Tonskien elo-syyskuu
Määpä nyt alotan meille sit uuden pinon, ei viiti enää tuota toukokuun pinoa jatkaa.. Enkä taija jaksaa siirtyä odotus-puolelle ollenkaan, jotenkin on nuo raskausajan jutut niin tuoreessa muistissa etten jaksa niitä samoja juttuja nyt jauhaa. Mieluummin vaihdan vähäiset kuulumiset teidän kans :)
Mulla on niin ei raskaana -olo ettei tosikaan. Taas pelottaa, että kaikki ei oo kunnossa. Miten tää alku vaihe onki tällasta, koko ajan pelottaa vaan. Pömppiskin on pienentyny, tais olla mahan kasvu vaan ummetus/ruuansulatusvaivoja ;) Farkut menee hyvin vielä jalkaan. Oon kyllä huomannu, että jotku on aika pitkään tuijottanu mun mahaa mutta ei se mun mielestä oo sen isompi ku ennenkään, mitä syönnin jälkeen aika turvonnu. Np-ultra on syyskuun alussa, sitä kovasti oottelen.
Adelein - Tutut on tunteet.. Aattelin, että ekan jälkeen se helpottaa kun on jo lapsi mitä eipä siinä niin käynykään. Jotenkin tuntuu, että muut vaan lisääntyy niin helposti ja itellä se on niin vaikeeta. Vaikka eipä sitä ees tiedä onko se helppoa muillakaan. Mutta jotenkin ne raskausuutiset on vaan aina sellanen pieni isku, vaikka kuitenkiin on onnellinen muiden puolesta.
Minerva - Tsemppiä piinailuun! :)
Heinäminkki - Ikävä, että täti tuli taas. Ootko kokeillu ovistestejä? Kun se on välillä niin pienestä kii, siis tuo ajoitus. Suosittelen lämpimästi niitä clearbluen digitaalisia. Mää sain plussan testiin su-aamu, illalla puksuteltiin ja ultran + laskureiden mukaan hedelmöitys tapahtui vasta ke-to eli monta päivää myöhemmin. Mietin, että oollaanko aikasemmin yritetty liian myöhään, meillä ku nuo miehen simpat on aika hidasta sorttia. Nyt niillä ainaki oli aikaa uiskennella perille :)
Nyt ruuan laittoon.......
Unelma rv 9+1 (jo!)
Kommentit (53)
No niin, nyt on sitten inssi takana ja ei kun odotellaan. Asetelma ei ollut paras mahdollinen, mutta kokeiltu ainakin on. Puoli oli väärä ja simppa tuloskaan ei paras mahdollinen, mutta eipä kait tuosta haittaakaan ole ;) Jos ensi kiertoon mennään niin sitten otetaan piikittelyt avuksi.
Sateisin terveisin Adelein
Adelein pääsi piinaamaan, upeaa.
Sinullahan on nyt jo pp 1 :)
Piina-aikana se aika jotenkin tuntuu aina pysähtyvän, mutta kyllä
se testipäivä sieltä vielä tulee.
Itsellä on viikko ultraan, aikaistui parilla päivällä.
Jännittää aivan sikana, kun ei ole oikein mitään oireita vielä.
Pientä vihlaisua välillä ja menkkaoireet jatkuu myös aina silloin tällöin.
Viikonpäästä ollaan viisaampia sitten, mutta odottavan aika on tunnetusti pitkä.
Mukavaa viikkonloppua toivottelee
Minerva rv 6 ja jotain
Olen aina silloin tällöin lueskellut teidän juttujanne ja nyt kun meilläkin nuo uudet hoidot ovat taas ajankohtaisia, niin olisi tosi kiva piinailla jonkun kanssa yhdessä, kun tuntuu että muuten pää hajoaa näihin omiin ajatuksiin. :p
Meillä yksi poika ennestään, hän nyt 1v5kk, ja on saanut alkunsa luovutetuilla siittiöillä miehen azoospermian vuoksi.
Itse olen iältäni 28v. ja mies 34v.
Lauantaina tehtiin meille ensimmäinen inssi ja nyt jännäillään sitten ensi viikon viikonloppuun kuinka käy. Katselin, että Adeleinilla näytti olleen inssi vain pari päivää ennen meitä. :)
Itseä kovasti jännitti jo ennen tuonne klinikalle uudelleen menoa, että oma hormonitoiminta ei enää toimisikaan niin kuin ennen (vaikka kierto on kyllä toiminut ihan niin kuin ennenkin), mutta todennäköisesti ei mitään häikkää pitäisi olla. Mutta eihän sitäkään aivan varmaksi voi sanoa, kun uusia hormonimäärityksiä ei nytten otettu, mutta katsotaan nyt sitten...
Tsemppiä Adeleinille tähän kiertoon, jospa se tärppi sieltä tulisi.
Ja ilmeisesti mine myös hoidoissa mukana tällä hetkellä (toivottavasti muistan nikin oikein).
Minervalle onnea ultraan.
-viivi-
Ompas "mukava" saada mukaan uusia naamoja :) Täältä kun on jo aikas moni siirtynyt tuonne odotus puolelle. Itsellä ei mitään ihmeellisiä tuntemuksia ole. Sunnuntaina oli jonkinmoisia alavatsa kipuja mut loppuivat sitten. Mistä lie johtuneet. Ollaan aika varovaisesti jännittämässä, sillä ennuste tärpille ei ollut kovinkaan korkea, mut kaikki on toki mahdollista...
Tarkoititko ensi viikonlopulla ei tämän mutta tulevan viikon loppua, vai meinaatko testata jo tänä viikonloppuna?
Miten teillä viimeksi kävi? Raskauduitko heti ekasta inssistä? Teillä on silleen "hyvä" et sussa ei ole mitään "vikaa", helpottaa hommaa! Meillä kun vikaa on molemmissa niin tää inssi touhu on aika haastavaa. Mutta rankempiin hoitoihin, ei olla ajateltu mennä, joten toivotaan et tällä menetelmällä saadaan aikaan toivottu tulos :)
Mukavaa viikkoa teille kaikille!
...onpas kummia noi hymiöt, kun ne ei näy oikein...
*mietiskelee*
Juu, ensi viikon viikonlopulla olisi vasta tarkoitus testata, jos nyt sinne asti päästään. Itsekin olen varsin varovaisen optimistinen tämän ekan yrityksen suhteen, kun meillä tosiaan tuo ensimmäinen inssi silloin viimeksi onnistui ja siitä syntyi tuo ihana poika. En siis jaksa uskoa, että meille voisi toistamiseen käydä noin hyvä tuuri... ?:|
Mutta.. eihän sitä koskaan tiedä..
Toivotaan kovasti, että teilläkin tärppäisi jo ekasta inssistä eikä tarvitisi enempää tahkota noita inssejä, vaikka ennuste ei olekaan ollut suuri.
Pitäs kyllä keksiä joku juttu millä sais tämän ja ensi viikon kulumaan nopeasti. :p Tietty täällä palstalla pyöriminen ei varmaan auta asiaa, mutta kun pakko on välillä vähän kurkkia täällä.
;)
Wau! Teilläpä kävi mahtava onni kun heti tärppäsi! Toki on hyvinkin mahdollista et samoin käy nyt. Voi vitsi! Saitteko simpat nyt samalta luovuttajalta vai onko se ylipäänsä mahdollista?
Mulla on tosi outo tilanne kun mun tekemäni sijaisuus päättyi just, mikä on hyvä ku työpaikka oli raskas. Mut nyt on vähän niinku ristiriitainen olo hake uutta työtä. Ku jos joudutaan siihen piikittely juttuun niin mun on käsittääkseni käytävä siel lääkäris monta kertaa kierron eri vaiheissa ja on vähän outoa olla heti pois uudesta työstä, mut sit taas ku ei voi yhtään tietää et tuleeko sitä tärppiä ollenkaan niin sen puoleen ois hyvä hakea työtä... Elämä on välillä niin kummallista. Toisaalta viihdyn kyllä ihan hienosti hetken aikaa kotonakin.
No ei auta muu kun katsoa miten tilanne etenee ja edetä sen mukaan :)
Siitä syystä ei oikein uskalla noin hyvää tuuria osuvan kohdalle tällä kertaa.
Luovuttaja on sama kuin viimeksi ja tuntematon.
Tämä on mahdollista, koska saatiin poika ennen tuota uuden lain voimaan astumista.
Sulla on Adelein aikas kinkkinen tilanne tuon työn suhteen, mutta se on kyllä totta että ei voi tietää koska tärppää, jos nyt ei ole tärpännyt ja hoitojenkin kannalta tuo rahantulokin olisi ihan suotavaa. ;)
Toivottavasti tuo dilemma ratkeaa ihan itsekseen ensi viikon aikana. ;)
Tultiin pojan kanssa juuri "reissusta", kun käytiin kaverin kanssa kahvittelemassa ja nyt poika nukkuu vielä tuolla ulkona rattaissa pitkästä aikaa. Herännee varmaan pian kun naapurin hoitolapset tulivat pihalle äsken, mutta onhan tuo kellokin jo ihan riittävästi. Pitää tässä ruveta laittelemaan ruokaa ja sitten kuluttaa tää tiistai päiväkin jotenkin eteen päin.
Miksi se aika nyt pysähtyi, kun se saisi juosta.... ?:| :)
Viivin toivotan minäkin tervetulleeksi joukkoon : )
Unelmalla oli mukavia ultrauutisia, nyt voit jo rentoutua, kyllä kaikki hyvin menee.
Oma napa: ultra olikin jo tänään ja siellä sydän sykki. Ultran mukaan rv 7 ja laskurin mukaan 7+3. Neljä päivää voi päivät heitellä eli siitä ei kuulemma kannata huolestua.
Arvelinkin itse, että kiinnittyminen tapahtui hieman myöhemmin, kun pp 13 oli vasta heikko viiva ja pp 16 se selkeä.
Huomenna soitan sitten oman paikkakunnan neuvolaan ja varailen sinne aikaa jatkoa varten.
Niin ja huono olo alkoi eilen, ihanaa.
Tsemppiä piinailijoille, tulkaahan kertomaan kuulumisia.
T:Minerva rv 7 + 3
Unelma voikin nyt sitten huokaista turhat huolet pois ja nauttia kasvavasta vatsasta. =)
Ihanaa.
Minervallakin pikkuinen kasvaa ja sydän sykkii.
Mitenkäs Adeleinin piina jatkuu? Milloinkas sulla on testipäivä?
Itsestä tuntuu, että päivät kuluu aivan liian hitaasti eikä millään malta odottaa ensi viikkoon ja perjantaihin. Mitään ihmeempiä tuntemuksiakaan ei ole, joten enpä tiedä uskaltaako tuota toivoa niin ihmeellisiä. Kun vain ajan saisi kulumaan nopeammin. :p
Hei vaan kaikille!
Voi kun mukavia terveisiä oli minervalla ja unelmalla kertoa! :) Voi kun vielä itsekin oltaisiin joskus tuossa pisteessä...
Mulla ei mitään tuntemuksia ole sellaisia mitä ei olis ollu tässä kuluneen vuoden aikana aikaisemmin, joten en uskalla juurikaan toivoa. Meinaan testata ens keskiviikkona, silloin on kp29.
Aika kuluu tottavie ihan kauhean hitaasti, niinkuin joka kuukausi. Nyt vielä kun saan olla kotona, niin tälläiseen kaikkeen jää huomattavasti enemmän aikaa. Töissä oli aina niin tappotahti päällä, et aika meni joka tapauksessa kauhean nopeasti.
No ei auta kun vaan odotella. Peukkuja Viiville, milloin sinä meinaat testata?
Hyvää viikonloppua kaikille!
Adeleinilla ei sitten kauaa enää ookkaan tuohon testipäivään, vaikka hitaasti se keskiviikkokin tuntuu sieltä kyllä tulevan.
Mä en vielä tiedä testaisinko perjantaina vai malttaisinko oikeasti odottaa viikonlopun yli vielä, kun mulla on kierto ollut 26-28. Edellinen oli tuon 28 ja nyt näytti ultrassakin siltä, että tulis tuo pidempi. Oon kyllä niin malttamaton, mutta katsotaan nyt. Siinä voi hyvinkin käydä niin ettei tarte kuin haaveilla noista testauksista.
Ihana ilma ulkona, kun aurinkokin taas paistelee. =)
Oltiin pojan kanssa aamupäivästä puoltoista tuntia ulkona ja ip toivoisin, että mies veisi pojan ulos, kun ajattelin että voisin ehkä pestä ikkunat. Saa nyt sitten nähä viekö ja jaksanko itsekään ryhtyä tuohon hommaan. Nyt tosin ois aika hyvä sää siihen.
Jep.
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!
-viivi-
Moi!
Onko sulla Viivi vielä mitään tuntemuksia?
Mulla tuli eilen alaselkä kipeäksi ja rupesin jo pelkäämään, et onko tää nyt menny kohdun ulkoiseksi raskaudeksi. Mut googletin sit vähän aihetta ja totesin, et ilmeisesti jos näin olis niin oireet alkaa vasta myöhemmin, joten todennäköisesti mulla on vaan menkat alkamassa oletettua aiemmin.
Tänään aamulla oli vatsassa ihan kunnon menkkajuilintaa ja olin ihan varma et nyt ne alkaa, mut ei ole vielä ainakaan ilmestynyt. Oon ollu tosi huonolla tuulella eilen ja tänään, joten aikas voimakkaat PMS oireet näyttävät olevan. En tiedä voiko pelkkä inssi aiheuttaa sellaista, koska mulla ei oo mitään hormooneja mukana tässä kierrossa. Mulle kyl tehtiin se aukiolo tutkimus myös tähän kiertoon, et liekkö se sit herkistäny paikkoja...? No nyt vaan odotellaan ja jännitetään. Jos menkat ei ole tiistaihin menessä alkanu (silloin kp 28) ja jos nää tuntemukset jatkuu niin testaan varmaan jo tiistaina. Mut suurin epäilykseni kuitenkin on et menkat on siellä tulossa... :(
En enää tarkkaan muista et millaisia oireita mulla oli esikosta, mut muistaakseni painon tunnetta mahalla ja nännit kipeänä sekä muutenkin rinnat pinkeänä. Nyt ei ole rinnat yhtään normaalia menkkojen alkua kummemmat.
Miten teillä Minerva ja Unelma? Millaisia oirteita oli nyt ja millaisia silloin esikoisen kanssa?
En nyt oikein osaa sanoa onko mitään tuntemuksia itsellä, mutta noista sun menkkaoireista sen verran, että saattaa ne hyvin olla ihan raskausoireitakin. Mulla oli tästä meidän pojusta silloin pari päivää ennen menkkojen alkua ihan selkeitä menkkajomotuksia, mutta mitään vuotoa ei kuitenkaan kuulunut. Siitä oikeastaan osasinkin ruveta vähän epäilemään, että olisi onnistunut.
Myös rinnat kipeytyivät jonkin verran jo tuossa vaiheessa ja tätä ei ollut tapahtunut sitten pillereiden lopetuksen.
Pidetään kovasti peukkuja, että inssi olisi onnistunut ja testaat tiistaina selkeän plussan! =)
Moi!
Tänään ei ole enää mitään tuntemuksia muuta kuin et rinnat on pikkuisen kipeämmät. Vatsaa ei enää juili eikä alaselkään koske. Mulla on aina normaalistikin rinnat pikkuisen arat ennen menkkoja, joten siitä ei voi päätellä mitään. Silloin esikoisesta nännit tuli ihan älyttömän kipeiksi samoin rinnat tuli tosi pinkeiksi, joten siitä kyl oikeestaan silloin arvasin. Mut nyt ei mikään muu kun noin viikonlopun menkka oireet oo ollu normaalista poikkeavia. Mulla ei yleensä etukäteen oo noin voimakkaita PMS oireita ollu. Vatsa voi olla kipeänä sinä päivänä kun alkaa mut ei muuten ja pahalla tuulella oon yleensä yhtenä päivänä päivää tai paria ennen menkkoja. Joten yhtään ei kyl nyt osaa sit sanoa... Voi olla et nyt kun noi oireet loppu niin testaan vasta keskiviikkona, jos menkat ei ole alkanu. Ei tule sit taas niin suurta pettymystä.
Voi että kun toivon, et olis vihdoin tullut se kauna odotettu tärppi! Tää viimeiset kaks viikkoa on aina niin piinaavaa odottelua että!
Mukavaa viikkoa kaikille!
Anteeksi olen utelias, mutta miten Adelein kävi? Testasitko aamulla? =)
Jännittää kovasti sun puolesta. Toivottavasti olet saanut hyviä uutisia.
Kiitos kiinnostuksesta, mut ei ole valitettavasti mitään hyviä uutisia kertoa, niinkuin itse arvasinkin :(
Aamulla tuli pyyhkiessä pientä vaaleanpunaista paperiin, joten en edes testannu ja nyt oli illalla tullu tummempaa tuhrua, joten huomenna menkat on varmaan luvassa. Taas lähtee uusi yritys käyntiin, ainoa vaan et nyt joutuu sit aloittamaan sen ikävän piikittämisen :( En yhtään tajua miten selviän siitä... Täytyy toivoa et mies oppii pistämään, itse en varmasti kykene!
En tiedä kuinka kauan enää jaksan tätä ainaista odotusta ja pettymystä. Vaikka tietyllä tavalla olen jo aikaa sitten lopettanut edes uskomasta et tärppiä tulee, niin silti se joka kuukausi sattuu se totuuden lävähtäminen päin naamaa. Meidän alkuperäinen tarkoituksemme oli jatkaa tätä hoito juttua vuoden loppuun, mut mä vähän pelkään et jos ens kierto ei tuota tulosta niin voi olla et usko loppuu siihen...
Toivottavasti sinulla on kertoa parempia uutisia viikonloppuna!
Olipa ikäviä uutisia.
...en oikein tiedä mitä osaisin sanoa... =( =(
Tänään täti vihdoin sitten saapui. Tunteet ja ajatukset ovat menneet melkoista vuoristorataa viimeiset päivät. Päädyimme lopulta sellaiseen ratkaisuun, et ei lähdetä ollenkaan piikitykseen. Jos inssi luomukiertoon ei onnistu niin sit se ei onnistu. Tämä tuntuu parhaalta ja omimmalta ratkaisulta meille.
Täytyy sanoa, et nostan hattua niin korkealle niille primäärisesti lapsettomille, jotka joutuu käymään tätä taistoa useita vuosia! En ymmärrä miten sitä kukaan jaksaa hengissä!
Mites Viivi aiotko testata tänään vai vasta myöhemmin? Mä oon nettipimennossa viikonlopun, joten jos testaat vasta myöhemmin pääsen lukemaan kuulukisesi vasta sunnuntai iltana. Peukkuja sinulle!
Täällä ne yllätykset sen kun jatkuu. Eli tänään tuli + ovis testiin... Huomiselle on nyt sitten varattu aika elämäni ensimmäiseen inssiin, hui! Nyt on vaan mieli aika sekaisin kun silloin ma (kaks päivää sitten) tehdyn ultran mukaan munikset ois ollu viel alle 10cm, niin mietin vaan et voiko irronnut munasolu mitenkään olla nyt sit kunnollinen?? Soitin väestöliittoon ja juttelin hoitajan kanssa, joka lupasi jutella lääkärin kanssa ja soittaa jos lääkäri katsoo et inssiä ei kannata tehdä, mut eipä soittoa kuulunu, et kaipa sitten inssiin mennään. Mielessä pyörii vaan vaikka kuinka monia kysymyksiä. Onko ne voinu kasvaa parissa päivässä sopiviksi? Vai onko lääkäri voinu nähdä ne väärin ultrassa et isoin ois jotenki jäänytkin näkemättä?
Voih, ei pysty oikein iloitsemaan asiasta kun epäilyttää jo valmiiksi onko toimenpiteestä mitään hyötyä. No toivotaan et lääkärit sanovat rehelliseti jos toivoa ei ole, eivätkä tee vaan toimenpiteitä euron kuvat silmissä... meidän lääkäri on kyl ihan kauheen mukava, joten en kyl millään uskois sellaista hänestä, mut silti...
No nyt on kyl ollu taas niin sekavaa selitystä et paras varmaan lopettaa. Mut huomenna siis näillä näkymin inssi tehdään, ellei sit aamulla jotain muuta infoa saada.
Jännittää!