Poltatko tupakkaa?
Kommentit (242)
Suomessa joka vuosi noin 5000 kuolee sairauteen jonka aiheuttaa tupakointi.
Noin 2500 sairastuu keuhkosyöpään.Noin 90% heistä polttaa tupakkaa.
Keuhkoahtauma.Sairastavia Suomessa jopa 300000.Tähän on suurin syy tupakointi.
Lopeta tupakointi tai tupakointi lopettaa sinut.
Tupakointi lyhentää elinikää jopa kymmenellä vuodella.
Monet tupakoitsijat saavat vaivakseen keuhkoahtaumataudin.
Voimia kaikille lopettamiseen!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa joka vuosi noin 5000 kuolee sairauteen jonka aiheuttaa tupakointi.
Noin 2500 sairastuu keuhkosyöpään.Noin 90% heistä polttaa tupakkaa.
Keuhkoahtauma.Sairastavia Suomessa jopa 300000.Tähän on suurin syy tupakointi.
Lopeta tupakointi tai tupakointi lopettaa sinut.
Elämä on se kaikkein vaarallisin asia ja ilman tupakkaa ei ole elämää.
En polta koska tupakka on suurin yksittäinen syy riippurinnoille.
Lähteet:
https://www.terve.fi/artikkelit/nain-tupakointi-rapistuttaa-ihmisen
Aski punasta mallua päivässä pitää mielen virkeänä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tupakoinnin lopettaminen vaikeaa?
Ei. Tai siis kokemusta ei tietenkään ole kuin itsestäni, mutta ainakin mulla se oli oikeasti yllättävänkin helppoa ja kaikki pelottelut repsahtamisesta ym oli ihan turhia.
Kun päätin lopettaa niin se oli siinä enkä ole sen jälkeen polttanut kertaakaan enkä ottanut hatsin hatsia. Nykyisin rööki haiseekin jo niin karmealta, että ei voi kuin ihmetellä miten sitä on vapaaehtoisesti halunnut edes polttaa. Pidän siis äärettömän epätodennäköisenä että jatkossakaan olisi ongelmia olla savuton.
En polta. Lopetin marraskuussa 2013.
Sätkää,24:s vuosi menossa.Äitini kuoli piiputtelijana keuhkosyöpään 25 vuotta vanhempana,kuin itse olen nyt.Lopettaisin heti tämän "harrastukseni",jos löytyisi tahdonlujuutta.
En polta. Saanko sanoa, mutta musta oudoimpia olivat ne, jotka keksivät lukiossa alkaa tupakoimaan ollakseen cool. Kun yläasteen paineet oli jo ohi ja oltiin ympäristössä, jossa hyvin harva tupakoi niin oli pari kaveria, jotka ihan yhtäkkiä vaan keksi alkaa tupakoimaan. Yksinään. Ollakseen cool. Wtf?
Silloin tällöin Al Capone pikkusikarin 🚬🧨
Heikkomieliset narkkarit vetää fägejä.
Järkyttävä määrä norttikansaa palstalla. No tosin onhan tää vr-palsta, joten sikäli ei iso yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tupakoinnin lopettaminen vaikeaa?
Ei. Tai siis kokemusta ei tietenkään ole kuin itsestäni, mutta ainakin mulla se oli oikeasti yllättävänkin helppoa ja kaikki pelottelut repsahtamisesta ym oli ihan turhia.
Kun päätin lopettaa niin se oli siinä enkä ole sen jälkeen polttanut kertaakaan enkä ottanut hatsin hatsia. Nykyisin rööki haiseekin jo niin karmealta, että ei voi kuin ihmetellä miten sitä on vapaaehtoisesti halunnut edes polttaa. Pidän siis äärettömän epätodennäköisenä että jatkossakaan olisi ongelmia olla savuton.
Minä taas repsahdin kahdesti. Joka kerta oltuani noin kuukauden polttamatta iski todella hirveä himo ja oli virhe ajatella "no ehkä mä yhden". Kun ei jäänyt yhteen. Tahdonvoimaa se vain loppujen lopuksi vaati omalla kohdallani, ei muuta. Nyt olen ollut lähes pari vuotta ilman eikä enää tule noita oletettavasti psykologisia kaipuita entistä pahaa tapaa kohtaan. Ei tuoksukaan enää mielestäni hyvältä, toisin kuin ensimmäisen vuoden ajan.
Oma mieheni taas on viikon jälkeen hermot niin riekaleina ja tuskanhiki valuu että sortuu aina. On yrittänyt lopettaa useita kertoja, ensimmäiset päivät vielä kestää mutta kahta viikkoa kauempaa ei ole onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
En polta. Saanko sanoa, mutta musta oudoimpia olivat ne, jotka keksivät lukiossa alkaa tupakoimaan ollakseen cool. Kun yläasteen paineet oli jo ohi ja oltiin ympäristössä, jossa hyvin harva tupakoi niin oli pari kaveria, jotka ihan yhtäkkiä vaan keksi alkaa tupakoimaan. Yksinään. Ollakseen cool. Wtf?
Minä aloin polttaa ihan aikuisena, koska erotuskassani en keksinyt mitään muuta muistuttamaan eksästäni. Hän siis poltti, minä en. Aivan säälittävyyden huipentuma mutta siitä hajusta ja mausta tuli turvallinen olo.
Lopetin melkein kolme vuotta sitten. En oikeastaan enää edes ajattele röökiä mutta tiedän että se savuke-piru istuu olkapäällä vielä pitkään joten en aio koskaan enää ottaa "vain" yhtä hatsia. (lopettamista ja uudelleen aloituksista viisastuneena)
30 vuotta poltin. Sitten vain lopetin. Tuli seinä vastaan jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä määrä norttikansaa palstalla. No tosin onhan tää vr-palsta, joten sikäli ei iso yllätys.
Yllättävän monet lääkäritkin polttavat;)
En enää. Syöpädiagnoosi pisti lopettamaan. Yllättävän helppoa oli lopettaa.