Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu mykkäkoulu ilman syytä ?

Vierailija
05.04.2021 |

Suhteen toinen osapuoli saattaa yhtäkkiä kivan päivän päätteeksi vetää mykkäkoulun. Kyselen sitten pitkin seuraavaa päivää mikä on vialla, jolloin pyytää”jätä mut rauhaan”, mutta ei kumminkaan poistu itse, käy esim. kävelemässä. Jos kaivelee syvemmin asiaa, raivostuu ja luettelee kaikki suhteen viat. Ja mitään edeltävää riitaa ei ollut. En ymmärrä ollenkaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä otsikko.

Vierailija
2/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäkö mykkäkoulu johtuu? En sano.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÝHMÄ!!!! XDDDDDD Eihän se johdu yhtään mistään, kun syytäkään ei ole XDDDDDDD.

Vierailija
4/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syystä jota et ymmärrä

Vierailija
5/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa. Siinäpähän joudut arpomaan, mikä toisen mieltä vaivaa. Se ei ole aikuisen ihmisen tapa selvittää asioita, se lopulta tuhoaa suhteen. Kannattaa asettaa selkeät rajat, katseleeko tuota vai ei. 

Vierailija
6/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkouluun on AINA syy ap.

Vierailija
7/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siihen syy. Sitä ei sanota, koska "sinun kuuluisi se tietää". Olet tehnyt jotain tai jättänyt tekemättä. Olet sanonut jotain tms. Kyllä siihen on aina syy.

Meillä siihen voi voi olla esim seksistä kieltäytyminen. Joku pieni riita yleensä johtaa mykkäkoulun.

Vierailija
8/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa. Siinäpähän joudut arpomaan, mikä toisen mieltä vaivaa. Se ei ole aikuisen ihmisen tapa selvittää asioita, se lopulta tuhoaa suhteen. Kannattaa asettaa selkeät rajat, katseleeko tuota vai ei. 

Emmä nyt tiiä onko se väkivaltaa niinkään kuin kypsymättömyyttä ja kykenemättömyyttä selvittää omia tunteitaan. Olen joskus itekin syyllistynyt tuohon mutta sitten tajunnut vian olevan pääasiassa itsessäni. Sitten vaan nolona anteeksi pyytämään.

Voi myös olla hyvä hoksauttaa mahdollisesta passiivis-agressiivisuudesta. Ei sitä välttämättä tajua ilman apua. Kaikki ei ole saaneet samoja apuja tunteiden säätelyyn lapsuudessa ja nuoruudessa ja näitä voi sit joutua opettelemaan myöhemmin.

Vierailija
9/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä väkivaltaa se on, toisen rääkkäämistä ja alistamista. Terve ihminen pystyy keskustelemaan asioista, mykkäkoulua pitävä haluaa vain kiusata.

Harkitsisin tarkkaan kannattaako tuollaiseen suhteeseen jäädä.

Vierailija
10/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy.

Minä menin suhteen alussa lukkoon ja mökötin.

Nyt kun on tullut luottamusta, niin sanon.

Se vie aikaa.

Oli vaikea luottaa. Omaa pahaa oloa se mykkäkoulu on ja sitä, ku ei ole keinoja käsitellä.

Olen käynyt psykologilla. On juttuja.

Olen oppinut luottamaan puolisoani. Olen kertonut hankalista.

Ei sitä joo aina edes tiedä mistä se tupsahtaa. Pelkoja yleensä.

Vierailija
11/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että se kiva päivä on rasittanut häntä henkisesti niin, että tarvitsee nyt lepoa/yksinoloa. Ei välttämättä ole kyse varsinaisesta mykkäkoulusta. Hän vaan ei jaksa olla millään tavalla sosiaalinen. 

Jos kumppanisi saa epäsosiaalisuuskohtauksia, ja sinä et kestä niitä, te ette ole sopivat kumppanit toisillenne.

Vierailija
12/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mykkäkoulu ON henkistä väkivaltaa,vallankäyttöä:

https://www.valostamo.fi/blogi/puhumattomuus-ja-mykkakoulu

Vierailija
13/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että se kiva päivä on rasittanut häntä henkisesti niin, että tarvitsee nyt lepoa/yksinoloa. Ei välttämättä ole kyse varsinaisesta mykkäkoulusta. Hän vaan ei jaksa olla millään tavalla sosiaalinen. 

Jos kumppanisi saa epäsosiaalisuuskohtauksia, ja sinä et kestä niitä, te ette ole sopivat kumppanit toisillenne.

No silloin aikuinen ihminen voi sanoa, että tarvitsee nyt yksinoloa ja rauhaa, eikä vaan lopettaa puhumista ja sitten myöhemmin raivota.

Vierailija
14/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asiallista käyttää tuollaista sanaa, mykät, mutistit ja muut puhekyvyttömät ihmiset voivat loukkaantua. Oikea termi on MÖKÖTTÄÄ.

Vierailija
15/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tehnyt jotain pahaa ja yrittää nyt hakea täältä myötätuntoa. Sinut on äskettäin nähty exäsi kanssa jossain ja nyt esität olevasi ihan viaton.

Vierailija
16/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen miehen pitää osata kyllä sanallisesti kertoa, jos haluaa olla yksin. Todella itsekeskeistä pitää mykkäkoulua ja olettaa, että siitä pitäisi osata tulkita. Ap:n mies ei pyydä anteeksi, vaan saa päälle raivarin ja haukkuu suhteen. Se on puhdasta henkistä väkivaltaa ja tulee vaikuttamaan ap:n henkiseen hyvinvointiin. 

Vierailija
17/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aina jaksa puhua. Ehkä sitä ois hyvä käydä läpi terapiassa, mut sinnehän ei noin vain ilman rahaa pääse.

Olo on semmoinen, että koko maailma on kääntänyt selkänsä ja oot yksin tyhjyydessä. Ei siinä vaan pysty sanomaan sanaakaan. Masennus ja käsittelemättä jääneet traumat syynä itselläni.

En käytä sitä hallintakeinona, vaan hiljaisuus on mulle tarpeen kun kaikki ahdistaa.

Vierailija
18/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin asia on tuonut puolisollesi mieleen jotain, mikä tuntuu pahalta ja ahdistaa eikä hän ole valmis sitä kanssasi käsittelemään.

Mitä teit, mikä voisi aiheuttaa moista?

Vierailija
19/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa se on, toisen rääkkäämistä ja alistamista. Terve ihminen pystyy keskustelemaan asioista, mykkäkoulua pitävä haluaa vain kiusata.

Jos ei kykene toimimaan kuten "terve ihminen" niin miksi se olisi väkivaltaa? Onko se väkivaltaa jos vammainen ei kykene kävelemään? Onko se väkivaltaa kun lapsi ei kykene samaan kuin aikuinen ja mököttää?

Vierailija
20/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kykene toimimaan kuten "terve ihminen" niin miksi se olisi väkivaltaa? Onko se väkivaltaa jos vammainen ei kykene kävelemään? Onko se väkivaltaa kun lapsi ei kykene samaan kuin aikuinen ja mököttää?

Eksäni teki minusta ihan henkisesti raunion mykkäkouluillaan. Hän keksi suuttua ihan mistä vaan ja aloittaa pitkän mykkäkoulun. Esim. aloitti mykkäkoulun kuukausi ennen muuttoa, en tiennyt yhtään aikooko hän osallistua tai edes auttaa. Minun läheiseni sairastui vakavasti, hän aloitti mykkäkoulun enkä saanut vaikeassa tilanteessa mitään tukea. Meillä oli tulossa projekti, joissa olimme luvanneet auttaa toisia ihmisiä. Hän oli taas mykkäkoulussa enkä tiennyt yhtään joudunko tuottamaan pettymyksen monelle muulle sen takia, että mies jostain tuntemattomasta syystä mököttää. Yhtään mitään ei voinut suunnitella, koska koko ajan mykkäkoulun uhka leijui päällä. Lopulta en uskaltanut puhua enää oikein mitään, ettei vaan mykkäkoulu ala. Sain jonkin hysteerisen paniikin, kun hän aloitti sen. Koskaan ei mitään kunnollista syytä osannut kertoa. Se oli hirveää p*skaa nimenomaa kohteelle eli minulle, miehellä oli koko ajan kaikki valta käsissään joko pitää piinassa tai vapauttaa siitä. Se on henkistä väkivaltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme