Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu mykkäkoulu ilman syytä ?

Vierailija
05.04.2021 |

Suhteen toinen osapuoli saattaa yhtäkkiä kivan päivän päätteeksi vetää mykkäkoulun. Kyselen sitten pitkin seuraavaa päivää mikä on vialla, jolloin pyytää”jätä mut rauhaan”, mutta ei kumminkaan poistu itse, käy esim. kävelemässä. Jos kaivelee syvemmin asiaa, raivostuu ja luettelee kaikki suhteen viat. Ja mitään edeltävää riitaa ei ollut. En ymmärrä ollenkaan.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen historia teidän suhteessa on ap.  Mikäli tulkitsen aloitteen oikein, niin sitä tapahtuu yllättäen ja useamminkin.  Mykkäkoulua eli puhumattomuutta /mökötystä /murjotusta on siis useinkin.  Pidemmän päälle rankkaa kokea/kestää. Ei siinä ole syynä se, että puoliso haluaa vetäytyä omiin oloihinsa silloin tällöin.  Aina kun törmään tämänkaltaiseen keskusteluun, niin osaan olla onnellinen, ettei mieheni ole pitkävihainen ja mitä suloisinta, niin kissammekaan ei ole.  Kissakin suuttuu mulle joskus ilman, etten tiedä missä mättää.  Olenko paijaillut väärin tai häirinnyt hänen omaan oloonsa vetäytymistä.  Kaiken voi antaa anteeksi, kissa kaipaa yllättävän pian hellyyttä ja saa nukkumapaikan sylissäni.  Molempien "kundien" kohdalla mökötys on pian ohi. Rakastan heitä.  Olen samaa mieltä monen muun kirjoittajan kanssa siinä, että mykkäkouluun sisältyy myös henkistä pahoinpitelyä/jonkinasteista vallankäyttöä, tai rangaistusta, kärsippä per..le.

Vierailija
22/25 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaa rauhaa keräillä ajatuksiaan ja tietää tulevan vain turhaa riitaa, jos puhuu toisen kanssa. Voi siis olla vaikka ihan vain väsynyt, eikä ole tosiaankaan tarvinnut tapahtua mitään, ei olla suuttunut. Tämän toinen voi tulkita häneen kohdistuvana mykkäkouluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa. Siinäpähän joudut arpomaan, mikä toisen mieltä vaivaa. Se ei ole aikuisen ihmisen tapa selvittää asioita, se lopulta tuhoaa suhteen. Kannattaa asettaa selkeät rajat, katseleeko tuota vai ei. 

Se on jännä, että henkistä väkivaltaa aiheuttaa vain se joka pitää mykkäkoulua, mutta ei se suhteen toinen osapuoli, joka myös pitää mykkäkoulua, olemalla puhumatta sille joka aloitti mykkäkoulun.

Vierailija
24/25 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöinen keksii syitä tikustakin. Hän voi esimerkiksi vasta illalla havahtua siihen, että kumppanilla on ollut liian mukava päivä. Se alkaa ärsyttää, joten hän päättää näpäyttää kumppania "typerästä virnuilusta" (eli hymystä, joka johtuu hyvästä olosta).

Tai kumppani hoksaa vasta illalla, ettei hän olekaan vielä saanut päivän adrenaliiniannosta, joka syntyy, kun kumppani menee hämilleen, hätääntyy ja alkaa lepytellä mykkäkoulun pitäjää. Pitäähän pershäröisen nyt muistuttaa, kenelle huomio ja valta parisuhteessa kuuluvat!

Tai ehkä hän yhtäkkiä muistaa, kuinka päivällä kaupassa käydessänne joku asiakas katsoi sinua pari sekuntia liian pitkään. Ehkä sinä yllytit häntä flirttailemaan kanssasi. Kehtaatkin! Tiedä, vaikka olisit petturi. Siispä olet ansainnut pershäröisen pyhän vihan ja mykkäkoulun.

Vierailija
25/25 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen aina hyvä syy on, mykkäilijän mielessä nimittäin. Ehkä katsoit häntä väärin, ehkä sanoit jotain väärällä äänensävyllä, vähintäänkin ajattelit jotain pahaa hänestä.

Entinen parisuhteeni meni aina miehen mielialojen mukaan; jos hänellä oli kivaa, koko perheellä oli kivaa... kunnes joku sanoi jotain, joka pahoitti miehen mielen. Siitä seurasi ensin monen päivän mykkäkoulu, joka päättyi joka kerran jäätävään raivokohtaukseen, jossa osansa sai koko perhe. Jostain sivulauseesta sitten selvisi koko episodin syy, jolle en voinut kuin nauraa ja siitähän sitten saatiin uusi riita aikaiseksi..

Aluksi yritin puhumalla selvittää, mistä mykkäkoulu oli saanut alkunsa, mutta se oli turhaa, mies oli hiljaa kuin simpukka. Lopulta annoin olla, möllötelkööt sitten niin kauan kuin huvittaa. Silloin mies alkoi kysellä, että mikä minua vaivaa, kun olen niin hiljaa. Eli syy saatiinkin vieritettyä minun hartioilleni. 

No, onneksi tuo kaava selvisi aika nopsaan ja nyt olen ollut monta vuotta onnellisesti eronneena tuosta ihmisestä. Ja voi että miten elämä on ihanaa, kun ei aina tarvitse varoa sanojaan, ilmeitään tai jopa ajatuksiaan, vaan voi olla ihan vapaasti oma itsensä !!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän