissakaan. Minulla on melko runsaat kuukautiset olleet normaalistikin, eikä mielestäni kierukka ainakaan lisännyt niitä, ehkä tasaa sen pahimman vuodon kahdelle päivälle yhden sijaan. Ensimmäinen laitettiin 25-vuotiaana, ja olin ja olen siis edelleen lapseton, eli toiminut hyvin!

Laittaminen sattuu sen 5 sekuntia todella paljon, mutta kyllä sen kestää viiden vuoden välein, kannattaa ottaa pari buranaa hyvissä ajoin ennen lääkäriaikaa niin ei ole niin paha :)

Vierailija
45/46 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vielä lisään, että mulle laitettiin Nova T 380. Ja olin nuori synnyttämätön nainen. Laitto, sen jälkeiset kivut yms. olivat ainakin ystävieni hormonikierukkakokemuksia lievemmät. Mutta yksilöllistähän se aina on. Mulla oli kovaa kipua ekan päivän. Sitten ei ollutkaan enää voimakasta kipua. Ehkä parin viikon ajan tuli silloin tällöin vaimeaa kipua ja joskus pientä tiputtelua. Sen jälkeen se asettui mukavasti. Tää kierukka olisi saanut olla kymmenen vuotta.

-41

Vierailija
46/46 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Lady-Compia, jonka toiminta perustuu aamulämpöjen mittaamiseen. Vaatii toki itseltä varsinkin alussa tarkkuutta (=muistaa mitata lämmön joka aamu), mutta todellakin hintansa arvoinen ja helppokäyttöinen. Mulla ollut käytössä n. 7 vuotta ja hyvin toiminut. Näyttää hedelmälliset ja hedelmättömät päivät, arvioi ovulaatiopäivän ja näyttää myös jos on raskaana. Konetta voi siis käyttää myös päinvastoin, jos on tarkoitus tulla raskaaksi. Suosittelen! https://lady-comp.fi/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan