Miten voisin näyttää vähemmän homssuiselta?
Moikka. Olen alle 30-vuotias nainen ja näytän auttamattomasti homssuiselta ja epätyylikkäältä. Miten saisin pukeutumistyyliäni siistimmäksi ja kauniiksi? Ostan harvoin uusia vaatteita ja silloinkin usein käytettynä. Minulla ei ole silmää tyylikkyydelle, mikä tuottaa hankaluuksia vaatekaupoilla. Mukavimmat luottovaatteeni ovat risoja ja kauhtuneita. Tuli tässä yhtenä päivänä mieleen, että näytän ehkä vähän laitapuolenkulkijalta. Jos saisin vaatekaappiini edes yhden hieman tyylikkäämmän vaatekerran, niin olisin tyytyväinen.
Kommentit (167)
Jos ongelmasi on vaatteiden tyylittömyys, niin kysy kaupoissa myyjiltä apua. Osassa kauppoja on tarjolla ihan pukeutumisneuvontaa. Tai pyydä joku tyylikäs kaverisi avuksi.
Mun hommsuisuuden syy on mun hiukset ja yleinen olemus. Vaikka lähtisin kotoa ihan fiksun näköisenä, niin pian tukka hapsottaa ja vaatteet on sotkeentuneet. Meikkiä en enää edes yritä käyttää, kun sekin vain leviää tai unohdan että minulla on meikkiä, ja hieron naamaani tai jotain.
Osta uusia vaatteita kaupasta säännöllisin väliajoin, pese ja huolla niitä. Silitä kauluspaidat.
Minulla on paha tapa kulkea töissä lämpimässä villatakissa, koska palelen.
Minulla vähän sama ongelma. Silloin kun meikkaan tai laitan hiuksetkin muka jotenkin nätisti, näytän silti kulahtaneelta ja vaatteetkin näyttävät päällä hyvältä vain sen pari kertaa.
Tässä olen pari päivää etsinyt verkkokaupoista kevätkenkiä, enkä edes tiedä, millaiset ne pitäisi olla, ettei näytä teiniltä tai mummolta.
Pitäisi kai tunnustaa että vaate kuluu ja ostaa uutta. Jättää pahimmat kotioloihin.
Hiukset kuntoon. Hyvin istuvat farkut ja mukavia trikoopaitoja huppareita ym mitä tykkääkin käyttää.
Minusta hompsuisilta näyttävät ne, joilla ei ole hiukset kunnolla ja useilla ei edes puhtaat. Huono ryhti ja roikkuvat rinnat tuo myös hopsuisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset kuntoon. Hyvin istuvat farkut ja mukavia trikoopaitoja huppareita ym mitä tykkääkin käyttää.
Minusta hompsuisilta näyttävät ne, joilla ei ole hiukset kunnolla ja useilla ei edes puhtaat. Huono ryhti ja roikkuvat rinnat tuo myös hopsuisuutta.
Hyviä vinkkejä. Voitko kertoa, mitä tarkoitat, kun sanot hiukset kuntoon. Pitääkö joka päivä käyttää muotoiluaineita, että voi näyttää normaalilta? Itselläni on pitkät hiukset, jotka näyttävät laittautumisen jälkeen puolen tunnin päästä taas siltä, niin kuin niille ei olisi tehty mitään. Siksi pidän hiuksia yleensä vain ponnarilla. En ole ap.
Mulla oli pitkään tuo ongelma, mutta olen päässyt siitä ohi. Kerron kohta miten.
Siis tosiaan, vaikka kaikki vaatteeni olivat ehjiä ja puhtaita ja minäkin olin, olin aina silti homssuisen ja räjähtäneen näköinen. Vaikka laittauduin huolella kotona ja lähtiessäni tarkistin peilistä, kaupungille päästyäni oli aina jäljellä jotain räjähtänyttä ja levinnyttä ja sekavaa. Surin kun en koskaan ollut tyylikäs ja huoliteltu, vaikka kuinka yritin.
En tajunnut sitä pitkään aikaan, mutta mä johtui siitä, että se tyyli, jota tavoittelin ja johon yritin huolellisesti itseni huolitella, ei vaan ollut mulle sopiva. Siis olisi ollut henkisesti, mutta ei ollut fyysisesti. Hiuslaatuni ei sopinut siihen, ihonvärini ei sopinut siihen, päänmuotoni ei sopinut siihen, takapuoleni ja vyötäröni suhde ei sopinut siihen.
Minusta tuli siisti ja huoliteltu kun lakkasin yrittämästä liikaa ja annoin hiuksieni valita, millaiseen muotoon ne haluavat asettua (toki sitten leikkautin sellaisen pituuden, joka oli ok noin asettuneena), aloin meikata vähemmän ja myönsin, että vartaloni on päärynä, ja ostin sille sopivia vaaatteita.
Katso youtuben kanavaa Anna Bey School of Affluence
Siellä on pukeutumisvinkkejä jokaiselle budjetille (myös niille, jotka shoppailevat kirpputorilla tai halpiskaupoissa kuten H&M tai New Yorker).
Millainen on ruokavaliosi? Epäterveellinen ruokavalio ainakin näkyy kasvoista, saa näyttämään väsyneeltä ja samealta. Olen huomannut, että oma ilme on aina kirkastunut, kun olen jaksanut syödä terveellisemmin.
Ja ehkä ongelmasi voisi myös olla liiallinen mukavuudenhaluisuus? Ne mukavat vaatteet kun ei ole ne kaikkein tyylikkäimmät.
Mutta kannattaa miettiä sitäkin, että jos koko muu olemus on homssuinen ja kulahtanut, niin viimeisen päälle valitut vaatteet ei kyllä istu siihen ilmeeseen vaan näyttää aika koomiselta. Eli kokonaisuus ratkaisee..
Hyvä ryhti ja normaalipaino auttaa. Hiusten pituudella ei väliä, mutta hyväkuntoiset niiden pitää olla eli latvoista kaikki hamppu pois. Samoin kädet kuntoon eli ei mitään revittyjä ja pureskeltuja kynsinauhoja eikä kynsiä. Kynnet mieluummin lyhyet kuin pitkät ja ehdottomasti omat. Vaatteissa panostus laadukkaisiin materiaaleihin ja hyvin istuviin malleihin (ei tosiaan tarkoita samaa kuin makkarankuori) ja kengät myös kuntoon. Saa olla vaikka tennarit jalassa kunhan ne on ehjät ja puhtaat eli katse myös kenkiin ja niiden kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä vinkkejä. Voitko kertoa, mitä tarkoitat, kun sanot hiukset kuntoon. Pitääkö joka päivä käyttää muotoiluaineita, että voi näyttää normaalilta? Itselläni on pitkät hiukset, jotka näyttävät laittautumisen jälkeen puolen tunnin päästä taas siltä, niin kuin niille ei olisi tehty mitään. Siksi pidän hiuksia yleensä vain ponnarilla. En ole ap.
Tuo likaisuus paistaa. Lyhyissä hiuksissa laittamattomuus, kun tukka on päätä myöten ja leikkaus yli kasvanut. Pitkät hiukset on yleensä kauniit ihan noin vain auki, jos käyttää hoitoainetta ja huolehtii latvat. Ponnarin sijasta välillä nuttura. Youtubessa hyvät video-ohjeet vaikka mille nutturalle. Välillä pitkän hiuksen reilu lyhentäinen raikastaa lookkia.
Vierailija. kirjoitti:
Pitääkö joka päivä käyttää muotoiluaineita, että voi näyttää normaalilta? Itselläni on pitkät hiukset, jotka näyttävät laittautumisen jälkeen puolen tunnin päästä taas siltä, niin kuin niille ei olisi tehty mitään. Siksi pidän hiuksia yleensä vain ponnarilla. En ole ap.
Siis juuri tämän kaltaisia ongelmia kasillakin oli. Ja se ei todellakaan parane sillä, että joka påivå laittaa muotoiluainetta, päinvastoin. Levahtanut muotoilu saa tukan näyttämään vain kolme kertaa kauheammalta.. etsi sellainen hiustyyli, että sun ei tarvitse yrittää muotoilla. Eli jos sulla on kihara, niin älä yritä sellaista hiustyyliä, joka pakottaa suoristamaan, tai päinvastoin jos se on suora, niin älä edes tavoittele kiharoita tai laineita. Jos se on ohut ja vetelä, niin älä tavoittele mitään ”kuohkeaa”, vaan pikemminkin siistiä ja sileää ja viileää graafisuutta. Jos taas hiuslaatusi on päinvastoin rouhea ja karhea, käytä sitä hyväksi.
Saatat joutua leikkaamaan hiuksiisi jonkun oikean mallin pelkän pituuden sijaan. Mutta älä sure, pitkiinkin hiuksiin voi leikata mallin.
En osaa auttaa, kun sama vaivaa. Vaikka mitä yrittäisi, niin on aina homssuisen näköinen. Jotkut ovat kai vaan syntymäsiistejä. Tai ehkä ero on siinä, että miten paljon välittää joka hetki ulkonäöstään? Luultavasti erityisen siistiltä näyttävät kiinnittävät jatkuvasti vähän huomiota ulkonäköönsä ja välittävät siitä enemmän.
Minusta homssuisuutta aiheuttaa sellainen hassuhko kehonhallinta tai siis ehken oikeammin sen kehonhallinnan puute. On siis huono ryhti ja jotenkin se kroppa valuu ja elää ihan omaa elämäänsä..
Silloin on ainoastaan koomisen näköinen jos on hiuksissa särmä polkka ja päällä viimeisen päälle siistiä villakangastakkia ym kun koko olemus muuten on sellainen valuva ja hallitsematon.
Keskivartalo ja syvät lihakset on varmaan se minkä treenaaminen on tärkeintä ja sitten muutenkin opetella olemaan ja liikkumaan ilman häsläämistä ja sellaista yleistä velttoutta, mutta se lienee tekemätön paikka suurimalle osalle enää aikuisiässä.
Ehken pitää vaan hyväksyä itsensä homssuisena vaikka ei sekään tietty helppoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Katso youtuben kanavaa Anna Bey School of Affluence
Siellä on pukeutumisvinkkejä jokaiselle budjetille (myös niille, jotka shoppailevat kirpputorilla tai halpiskaupoissa kuten H&M tai New Yorker).
Katsoin tätä pienen pätkän ja tuo oli minulle vähän liikaa. Tuossa ei ollut kyse siitä, että joku näyttää homssuiselta vaan siinä puhuttiin siitä, mikä on eleganttia ja kalliin näköistä tyyliä. Eli siellä opastettiin vain yhteen tyyliin eikä siihen, miten voisi näyttää hyvältä siinä omassa tyylissään.
No joo, hiukset ovat ehkä ylipitkät ja latvasta räjähtäneet. :D En meikkaa enkä värjää hiuksia. Olen normaalipainoinen, mutta lyhyt ja hassun muotoinen.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo likaisuus paistaa. Lyhyissä hiuksissa laittamattomuus, kun tukka on päätä myöten ja leikkaus yli kasvanut. Pitkät hiukset on yleensä kauniit ihan noin vain auki, jos käyttää hoitoainetta ja huolehtii latvat. Ponnarin sijasta välillä nuttura. Youtubessa hyvät video-ohjeet vaikka mille nutturalle. Välillä pitkän hiuksen reilu lyhentäinen raikastaa lookkia.
Tuo ainakin omalla kohdallani on paradoksaalista, kun puhtaat hiukset sojottavat ja harittavat minne sattuu, mutta jos laittaa paljon tököttejä, se näyttää hetken hyvältä, mutta sitten hetken päästä vain tuntuu likaiselta. Usein esimerkiksi suoristan hiukset, että ne näyttäisi sileiltä, mutta sitten efekti on lopulta se, että ne menevät päätä myöten ja näyttävät vain likaisilta eivätkä kauniin sileiltä.
Minkä kokoinen ja mallinen olet? Mun on ainakin ollut todella vaikeaa löytää istuvia vaatteita edes kaupasta uusina ja siihen on auttanut se että olen löytänyt omalle kropalla sopivan vaateketjun.
Onhan perusasiat kunnossa? Hiuksissa hyvä leikkaus tai vaihtoehtoisesti kauniisti kiinni. Iho hoidettu, samoin kädet ja kynnet. Hyvä ryhti. Kengät hoidettu.
Mikään vaate ei saa sinua näyttämään tyylikkäältä, jos em. asiat ovat pielessä.