Karmein ryhmä johon olet kuulunut Facebookissa?
Kommentit (266)
Pari erityisherkkien ryhmää. Toista kuormitin itse, ja toinen oli niiiiin syvältä.
Joku lastensuojeluunv ittuun tuneitten ryhmä missä kritiikki ja varsinkin rakentava sellainen aiheutti nitinää.
No, kyllästyin feissiin muutenkin. Alkoi vaan ottamaan.
joku adhd-vertaistukiryhmä tvast. eräs ylläpitäjä oli feikki joka oli kopioinut jonkun psykiatrian alan jatko-opiskelijan profiilista kaikki tiedot. muutkin ylläpitäjät tiesivät asiasta koska kun ilmoitin siitä, lensin ulos. olin nimittäin ottanut yhteyttä tuohon oikeaan jatko-opiskelijaan opiskelupaikan sähköpostin kautta eikä se tiennyt edes ryhmän olemassaolosta. joku tasanen sitä piti en muista.
mypoopissowild kirjoitti:
joku adhd-vertaistukiryhmä tvast. eräs ylläpitäjä oli feikki joka oli kopioinut jonkun psykiatrian alan jatko-opiskelijan profiilista kaikki tiedot. muutkin ylläpitäjät tiesivät asiasta koska kun ilmoitin siitä, lensin ulos. olin nimittäin ottanut yhteyttä tuohon oikeaan jatko-opiskelijaan opiskelupaikan sähköpostin kautta eikä se tiennyt edes ryhmän olemassaolosta. joku tasanen sitä piti en muista.
niin tuo feikki oli todellinen sadisti, kiusaaja ja ilmiselvä sosiapaska
Vierailija kirjoitti:
Naistenhuone 40+. Jos luulette, että naistenhuone on paha, tämä on vielä pahempaa.
Mua järkyttää se ryhmä, koska niiden kirjoittajien pitäisi kuitenkin olla aikuisia ihmisiä. Ilmeisesti dementia vaanii jo vanhinta osaa, koska mikään järjellinen ei selitä sitä tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Oman kaupunginosani ryhmä. Jokainen keskustelu päätyy heti viimeistään kolmannessa kommentissa aloittajan haukkumiseksi ja riitelyksi, oli aihe ihan mikä tahansa.
En tajua miksi ihmiset ovat siellä jos heidän ainoa antinsa on riidellä. Ylläpitäjä ei puutu mihinkään niin että meno on ihan villiä.
No, eipä siellä paljon mitään enää olekaan kuin mainoksia.
Varmaan jokaisessa kaupungisosaryhmässä sama touhu.
Vierailija kirjoitti:
Joku kammottava sinkkuryhmä, jossa toinen toistaan omituisemmat sinkut esittelivät itseään kumppanin toivossa. Myötähäpeän määrää ei yksinkertaisesti kestänyt.
Miksi sinusta on hävettävää, että jotkut etsivät rakkautta?
Oletko itse katkeroitunut elämälle vai toimittaja, joka lietsoo negaa ympäriinsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kammottava sinkkuryhmä, jossa toinen toistaan omituisemmat sinkut esittelivät itseään kumppanin toivossa. Myötähäpeän määrää ei yksinkertaisesti kestänyt.
Miksi sinusta on hävettävää, että jotkut etsivät rakkautta?
Oletko itse katkeroitunut elämälle vai toimittaja, joka lietsoo negaa ympäriinsä?
Olen eri vastaaja kuin jolta kysyt, mutta sinkkuryhmissä ei se rakkaus ole tärkeintä. Jos näkisit ne yv:t ja muut hörhötykset viikonloppuisin, niin en hyvällä tahdollakaan näe niissä merkkejä rakkaudesta ja sen etsimisestä. Tai sitten sinulle todellakin on tärkeää tutustua toisen sukupuolielimen kautta ja tehdä siten päätöksesi onko tyypissä sielunkumppania sinulle. Meillä päin on ihan hieno juttu, jos myös osaa jostakin puhua ja kiinnostuaelämässä muustakin kuin miltä se elin paraatikunnossa näyttää.
Jotkut jo edelllä sanoivatkin kissaryhmistä., joista ainakin Rakkaudesta kissoihin-ryhmässä on paljon kissojen kuolinilmoituksia ja joskus myös kuvia kuolleista kissoista (raadoista). Kissojen tappamista jyrsijöistä.,linnuista yms taas ei saa laittaa kuvia ja josta yp huomauttaa heti. Kissoista on tehty omituisia palvonnan kohteita.
Yleensä erityisharrasteryhmät, joita hallitsee pari besserwisseriä ja joille kukaan ei osaa sanoa vastaan tai ei uskalla.
Myyntiryhmät, joissa tuote pitää hankalasti ilmoittaa kansioissa ja joita kukaan ei käy edes katsomassa. Ryhmän perustaja, yp, on pikkutarkka nihilisti, jonka elämäntyö ja pätemisen tarve kanavoituu perustamansa myyntiryhmän kautta. Marimekko, Aarikka, Pentik eli tämän tyyppiset tyttöryhmät.
Vierailija kirjoitti:
Olen aika miedoissa ryhmissä, kun harvoin tulee sanomista. Viime talvena kuitenkin eräs amerikkalainen kiharapäiden ryhmä yllätti. En muista, mistä tämä lähti liikkeelle, mutta yhtäkkiä ryhmässä oli kauhea tappelu BLM-liikkeestä: "jos et ole aktiivisesti liikkeen puolella, olet sitä vastaan". Ylläpitäjät postasivat listoja siitä, mitä sanoja ei enää saanut käyttää ja mitä sanoja piti tuntea ("white privilege", "white fragility" jne.). Jäsenistä noin joka kymmenes oli musta (heillä on omat kihararyhmänsä), ja heitä (ja ryhmään yllättäen pelmahtaneita miehiä naisten vaatteissa) yhtäkkiä alettiin ylistää ja koristella sydämenkuvilla - pyytämättä. Ryhmässä oli kyse hiuksista, ei mistään muusta, ja nyt (tai juuri ennen kuin minä lähdin) on ryhmästä jäljellä pieni mutta äärimmäisen aggressiivinen propagandaosasto.
Toisessa hiusryhmässä eräs jäsen postasi pitkän kirjoituksen itsestään ja m*unsukupuol*suudestaan. Joku kommentoija sanoi, että muuten hän on ihan samaa mieltä, mutta että fu*king-sanaa ei tarvitsisi käyttää niin ahkerasti. Tämä kommentoija sai ryhmästä potkut sillä perusteella, että hän rikkoi sääntöä, joka kuuluu "be nice". :D
Kävin vilkaisemassa, mitä tuohon jälkimmäiseen ryhmään kuuluu. Ensimmäisenä oli vastassa ylläpidon tiedote ja parisataa kommenttia. Tiedote koski sitä, että kyseessä on naisten ryhmä, johon tästedes pääsevät vain biologiset naiset, transnaiset,"binaryt" ja ne, jotka käyttävät itsestään pronomineja they/them. Ryhmässä olevia miehiä ei ryhdytä etsimään, mutta heidät poistetaan havaittaessa. Syy tähän on se, että joku jäsen hermostui siitä, että ryhmään oli päässyt feikkiprofiililla mies, joka ryhtyi vokottelemaan ryhmäläisiä yksityisviesteillä ja joka poistettiin nopeasti. Siis yksi mies, ja nyt kaikki saavat kenkää.
Keskustelu oli ällistyttävää luettavaa. Yksi jäsen ilmoittia, että elimet eivät määrittele sukupuolta. Joku kysyi, miksi sitten miehet eivät pääse ryhmään. Lopulta moderaattori lukitsi kommentit.
Ja kyse on tietyntyyppisistä hiuksista, joita on sekä naisilla että miehillä. Aika moni tätä ihmettelikin, mutta ylläpidon vastaus oli kategorisesti se, että tasa-arvo on niin tärkeä asia, että se on nostettava ryhmän säännöissä ensimmäiseksi.
Kaverini kuului meillä on unelma ryhmään ja katuu sitä suuresti, todella häpeää ja tuhoa aikaansaanut ryhmä.
60-luvulla syntyneet ryhmään kuuluin ja erosin ryhmästä. Ei ollut minun juttu, välillä semmosta läyhäämistä..
Olen parissa mukavasssa ja hyvähenkisessä koiraryhmässä. Osittain karmeita niistä tekevät koirien kuolinilmoitukset, joissa pahimmillaan on kuva siitä juuri kuolleesta koirasta eläinlääkärin lattialla, omistaja tyrskimässä siinä vieressä ja tekstinä jotain tyyliin "älä anna minun enää kärsiä, päästä minut kivuistani jne".
En halua nähdä kuolleita koiria. Nuo runonpätkät herättävät lähinnä suuttumusta siitä, että eläintä on pidetty hengissä kivuista ja kärsimisestä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain poikien äidit. Säännöllisin väliajoin kehoitetaan ilmiantamaan jos ryhmässä on tuttujasi joilla on tyttöjä 😂.
Oikeesti? Ajattelin, että kai sinne nyt voi kuulua kaikki kenellä on poika, vaikka olisi myös tyttö.
On olemassa Poikien äidit -ryhmä, johon saavat liittyä kaikki, joilla on poika, vaikka muut lapset olisivat tyttöjä. Tämä on aika avoin ryhmä ja olen käynyt niitä juttuja välillä lukemassa. Mun mielestä siellä ne jutut on ihan ok. Sitten on erikseen VAIN poikien äidit, johon saa liittyä äidit, joilla on ainoastaan poikia. Siitä ryhmästä kuulee aina huhuja, mutta ei koskaan mitään konkreettisia kamaluuksia.
Odotan ensimmäistä lastani, joka on poika, ja haluaisin todella liittyä ryhmään nähdäkseni, miten sekopäistä se meno siellä on. Toisaalta en kuitenkaan halua olla osa jotain omituista ryhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suuntana Venäjä". Siellä on ihan ihme trollausta ja putinin palvojia. Osa porukkaa on ilmiselviä ammattitrolleja, mutta enemmän ihmetyttää ne täysin suomalaiset, joista osan tunnen henk.kohtaisestikin, jotka kritiikittä ihannoivat kaikkea itänaapurin menoa ja samalla parjaavat Suomea minkä kerkeävät. Noloa, uskomatonta ja häpeällistä.
Miksi ketään kiinnostaisi jokin venäjä. Sitä saa mitä tilaa kun roskaämpäriä tonkii.
Kuulun ryhmään, koska nautin mm. venäläisestä ruuasta, kirjallisuudesta ja muusta kulttuuriannista. Maan historia on kiehtova. Minulla on hyviä venäläisiä ystäviä. Minusta kaikki ruohonjuuritason yhteydenpito on suotavaa, se avaa silmiä molemmin puolin.
Maan nykyisen johdon toimintatavoista en pidä. Sellainen ei kuulu nykypäivän sivistysvaltioon ja pilaa välit muuhun maailmaan eikä ole lopulta heille itselleenkään hyväksi. Toivon todella, että siihen saataisiin muutos ja pian.
Sivistymättömien mielestä ei sais mistään olla kiinnostunut. Heti katotaan pahalla jos on kulttuuriin ja ruokaan kiinnostunut.
Pitäiskö meidän vaa urheilla?
En ole koskaan ennen korjaillut ketään, mutta sivistyneen luulisi tietävän, että se on kulttuurista ja ruoasta kiinnostunut, ei kulttuuriin ja ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
En muista enää ryhmän nimeä, mutta joku yliluonnolliseen tai kummituksiin liittyvä ryhmä johon huvikseni liityin. Se oli täynnä kuvia, joissa oli valoläikkiä, varjoja tai heijastumia, ja ryhmäläiset ihan tosissaan olivat sitä mieltä että ne ovat henkimaailman olentoja 😳 siinä vaiheessa klikkasin itseni ulos ryhmästä kun jonkun peilin kautta kuvan otetun tahra peilipinnassa oli joku "orbi"...
Ovat liikaa katsoneet tvn kummitusohjelmia. Niissähän tyypit komuaa jossain kellarissa kameran kanssa ja jokainen ilmavirran mukana liikkuva pölyhiukkanen on henkiolento, aave tms. Mahtaa aaveitakin naurattaa, jos niitä on sivussa seuraamassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa kirppis.
No just, ihan sama missä kirppisryhmässä myyt niin aina joku köyhä tulee vinkumaan että liian kallista. No älä osta jos ei ole rahaa, mutta älä vingu. Jostain joulukoristeista joku itki kun pyysin 20€ ja hän oli valmis maksamaan 5€+pk. Erosin ryhmästä, menin toiseen myyntipaikkaan ja myin sillä 20€:lla +pk ja ostaja oli oikein tyytyväinen. Uusia käsitöitä olen yrittänyt myydä edullisesti pois jaloista niin heti joku tulee vinkumaan että liian halvalla myyt ja epäreilua toisille jotka myy samoja tuotteita 15-20€ hinnalla. Ihan olen vuoden tai kaksi yrittänyt myydä oikealla hinnalla eli tekopalkalla, mutta eipä näy ostajia. Siksi hinta on materiaalien hinta (että pääsisin niistä eroon) mutta siltikään ei kellekään kelpaa. Ainahan voi ostaa liian halvalla myynnissä olevat pois ja myydä itse korkeammalla hinnalla jos kerran kauppa käy. Minulla ei käy.
Tämä. Pelkkää riitelyä missä yp poistaa dikatuurimaisesti kaikki kommentit joissa joku on eri mieltä hänen kanssaan. Huoh.