Tonskien elo-syyskuu
Määpä nyt alotan meille sit uuden pinon, ei viiti enää tuota toukokuun pinoa jatkaa.. Enkä taija jaksaa siirtyä odotus-puolelle ollenkaan, jotenkin on nuo raskausajan jutut niin tuoreessa muistissa etten jaksa niitä samoja juttuja nyt jauhaa. Mieluummin vaihdan vähäiset kuulumiset teidän kans :)
Mulla on niin ei raskaana -olo ettei tosikaan. Taas pelottaa, että kaikki ei oo kunnossa. Miten tää alku vaihe onki tällasta, koko ajan pelottaa vaan. Pömppiskin on pienentyny, tais olla mahan kasvu vaan ummetus/ruuansulatusvaivoja ;) Farkut menee hyvin vielä jalkaan. Oon kyllä huomannu, että jotku on aika pitkään tuijottanu mun mahaa mutta ei se mun mielestä oo sen isompi ku ennenkään, mitä syönnin jälkeen aika turvonnu. Np-ultra on syyskuun alussa, sitä kovasti oottelen.
Adelein - Tutut on tunteet.. Aattelin, että ekan jälkeen se helpottaa kun on jo lapsi mitä eipä siinä niin käynykään. Jotenkin tuntuu, että muut vaan lisääntyy niin helposti ja itellä se on niin vaikeeta. Vaikka eipä sitä ees tiedä onko se helppoa muillakaan. Mutta jotenkin ne raskausuutiset on vaan aina sellanen pieni isku, vaikka kuitenkiin on onnellinen muiden puolesta.
Minerva - Tsemppiä piinailuun! :)
Heinäminkki - Ikävä, että täti tuli taas. Ootko kokeillu ovistestejä? Kun se on välillä niin pienestä kii, siis tuo ajoitus. Suosittelen lämpimästi niitä clearbluen digitaalisia. Mää sain plussan testiin su-aamu, illalla puksuteltiin ja ultran + laskureiden mukaan hedelmöitys tapahtui vasta ke-to eli monta päivää myöhemmin. Mietin, että oollaanko aikasemmin yritetty liian myöhään, meillä ku nuo miehen simpat on aika hidasta sorttia. Nyt niillä ainaki oli aikaa uiskennella perille :)
Nyt ruuan laittoon.......
Unelma rv 9+1 (jo!)
Kommentit (53)
Unelmalle kiitos kannustuksesta! Joo ei me kokonaan luovutetakaan vaan yritetään uudestaan inssiä luomukiertoon, jätetään vaan se suunniteltu hormooni piikitys pois. Mahdollisuudet ovat tällöin varmaan alhaisemmat, mut hyväksymme sen, koska ylimääräiset hormoonit ja piikittäminen eivät tunnu sellaiselta mitä halutaan omalle kohdalle.
Meille tää lapsi ei ole silleen "pakkomielle", et hauttais se "hinnalla millä hyvänsä", vaan toivotaan toki sormet ja varpaat ristissä et meille se vielä suotais, mut jos se ei pikkuisen autettuna tule, niin sitten tyydymme kohtaloomme ja iloitsemme yhdestä kultakimpaleestamme.
Nää on meidän mielestä niitä "kukin tyylillään" juttuja, eli jokainen tekee niin kun kokee parhaaksi. Onneksi on lääketiede kehittänyt erilaisia vaihtoehtoja!
Aurinkoista viikonkoppua kaikille!
Adeleinille kovasti tsemppiä. Toivon kovasti, että teillä onnistaisi inssillä, koska eihän se mitenkään mahdotonta ole. Onneksi takana on "vasta" yksi inssikierto, joten voi hyvinkin käydä niin, että jo seuraavasta tärppää. Ja eihän sitä todella tiedä vaikka elämä yllättäisi ja teillä sattuisi tärppäämään ihan luomunakin. Sekin kuitenkin on teidän tapauksessanne ihan mahdollista (oonhan ymmärtänyt oikein), vaikkei ilmeisesti kovin helppoa..
En tiedä uskallanko nyt tähän sitten varovaisesti laittaa, että testasin tänään aamulla ja kyllä siellä testissä kaksi viivaa nökötti... =O
Aivan uskomatonta kyllä, onko se todella totta... ?:|
Ihan tuntuu siltä kuin olisin nähnyt unta vain, mutta kyllä ne viivat on ja pysyy. Nyt vain toivon kovasti, että pikkuinen kehittyisi ja kasvaisi vauvaksi asti ja kaikki menisi hyvin loppuun saakka. Tuntuu ettei se stressaaminen tähän pääty..
Että semmosia täällä.
Mekin lähdetään mökille viikonlopuksi, niin ei tuu koneella istuttua nyt sitten pariin päivään, joten oikein hyvää viikonloppua kaikille!! =)
Sydämelliset onnittelut sinulle Viivi ja toivotaan et kaikki menee tosiaan hyvin, niinkuin nyt varmaan meneekin!
Minä olen nyt kai sit virallisesti ainoa, joka täällä enää jäkittelee tai ainakaan kirjoittelee, joten pinoilu varmaan nyt hiljenee. Omalta osaltani vetäydyn syrjään palstailusta.
Hyvää jatkoa kaikille!
-Adelein-
Muistatkohan mua vielä...? Kirjoiteltiin silloin aikanaan yhdessä Hoidokkien pinkassa.
Hurjasti onnea plussasta, aivan mahtava tuuri teillä!!! Eikös tämäkin ollut nyt plussa heti ensimmäisestä inssistä? Onnellista odotusaikaa!
Omia kuulumisia sen verran, että meille syntyi heinäkuun lopulla toinen pieni poika. En voisi olla onnellisempi!
Unelmalle myös lämpimät onnittelut raskaudesta, ja Adelelle paljon paljon tsemppiä!
-Q- ja pojat 2v1kk ja 6vko
Vieläkin tuntuu aika epätodelliselta, että odotanko todella.. Mitään oireita ei ole, paitsi palellut on kyllä aika paljon viime päivinä. Ei mulla kyllä ollut tuosta esikostakaan oikeastaan, mutta silti on vähän sellainen epäileväinen olo.
Huoh.. voi kun aika taas menisi nopeasti ja pääsisi kunnialla tän alun yli.
Ja Q, totta kait mä sut muistan! =)
Oon aina välillä käynyt kurkkimassa sun kuulumisia. Onnittelut muuten toisesta pienestä pojasta!! Mahtavaa että teillekin toinen tuli hieman helpommin. Vai muistankohan oikein, että ei kuitenkaan uudelleen tarvinnut hoitoon mennä? (toivottavasti en nyt muista aivan täysin väärin) Meillä tämä oli ensimmäinen inssi luomu kiertoon, aivan kuten esikostakin, ja nähtäväksi nyt sitten jää saadaanko me pieni nyytti toukokuun lopulla.
Adeleinille kovasti tsemppiä ja jaksuja!
No ei toisenkaan lapsen saaminen meille ihan mutkatonta ollut, kun välissä oli kaksi keskenmenoa, eka viikolla 13 ja toinen ihan alkuraskaudessa, jossain viikolla 7. Mutta hoitoihin ei siis menty, kun Väestöliiton lääkäri oli sitä mieltä, että raskaaksi tuleminen on selkeästi ihan mahdollista luomustikin, kun kuitenkin oli noita keskenmenoja. Ja oikeassahan hän oli. Tulin raskaaksi uudelleen ja kolmannella kerralla raskaus jatkui alun pelonsekaisista tunnelmista huolimatta hyvin loppuun asti. Vielä vuosi sitten olin hyvinkin epätoivoisissa tunnelmissa, joten nyt tuntuu uskomattomalta, että tuolla vaunuissa tosiaan tuhisee tuo toinen kullanmuru! Täytyy olla vaan kiitollinen, että meille on kaksi lasta suotu!
Oletko Viivi vielä ollut yhteyksissä muiden Hoidokkien kanssa siellä suljetulla listalla? Jos olet niin kovasti terveisiä ja huiskutuksia kaikille tutuille!!! Ajattelitko pinoutua jonnekin nyt odotusaikana? Kävisin niin mielelläni aina välillä kurkkimassa sun ja vaavin kuulumisia! Voi hyvin!
-Q- ja pojat 2v2kk ja 2kk
Onneksi kaikki kääntyi parhain päin ja teille syntyi viimein toinenkin poika. Ja positiivistahan nyt on kuitenkin loppu peleissä se, että luonnollinenkin raskaus on todella mahdollista. =)
Kyllä sitä itteäkin jännittää taas ihan hirveästi se alkuraskauden ultra, että onko siellä todellakin pikkuinen tuolla masussa. Mutta eipä se auta kuin uskoa ja toivoa niin ja sitten jos tulee ikäviä uutisia, niin uuteen yritykseen varmaan sitten vain. Voi että... menisipä aika äkkiä. Ensi viikolla tuon tiedon viimein saan.
Ollaanhan me edelleen hoidokkien kanssa kirjoiteltu ja kyllä sinne mukaan mahtuu, jos vielä haluat liittyä sinne meidän kanssa! =)
Tavattukin ollaan osan kanssa, kun jonkin verran meitä asuu myös tässä pääkaupunkiseudulla. Välitin terveiset heille.
En tiedä vielä viitinkö tässä pinoutumaan ruveta, mutta todennäköisesti jos rupean, niin varmaan toukokuisiin sitten hyppäisin. Laskettuaika olisi 24.5.09 =)
Kaikkea hyvää sulle ja pojille!
Ihana kuulla aina välillä sinustakin. =)
-viivi ja ukko 1v6kk-
Kävitkö jo siellä ultrassa? Kuulumisia odottelen...
-Q-
Ihanaa, kun joku oli kaipaillut. =)
Juu, kyllä me siellä ultrassa käytiin jo, itseasiassa kahdesti.
Ekalla kerralla löytyi kohdusta vauvan lisäksi myös pieni hematooma ja kävin sitten kontrollissa vielä viime viikolla.
Mutta, vauva siellä todellakin on ja oli viime viikon ultrassa kasvanut jo aika paljon edelliseen ultraan verrattuna, vaikka tuota väliä olikin hieman reilu viikko vain. Liikkui jo. =)
Hematoomakin oli edelleen siellä, mutta kovasti oli sitä mieltä ettei siitä kokonsa puolesta ole mitään haittaa eikä tosin toistaiseksi ole edes vaivannut mitenkään. Mutta, kyllähän se silti itseä edelleen välillä vähän huolettaa.
Tuntuu että sitä jännittää vielä enemmän vauvan puolesta nyt kuin esikosta, vaikka silloinkin kyllä hermoili. =P
Ehkäpä sitten kun viimein niitä liikkeitä rupeaa tuntumaan, niin jospa sitten osaisi vähän rauhoittua.
Np-ultrakin olisi jo parin viikon päästä, joten eipä sinnekään onneksi ole enää kauaa.
Toivon kyllä niin kovasti, että saataisiin tämä pieni sitten toukokuussa ihan kotiin asti.
Mitäköhän Adeleinille mahtaa kuulua?
-viivi-
Kävin täällä katselemassa ihan sattumalta ja huomasin ilokseni että mietit kuulumisiani.
Valitettavasti minulla ei ole kuitenkaan mitään uutta tai hyvää kerrottavaa. Pari inssiä on nyt takana meidän väärän puolen kiertoon ilman tulosta ja nyt tässä kierrossa mennään viimeiseen inssiin jos siitä tulee mitään. Nyt on ilmeisesti taas se toimivan puolen kierto koska ovis olis laskujen mukaan tänään ja limat on kaik kohdallaan jne mut ovista ei näy ei kuulu, eli todennäköisesti inssiä ei päästä tekemään. Vuoden loppuun yritämme luomuna ja sitten unohdamme koko jutun. Mielialat on ollu monenlaiset tän projektin varrella mut nyt suurin suru on esikoisemme puolesta joka kovasti odottaa sisarusta eikä voi yhtään ymmärtää miks muut saa lapsia mut me ei. Elämä on joskus julmaa pienelle ihmiselle.
Mutta hienoa, et teillä näyttää hematoomaa lukuunottamatta kaikki hyvältä ja toivotaan ettei vaikuta mitenkään raskauden etenemiseen. Oikein hyvää syksyä sinulle!
Adelein
Onko tässä pinossa enään ketään muita, joille ei vielä ole masuasukkia siunautunut ja edelleen taistelee hoidoissa vai olenko jo ainoa? Viestejä on matkanvarrella tullut niin paljon tähän pinoon, etten enää lukiessani pysynyt kärryillä. Olisi mukavaa kirjoitella sellaistenkin kanssa, joilla hoidot edelleen toisen lapsen saamiseksi jatkuu!
Minulla alkoi taas sumuttelut tämän kuun alussa. Keskiviikkona on ensimmäinen seurantaultra ja alkaa gonalin pistely. Ensiviikolla ultrataan vielä pariinotteeseen ja vkolla 46 on punktio ja siirto. Toiveet on korkealla onnistumisen suhteen, niin kuin nyt aina on ollut! Enemmän olen myös nyt miettinyt sitä pienokaistamme, joka vuosi sitten menetimme. Kai nämä hormoonit sitten jylläävät tai jotain......
Talvenodotusta kaikille!
Mahtavaa, että ultrakuulumiset oli hyviä! Eiköhän se hematoomakin sieltä pian poistu. Muakin jännitti ja pelotti kaikki toisella kerralla miljoona kertaa enemmän eikä noi vastoinkäymiset yhtään helpottanut asiaa... Mutta niin vaan vihdoin saatiin terve poika kotiin. :) Onnellista toukokuun odotusta teille! Koitan seurailla sun taivalta, jos vaan aina löydän sut jostain pinosta. :)
-Q-
Ikävä kuulla, että täti saapui. Toivotaan, että saisitte kuitenkin vielä sen tärpin! Elkää nyt kuitenkaan ihan heti luovuttako, sillä onnistumisprosentit eivät inssissä valitettavasti ole kovin suuret... Vaikka voihan se tärppi tulla vielä ihan perinteiselläkin menetelmällä. :) Tsemppiä!
Omaan napaan ei mitään uutta. Olo alkaa olla hyvä, raskausoireet vähentyneet. Olo edelleen vähän epätodellinen, varmaan siihen asti kunnes ekat liikeet tuntuu. Niitä odotellessa...
Unelma rv 14+2