Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

500000 suomalaista ulosotossa! Mitä ihmettä ?

Vierailija
27.06.2025 |

Miten voi olla sehän on aivan jäätävä määrä ihmisiä jos otetaan lapset pois suomen väkiluvusta niin se on varmaan joka neljäs.

Kommentit (359)

Vierailija
1/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään liian leveästi 

Vierailija
2/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole ainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat hiton tyhmiä. Ei yllätä.

Vierailija
4/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavipit ja volttaus suurin syy

Vierailija
5/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat hiton tyhmiä. Ei yllätä.

Elämässä on niin paljon muuttuvia tekijöitä.

Vierailija
6/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto ja avioero ovat pahimpia syitä

Vierailija
7/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa olevasta ihmisestä täytyy tehdä orja ja myytävä venäjän armeijaan.

Vierailija
8/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli uutinen, että nuoret velkaantuvat Wolttamalla. Hulluksi mennyt maailma, kun kauppaan kävelemisen sijaan ennemmin otetaan ulosotto niskaan. 

Vierailija
9/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille sitten maksellaan vielä toimeentulotukea, kun ei rahat yllättäen riitä.

Vierailija
10/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä tieto? En minä eikä kukaan läheiseni ole ollut koskaan ulosotossa. Ihmettelen ihmisiä, jotka eivät osaa elää varojensa mukaan.

Vierailija
11/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu hyvin helposti nykyään. Ei tarvitse edes elää leveästi. Riittää että pienituloisena sairastuu ja sairaalalaskuja ei ole varaa maksaa. Ei tarvitse edes elää tuilla, voi olla varakaskin ja sattuu jotain yllättävää, mikä vie kaikki rahat.

Vierailija
12/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on noin tuplaten tuon, kun hallitus ryhtyy leikkelemään perustoimeentulotukeakin. Siinä kohtaa on pakko valita, maksaako laskun vai ostaako ruokaa. 

Vierailija
13/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä tieto? En minä eikä kukaan läheiseni ole ollut koskaan ulosotossa. Ihmettelen ihmisiä, jotka eivät osaa elää varojensa mukaan.

Suomi areenalla tästä puhuttiin katso mtv3.fi

Vierailija
14/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut pojalle, 28v että älä ikinä ota pikavippejä. Minä lainaan rahaa. Aina silloin tällöin hän pyytää satasta tai paria. On tullut aina takaisin kun hänellä on tilipäivä ja vaikkei tulisikaan niin eipä se mikään maailmanloppu olisi.

Vierailija
15/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, asioitahan ei tapahdu, jos sinä ja sinun läheisesi eivät ole niissä osallisena. Sattuuko kovinkin paljon, kun elää noin tiukasti omassa kuplassaan?

Vierailija
16/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotto on ulosteotto.

Vierailija
17/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheltä seurannut ihmistä, joka melko varmasti ulosoton asiakas jossain vaiheessa. Keskiverrot tulot, mutta elää jatkuvasti yli varojen. On ihan pakko kuulemma ostaa vene, mutta käytetty parin tonnin vene ei kelpaa, pitää ostaa upouusi 15k. Auto pitää olla hybridi 50k. Lapselle pitää ostaa asunto keskustasta, 150k. Ei voi mitenkään olla varaa elää noin, nyhtää ainakin tältä erää eläkeläisäidiltään rahaa arjen menoihin. Ei tarvita kuin yksi sairastuminen, kodinkoneen hajoaminen yms, niin ei pysty enää lyhentämään velkojaan.

Vierailija
18/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikka kuukkelista löytyy uutisia aiheesta. Varsin naiivia ajatella, että "minä en tunne ketään, joten ei ole mahdollista". Etenkään, kun sinä et voi tietää läheistesi tilannetta oikeasti. Ei ulosotosta välttämättä huudella kenellekään. Minullakin oli nuorempana uo-velkaa eikä siitä tiennyt muut kuin minä ja velkojani hoitaneet tahot. Tarkoitan siis ulosottoviranomaista jne. 

Vierailija
19/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia on 5,6 miljoonaa, näistä alaikäisiä vain 500 000. Lapsikin voi olla ulosotossa, tiesitkös? Ei siihen muuta tarvita kuin että jätät saamasi liikennesakon tai joukkoliikenteen tarkastusmaksun maksamatta. Kumpikin on henkilökohtainen ja suoraan ulosottokelpoinen.

Ulosotossa on siis alle 9% suomalaisista, näistä suurin osa nuoria ja keski-ikäisiä miehiä. Myös elatusmaksut peritään ulosotolla.

Vierailija
20/359 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähellä oli.  Vaihdoin sähköyhtiöö, edelliseltä tuli e-lasku 0.00€ enkä maksanut kun ei hyväksynyt (alle5€ eivät laskuta).  Tuli perintätoimistolta uhkaus joten muutin summan 0.10€ , se kelpasi.

Loppujen lopuksi tuli s.posti että maksavat takaisin kun olin liikaa maksanut.  Enpä viitsinyt tilinumeroa lähettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme